Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 28 Μαρτίου σήμερα.....

Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

"Φεύγεις πάνου στὴν ἄνοιξη, γιέ μου, καλέ μου, /ἄνοιξή μου γλυκιά, γυρισμὸ ποὺ δὲν ἔχεις. / Ἡ ὀμορφιά σου βασίλεψε κίτρινη, γιέ μου, / δὲ μιλᾷς, δὲν κοιτᾷς, πῶς μαδιέμαι, γλυκέ μου!"


Ο Κώστας  Βάρναλης γράφει τους στίχους , ο Νίκος  Μαμαγκάκης βάζει  τη  μουσική , η  Μαρία  Δημητριάδη τραγουδά  και  ο φίλος Γιώργος  Βιδάκης το μεταφέρει  υπέροχα  σε  βίντεο "Η μάνα του Χριστού". Δείτε  και  ακούστε......
 Στίχοι: Κώστας Βάρναλης. "Η μάνα  του Χριστού" από "ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ" 1922

                             Μουσικη : Νίκος Μαμαγκάκης
     

                               Ερμηνεία : Μαρία Δημητριάδη
                                        
                 
      

                  Απο το Δίσκο, "Σκλάβοι πολιορκημένοι" 1974




Πῶς οἱ δρόμοι εὐωδᾶνε μὲ βάγια στρωμένοι,
ἡλιοπάτητοι δρόμοι καὶ γύρω μπαξέδες!
Ἡ χαρὰ τῆς γιορτῆς ὅλο πιότερο αυξαίνει
καὶ μακριάθε βογγάει καὶ μακριάθε ἀνεβαίνει.

Ἄ! πὼς εἶχα σὰ μάνα κι᾿ ἐγὼ λαχταρήσει
(ἦταν ὄνειρο κι᾿ ἔμεινεν, ἄχνα καὶ πάει)
σὰν καὶ τ᾿ ἄλλα σου ἀδέρφια νὰ σ᾿ εἶχα γεννήσει
κι᾿ ἀπὸ δόξες ἀλάργα κι᾿ ἀλάργα ἀπὸ μίση!

Κατεβάζω στὰ μάτια τὴ μάβρην ὀμπόλια,
γιὰ νὰ πάψη κι᾿ ὁ νοῦς μὲ τὰ μάτια νὰ βλέπῃ. . .
Ξεφαντώνουν τ᾿ ἀηδόνια στὰ γύρω περβόλια,
λεϊμονιᾶς σὲ κυκλώνει λεφτὴ μοσκοβόλια.

Φεύγεις πάνου στὴν ἄνοιξη, γιέ μου, καλέ μου,
ἄνοιξή μου γλυκιά, γυρισμὸ ποὺ δὲν ἔχεις.
Ἡ ὀμορφιά σου βασίλεψε κίτρινη, γιέ μου,
δὲ μιλᾷς, δὲν κοιτᾷς, πῶς μαδιέμαι, γλυκέ μου!

Μὰ γιατί νὰ σταθῇς νὰ σὲ πιάσουν! Κι᾿ ἀκόμα
σὰ ρωτήσανε: «Ποιὸς ὁ Χριστός;» τί ῾πες «Νά με!»
Ἄχ! δὲν ξέρει τί λέει τὸ πικρό μου τὸ στόμα!
Τριάντα χρόνια, παιδί μου, δὲ σ᾿ ἔμαθ᾿ ἀκόμα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου