Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Κυριακή 20 Απρλίου σήμερα.....

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Ο ΣΟΥΒΑΛΙΩΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ Θ ΒΕΛΕΝΤΖΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ " ΝΟΗΤΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ"

Του "Γ"
Ο Θανάσης Θ. Βελέντζας   γεννήθηκε  στην  Πολύδροσο  το  1960  και  αποφοίτησε  από  το  Λύκειο  της  Αμφίκλειας.....
 Είναι διδάκτορας στον Τομέα Φυσικών Επιστημών του Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α. Είναι πτυχιούχος του Φυσικού τμήματος της Φυσικομαθηματικής σχολής του Ε.Κ.Π.Α. καθώς και του Μεταπτυχιακού «Φυσικές επιστήμες τεχνολογία και περιβάλλον» του Ε.Κ.Π.Α. στην κατεύθυνση «Φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση». Εργάζεται ως καθηγητής Λυκείου στη μέση εκπαίδευση, είναι υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων και έχει θητεύσει στο Κ.Ε.Ε. και στο Π.Ι.  Διδάσκει το μάθημα «Αρχές διδακτικής μεθοδολογίας – Διδακτική της Φυσικής» στη ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ (Π.Δ.407) και συμμετέχει στην καθοδήγηση και αξιολόγηση των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΕΚΠΑ στις πρακτικές ασκήσεις στα σχολεία και στο εργαστήριο του μαθήματος «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών».
                                    Βραβευση μαθητών σε διαγωνισμό πειραμάτων
Ο  Θανάσης  κατέχει  *
-Πτυχίο του Φυσικού τμήματος της ΦΜΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών (1983).
-Δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών του τομέα Φυσικών Επιστημών Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών στην κατεύθυνση «Φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση» (2003)
-Διδακτορικό δίπλωμα του τομέα Φυσικών Επιστημών Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα «Η συμβολή των Νοητικών Πειραμάτων στη Διδασκαλία της Φυσικής» (2010).
Έχει  παραδώσει  μαθήματα   και  έχει  διδάξει  ως  επιμορφωτής σε  πολλές  διοργανώσεις όπως, εκπαίδευση των δασκάλων του 65ου, 112ου και 132ου Δημοτικού στο εργαστήριο σε ημερίδες που πραγματοποιήθηκαν στο ΕΚΦΕ Ηλιούπολης στις 24 Απριλίου και στις 3 Μαΐου του 2012,  επιμορφωτική εισήγηση 8 & 9 Ιουνίου 2013 στο σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τίτλο «Διδασκαλία της Φυσικής με Νέες Τεχνολογίες», που οργάνωσε το Εργαστήριο Διδακτικής και Επιστημολογίας Φυσικών Επιστημών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του ΠΤΔΕ Αθηνών σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών  ,επιμορφωτικές εισηγήσεις σε εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ αρμοδιότητας του ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 (Προσκλήσεις της Διεύθυνσης Δ/βαθμιας εκπ/σης Α΄Αθήνας) κ.α Έχει  άριστες   ηλεκτρονικές  γνώσεις  στους  τομείς πληροφοριών  και  επικοινωνίας.
                                                              Ομιλία σε συνέδριο
Επίσης  πρόσθετα  έχει  διδάξει  το  μάθημα  «Αρχές Διδακτικής Μεθοδολογίας – Διδακτική της Φυσικής» του 6ου εξαμήνου της ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ κατά τα Ακαδημαϊκά  Έτη 2009-2010, 2010-2011, 2011-2012, 2012-2013 ως Λέκτορας Ν.407.  Επίσης καθοδήγησε,  επέβλεψε  και  βαθμολόγησε, τις εργαστηριακές ασκήσεις των μαθημάτων Φυσική Ι και Φυσική ΙΙ των τριτοετών φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών (2001-2003), των προπτυχιακών φοιτητών του Δ' έτους του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Εργαστήριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, Επιστημολογίας και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (2003-2010) και των προπτυχιακών φοιτητών του Δ' έτους του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην πρακτική τους εξάσκηση στα σχολεία στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (2003-2010).Έχει  παρακολουθήσει  αλλά  και  διδάξει  σε  πλήθος  Επιμορφωτικών  Σεμιναρίων.Πλούσιο  είναι  το  διδακτικό  αλλά  και  το  συγγραφικό  του  έργο όπως,
-Φυσική θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης  Β΄Λυκείο
-Φυσική θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης  Γ΄Λυκείου
Θέματα φυσικής εξετάσεων Κύπρου 
(Α. Βελέντζας – Π. Χριστοδούλου- 1995- ISBN 960-90121-0-8
-Θέματα φυσικής Ευρωπαϊκών πανεπιστημίων 
(A. Βελέντζας – Γ. Μαυρογιώργος 1997- ISBN 960-90121-5
                                                    Σεμινάριο στο CERN
Έχει επίσης  συγγράψει  πολλά  βιβλία  και  βοηθήματα  για  μαθητές.  Έχει  αρθρογραφήσει   και  αρθρογραφεί  σε  πολλά  Ξένα  και  Ελληνικά  περιοδικά.Έχει  συμμετάσχει  σε  ερευνητικά  προγράμματα  όπως  π.χ,  Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα PISA του ΟΟΣΑ κατά τα έτη 2000-2002 , απόσπαση το σχολικό έτος 2004-2005 στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και συμμετοχή στο πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα Νέων», συμμετοχή ως ερευνητής στο πρόγραμμα ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών με επιστημονική υπεύθυνη την Καθηγήτρια Κρυσταλλία Χαλκιά κατά τα έτη 2008-2009, συμμετοχή στο πρόγραμμα: Irresistible (Project full title: Including Responsible Research and innovation in cutting Edge Science and Inquiry-based Science education to improve Teacher's Ability of Bridging Learning Environments)  κ.α. Υπήρξε διοργανωτής   και παρατηρητής σε  πολλά  συνέδρια.Έχει συμμετάσχει  σε  επιτροπές εισήγησης  θεμάτων ,διαγωνισμών  εξετάσεων  και  βαθμολόγησης. Τέλος  είναι  μέλος των  Επιστημονικών  Οργανώσεων*
1.  Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.).
2. Ένωση για την εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία /ΕΝΕΦΕΤ» 
3. European Science Education Research Association (E.S.E.R.A.).
4. International History, Philosophy and Science Teaching Group 

ΤΟ  ΒΙΒΛΙΟ  ΤΟΥ "ΝΟΗΤΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ"  ΚΑΙ  Ο  ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ  ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΚΑΙ  ΣΤΗ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ  ΦΥΣΙΚΗΣ

Πως  κατέληξε  ο  συγγραφέας  στην  έκδοση  του  καθαρά επιστημονικού αλλά  και  ιστορικού (σε  θέματα  που  αφορούν  την  ανάπτυξη  της  φυσικής  επιστήμης)  βιβλίου του    "Νοητικά  Πειράματα"  ?
 Κατά την υποστήριξη της διδακτορικής του διατριβής(διαβάζουμε  στον  πρόλογο), η οποία εκπονήθηκε υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας Κρυσταλλίας Χαλκιά, με θέμα «Η Συμβολή των Νοητικών Πειραμάτων στη Διδασκαλία της Φυσικής», ο καθηγητής Βασίλης Τσελφές, μέλος της επταμελούς επιτροπής, εξέφρασε την ευχή και προτροπή να εκδοθεί η διδακτορική διατριβή. Αυτή η παρότρυνση αποτέλεσε το έναυσμα για την σκέψη έκδοσης της ίδιας της διατριβής ή κάποιου βιβλίου σχετικού με τα Νοητικά Πειράματα (ΝΠ) μιας και στην Ελληνική βιβλιογραφία δεν υπάρχουν αντίστοιχα πονήματα. 
Το  εγχειρίδιο απευθύνεται σε όλους τους ενασχολούμενους, με οποιονδήποτε τρόπο και σε οποιονδήποτε βαθμό, με τη Φυσική, αλλά ιδιαίτερα στους διδάσκοντες τη Φυσική και αποτελείται από οκτώ κεφάλαια.

Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται μια σύντομη εισαγωγή και στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται ΝΠ που χρησιμοποίησαν διακεκριμένοι Φυσικοί στις εργασίες τους κατά τη διάρκεια των επιστημονικών επαναστάσεων του 17ου και του 20ου αιώνα. Αυτά τα ΝΠ στο παρόν εγχειρίδιο καλούνται «ιστορικά ΝΠ» και παρατίθενται με τυχαία σειρά χωρισμένα κατά θεωρία και κατά επιστήμονα. Στα κεφάλαια 3,4 και 5 ο αναγνώστης ενημερώνεται για τις απόψεις σημαντικών φιλοσόφων της επιστήμης για το ρόλο των ΝΠ στην ανάπτυξη της φυσικής, τις ομοιότητες και τις διαφορές τους με πραγματικά πειράματα και επίσης για διάφορα συστήματα ταξινόμησης των ΝΠ. Στα κεφάλαια 6 και 7 πραγματεύεται ο ρόλος των ΝΠ στην εκλαΐκευση και στη διδασκαλία της Φυσικής. Τέλος στο 8ο κεφάλαιο παρουσιάζονται ενδεικτικά τέσσερεις περιπτώσεις διδακτικού μετασχηματισμού των ΝΠ. 
Το  βιβλίο  εκδόθηκε  το  2013  απο  τον Ε.Ο.Σ.Κ

"Γ"

8 σχόλια:

  1. ΜΠΡΑΒΟ ΘΑΝΑΣΗ ΑΞΙΟΣ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΟ ΞΑΔΕΡΦΑΚΙ Μ !!!!!!!!!!!!
    ΠΟΣΟ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ!!!
    ΚΑΙ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΤΑ ΕΚΑΝΕ ΜΕΤΑ ΤΑ 40 του.

    Β.Β

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άγνωστα όλα αυτά τα εκπληκτικά πράγματα που έχει κάνει ο Θανάσης, στους περισσότερους Σουβαλιώτες......
    Ευτυχώς που υπάρχει και το Πολυδροσος Παρνασσός και τα μαθαίνουμε. Λοιπόν Θανάση, τα θερμά μου συγχαρητήρια
    και καλή δύναμη σε ότι παραπέρα καταπιαστείς.
    Γιάννης Αθ. Λαγός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπραβο.Εξαιρετος ανθρωπος και επιστημονας.Να ειναι καλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. OTI KAI NA ΠΩ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΝΑΣΗ.ΤΕΤΟΙΑ ΜΥΑΛΑ ΣΠΑΝΙΖΟΥΝ.ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΠΡΑΒΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στυμφαλιας 9-11 στη δεκαετια του 80 χρονια δυσκολα χωρις τις ανεσεις των σημερινων φοιτητων ο θανασης το παλεψε
    δυνατα και ανταμειφθηκε γιαυτο.
    ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συγχαρητήρια !
    Η. Θάνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή