Σημαντικές δράσεις περιλαμβάνει το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για το 2015, όπου θα διατεθούν συνολικά 292.000 ευρώ από ιδίους πόρους αλλά και χρήματα από το ΕΣΠΑ......
- Δημιουργία Web Site
και Brand Name- Έμφαση στη διαφήμιση και στο έντυπο υλικό
Το Πρόγραμμα θα τεθεί προς
έγκριση στο Περιφερειακό Συμβούλιο που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Δευτέρα
στη Χαλκίδα, ενώ πρόκειται για ένα αρκετά ρεαλιστικό πλάνο κατά το οποίο
δίνεται έμφαση στα δυνατά σημεία της κάθε Περιφερειακής Ενότητας, ενώ
προβλέπεται η δημιουργία Web Site και Brand Name, εργαλεία απαραίτητα για την
ανάπτυξη της Περιφέρειας. Για την Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας δίνεται έμφαση
στις εξής περιοχές - διαδρομές: Δελφοί – Χρισσό – Ιτέα, Γαλαξείδι-Ερατεινή
(Ν.Τριζόνια)-Ναύπακτο, (Περιοχή
Μόρνου)-Λιδωρίκι –Συκιά (Γκιώνα)Αθ. Διάκος (Βαρδούσια), Άμφισσα(βαγονέτο)-Γραβιά
(Μπράλος)Παύλιανη-(Πυρά)
Οι δράσεις από τον
προϋπολογισμό της Περιφέρειας
Συνολικά 49.200 ευρώ θα
διατεθούν από προϋπολογισμό της Περιφέρειας για την Τουριστική προβολή. Στις
δράσεις περιλαμβάνεται η δημιουργία Brand Name και Web Site καθώς και η
δημιουργία – εκτύπωση εντύπων. Αναλυτικότερα για τη δημιουργία Brand Name και
Web Site έχουν προϋπολογιστεί 20.000 ευρώ + ΦΠΑ. Δημιουργία Brand Name:
Πρωταρχικός στόχος της Επικοινωνιακής Στρατηγικής είναι η δημιουργία προφίλ -
μιας ιδιαίτερης ταυτότητας (brand name) του τουριστικού προϊόντος της Στερεάς
Ελλάδας, η οποία θα το καθιστά ελκυστικό και ανταγωνιστικό στις ομάδες στόχους,
εσωτερικού – εξωτερικού. Η τουριστική ταυτότητα της Περιφέρειας θα συνίσταται
από το λογότυπο και σλόγκαν της Περιφέρειας, τα οποία θα χρησιμοποιούνται στο
πλαίσιο της υλοποίησης
των ενεργειών τουριστικής
προβολής και προώθησης της Στερεάς Ελλάδας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ο
Ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο θα κληθεί να διαμορφώσει προτάσεις για τη
σύνθεση της Περιφερειακής Τουριστικής Ταυτότητας, οι οποίες θα αξιολογηθούν από
Επιτροπή. Επιπλέον θα κληθεί να
παραδώσει δύο εναλλακτικές προτάσεις προσχεδίων – λογότυπου και σλόγκαν. Ειδικά
για τα σλόγκαν θα υποβάλει προτάσεις για ένα κεντρικό και εποχικά σλόγκαν της
Περιφέρειας και δεύτερον τον τρόπο εφαρμογής του. Δημιουργία Web Site: Θα
επιλεχθεί ένας περιορισμένος αριθμός, τουλάχιστον 20 τουριστικών προορισμών
εποχικού χαρακτήρα, αλλά και ενδιαφέροντος πολλαπλών ειδών Κοινού (target
groups) έτσι ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες προσέλκυσης περισσότερων
επισκεπτών. Οι προορισμοί αυτοί θα είναι τουλάχιστον τέσσερις ανά Περιφερειακή
Ενότητα, ενώ θα δημιουργηθεί περιεχόμενο και μεταφράσεις καθώς και συνδεδεμένες
ιστοσελίδες μέσω των οποίων θα προτείνονται όχι μόνο πληροφορίες για μεμονωμένα
σημεία ενδιαφέροντος, αλλά θα περιέχει σελίδες που θα συνδυάζουν τα σημεία
ενδιαφέροντος με προτάσεις διακοπών, ανάλογα με τον τύπο του επισκέπτη.
Επιπλέον θα δίνεται η δυνατότητα αυτόματης ανάρτησης στα κοινωνικά, η
δημιουργία λογαριασμών για καμπάνιες και
την ανάλυση της κίνησης στην ιστοσελίδα.
Παράλληλα θα γίνει διερεύνηση για καταχώριση διαφημίσεων σε
μεταγενέστερο χρόνο, σε ιστοσελίδες -και ανάλογα με τον διατιθέμενο
προϋπολογισμό - μεγάλης τουριστικής κίνησης όπως LonelyPlanet.com, TripAdvisor.com,
Booking.com, Hotels.com και ιστοσελίδες τουριστικού ενδιαφέροντος που χρησι
μοποιούνται ευρέως στις χώρες
–στόχους. Οι Τεχνικές Προδιαγραφές του microsite: - Πολύγλωσσο περιεχόμενο –
υποστήριξη των τεσσάρων γλωσσών και της Ελληνικής γλώσσας με τις επίσημες
μεταφράσεις - Με βασικά αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του υπάρχοντος και
ξεχωριστό εικαστικό θέμα έτσι ώστε, με αναφορά στην ταυτότητα (brand name) της
ΠΣΤΕ, να προσφέρεται μια ευχάριστη και ελκυστική για προορισμό διακοπών,
εμπειρία στους χρήστες - Ξεχωριστό μενού για πιο εύκολη πλοήγηση με τους
προορισμούς χωρισμένους κατά περιφερειακή ενότητα και κατηγορία ενδιαφέροντος -
Search engine friendly (SEF) URLs και άλλες τεχνικές για Search engine
optimization (SEO) όπως εισαγωγή meta tags τύπου microformats (google) και
opengraph (facebook) - Eργαλεία για εύκολη κοινοποιήση σε κοινωνικά δίκτυα
(Like, Share για Facebook, Twitter, Google+, Pinterest κ.λ.π.) Οι τουλάχιστον
20 προτεινόμενοι τουριστικοί προορισμοί: Ενδιαφέροντα που καλύπτει το micro
site: - Ήλιος/Θάλασσα (Seaside) - Πολιτιστικός Τουρισμός (Culture) -
Καταδυτικός Τουρισμός (Diving) - Τουρισμός Υγείας και ευεξίας (Health and
Wellness) - Τουρισμός Πολυτέλειας
(Luxury) - Θαλάσσιος Τουρισμός (Nautical) - Τουρισμός Πόλεων (City
breaks) - Συνεδριακός Τουρισμός (Business) - Περιηγητικός Τουρισμός (Touring)
Π.Ε. Φθιώτιδας: 1. Λαμία-Λουτρά
Υπάτης-Υπάτη (Ι.Μ.Παναγίας Αγάθωνος) 2. Αλαμάνα – Θερμοπύλες – Γοργο
πόταμος(φαράγγι Ασωπού)-
Καμμένα Βούρλα – Άγιος Κωνσταντίνος 3. Αταλάντη - Τιθορέα – Αμφίκλεια –
Χ.Κ.Παρνασσού 4. Λαμία – Πλατύστομο (Μεγάλη Κάψη δασικό
χωριό)-ΤυμφρηστόςΚαρπενήσι
Π.Ε. Βοιωτίας: 1.
Αράχωβα-Καλύβια –Χ.Κ.Παρνασσού 2. Θήβα- Πλαταιές (Λεύκτρα)- (Αγ. Βασίλειος)-
Θεσπιές-Αλυκή 3. Λειβαδιά- Ορχομενός –Χαιρώνεια 4. Δίστομο (Αντίκυρα)-Όσιος
Λουκάς – (Κοιλάδα των Μουσών)παραλία Σαράντη.
Π.Ε. Ευρυτανίας: 1. Καρπενήσι
-Μ.Χωριό-Προυσσός(Παναγία Προυσιώτισσα) 2. Λίμνη Κρεμαστών –
Δυτ.Φραγκίστα(Αγραφιώτης)- Άγραφα-Γρανίτσα 3. Καρπενήσι (Κορυσχάδες, Βελούχι ,
Χ.Κ.Βελουχίου)-Αγία Τριάδα – Φουρνά 4. Κρίκελλο - Δομνίστα –(φαράγγι Πάντα
βρέχει)
Π.Ε. Φωκίδας: 1. Δελφοί –
Χρισσό – Ιτέα 2. Γαλαξείδι-Ερατεινή (Ν.Τριζόνια)Ναύπακτος 3. (Περιοχή
Μόρνου)-Λιδωρίκι –Συκιά (Γκιώνα)-Αθ. Διάκος (Βαρδούσια) 4.
Άμφισσα-(βαγονέτο)-Γραβιά (Μπράλος)-Παύλιανη-(Πυρά)
Π.Ε. Ευβοίας: 1. Αιδηψός
–Ιστιαία-Προκόπι(Αγ. Ιωάννης Ρώσσος) 2. Αυλίδα-Χαλκίδα-Ερέτρια 3.
Μαρμάρι-Κάρυστος –Λενοσαίοι (φαράγγια Νοτίου Ευβοίας) 4. Κύμη-Ν.Σκύρος(Λινάρια,
Χώρα, Μαγαζιά) Διευκρινίζεται ότι ο κάθε προορισμός θα περιγράφεται σε ένα
κείμενο 50-200 λέξεων, κάθε σταθμός ενδιαφέροντος σε 50-100 λέξεις, κάθε
φωτογραφία θα έχει λεζάντα και θα υπάρχουν 3 σταθμοί ανά προορισμό. Η μετάφραση
θα είναι πλήρης, με διαφοροποιήσεις ανά γλώσσα. Για τη δημιουργία τη Δημιουργία και εκτύπωση εντύπων έχουν
προϋπολογιστεί 20.000 ευρώ + ΦΠΑ. Δημιουργία και εκτύπωση εντύπων: Για τις πιο
άμεσες ανάγκες θα πρέπει να γίνουν οι παρακάτω εκδόσεις: - Τουριστικοί οδηγοί
πολύγλωσσοι (Ελληνικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Ρώσικα κλπ) - 12/σέλιδο έντυπο
πολύγλωσσο (σε όλες τις γλώσσες των χωρών που θα λάβουμε μέρος στις εκθέσεις) -
Χάρτες – πολύγλωσσοι - Θεματικά έντυπα: (Εναλλακτικές μορφές τουρισμού,
Πολιτιστικός, Θρησκευτικός, Ιαματικός-
Θαλάσσιος- Αθλητικός, Συνεδριακός, Αγροτουρισμός, Γαστρονομία,
Ορειβατικά μονοπάτια και αναρριχητικά παιδεία κλπ
Οι δράσεις από πόρους του ΕΣΠΑ
Για τις Ενέργειες και δράσεις του προγράμματος :
«Επιχειρησιακό Σχέδιο Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας έτους
2015» έχουν προϋπολογιστεί 243.540 ευρώ. Το Επιχειρησιακό Σχέδιο που συντάχθηκε
από τη Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού και στοχεύει στην υλοποίηση ενός
ολοκληρωμένου επικοινωνιακού προγράμματος για την προβολή και προώθηση του
τουρισμού στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για το έτος 2015. Το Σχέδιο βασίζεται
στο εγκεκριμένο επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο για την Τουριστική
Προβολή της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας 2012-2014. Οι αλλαγές αφορούν το
χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των ενεργειών, αλλά και τα προϋπολογιζόμενα ποσά ανά
άξονα και ενέργεια, δεδομένου ότι δεν κατέστη δυνατή η ανάθεση του έργου μέχρι
σήμερα. Συνεπώς ο χρόνος που απομένει για την υλοποίηση των δράσεων είναι μόνο
6 μήνες, αν ληφθεί υπόψη και
ο χρόνος που απαιτείται για την
ολοκλήρωση των επί μέρους ενεργειών της διαδικασίας ανάθεσης του έργου.
Άξονας 1 – Διαφήμιση με
προϋπολογισμό 73.000 ευρώ Έρευνα και πληροφορίες Marketing Plan υλοποίησης
προγράμματος: Η Ενέργεια αυτή αφορά στην ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού
περιβάλλοντος, στον Σχεδιασμό και Προσδιορισμό της Επικοινωνιακής Στρατηγικής
και στην κατάρτιση, εξειδίκευση και επικαιροποίηση του Σχεδίου Επικοινωνιακών
και Προωθητικών Ενεργειών. Γενικά αφορά ενέργειες, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες
Δημοσιότητας – Marketing Plan και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης προγράμματος
Τουριστικής προβολής ΠΣΤΕ εντός του έτους 2015. Δημιουργία Οπτικοακουστικού
Υλικού: Για την διαφημιστική προβολή της Περιφέρειας είναι αναγκαία η
δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού που να αφορά: • Ψηφιακό Φωτογραφικό Υλικό:
καταχωρήσεις φωτογραφιών που αναδεικνύουν τα δυνατά σημεία της περιφέρειας και
τις επιλογές που διαθέτει με απώτερο στόχο την τουριστική προβολή. Εμπλουτισμό
του ψηφιακού φωτογραφικού υλικού με στατιστικά στοιχεία, χάρτες και γενικά
στοιχεία τουριστικού ενδιαφέροντος για τους πέντε νομούς καθώς και
οπτικοποιημένες παρουσιάσεις. Εγγραφή όλου του υλικού σε DVD-R (σε 500 αντίγραφα).
• Παραγωγή ταινίας με μορφή ντοκιμαντέρ για την προβολή του τουριστικού
προϊόντος της ΠΣΤΕ σε dvd. • Τηλεοπτικό και Ραδιοφωνικό Spot – Προσαρμογή
Τηλεοπτικού Spot από την ταινία της Π.Στ.Ε. Διαφημιστική Καμπάνια σε Μέσα
Μαζικής Ενημέρωσης: Χωρίζεται σε Καμπάνια διαφήμισης στην Τηλεόραση, Καμπάνια
διαφήμισης σε Έντυπα Μέσα (Εφημερίδες και περιοδικά) και Καμπάνια διαφήμισης –
ενημέρωσης στο Ραδιόφωνο
Άξονας 2 – Αξιοποίηση
Διαδικτύου με προϋπολογισμό 7.500 ευρώ Διαδικτυακή (Ψηφιακή) Καμπάνια:
Διαχείριση προβολής και διαφήμισης, αξιο
λόγηση αποτελεσμάτων -
Δημιουργία λογαριασμών στα κοινωνικά δίκτυα - Διερεύνηση για καταχώριση
διαφημίσεων σε μεταγενέστερο χρόνο, διαφημιστικά banners που θα παραπέμπουν σε
URLS που θα αποφασίσει η Αναθέτουσα αρχή σε ιστοσελίδες μεγάλης τουριστικής
κίνησης όπως: LonelyPlanet.com, TripAdvisor.com, Booking.com, Hotels.com,
YouTube κ.λ.π. και ιστοσελίδες τουριστικού ενδιαφέροντος που χρησιμοποιούνται
ευρέως στις χώρες στόχους.
Άξονας 3 – Εκθέσεις και
Προωθητικές Ενέργειες με προϋπολογισμό 66.000 ευρώ Εκθέσεις και Προωθητικές
Ενέργειες στο εξωτερικό: 48.000 ευρώ Εκθέσεις και Προωθητικές Ενέργειες στο
εξωτερικό: 10.000 ευρώ Ταξίδια εκπαιδευτικά και εξοικείωσης: 8.000 ευρώ Η
συμμετοχή σε εκθέσεις αποτελεί συχνά τον βασικό κορμό των δράσεων προβολής των
τουριστικών πόρων μιας περιοχής. Κατά το παρελθόν αποτέλεσαν τις μοναδικές
δράσεις, ενώ άλλες ενέργειες (π.χ. έντυπα κ.λ.π.) γίνονταν αποσπασματικά και
χωρίς να συνδέονται με τον βασικό κορμό. Οι εκθέσεις έχουν ειδική σημασία
ανάλογα με: • τον στόχο τους, το κοινό, τα δίκτυα στα οποία απευθύνονται, • την
εποχή, την περιοχή που γίνονται, • την αξιοποίηση παράλληλων εκδηλώσεων που
ταυτοποιούν την περιοχή. Σημαντικό μέσο προβολής κυρίως για τους επαγγελματίες
του τουρισμού αποτελεί και η συμμετοχή σε ειδικές εκθέσεις που
πραγματοποιούνται στις μεγάλες τουριστικές αγορές και προσελκύουν όλους σχεδόν
τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς.
Άξονας 4 – Έντυπο και
Προωθητικό Υλικό με προϋπολογισμό 22.000 ευρώ Τουριστικοί Οδηγοί και χάρτες σε
5 γλώσσες Άλλο διαδεδομένο μέσο προβολής αποτελεί η παραγωγή εντύπων η οποία
περιλαμβάνει: το σχεδιασμό,
τη μελέτη, τη συγγραφή και
παραγωγή που θα απευθύνεται σε επιλεγμένες ομάδες-στόχους, με στόχο τη
δημιουργία ισχυρής εικόνας και φήμης. Η χρήση έντυπου υλικού θεωρείται
απαραίτητη σε πολλές επικοινωνιακές δραστηριότητες επειδή παρουσιάζει τη
φιλοσοφία, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, το οργανόγραμμα, το πελατολόγιο, την
υποδομή, τα οικονομικά στοιχεία και τους στόχους μιας επιχεί
ρησης. Επίσης είναι απαραίτητο
για παρουσιάσεις, αποστολές, συμμετοχή σε εκθέσεις και άλλου είδους ενεργειών.
Βασικό κομμάτι της επιτυχίας των εν λόγω ενεργειών είναι το δημιουργικό
κομμάτι, αλλά και το περιεχόμενο των εντύπων, εάν αυτά είναι πολυσέλιδα και
επιχειρούν να παρέχουν ολοκληρωμένη πληροφορία για τις υπηρεσίες και τους
προορισμούς. Σημαντικό στοιχείο επομένως είναι η δημιουργία Οδηγού με τους
καλύτερους τουριστικούς και πολιτιστικούς πόλους έλξης και διαδρομές της ΠΣΤΕ.
Η δημιουργία οδηγού προβάλει περιοχές και λειτουργεί ως οδηγός πληροφόρησης για
περισσότερο απαιτητικούς τουρίστες.
Άξονας 5 – Δημόσιες Σχέσεις με
προϋ
πολογισμό 29.500 ευρώ Η εν λόγω
κατηγορία δράσεων αποτελεί βασικό κομμάτι των δράσεων τουριστικής προβολής. Μία
στρατηγική δημοσίων σχέσεων για έναν σύγχρονο τουριστικό προορισμό θα πρέπει να
στηρίζεται στην γνώση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, το lobbying, την διοργάνωση
ειδικών προωθητικών εκδηλώσεων κ.λ.π. Οι ενέργειες των δημοσίων σχέσεων
λειτουργούν
συμπληρωματικά με την διαφήμιση
για την επίτευξη του επιθυμητού για τον τουριστικό προορισμό αποτελέσματος.
Αποτελεί το βασικό εργαλείο για την προσέγγιση ειδικού κοινού και δικτύων
διακίνησης τουριστών που επιζητούν την διαφορετικότητα. Βασικό κομμάτι της
επιτυχίας των παραπάνω ενεργειών αποτελεί η διασύνδεση τους με την διαφήμιση
και τις εκθέσεις.
Ουσιαστικά λοιπόν οι ενέργειες
που προωθούνται αφορούν:
• συνεντεύξεις και άλλες ενέργειες
δημοσιοποίησης του τουριστικού προφίλ
• δημόσιες σχέσεις με φορείς και ανθρώπους του
τουρισμού
• δημιουργία δώρων
(αναμνηστικών) δημοσίων σχέσεων
orafok.gr
Πρός τους κυρίους που έφτιαξαν τις προτάσεις ανά Π.Ε.Το Χ.Κ.Π ανήκει κατά 70% στην Π.Ε ΦΩΚΙΔΑΣ και κατά 100% στην Τ.Κ Πολυδρόσου.Πρέπει να συμπεριληφθούν και η Πολύδροσο και η Επτάλοφο σαν τουριστικοί προσδιορισμοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Παύλιανη είναι στην Π.Ε ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ.Οι αιρετοί του νομού Αντιπεριφερειάρχης,Δήμαρχος, Τοπικός Αντιδήμαρχος και θεματικός Αντ/χος σε θέματα τουρισμού να διαμαρτυριθούν.
Πρός αποφυγή παρεξήγησης εννοώ για τα Κελλάρια ότι ανήκει στην Τ.Κ Πολυδρόσου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΜΑΣ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΟΥΣ..Η ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΠΑΤΡΙΟΤΕΣ Η ΜΑΣ ΠΙΑΝΟΥΝΕ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ. ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ Η ΣΟΥΒΑΛΑ ΤΑ ΚΕΛΛΑΡΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΑΑΑΛΙ ΤΟ ΧΚΠ ΣΤΗΝ ΑΡΑΧΩΒΑ? ΕΚΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΕΝ ΑΝΑΝΕΩΣΑΝ ΤΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ ΤΟΥΣ? ΤΟΥΣ "ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ" ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΩΘΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΥΒΑΛΑ? ΚΑΤΑΝΤΙΕΣ ....
ΑπάντησηΔιαγραφή