Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα Σάββατο 23 Νοεμβρίου....ΑΜΦΙΚΛΕΙΑ: Έφυγε από την ζωή ο Γιώργος Τσαπρούνης σε ηλικία 45 ετών, σήμερα στις 12 η κηδεία του στον ΙΝ Εισοδίων της Θεοτόκου Αμφίκλειας.….......

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Ο εθνικισμός σκότωσε το ποδόσφαιρο – Απίστευτες εικόνες και ξύλο στο Σερβία – Αλβανία

- Ελικοπτεράκι με τη σημαία της "Μεγάλης Αλβανίας" τίναξε στον αέρα το παιχνίδι Σερβίας – Αλβανίας
- Άγρια επεισόδια και απίστευτο ξύλο ακόμη και μεταξύ των παικτών
- Ο Μίτροβιτς "κατέβασε" τη σημαία και τότε ξεκίνησαν όλα
- Συνελήφθη ο Όλσι Ράμα, αδερφός του πρωθυπουργού της Αλβανίας, ως υποκινητής των επεισοδίων!

- Το παιχνίδι για τα προκριματικά του Euro 2016 δεν τελείωσε ποτέ....

Είναι από εκείνες τις μέρες που τις χαρακτηρίζουμε "μαύρες" για το ποδόσφαιρο και τον αθλητισμό γενικότερα. Μέρες για τις οποίες θα χύσουμε μερικά κροκοδείλια δάκρυα και θα τις ξεχάσουμε. Μέχρι να τις ξαναζήσουμε.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο εθνικισμός κάνει την εμφάνισή του στα ευρωπαϊκά γήπεδα. Είναι μια ακόμα φορά. Ούτε και είναι η πρώτη φορά που ξεσπούν σοβαρά επεισόδια. Το θέμα εδώ, στο παιχνίδι της Σερβίας με την Αλβανίας στο Βελιγράδι, είναι πως ήταν οι παίκτες που έπαιξαν το ξύλο. Ξύλο απίστευτης αγριότητας.



 


 


 


 

Όλα ξεκίνησαν με το ματς στο 41ο λεπτό όταν στον ουρανό του Βελιγραδίου έκανε την εμφάνισή του ένα ελικοπτεράκι. 

Είναι πάνω του μια σημαία. Ήταν η σημαία της "Μεγάλης Αλβανίας" (η οποία απεικονίζει ως μέρος της Αλβανίας την Ήπειρο, την Κέρκυρα, μέρος της Μακεδονίας, τη Σερβία, τα Σκόπια και το Κόσοβο). Ο Αλεξάντρ Μίτροβιτς την κατέβασε και τότε ξεκίνησαν όλα.


 


 

Άγριο ξύλο μεταξύ των παικτών, γιατί οι διεθνείς της Αλβανίας αντέδρασαν όταν ο Σέρβος παίκτης κατέβασε τη σημαία! Οι παίκτες της Αλβανίας "έπεσαν" πάνω του για να του πάρουν τη σημαία, οπαδοί της Σερβίας μπήκαν στον αγωνιστικό χώρο, ένας από αυτούς γρονθοκόπησε Αλβανό παίκτη και τα επεισόδια γενικεύτηκαν σε χρόνο dt. 

Η αστυνομία έβγαλε όλους τους φιλάθλους από τον αγωνιστικό χώρο, τα πνεύματα ηρέμησαν και οι διαιτητές αποφάσισαν να συνεχιστεί ο αγώνας.

Η αλβανική ομοσπονδία ωστόσο ζήτησε να εκκενωθεί το στάδιο για να επιτρέψει την επιστροφή των ποδοσφαιριστών της. Το αίτημα αυτό απορρίφθηκε και έτσι ο αγώνας διακόπηκε οριστικά και το θέμα παραπέμπεται στην UEFA.



 


 


 


 

Οι παίκτες των φιλοξενούμενων αποφάσισαν να αποχωρίσουν αλλά φτάνοντας στη φυσούνα τους περίμεναν κάποια "καλά παιδιά" με άγριες διαθέσεις! 

Οι εικόνες είναι δύσκολο να περιγραφούν. Είναι ίσως από τα πιο άγρια επεισόδια που έχουν γίνει σε ευρωπαϊκό γήπεδο. Το πιο τρομακτικό είναι ο λόγος. Και η αντίδραση των παικτών της Αλβανίας. Ξύλο μεταξύ παικτών, μεταξύ εκείνων που υποτίθεται ότι πρέπει να δείχνουν ψυχραιμία για να μην "φουντώνουν" το πλήθος. 



 


 

Το παιχνίδι για τα προκριματικά του Euro 2016 διακόπηκε. Λίγη σημασία έχει... 
Ο αδερφός του πρωθυπουργού...

Και ποιος είναι ο υπεύθυνος για όλα αυτά; Σύμφωνα με την σερβική αστυνομία ο αδερφός του πρωθυπουργού της Αλβανίας Έντι Ράμα! Ο Όλσι Ράμα συνελήφθη ως υπεύθυνος του επεισοδίου με τη σημαία και μάλιστα συνελήφθη ενώ βρισκόταν στην εξέδρα των επισήμων όπου καθόταν αντιπροσωπεία από την Αλβανία.


 


 


 


 


 

Η αστυνομία, όπως μετέδωσε η δημόσια τηλεόραση της Σερβίας, έχει βάσιμες υποψίες ότι ο Όλσι Ράμα προκάλεσε το επεισόδιο. 



 


 


 


 


 


 

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ - ΜΠΕ
Φωτογραφίες: Reuters - EPA


newsit.gr

7 σχόλια:

  1. ΑΥΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΙΑ ΖΩΗ ΟΙ αλβανοί. ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΣΕΡΒΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΧΤΕΣ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΠΙΤΕΘΗΚΑΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΔΕΡΕΠΟΛΗ. ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΣΜΟΣ(ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ)...15 Οκτωβρίου 2014 στις 10:32 μ.μ.

    Εθνικισμός και εθνισμός(πατριωτισμός)
    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

    Ο Εθνικισμός (αγγλ. nationalism) είναι πολιτική ιδεολογία που υποστηρίζει την ιδέα της εθνικής ταυτότητας για μία συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, τη διατήρηση της ανωτερότητας της ταυτότητας αυτής και των ξεχωριστών χαρακτηριστικών των ατόμων ενός έθνους, θεωρώντας τους υπόλοιπους λαούς και πολιτισμούς, ως κατώτερους.

    Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η έννοια του εθνικισμού, ορίζεται ως εξής: Ο εθνικισμός είναι η απόλυτη και με πάθος προσήλωση των ατόμων στο έθνος τους, η οποία φτάνει ως την περιφρόνηση και την εχθρότητα προς άλλα έθνη τα οποία θεωρεί κατώτερα (πρβ. Σοβινισμός).

    ΕΘΝΙΣΜΟΣ ( ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ)" Ο πατριωτισμός ορίζεται ως η αγάπη για την πατρίδα η οποία αναπτύσσεται χωρίς καμία διάθεση υποτίμησης ή περιφρόνησης άλλου έθνους (εθνισμός, πατριωτισμός), σε αντίθεση με τον εθνικισμό, ο οποίος δομείται στη βάση της θεώρησης "ανώτερο/κατώτερο έθνος".

    Από πολιτική άποψη, ο εθνικισμός αποτελεί κοινωνικό φαινόμενο η γέννηση του οποίου εντοπίζεται κατά το 19ο κυρίως αι. Τότε ο εθνικισμός και αναγνώριζε και αποδεχόταν τις εθνικές διαφορές και ιδιομορφίες ως βάση για τη σύσταση και λειτουργία των πολιτικών κοινοτήτων! Στα τέλη του 19ου αι. όμως, το κίνημα του εθνικισμού άρχισε να χάνει το φιλελεύθερο και διεθνιστικό του χαρακτήρα, και να γίνεται συντηρητικότερο ακόμη και αντιδραστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΛΛΟ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ,ΑΛΛΟ ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ,ΑΛΛΟ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ,ΑΛΛΟ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ,ΑΛΛΟ ΑΝΑΡΧΙΑ,ΑΛΛΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για καλύτερη γνώση & αποσαφήνιση των εννοιών ...

    ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ, ΕΘΝΙΣΜΟΣ, ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ

    Άρθρο του Πανίκου Κλεοβούλου*

    Το άρθρο αυτό θα ασχοληθεί εν συντομία με τις συγκεχυμένες εν πολλοίς έννοιες εθνικισμός – εθνισμός – πατριωτισμός. Διότι τα σύγχρονα λεξικά έχουν προσδώσει στον όρο «εθνικισμός» έννοια στρεβλωτική, και οι εθνομηδενιστές όταν θέλουν να προσβάλουν τη δράση των ιδεολογικών τους αντιπάλων την χαρακτηρίζουν εθνικιστική, θεωρώντας ότι έτσι τους περιθωριοποιούν. Από την αντίπερα όχθη, αυτοί, οι οποίοι εισπράττουν την επίθεση, θεωρώντας τον χαρακτηρισμό προσβλητικό, αμυνόμενοι σπεύδουν να διευκρινίσουν ότι δεν είναι εθνικιστές αλλά εθνιστές.

    Η σύγχυση των εννοιών δεν είναι τυχαία! Ο Θουκυδίδης αναφέρει σχετικά με την τότε προπαγάνδα: «Ακόμη και την καθιερωμένη σημασία των λέξεων άλλαξαν για να δικαιολογούν τις πράξεις των». Στο «Νέον Ορθογραφικόν Ερμηνευτικόν Λεξικόν» του Δημητράκου διαβάζουμε: «Εθνικισμός: η αποκλειστική προσήλωσις εις την εξυπηρέτισιν των εθνικών ιδεωδών».

    Σύμφωνα με τον καθηγητή Δημήτριο Βεζανή, ο εθνικισμός αποτελεί την «ενεργητική κατάφαση της ιδέας του Έθνους». Δηλαδή ο εθνικιστής δεν πιστεύει απλά στα ιδεώδη του Έθνους αλλά ενεργεί συνάμα. Ο εθνιστής ενώ πιστεύει στα ιδεώδη του Έθνους εντούτοις ηθελημένα δεν αγωνίζεται γι’αυτά. Δηλαδή ενώ ο εθνικιστής είναι ένας δρών αγωνιστής υπέρ του Έθνους, ο εθνιστής απλώς πιστεύει στο Έθνος, ανήκει σ’ αυτό αλλά δεν επιθυμεί να αγωνισθεί για το Έθνος του.

    Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Παπαναστασίου, τον πατέρα της Δημοκρατίας, ο εθνικισμός βασίζεται στο Έθνος, ο πατριωτισμός βασίζεται στην Πατρίδα.
    Ο εθνικισμός υπάρχει στον πνευματικό χώρο αλλά και στον βιολογικό, διότι προϋποθέτει την ύπαρξη φυλής. Επίσης ο εθνικισμός είναι διαχρονικός, διότι στην έννοια του Έθνους περιλαμβάνονται οι αγέννητοι και οι νεκροί. Το Έθνος λοιπόν, επεκτείνεται στο παρελθόν και στο μέλλον. Η πατρίδα από την άλλη έχει συναισθηματικό περιεχόμενο, διότι συνδέει τα άτομα ενός ομογενούς λαού προς έναν γεωγραφικό χώρο. Μπορεί να υπάρξει Έθνος χωρίς Πατρίδα (π.χ. διότι αυτή κατεκτήθη και το έθνος εξεδιώχθη).
    «Όσον μεγαλύτερος και λαμπρότερος είναι ένας πολιτισμός τόσον ισχυρότερον είναι το σχετικόν εθνικόν αίσθημα και κατά συνέπειαν ο εθνικισμός». Ο Παπαναστασίου διαχωρίζει τον εθνικισμό από τον ιμπεριαλισμό, σωβινισμό. Ο αμυντικός εθνικισμός «θέλει την σύμπτωσιν κρατικών και εθνικών ορίων», σε αντίθεση με τον ιμπεριαλισμό, ο οποίος «επιδιώκει την επέκτασιν των κρατικών ορίων πέραν από τα εθνικά».

    Το Έθνος μας σήμερα παραπαίει. Κυβερνάται από γονατισμένους πολιτικούς, οι οποίοι υπακούοντας στα κελεύσματα των ξένων ξεπουλούν πατρίδα. Ο λαός είτε κοιτάζει αμήχανος, είτε εκμαυλισμένος συνεχίζει να βιώνει την εθνική και ηθική του κατάπτωση. Για να μην καταρρεύσει το Έθνος μας έχει ανάγκη όλων εμάς, των όσων ζωντανών, κατά τον Ίωνα Δραγούμη, οι οποίοι θα πρέπει να συνδεθούμε με πίστη, αυτοθυσία και διαίσθηση με τη ζωή του Έθνους να διακονήσομε την παράδοση μας και να αναπτύξουμε τη συνείδηση μας στον Ελληνικό τρόπο ζωής. Να επιδείξουμε εμπράκτως αγάπη προς το Έθνος και προς κάθε Εθνικό. Να περιφρουρήσουμε αξίες, πολιτισμό, περιβάλλον, γλώσσα και τον γεωγραφικό χώρο που μας απέμεινε και περικλείεται στα γεωγραφικά όρια του Ελλαδικού και Κυπριακού Κράτους. Στη συνέχεια να διεκδικήσουμε αυτό που ανήκει σε μας και στα παιδιά μας. Να λευτερώσουμε τα σκλαβωμένα εδάφη του Ελληνισμού. Και εάν εμείς σταθούμε ανάξιοι να το πετύχουμε να παραδώσουμε σκυτάλη στις επερχόμενες γενεές.

    Οι ελπίδες μας στρέφονται στη νεολαία. Σ’ αυτήν όμως τη νεολαία, η οποία πρέπει να διαπνέεται από τις αξίες του Έθνους. Σε όσους μπορούν να νοιώσουν στο αίμα τους τις επιταγές του Καζαντζάκη: «…Το πρώτο σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το δεύτερο, να φωτίσεις την ορμή τους και να συνεχίσεις το έργο τους. Το τρίτο σου χρέος, να παραδώσεις στον γυιό σου την μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει…..».

    * Νομικός, συνεργάτης ΕΛ.Κ.Ε.Δ.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ...ΤΕΛΟΣ.16 Οκτωβρίου 2014 στις 4:22 μ.μ.

    [Λεξικό Μπαμπινιώτη, 2η έκδοσης]
    Εθνισμός – εθνικισμός – διεθνισμός – φιλοπατρία – πατριωτισμός – σοβινισμός.
    Το να αγαπά κανείς την πατρίδα του, η φιλοπατρία (λ. που πρωτοεμφανίζεται στον Αριστοφάνη), είναι το πιο φυσικό πράγμα. Στα τέλη του 18ου αι. –αρχές του 19ου αι., όταν η λ. φιλοπατρία δίνει την αίσθηση λογιότερης λέξης, αρχίζει να υποκαθίσταται από τις λέξεις πατριωτισμός (αντιδάνειο μέσω του γαλλ. Patriotisme), που πρωτοχρησιμοποιούν ο Ρήγας Φεραίος, ο Ευγένιος Βούλγαρης κ.ά., και εθνισμός (μαρτυρείται από τον Ν. Σπηλιάδη, 1826). Για λίγο μάλιστα φαίνεται ότι χρησιμοποιήθηκαν με την ίδια σημασία και τα εθνικότης και εθνότης, που γρήγορα όμως εξειδικεύθηκαν στη σημασία που έχουν και σήμερα.
    Η χρήση της λ. εθνισμός με τη σημ. του πατριωτισμού, της φιλοπατρίας είναι τόσο έντονη τον 19ο αι., ώστε ο περίφημος δικαστής και συγγραφέας Αναστάσιος Πολυζωίδης, αναζητώντας (το 1859) μια λέξη ομόρριζη του εθνικός (= ειδωλολάτρης) για να δηλώσει την ειδωλολατρεία, τον παγανισμό, αποφεύγει τη λ. εθνισμός (= πατριωτισμός), για να μην προκαλέσει σύγχυση, και δημιουργεί τη λ. εθνικισμός με τη σημ. «ειδωλολατρισμός» (από το εθνικός «ειδωλολάτρης») που είναι και η πρώτη σημ. της λέξης! Βαθμηδόν η λ. εθνισμός υπεχώρησε, τη θέση της πήρε η λ. εθνικισμός, που σήμανε και τον πατριωτισμό, την αγάπη προς την πατρίδα, αλλά και τις εδαφικές απαιτήσεις ενός έθνους εις βάρος άλλων εθνών, τον εθνικό επεκτατισμό, δήλωσε δηλ. και τη θετική και την αρνητική σημ. Τον φανατικό, με επεκτατικές-επιθετικές βλέψεις, πατριωτισμό δήλωσε και η ξενικής (γαλλικής) προελεύσεως λ. σοβινισμός (από το ήρωα θεατρικού έργου, του αφοσιωμένου στον Ναπολέοντα πατριώτη N. Chauvin).
    Με τις σαρωτικές αλλαγές που έγιναν στο παγκόσμιο πολιτικό σκηνικό από τη δεκαετία του ’80, με τους ποικιλώνυμους εθνικισμούς που εμφανίστηκαν μετά την πτώση των κομουνιστικών καθεστώτων, η διάκριση μεταξύ nationism και nationalism κατέστη και στην Ελλάδα αναγκαία και άρχισε να εκφράζεται αντιστοίχως, με το σημασιολογικό-λεξικό ζεύγος εθνισμός – εθνικισμός, όπου το εθνισμός δηλώνει τον αγνό πατριωτισμό, το δε εθνικισμός τις εθνικιστικές επεκτατικές βλέψεις.
    Απέναντι σε αυτό το ζεύγος η λ. διεθνισμός παρέμεινε από παλιά να δηλώνει το ξεπέρασμα της έννοιας του έθνους και την υποκατάστασή της από τη διεθνική αντίληψη ότι δεν πρέπει να υπάρχουν όρια που να χωρίζουν τους λαούς, αντίληψη την οποία προέβαλε ο κομουνισμός, η κατεξοχήν διεθνιστική ιδεολογία.

    ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ"Οσο για το ΕΛΚΕΔΑ ψάξτε το λιγάκι..Δείτε ποιοί συμμετέχουν κάθε φορά στα συνέδριά του?Τι λέγεται εκεί?Τίποτε άλλο και ...τέλος.
    Γιατί δεν μου αρέσει να μπαίνω σε άσκοπους και χωρίς τελειωμό διαλόγους για έννοιες που έχουν διατυπωθεί και ξεκαθαριστεί επιστημονικά και με τον καλύτερο και σαφέστερο τρόπο από σοφούς και διάσημους Έλληνες και ξένους λόγιους και φιλοσόφους.


    Παναγιώτης Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. διεθνιστική ιδεολογία= ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ, ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΕΘΝΟΣ,ΜΙΑ ΣΗΜΑΙΑ,ΕΝΑΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ,ΕΝΑ ΤΣΙΠ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΜΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ (ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΠΟΙΑ).δεν πρέπει να υπάρχουν όρια που να χωρίζουν τους λαούς: ΑΥΤΟ ΠΕΣ ΤΟ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ,ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟΥΣ ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΕΣ... ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΘΑ ΣΕ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ!?!;!??!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.