Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα Παρασκευή 22 Νοεμβρίου....ΑΜΦΙΚΛΕΙΑ: Έφυγε από την ζωή ο Γιώργος Τσαπρούνης σε ηλικία 45 ετών….......

Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

Για μια σύγχρονη εκδοχή Μουσικών Αγώνων στο πνεύμα της Πυθίας.

Πρόταση για μια σύγχρονη εκδοχή Μουσικών Αγώνων στο πνεύμα της Πυθίας.

Με την πρόταση του μουσικοσυνθέτη και καλλιτεχνικό δ/ντή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών κ. Γ.Κουρουπού έκλεισε η εκδήλωση “Η ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου των Δελφών και η συμβολική της διάσταση στην αναβίωση των δελφικών εορτών”, που ήταν αφιερωμένη στην μνήμη της δωρήτριας Ντόρα Ανδριοπούλου- Αθανασούλα....

            Οι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εισηγήσεις των: Ροζίνα Κολώνια, Ελένη-  Άννα Χλέπα, Ευθαλίας Παπαδάκη, Γ. Κουρουπού και  Αθανασίας Ψάλτη, συνέβαλαν ουσιαστικά στην ανάδειξη του θέματος, καθώς και οι παρεμβάσεις του προέδρου του διαζώματος Σταύρου Μπένου και της αντιπεριφερειάρχη Παναγιώτας Γαζή.
            Για την σύγχρονη εκδοχή των Μουσικών αγώνων στο πνεύμα των Πυθίων, είχαν γίνει πολλές συναντήσεις με πρωτοβουλία της αντιπεριφερειάρχη στην Αθήνα, Άμφισσα και Δελφούς, με αποτέλεσμα να καταλήξουμε στην πρόταση του κ. Κουρουπού που είναι η βάση, το θεμέλιο για τα σύγχρονα Πυθία.
            Βασιζόμενος ο κ.Κουρουπός στα αρχαία Πύθια, που ήταν συνδυασμός “διαγωνισμού και φεστιβάλ” κατέθεσε την πρόταση του, στην οποία αναφέρονται τα παρακάτω:
            Στην σύγχρονη πνευματική μουσική δημιουργία ο συνδυασμός μουσικής και ποίη­σης δεν εξαντλείται στο τραγούδι. Όλες οι σύγχρονες μορφές λυρικού θεάτρου, από την όπερα έως το μουσικό θέατρο κι από την χορωδιακή μουσική έως την ατομική (solo) απαγγελία συνοδεία οργάνων, όλα ανάγονται στην αρχέγονη και αδιάσπαστη ενότητα μουσικής και λόγου. Η βράβευση δεν μπορεί να μη περιλαμ­βάνει τους μεγάλους δημιουργούς ,στο υψηλότερο διανοητικό επίπεδο.
Από την άλλη μεριά, η παραγωγή και η επιτόπου κρίση πολλών μουσικών θεαμάτων είναι μιά επίπονη και δαπανηρή διαδικασία. Στην καλύτερη περίπτωση μία μόνο μεγάλη λυρική παραγωγή, θα μπορούσε κάθε φορά να παρουσιάζεται κατά την περίοδο του διαγωνισμού. Αυτό οδηγεί αναγκαστικά σε μια διαδικασία βράβευσης που προηγείται του φεστιβάλ.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι απαιτείται μια διαδικασία κρίσης, ανάλογη u' αυτήν των βραβείων Nobel, η οποία κάθε φορά θα βραβεύει έναν δημιουργό για το σύνολο του έργου του και την προσφορά του στη ζεύξη της μουσικής με την ποίηση, δηλαδή στην λυρική τέχνη. Αυτό θα μπορούσε να ήταν το «ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΥΘΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ» των Δελφών. Έργο ή έργα του βραβευόμενου δημιουργού θα παρουσίαζε το φεστιβάλ στο τέλος της διεξαγωγής του.
Τις άλλες ημέρες του φεστιβάλ, οι συναυλίες-διαγωνισμοί (Αγώνες) θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν όλα τα είδη συνδυασμού μουσικής και ποίησης (τραγούδια, χορωδίες, νεανικά συγκροτήματα, μικρά μουσικά θεάματα, βραδιές ποίησης συνοδεία αυθεντικής μουσικής ,αρχαίο δράμα ,κ.τ.λ.) των οποίων οι νικητές (μουσικοί και ποιητές, ακόμη και ερμηνευτές) θα μπορούσαν να κριθούν επί τόπου.
Τίποτε βέβαια δεν απαγορεύει-αντίθετα επιβάλλεται-να παρουσιάζονται στο περι­θώριο του φεστιβάλ κάθε είδους θεάματα-ακροάματα, που να εξασφαλίζουν τον χαρακτήρα της πάνδημης εορτής-όπως ακριβώς στην αρχαιότητα.
Συμπερασματικά, οι Αγώνες θα ήταν ένας συνδυασμός διεθνούς διαγωνισμού και φεστιβάλ. Με την επισήμανση ότι αν θέλουμε να αποκτήσουν διεθνή αναγνώριση και αξιοπιστία, η κρίση τουλάχιστον του Μεγάλου Βραβείου των Δελφών θα πρέπει να δίνεται με τρόπο που να εξασφαλίζει την αντίστοιχη βαρύτητα ενός βραβείου Nobel.

Δύο είναι τα βασικά προβλήματα. Η οργάνωση και το χρήμα. Αυτά τα δύο κρίσιμα σημεία θα καθορίσουν το κύρος και την βιωσιμότητα του εγχειρήματος.
Είμαι κατηγορηματικός ως προς τον μη κρατικό χαρακτήρα του οργανωτικού φορέα των Αγώνων-όχι φυσικά ως προς το συνολικό φεστιβαλικό πρόγραμμα.
Οι Αγώνες Μουσικής και Ποίησης, η κορύφωση δηλαδή των εκδηλώσεων συνολικής διάρκειας το πολύ δεκαπέντε ημερών και με συχνότητα δύο έως τεσσάρων ετών, λόγω του υψηλού κόστους ,αλλά και λόγω του τρόπου επιλογής των εκδηλώσεων μέσω διεθνών συνεργασιών υψηλού κύρους ,απαιτεί οργανωτική και οικονομική ευελιξία, που δεν μπορεί κανείς κρατικός οργανισμός να παρέχει.
   [ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ : Νέος φορέας , με βασική μόνιμη χρηματοδότηση από ισχυρό ίδρυμα (Foundation), καθώς και με την συμβολή πολλών εταιρικών μελών .
Ο νέος οργανωτικός φορέας θα διοικείται από Δ.Σ., στο οποίο, από τη μεριά του Κράτους, θα πρέπει να συμμετέχουν υποχρεωτικά ένας εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, ένας εκπρόσωπος του Δήμου, ένας εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Κέντρου Δελφών, ενώ τα υπόλοιπα μέλη και ο Πρόεδρος θα επιλέγονται από τον Υπουργό Πολιτισμού και το βασικό χορηγικό Ίδρυμα (κοινή συναινέσει)
Αποφασιστικό ρόλο θα έχει, τέλος, το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, που από τη φύση του, μπορεί να εξασφαλίσει την Ευρωπαϊκή θεσμική και ηθική κατοχύρωση των Αγώνων.

            Στο τέλος της εκδήλωσης δόθηκε το βιβλίο Αρχαίο Θέατρο της Στερεάς Ελλάδας που έχει εκδώσει η Περιφέρεια  Στερεάς Ελλάδας και το σωματείο Διάζωμα και το cd με το ντοκιμαντέρ “ H άλλη ματιά των Δελφών”, που έχει χρηματοδοτηθεί από την Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας και το Διάζωμα.


Η ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΑΖΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.