Μέχρι πρόσφατα Γενικός Διευθυντής του ιδρύματος Κωνσταντίνος Καραμανλής, της ναυαρχίδας του συντηρητικού think-tank της χώρας, εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ. στις εκλογές του 07, κάτοχος τιμητικών θέσεων στα ψηφοδέλτια Επικρατείας του κόμματος επί Κώστα Καραμανλή...
, Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων του Παντείου, ο σημερινός Υπουργός Παιδείας υπήρξε ανέκαθεν ακραιφνές στέλεχος της καραμανλικής πτέρυγας της ΝΔ. Με αυτό ως κύριο προσόν και στο πλαίσιο της τήρησης των αναγκαίων ισορροπιών επιλέχτηκε από τον Αντώνη Σαμαρά για την κάλυψη αυτής της νευραλγικής θέσης τον Ιούνιο του 2012. Kι αμέσως ξεδίπλωσε το πλούσιο διοικητικό ταλέντο του.
Αρχικά ήταν ο "Νόμος Διαμαντοπούλου" για τα πανεπιστήμια. Νόμος που φηφίστηκε πρωτοφανώς για τα ελληνικά εκπαιδευτικά και κοινοβουλευτικά δεδομένα από 255 βουλευτές σε ευρύτατη διακομματική συναίνεση, που δεν αποτελούσε κάποια μνημονιακή υποχρέωση και που φιλοδοξούσε να αποτελέσει μια απαρχή εξορθολογισμού της χαώδους κατάστασης που έχουμε βιώσει οι περισσότεροι στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Συνεπικούρούμενος από τον Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Παπαθεοδώρου, επιλογή της ΔΗΜΑΡ, και με την καταλυτική συμπαράσταση Μπαμπινιώτη ο Νόμος ξηλώθηκε σε χρόνο...dt αποδεικνύοντας τη μεταρρυθμιστική έφεση της ΝΔ και την υπευθυνότητα του κόμματος Κουβέλη. Αποτέλεσμα; Το τέλμα στα ελληνικά πανεπιστήμια να διαιωνίζεται χωρίς ορατή βελτίωση συνεχίζοντας να πλήττει τόσο τον εκπαιδευτικό και παραγωγικό ιστό της χώρας όσο και το μέλλον χιλιάδων παιδιών και των οικογενειών τους.
Εν συνεχεία, κι αφού εν τω μεταξύ επινόησε σειρά από πατέντες προκειμένου να εξαιρέσει το χώρο ευθύνης του από την κινητικότητα των Δημοσίων Υπαλλήλων ή εστω να "βραχεί" κατά το δυνατόν λιγότερο, ήρθε η αναπόδραστη ώρα των απολύσεων στο δημόσιο τομέα (πείτε το κινητικότητα, διαθεσιμότητα ή όπως αλλιώς). Όταν χρειάστηκε να συμπεριληφθούν στις σχετικές λίστες κραυγαλέες περιπτώσεις νεποτισμού, οικογενειοκρατίας κι ευνοιοκρατίας που παρεπιδημούν εν αφθονία στο χώρο των διοικητικών υπαλλήλων, το καθηγητικό κατεστημένο, που είχε μάθει να διορίζει αβέρτα ως και τριτοξάδερφα, με τον εξόχως επιζήμιο Πρύτανη (τα Σάββατα ηθοποιό) κ. Θεοδόση Πελεγρίνη επικεφαλής αντέδρασε παραπάνω από λυσσαλέα. Με τον κίνδυνο το εξάμηνο να χαθεί εντελώς, το Πανεπιστήμιο να καταδύεται γραμμικώς στο τέναγος της ανυποληψίας, ο κ. Αρβανιτόπουλος επέδειξε μια αξιοθρήνητη αδράνεια αναβάλλοντας διαρκώς να συγκρουστεί με το ισχυρότατο κατεστημένο καθηγητών-συνδικαλιστών αριστεριστών φοιτητών, όπως το καθιέρωσε ο Νόμος-Πλαίσιο για τα ΑΕΙ που προίκισε το 81 ο Ανδρέας την Ανώτατη Εκπαίδευση, και με το οποίο, άλλωστε, ήταν οργανικά δεμένος ως διακριτό μέλος του.
Τελευταίο χρονικά κρούσμα η εφαρμογή του νόμου για το Νέο Λύκειο. Αποτελεί οιονεί θεσμό της ελληνικής πολιτείας κάθε νεόκοπος Υπουργός Παιδείας να θέλει να "θέσει την υπογραφή του" κάτω από μια μεταρρύθμιση για τη δευτεροβάθμια και τις Πανελλήνιες εξετάσεις.Τα αποτελέσματα γνωστά τοις πάσι. Ο κ. Αρβανιτόπουλος δε θα αποτελέσει εξαίρεση. Αν και ο χώρος της Παιδείας είναι εξ ορισμού κι εκ φύσεως ευαίσθητος και συντηρητικός, αφού οι αλλαγές σε αυτόν επιβάλλεται να γίνεται με πλήρως υπολογισμένη ακρίβεια για ευνόητους λόγους, και μολονότι οι σώφρονες φωνές από το χώρο, αλλά κι από τον Τύπο, προειδοποιούσαν για το πρόωρο και βιαστικό της εφαρμογής, ο Καθηγητής της Παντείου επιβάλλει τις αλλαγές και όσοι φοιτούν πλέον στην Ά Λυκείου θα δώσουν-υποτίθεται-εξετάσεις με το νέο σύστημα.
Ο νέος νόμος τέθηκε σε ισχύ από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Μεταξύ άλλων προβλέπει τη γραπτή εξέταση των μαθητών κατά το ήμισυ από "Τράπεζα Θεμάτων" που όφειλε να συσταθεί και θα εποπτεύεται από τον επίσης υπό σύσταση Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων. Κινήσεις που επιβαλλόταν αναπόδραστα να τροχοδρομηθούν από εκείνη τη στιγμή. Σήμερα, αρκετούς μήνες μετά δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Η από φέτος εφαρμογή του νόμου κι η διεξαγωγή των εξετάσεων της Ά Λυκείου,των οποίων ο βαθμός θα προσμετράται (;) στο Γενικό Βαθμό των παιδιών για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, είναι ανέφικτη κι ο χρόνος που έχει χαθεί από την αρχή της χρονιάς δεν αρκεί προφανώς για να ξεκινήσουν τώρα οι διαδικασίες στελέχωσης της Τράπεζας θεμάτων και του Ενιαίου Φορέα Εξετάσεων.
Στις σχετικές επισημάνσεις και αναλύσεις από το χώρο του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ ο Υπουργός θα επιλέξει να κινηθεί εμπροσθοβαρώς. Με χτεσινές του δηλώσεις διαψεύδει την αναβολή ή τη μερική (πιλοτική) εφαρμογή του νόμου και τονίζει με μάλλον αμήχανη κατηγορηματικότητα πως η μεταρρυθμιση θα εφαρμοστεί απαρέγκλιτα από την τρέχουσα χρονιά εμπαίζοντας in his face το σύμπαν και χωρίς φυσικά να εξηγεί πως τεχνικά είναι κάτι τέτοιο πια εφικτό.
Σε μια εποχή που η κοινωνία σαλεύει ακόμα παραζαλισμένη από περικοπές εισοδήματος, απώλεια ενός δεδομένου status ζωής, αγχωμένη μέσα σε υπαρξιακά πολλές φορές κι ασφυκτικά πλαίσια επιβίωσης, η κοινή γνώμη δεν έχει πολυτέλειες για εντρύφηση κι ώριμη παρακολούθηση των δρώμενων στο χώρο της εκπαίδευσης. " Μέσα σε πόλεμο-φαντάσου, ελληνικά ποιήματα." Από αυτή την άποψη τύχη αγαθή στεφανώνει τον Υπουργό. Ίσως για αυτό να διακρίνεται εσχάτως στις δηλώσεις του ο κ. Αρβανιτόπουλος από "υπεροψίαν και μέθην"..
Βρίσκομαι στο χώρο της εκπαίδευσης σχεδόν μια ζωή κι από πολλές θέσεις. Δε θυμάμαι ποτέ πολιτικό επικεφαλής του χώρου να έχει εξωκοίλει τόσο πολύ, σε τόσα πολλά σε τόσο λίγο χρόνο...
Ένας παλιός πολιτικός αναλυτής είχε αποφανθεί: " Αν θες να καταλάβεις τη χρησιμότητα και την όποια αξία ενός πολιτικού, μη σκέφτεσαι πόσα και ποιά θετικά μπορεί να κάνει. Αλλά σε ποιά και πόσο σοβαρά λάθη μπορεί να υποπέσει". Ουδείς, νομίζω, μπορούσε να φανταστεί κατά την αρχή της θητείας του πόσο επικίνδυνος μπορούσε να γίνει ο κ. Αρβανιτόπουλος...
Ηλίας Τσίγκας
ΠΗΓΗ : http://amfissaface.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.