Προς τον Δήμο Αμφίκλειας – Ελάτειας
Υπόψη: Δημάρχου κου Θεόδωρου Ντούρου
Κοιν. : Δημοτικό Συμβούλιο
2 Ιανουαρίου 2013
Αξιότιμε κ. Δήμαρχε Καλημέρα και καλή χρονιά,
Με θλίψη παρακολουθώ τις τελευταίες ημέρες την αδράνεια του Δήμου μας σχετικά με τον...
εκχιονισμό του δρόμου που οδηγεί στο Χ.Κ Παρνασσού.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά η Δημοτική αρχή αδρανεί να δώσει λύση σε θέματα υψίστης τοπικής σημασίας. Ίσως λόγω απειρίας; Ίσως λόγω αδιαφορίας; Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και το αυτό.Παρόλο που προ μερικών εβδομάδων διοργανώθηκε στο Δήμο μας διήμερο συνέδριο με θέμα την τουριστική ανάπτυξη, στο οποίο ετέθη και το ζήτημα του εκχιονισμού του δρόμου προς το Χ.Κ Παρνασσού, εκ των πράξεων σας καταδεικνύεται σαφές ότι μάλλον ήσασταν ωσεί παρών. Πόσο ειρωνικό είναι άραγε να διοργανώνεται συνέδριο τουριστικής ανάπτυξης στον τόπο μας κι εσείς να μην λαμβάνετε τη στοιχειώδη μέριμνα και τα δέοντα μέτρα ούτως ώστε να φανείτε αντάξιος των περιστάσεων;
Όλες οι ιστοσελίδες που αφορούν τη χιονοδρομία ( snowreport ) είτε τις καιρικές προβλέψεις (meteo.gr) παρουσιάζουν το δρόμο προς το Χ.Κ.Π ΚΛΕΙΣΤΟ για αυτοκίνητα από Αμφίκλεια.
Εν έτη 2013…….Και είμαστε ακόμα στην αρχή του χειμώνα……Δίχως υπερβολική χιονόπτωση.
Την στιγμή που οι όμοροι δήμοι καταβάλουν εποικοδομητικές προσπάθειες και επιτυγχάνουν αποτελέσματος, διατηρώντας την πρόσβαση από τον τόπο τους προς το Χ.Κ.Π ανοιχτή, – έστω και με αλυσίδες- εμείς γινόμαστε έρμαιο των διαθέσεων της δημοτικής σας αρχής.
Έχετε γνώση ότι η Αμφίκλεια αποτελεί χειμερινό προορισμό ή όχι;
Γνωρίζετε πόσα έσοδα αποφέρει ο χειμερινός τουρισμός στον τόπο μας;
Γνωρίζετε ότι η στάση σας είναι επιζήμια για όλους τους τοπικούς ελεύθερους επαγγελματίες που «προσδοκούν να δουλέψουν αυτές τις ημέρες», παρέχοντας τις υπηρεσίες τους στους επισκέπτες της πόλης μας;
Γνωρίζετε ότι το Χ.Κ. Παρνασσού αποτελεί πηγή εσόδων για το Δήμο μας;
Προφανώς και όχι για να αντιμετωπίζετε με τόσο ερασιτεχνισμό και αδιαφορία το ζήτημα του εκχιονισμού του δρόμου προς το χιονοδρομικό Κέντρο.
Άλλως θα είχατε ήδη παρέμβει, είτε προσωπικά, είτε ως δημοτική Αρχή, δίδοντας λύση στο εν λόγω πρόβλημα.
Αντ’ αυτού όμως αδρανείτε….Και η αδράνεια είναι συνώνυμο της αδιαφορίας πολλές φορές….Και η αδιαφορία προκαλεί οργή και εκνευρισμό. Εκνευρισμός που προκαλείται από την στάση σας.
Αξιότιμε Κύριε Δήμαρχε, δώστε λύση. Επιτέλους. Είναι εξωφρενικό και παράλογο σήμερα 02.01.2013 να έχουν εκδοθεί περι τα 4000 εισιτήρια στο Χ.Κ Παρνασσού κι εσείς να διατηρείτε κλειστή την πρόσβαση από το Δήμο μας. Σταματήστε να χρονοτριβείτε. Σταματήστε να έχετε αντιτουριστική συμπεριφορά. Μην διώχνετε τους υποψήφιους επισκέπτες από τον τόπο μας.
Μην δοκιμάζετε άλλο την αντοχή και την ανοχή των ελεύθερων επαγγελματιών του Δήμου σας. Τους θέλετε μαζί σας κι όχι απέναντι σας.
Έστω και τώρα συνειδητοποιήστε ότι είστε Δήμαρχος εκλεγμένος από τους πολίτες του τόπου μας. Δήμαρχος ο οποίος καθήκον του είναι να δίνει λύσεις…..Κι όχι να αδρανεί. Ούτε να δίδει υποσχέσεις δίχως να τις εκπληρώνει.
Καλή Δύναμη σε όλους,
Στυλιανός Δ. Μερεντίτης
Δικηγόρος L.L.M
ΠΗΓΗ: http://e-tithorea.gr
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΥ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥΔΡΟΣΟΣ 33051 ΦΩΚΙΔΑ ● E MAIL : sep.parnasou@gmail.com
Πολύδροσος 31 Δεκεμβρίου 2012
Προς :
Υπουργό Τουρισμού Κα Ο. Κεφαλογιάννη
Βουλευτή Φωκίδας Κα Α. Μανδρέκα
Περιφερειάρχη Στ. Ελλάδας Κο Κ. Περγαντά
Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Φωκίδας Κα Γ. Γαζή
Δήμαρχο Δελφών Κο Ν. Φουσέκη
Εισαγγελέα Πρωτοδικών Άμφισσας
Πρόεδρο Ε.Τ.Α.
Κοιν.:
Αντιδήμαρχο Δ.Ε. Παρνασσού Κο Α. Μανανά
Δημοτικούς Συμβούλους Κο Ε. Θάνο, Κο Δ. Τζιβάρα
Πρόεδρο Τ.Σ. Πολυδρόσου Κο Ν. Μολιώτη
Διευθυντή Ε.Ο.Τ. Π. Στ. Ελλάδας Κο Λ. Μητρόπουλο
Διευθυντή Χ.Κ.Π. Κο Π. Δρίβα
Θέμα : Αποκλεισμός Πολυδρόσου από το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού
Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι,
είμαστε στην δυσάρεστη θέση να καταγγείλουμε την προκλητική και σκανδαλώδη συμπεριφορά του Διευθυντή του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού Κου Π. Δρίβα, καθώς και της εταιρείας Μεσόγειος Νουλίκας, διότι το διήμερο 30 - 31 Δεκεμβρίου 2012, δεν αποχιόνισαν τον οδικό άξονα Πολυδρόσου - Χ.Κ.Π. και συγκεκριμένα το τμήμα Διασταύρωση Πολυδρόσου - Αμφίκλειας έως την θέση Κελάρια Πολυδρόσου, περιοχής ευθύνης τους, με αποτέλεσμα την αποκοπή της πρόσβασης από την Πολύδροσο και την Αμφίκλεια.
Παρά το ότι η Περιφέρεια Στ. Ελλάδας με εντολή της Αντιπεριφερειάρχη Κας Γαζή, είχε αποχιονίσει το κομμάτι ευθύνης της μέχρι την παραπάνω διασταύρωση, ο Κος Δρίβας εσκεμμένα, όπως έχει πράξει πολλές φορές στο παρελθόν, απέκλεισε την Πολύδροσο από το Χ.Κ.Π.
Εδώ σημειώνουμε ότι στις υποχρεώσεις της εταιρείας που έχει αναλάβει τον αποχιονισμό του οδικού δικτύου του Χ.Κ.Π., προβλέπεται η διάθεση από μέρους του εργολάβου δυο ξεχωριστών συνεργείων, για την ταυτόχρονη διάνοιξη των δυο αξόνων πρόσβασης (άρθρο 31.7) και η υποχρέωση αποχιονισμού του βόρειου άξονα πρόσβασης Δρόμος Διασταύρωση Πολυδρόσου - Αμφίκλειας προς κάτω πάρκινγκ Φτερόλακας (15 χλμ.), καθώς και ο ενδιάμεσος δρόμος μεταξύ κάτω πάρκινγκ Φτερόλακας έως Κελάρια Πολυδρόσου θέση 1750 (4 χλμ.) (άρθρο 31.1)
Αποτέλεσμα αυτής τους της ενέργειας, ήταν να υποστούν βαρύ οικονομικό πλήγμα οι τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Πολύδροσο και να δυσφημιστεί η περιοχή μας.
Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας και σας ενημερώνουμε ότι από την πλευρά μας θα διεκδικήσουμε τις νόμιμες αποζημιώσεις, για την οικονομική ζημία που υποστείκαμε με υπαιτιότητα των ανωτέρω. Δυστυχώς η δυσφήμηση της περιοχής στους πελάτες μας, που την τίμησαν με την επιλογή τους την δύσκολη αυτή περίοδο, αποτελεί ένα ανεπανόρθωτο γεγονός.
Με τιμή,
ο πρόεδρος
Πιπέρας Στάθης
Η αποψή σας κε Πρόεδρε για τις τιμές στα καφέ στα μεζεδοπωλεία και στις ταβέρνες στη Σουβάλα ποιά είναι?Είναι υψηλές?Ειναι χαμηλές?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αν πράγματι είναι υψηλές, όπως λένε οι ντόπιοι πελάτες σας αλλα και οι ξένοι επισκέπτες, θα κάνετε κάτι για να χαμηλώσουν?
Το έχετε συζητήσει στο Συμβούλιο σας?
Σημείωση*Επι των αναφερομένων εκ μέρους σας, για τον μη εκχιονισμό του δρόμου για το χιονοδρομικο , καλό θα ήταν να έχουμε και την άποψη του Δ/ντή τού κέντρου , ο οποίος σημειωτέον είναι απο την Πολύδροσο και δεν μπορούμε να πιστέψουμε οτι αδιαφορεί και οτι δεν τον ενδιαφέρει η λύση των πρόβλημάτων που απασχολούν το χωριό του και την περιοχή του.
Αναμένουμε.
Τον αποχιονισμό από όσα έχω ακούσει, μέχρι την διασταύρωση τον πληρώνει ο Δήμος Δελφών και όχι η Αντιπεριφερειάρχης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι επειδή εργάζομαι όπως καιτην προηγούμενη σαιζόν τους δρόμους τους καθάριζε εργολάβος που πληρωνόταν από την Περιφέρεια, εφέτος γιατί δεν έγινε το ίδιο ;;
Κατι ακόμη, ενα εκχιονιστικό του Δήμου κάθεται παρκαρισμένο από πέρσυ και κανείς δεν έχει συγκινηθεί.
Εδώ στο Παρνασσό κ. Πρόεδρε των επαγγελματιών γελάνε μαζί σου, γιατι όταν σου τηλεφώνησαν από το ΧΚΠ να σε ρωτήσουν αν ο δρόμος είναι ανοικτός απάντησες ότι δεν γνώριζες .....πότε ξύπνησες;;;;;
pios proedros re paidia???
ΑπάντησηΔιαγραφήproedrow toy eaytoy toy einai o anuropos kai siskseftete monos toy.
sthn amfikleia giati ta vazoyn me to dhmarxo kai oxi me to xionodromiko.
ta mpravo gia thn Gazi ta ksexases proedrara.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣταθερά επί των προκειμένων και μόνον επι των προκειμένων.
Ο κος Προεδρος επι των τιμών επιτέλους θα μας πεί την αποψή του για το αν οι τιμές στα καφέ, τα μεζεδοπωλεία και τις ταβέρνες της Πολυδρόσου
ειναι λογικές?
Και ο κος Δρίβας θα απαντήσει στις βαρύτατες καταγγελίες του
κου Πιπέρα περί του*εσκεμμένα όπως έχει πράξει και στο παρελθόν*?
Καταγγελίες που αφήνουν υπονοούμενα για δόλο , προσωπικά ωφέλη , και εξυπηρέτηση συμφερόντων.
Αγαπητοί συγχωριανοί,
ΑπάντησηΔιαγραφήη από 31.12.2012 επιστολή του κ. Στάθη Πιπέρα αποτελεί μια ευκαιρία για να αποσαφηνιστούν τα παρακάτω .
1. Ευθύνη/αρμοδιότητα εκχιονισμού δημόσιου οδικού δικτύου
Αρμόδια υπηρεσία για την συντήρηση του δημόσιου οδικού δικτύου (ασφαλτόστρωση,σήμανση, εκχιονισμό) δεν είναι η ΕΤΑΔ ΑΕ .
Στο 44070/2194/25.05.2009 έγγραφο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας/Διεύθυνση Δημοσίων έργων/Τμήμα Συγκοινωνιών περί καθορισμού αρμοδιοτήτων συντήρησης οδών καθώς και στο ΦΕΚ αρ. φύλλου 270/10.06.2009 αναφέρονται ρητά οι οδοί που συντηρούνται από υπηρεσίες Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και ότι «... αρμόδιοι για την συντήρηση όλων των υπολοίπων δημοσίων οδών ....είναι οι δήμοι και οι κοινότητες , ο καθένας μέσα στα όρια της διοικητικής τους περιφέρειας».
Η συνεχής προσπάθεια της ΕΤΑΔ ΑΕ
για την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών ΧΚΠ (βλ. νέα έργα ΕΣΠΑ προυπολογισμού 17+14 Μ) και
την διασφάλιση της ασφαλούς/εύρυθμης/βιώσιμης λειτουργίας του ΧΚΠ (βλ. λειτουργία ΧΚΠ μετά την πρόσφατη σφοδρή χιονοθύελλα 30/12/2012) με την πρόβλεψη εξασφάλισης της πρόσβασης και στάθμευσης των εργαζομένων του αλλά και των επισκεπτών του μέσω δικού της εκχιονιστικού μηχανισμού , αποτελεί προσφορά στην τοπική κοινωνία, η οποία οφείλει μέσω των τοπικών φορέων αυτοδιοίκησης να μεριμνά για την συντήρηση και εκχιονισμό του δημόσιου οδικού δικτύου στα πλαίσια των καθ’ύλην αρμοδιοτήτων τους .
Επισημαίνουμε ότι σε όλα τα Χ.Κ (εντός και εκτός ελλάδας) ο αποχιονισμός των δρόμων πρόσβασης βαρύνει όχι τα Χ.Κ αλλά τους ΟΤΑ (π.χ Καλάβρυτα, Καρπενήσι,Πήλιο, Σέλι, Νάουσα, Καιμακτσαλαν κ.λπ).
Αξιοσημείωτη ήταν η περσινή θετική προσπάθεια, που εκτιμήθηκε από όλους, από Ανιπεριφέρια Λαμίας και Άμφισσας για τον εκχιονισμό των δρόμων πρόσβασης ΧΚΠ.
Σελ. 1/5
2.Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας ΧΚΠ 2011-14
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΕΤΑΔ ΑΕ μετά από σχετικό ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό , έχει αναθέσει στην Κ/Ξ «Μεσόγειος – Νουλίκας» την παροχή υπηρεσιών που καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της λειτουργίας και της προληπτικής συντήρησης του ΧΚΠ . Μια συνιστώσα των εργασιών που προβλέπεται να παρέχει ο Ανάδοχος είναι και ο εκχιονισμός δρόμων πρόσβασης και χώρων στάθμευσης ΧΚΠ , προκειμένου το ΧΚΠ να διαθέτει μια «εκχιονιστική ισχύ» για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του, ώστε να μην μπλοκάρεται η λειτουργία του ΧΚΠ όταν παρουσιάζεται αδυναμία από τα εκχιονιστικά μηχανήματα των ΟΤΑ να εκχιονίσουν το δημόσιο οδικό δίκτυο .
Λειτουργικές ανάγκες του ΧΚΠ είναι ο εκχιονισμός των χώρων στάθμευσης , και η διάνοιξη βασικών αξόνων πρόσβασης για τη μεταφορά του προσωπικού του.
Η πλήρης κίνηση των εκχιονιστικών μηχανημάτων σχεδιάζεται από τη διοίκηση ΧΚΠ (με γνώμονα την βέλτιστη λειτουργία του ΧΚΠ και όχι την εξυπηρέτηση τοπικών ή προσωπικών συμφερόντων) και καταγράφεται με επιμέλεια (ώρες – τόπος εργασίας) στο ημερολόγιο εκχιονισμού που εποπτεύεται από σχετική επιτροπής ΕΤΑΔ ΑΕ και από όπου προκύπτουν και οι εκχιονιστοώρες που αμείβονται απολογιστικά ανά εκχιονιστοώρα και όχι κατά αποκοπή όπως θεωρούν ορισμένοι που ανησυχούν μήπως διπλοπληρωθεί το έργο εκχιονισμού του δρόμου Αμίκλεια-ΧΚΠ.
Ο σχεδιασμός της ΕΤΑΔ ΑΕ περί εκχιονισμού, απαιτεί έναν σημαντικό προυπολογισμό ετησίως , προυπολογισμό που θα μπορούσε να περιοριστεί δραστικά προσφέροντας στην βιωσιμότητα του ΧΚΠ, αν οι καθ’υλην αρμόδιοι για τον εκχιονισμό του δημόσιου οδικού δικτύου αναλάμβαναν πλήρως και αξιόπιστα τις αρμοδιότητες τους.
Το ΧΚΠ αφού καλύπτει τις λειτουργικές του ανάγκες, στα πλαίσια καλής συνεργασίας πάντα βοηθάει, όπως και στην προκειμένη περίπτωση 30/12,31/12,01,02/01/2013 στον ευρύτερο εκχιονισμό του δημόσιου οδικού δικτύου .
Το ότι κάποιες φορές λόγω σφοδρότητας της κακοκαιρίας εκχιονίζεται πρώτα ο δρόμος κελλάρια 1750-διασταύρωση Αράχωβα-Επταλόφου και στην συνέχεια ο δρόμος Φτερόλακας –διασταύρωση Αμφίκλειας-Πολυδρόσου δεν οφείλεται σε καμιά διάθεση άνισης μεταχείρισης ή κακής λειτουργίας του εργολάβου εκχιονισμού , αλλά σαφώς στο ότι ο πρώτος δρόμος αφενός είναι πιο εύκολος και ασφαλής στο αποχιονισμό, αφετέρου εξυπηρετεί δε περίπου το 85% των διαθέσιμων κλινών της περιοχής (περίπου το 90% των προσελεύσεων του ΧΚΠ) .
Σελ. 2/5
3.Προσπάθειες ΕΤΑΔ ΑΕ/ΧΚΠ για ενημέρωση και συνεργασία με ΟΤΑ και επαγγελματίες περιοχής
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΕΤΑΔ ΑΕ προσπαθεί πάντα να βρίσκεται σε συννεόηση και συνέργεια με τους παραπαρνάσσιους ΟΤΑ , έχοντας στόχο την ανάδειξη του συνόλου της περιοχής, γιατί έτσι μόνο ενισχύεται το τουριστικό προιόν όλων μας
Είναι χαρακτηριστικό το συμπλήρωμα της καθημερινής φωτοενημέρωσης του ιστότοπου ΧΚΠ όπου προσπαθούμε μέσα από τα καθημερινά ΝΕΑ του ΧΚΠ να ενημερώνουμε τον επισκέπτη για όλα τα αξιοθέατα των «Παρνασσοχωρίων» .
Βλέπε Νέα / Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΣΤΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΚΠ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αρχαιολογικός χώρος και Αρχαιολογικό μουσείο Δελφών. Τηλ.: 22650 82312-3 http://odysseus.culture.gr/h/3/gh351.jsp?obj_id=2507
Μεταλλευτικό πάρκο Φωκίδας, http://www.vagonetto.gr
Ναυτικό μουσείο Γαλαξιδίου, http://odysseus.culture.gr/h/1/gh151.jsp?obj_id=3351
Μουσείο Άρτου Αμφίκλειας. Τηλ.: 22340 23044, www.breadmuseum.gr
Μουσείο Επαγγελμάτων Αμφίκλειας. Τηλ.: 22340 23044
Ιστορικός χώρος Θερμοπύλων, http://odysseus.culture.gr/h/3/gh351.jsp?obj_id=4961
Ιαματικά λουτρά Θερμοπύλων. Τηλ.: 22310 93301
Ιαματικά λουτρά Καμένων Βούρλων. Τηλ.: 22350 22982
Ιαματικά λουτρά Υπάτης. Τηλ.: 22310 59526
Ιερά Μονή Οσίου Λουκά. http://www.osiosloukas.gr
Ιερά Μονή Ιερουσαλήμ. http://www.davlia.com/smenu-2.php
Ιερά Μονή Προφήτη Ηλεία Παρνασσίδας, http://www.egolpion.net/pro_hlias_parnassidos.el.aspx
Ιερά Μονή Δαμάστας. http://www.green-e.gr/m/destination/view/Iera-Monh-Damastas-ston-Gorgopotamo
Επίσης σε 2 πρόσφατα σχετικά έγγραφα προς και τους 3 παραπαρνάσσιους Δήμους και Αντιπεριφέρειες τον Ιούλιο και τον Νοέμβριο 2012, η ΕΤΑΔ έχει επισημάνει την αναγκαιότητα συνεργασίας και συνεννόησης καθώς και το θέμα αρμοδιότητας και την ανάγκη διασφάλισης της εύρυθμης και ασφαλούς κυκλοφορίας στη δημόσιο οδικό δίκτυο πέριξ του ΧΚΠ
Επίσης υπήρξε πρόσκληση προς «άπαντες» στην αίθουσα συνεδριάσεων Δήμου Αράχωβας την 11.09.2012 (με πρωτοβουλία ξενοδόχων Αράχωβας) , και συνάντηση διευθυντή και υποδιευθύντριας ΧΚΠ κ.Δρίβα,κ.Σιορώκου με επαγγελματίες, και εκπροσώπους ΟΤΑ για αλληλοενημέρωση, στα πλαίσια της κοινής προσπάθειας για αναβάθμιση υπηρεσιών ΧΚΠ, επισήμανση ανάγκης λήψης μέτρων για εκχιονισμό δρόμων , δημιουργίας info kiosk, δρομολόγησης ski bus, προβολής ΧΚΠ στην philoxenia 11/2012.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην έκθεση philoxenia για την προβολή του ΧΚΠ και της γύρω περιοχής συμμετείχε εκτός από την ΕΤΑΔ μόνο ο Σύλλογος Ξενοδόχων Αράχωβας και 2 ιδιώτες.
Πρόσφατα δε, ως Προϊσταμένος ΧΚΠ συμμετείχα ύστερα από πρόσκληση του κ. Ντούρου Δήμαρχου Αμφίκλειας στην διημερίδα 15,16/12/2012 που οργάνωσε ο Δήμος Αμφίκλειας- Ελάτειας με θέμα την τουριστική ανάπτυξη, όπου παρουσίασα το πρόγραμμα έργων και δράσεων του ΧΚΠ .
Σελ. 3/5
4.Σχέδιο- Στόχοι λειτουργίας ΧΚΠ
ΑπάντησηΔιαγραφήΛειτουργία ΧΚΠ 30,31/12/2012, 01,02,03,04 /01/2013 – Αποτελέσματα
Καθημερινά Νέα από ιστότοπο ΧΚΠ Νέα / Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού
Είναι χαρακτηριστικό ότι την Κυριακή 30.12.2012 εν μέσω σφοδρής χιονοθύελλας (ισχυροί άνεμοι και 1 μέτρο φρέσκο χιόνι), το ΧΚΠ παρέμεινε ανοικτό (ένα από τα λίγα ΧΚ στην Ελλάδα) έχοντας διασφαλίσει έναν άξονα πρόσβασης από Αράχωβα – Επτάλοφο (με τα δικά εκχιονιστικά του μέσα και μια μικρή βοήθεια από Περιφέρεια Λειβαδιάς) παρά τα πολλά προβλήματα /ζημιές μηχανημάτων από πτώσεις δένδρων (βλ. φωτό από φωτοημερολόγιο ΧΚΠ) και μια μειωμένη λειτουργία των αναβατήρων επιβεβαιώνοντας ακόμη μια φορά το αξιόπιστο της λειτουργίας του και την φήμη του ως ΧΚ παντός καιρού .
Παράλληλα το ΧΚΠ εξαντλώντας τους διαθέσιμους πόρους του σε ανθρώπους και μηχανήματα (πόρους που είχε εγκαίρως και ορθολογικά προβλέψει) προετοιμάστηκε μεθοδικά σε αναβατήρες –πίστες – στάθμευση-πρόσβαση για να υποδεχτεί τις χιλιάδες των φίλων του την Δευτέρα 31/12/2012 και ακόμα περισσότερους την 01,02,03/01/2013 και να τους εξυπηρετήσει χωρίς πρόβλημα , αποσπώντας τους θετικά σχόλια για την άμεση επανάταξή και την 100% λειτουργία του μετά την σφοδρή χιονοθύελλα .
Οι προσερχόμενοι στο ΧΚΠ από την βόρεια πλευρά του Παρνασσού έπρεπε να χρησιμοποιήσουν την οδό μέσω Επταλόφου (31/12, 01/01) , από όπου υπήρχε πρόσβαση στο ΧΚΠ .
Πρόσβαση στην Φτερόλακα υπήρχε μόνο από αναβατήρα Ερμή, όπου οι όλες οι εγκαταστάσεις του ΧΚΠ λειτουργούσαν κανονικότατα.
Το απόγευμα της 01/01/2012 ώρα 15.00 , τα εκχιονιστικά του ΧΚΠ προσέγγισαν το πάρκιγκ κάτω Φτερόλακα από τα κελλάρια , ομοίως και τα εκχιονιστικά Φωκίδας από Πολύδροσο , καθιστώντας έτσι εφικτή την πρόσβαση στο ΧΚΠ και από Πολύδροσο.
Είναι χαρακτηριστική η προσπάθεια που έγινε στον εκχιονισμό των χώρων στάθμευσης εν μέσω λειτουργίας ΧΚΠ , προκειμένου να μπορούν να τακτοποιούνται χωρίς πρόβλημα οι κατά συρροή προσερχόμενοι πελάτες του ΧΚΠ για να απολαύσουν το φρέσκο χιόνι με την λιακάδα και την πλήρη λειτουργία του ΧΚΠ .
Δεν είναι τυχαίο ότι ο Δεκέμβριος 2012 παρουσίασε εν μέσω οικονομικής κρίσης πάρα πολύ καλά αποτελέσματα εσόδων και προσελεύσεων ΧΚΠ..
Παράλληλα όμως με τα ποσοτικά μεγέθη (έσοδα και προσελεύσεις) δείχνουν να βελτιώνονται και τα ποιοτικά μεγέθη του ΧΚΠ όπως αξιοπιστία λειτουργίας, χρόνοι αναμονής , χρόνοι επισκευών, φιλοπεριβαλοντική πολιτική, θετική δυναμική και βάσιμη αισιοδοξία για έναν καλύτερο επόμενο χρόνο κ.λπ.
Στόχος της ΕΤΑΔ είναι αφενός η διαφύλαξη της ασφαλούς , εύρυθμης και βιώσιμης λειτουργίας του ΧΚΠ με τους πόρους που του διαθέτει , αφετέρου η ανάπτυξη του ΧΚΠ μέσω του εκσυγχρονισμού του (σε μηχανήματα και νοοτροπίες)
Το ΧΚΠ απέφυγε ατύχημα αρκετά πιθανό λόγω χιονοστιβάδων , δεν έκλεισε ούτε μια ώρα εν μέσω χιονοθύελλας , και λειτούργησε το σύνολο των εγκαταστάσεων σε αναβατήρες και πίστες για να ικανοποιήσει τις χιλιάδες επισκεπτών του προς χάρη και της γύρω περιοχής .
Αυτό το γεγονός έχει να κάνει με την επιμέλεια , την οργάνωση , και την ορθολογική ιεράρχηση των στόχων του ΧΚΠ καθώς και την βέλτιστη διαχείριση χιονιού και προσελεύσεων.
Το ΧΚΠ λυπάται που δεν μπόρεσε να εκχιονίσει όλο το δημόσιο οδικό δίκτυο πέριξ του ΧΚΠ , αλλά έπρεπε να χρησιμοποιήσει την εκχιονιστική του ισχύ για να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του .
Ακόμα και σήμερα 04/01/2012 το ΧΚΠ ασχολείται με τον εκχιονισμό των χώρων στάθμευσης στην Φτερόλακα.
Απορώ πως ορισμένοι έχουν την απαίτηση από το ΧΚΠ αντί να ασχοληθεί με τον εκχιονισμό των χώρων στάθμευσης προς εξυπηρέτηση των πελατών του να ασχοληθεί με τον εκχιονισμό δημόσιου οδικού δικτύου , στόχο που δεν αποτελεί δική του προτεραιότητα αλλά των καθ’υλην αρμοδίων.
Σελ. 4/5
5. Aντιμετώπιση δυσχερειών στον εκχιονισμό των δρόμων
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρούμε ότι η δυσχέρεια του εκχιονισμού αντιμετωπίζεται με πρόληψη και συνεννόηση και ότι ανυπόστατες καταγγελίες κατά προσώπων η βαρύγδουπες ανακριβείς επιστολές δεν συμβάλλουν στην επίλυση των αντικειμενικών δυσκολιών .
Τα προβλήματα λύνονται όταν αναζητείται λύση όχι όταν αναζητείται ένοχος.
Και λύση βρίσκεται όταν υπάρχουν τα στοιχειώδη δηλ. η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ και η ΚΑΛΗ ΠΙΣΤΗ. Καλό είναι να υπάρχουν ξεκάθαροι λογαριασμοί και ειλικρινείς συνεργασίες και όχι να αναζητούνται ρουσφέτια και προστάτες ή εχθροί.(αυτή η νοοτροπία άλλωστε μας οδήγησε ως κοινωνία στο γνωστό μας επώδυνο αδιέξοδο )
Το ΧΚΠ και εγώ ως Προιστάμενος του, αποζητούμε την αυστηρή κριτική και έλεγχο των πελατών και των εργοδοτών μας γιατί μας βοηθάει να γινόμαστε καλύτεροι .
Οι εργαζόμενοι του ΧΚΠ αγαπούν τον Παρνασσό και θεωρούν ότι συμβάλλουν στην ανάπτυξη του , όταν εκτελούν όσο καλύτερα γίνεται την εργασία τους πέρα από προσωπικά ή τοπικιστικά συμφέροντα .
Δεν ανησυχούν δε ,ούτε έχουν χρόνο για χάσιμο με ανυπόστατες και ανεξήγητα εμπαθείς καταγγελίες ,
ΓΙΑΤΙ η ΑΛΗΘΕΙΑ , όπως και η ΛΟΓΙΚΗ … δεν κρύβονται .
Παραμένω στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση .
Σας προτείνω επίσης μια επίσκεψη στο ΧΚΠ ,
το οποίο αποτελεί πηγή χαράς και ζωής , όχι μόνο για τον τόπο αλλά και για την ψυχή σας,
και είναι κρίμα που πολλοί από εσάς δεν έχουν αφιερώσει λίγο χρόνο και κόπο για να την γνωρίσουν και να την απολαύσουν .
ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ
Με Αγάπη ,Υγεία και Λογική
Πάνος Δρίβας
Προιστάμενος ΧΚΠ
Σελ. 5/5
Ωραιά μέχρι εδώωωωωωω...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα απομένει η απαραίτητη διευκρίνηση του Προέδρου του Συλλόγου Επαγγελματιών όσον αφορά τις βαρύτατες και ιδιαίτερα προσβλητικές καταγγελίες του για εσκεμμένες ενέργειες του κου Δρίβα τώρα και στο παρελθόν.
Και βέβαια , για να μην ξεχνιόμαστε και....η άποψη του επι τιμών στα μαγαζιά της Πολυδρόσου, ως καθ ύλην αρμόδιου(Πρόεδρος Σωματίου), αλλα και του ιδίου ως επιχειρηματία καταστήματος εστίασης.
ΕΛΑ ΠΡΟΕΔΡΕ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΙΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΗ ΜΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΥΘΥΝΗ Ο ΔΗΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΧΙΟΝΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ, ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΝΑ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΧΙΟΝΟΔΡΟΝΙΚΟ, ΑΛΛΑ Η ΑΝΤΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
ΝΑ ΜΗΝ ΦΤΑΙΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ. ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΜΘΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΕΧΕΙΣ ΕΡΘΕΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ???
Ο ΑΛΛΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ????
-ΕΝΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΠΑΡΝΑΣΣΟ-
ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ? ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟΥΜΠΕΚΙ ΨΙΛΟΚΟΜΕΝΟ Ο ΚΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΧΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ!ΑΧΝΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ!
ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥ ΖΗΤΑΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΣΤΑ Ο Δ/ΝΤΗΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ
ΑΦΗΣΕ ΝΑ ΣΕΡΝΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΥΠΟΝΟΟΥΜΕΝΑ...
ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙΠΟΤΕ ΘΕΛΕΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΣΥΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΠΛΟΓΚ, ΟΠΟΤΕ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΑΠΑΝΤΙΣΗ ΝΟΜΙΖΩ ΤΟΥ κ. ΔΡΙΒΑ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ.
ΑΛΛΑ ΑΦΟΥ ΤΟ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΑΙ Ο Δ/ΝΤΗΣ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΕΠΩΝΥΜΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ Ο ΙΔΙΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΗΝ ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ ΝΑ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΒΑΡΥΤΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΑΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΑΛΛΑ Ο ΙΔΙΟΣ ΜΟΥΓΚΑΘΗΚΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΙΜΩΝ ΣΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΤΗΣ ΣΟΥΒΑΛΑΣ ΠΟΥ ΤΟ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ ΣΑΝ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΤΟ ΛΙΒΑΝΙ...
Αγαπητοί φίλοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρά το ότι δεν είμαι υποχρεωμένος να απαντήσω σε ανώνυμες καταγγελίες, περί αισχροκέρδειας των καταστημάτων της Πολυδρόσου , αν διακρίνω σωστά από την επιθετικότητα των ερωτήσεων σας, εντούτοις νιώθω ότι οφείλω μια δημόσια απάντηση. Όχι προς τους κακόβουλους που βρήκαν μια ακόμη ευκαιρία, απερίσκεπτα να πλήξουν ανθρώπους του μόχθου, όπως είναι οι επαγγελματίες της Πολυδρόσου, αλλά προς το κοινό που παρακολουθεί τις δημοσιεύσεις του συγκεκριμένου bloq και πιθανά να αποκομίζει μια λάθος εντύπωση. Να σημειώσω επίσης ότι ο Σύλλογος μπορεί να δεχθεί γραπτώς τις επώνυμες καταγγελίες οποιουδήποτε, έτσι ώστε όχι να "τιμωρήσει" τους "κακούς" επαγγελματίες, διότι δεν είναι αυτός ο ρόλος του, αφού υπάρχουν ανάλογες υπηρεσίες στις οποίες μπορούν να αποτανθούν οι καταναλωτές, αλλά να συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη μέσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του.
Δυστυχώς είμαι αναγκασμένος να ακολουθήσω το σκεπτικό αυτών που με ρωτούν για τις τιμές στην Πολύδροσο και να απαντήσω το ίδιο ίσως φαιδρά, με την "ανάλυση της μπριζόλας". Έτσι λοιπόν παραθέτω τον παρακάτω πίνακα που αναλύει την τιμή μιας χοιρινής μπριζόλας, καταλήγοντας στο πραγματικό κέρδος για την επιχείρηση. Ενός κοινού πιάτου που μπορεί κανείς να βρει σε όλες τις ταβέρνες της Πολυδρόσου, άρα είναι και κάτι συγκρίσιμο για τον καταναλωτή.
Έξοδα Υπόλοιπο
Τιμή πώλησης χοιρινής μπριζόλας σε ταβέρνα 8,50 Є
Δημοτικός φόρος 0,5 % επί του τζίρου 0,04 Є
Φ.Π.Α. 23 % 1,59 Є
Κόστος αγοράς Α΄ ύλης (μπριζόλα 0,350 γρ.) * 2,63 Є
Κόστος συνοδευτικού πιάτου (π.χ. πατάτες τηγ.) 0,30 Є
Κόστος παρασκευής και έξοδα λειτουργίας επιχείρησης
(ΔΕΗ, ενοίκιο, ασφάλιση, θέρμανση, εργατικά, βλάβες, κ.α.)
υπολογιζόμενο με 30 % επί του τζίρου 2,55 Є
Σύνολο εξόδων 7,11 Є 1,39 Є
Φόρος 22 % επί των κερδών (1,39 Є) 0,25 Є 1,14 Є
Καθαρό κέρδος 1,14 Є
* τιμή κρεοπωλείου στην Πολύδροσο
Από αυτό συμπεραίνουμε ότι το ποσοστό καθαρού κέρδους στα 8,50 Є, ανέρχεται σε 1,14 Є ή 13,4 %. Αν υποθέσουμε λοιπόν, ότι μια ταβέρνα στην Πολύδροσο κάνει ημερήσιο τζίρο 500 Є, το ποσοστό καθαρού κέρδους είναι 67 Є. Αυτό είναι το μεροκάματο των ανθρώπων που αγωνίζονται να διατηρήσουν τα καταστήματά τους ανοιχτά, για να δουλέψουν γύρω στις 40 - 50 ημέρες τον χρόνο, με τζίρους ύψους 500 Є.
Αν και το πρόβλημα, διακρίνω από τα λεγόμενα, εστιάζεται στο πόσα βγάζουν οι επαγγελματίες της Πολυδρόσου, θέλω να σας θυμίσω ότι είναι και αυτοί εργαζόμενοι, όπως όλοι αυτοί που τους κατακρίνουν. Οι περισσότεροι μάλιστα, εργάζονται σε αρκετά δυσκολότερες συνθήκες, αφού για μας δεν υπάρχει 8ωρο, είμαστε λόγω ελεύθερου επαγγέλματος, εκτεθειμένοι πολύ περισσότερο από ότι άλλοι σε δυσκολίες όπως η οικονομική κρίση, ζούμε διαρκώς με την πίεση της επιβίωσης, διότι τα ποσά που καλούμαστε να πληρώσουμε (ΦΠΑ, φόροι, ασφάλιση, κ.α.) είναι πολλές φορές αβάσταχτα. Προσφέρουμε επίσης στο κοινωνικό σύνολο, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, όχι μόνο μέσω των φόρων, αλλά με το να χαρίζουμε ζωή σε αυτό τον τόπο, συντηρώντας τα καταστήματα μας ανοιχτά ακόμη και στις μεγαλύτερες δυσκολίες, με τον Σύλλογο μέσω του οποίου πολλές φορές έχουμε δώσει χρήματα για κοινωνικές εκδηλώσεις, δίνοντας δουλειά, όποιοι και όπως από εμάς μπορούν, σε κάποιους συγχωριανούς μας και τελικά ανεβάζοντας την εμπορικότητα του χωριού μας. Μια εμπορικότητα από την οποία, αρκετοί άλλοι συγχωριανοί μας ωφελήθηκαν, αφού πούλησαν σε τιμές που δεν υπήρχαν πριν από 15 χρόνια, τα χωράφια τους, δημιουργήθηκαν δουλειές στα επαγγέλματα της οικοδομής, κ.τ.λ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι το "μεγάλο πάρτυ", των τελευταίων ετών δεν ήρθε ποτέ στην Σουβάλα. Μέχρι και σήμερα, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, πολλοί από εσάς γνωρίζεται, ότι για παράδειγμα στην Αράχωβα, υπάρχουν ακόμη επισκέπτες που πίνουν το ποτό τους με 8 και 10 Є ή τρώνε σε μια ταβέρνα με 50 Є το άτομο. Πράγματα που ποτέ δεν έγιναν στην Πολύδροσο. Ακόμη και στην καλύτερη περίοδο, από όσο μπορώ να γνωρίζω, ο καφές δεν ξεπέρασε τα 2,50 Є (όταν πέρυσι στην γειτονική μας Αμφίκλεια είχε 3,50 Є), το ποτό τα 5 Є (με το 2ο ή το 3ο κερασμένο από το κατάστημα) και τα παϊδάκια τα 30 Є, όταν πριν 3 χρόνια στην Αράχωβα πωλούνταν ακόμη και 90 Є ! το κιλό. Ως εκ τούτου, υπήρχε πάντα η λύση των παραδοσιακών καφενείων που η τιμή του καφέ δεν ξεπέρασε το 1 Є. Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις που η Πολύδροσος συγκρινόμενη, φαίνεται ακριβότερη, αλλά εκεί προτιμότερο θα ήταν ο κάθε καταναλωτής να αναρωτηθεί τι ποιότητας καφέ ήπιε ή φαγητό έφαγε. Διότι το να αναζητά κάποιος μόνο την καλύτερη τιμή, παραβλέποντας άλλες παραμέτρους, όπως είναι η ποιότητα της Α΄ ύλης, η καθαριότητα, το service και άλλα πράγματα που ανεβάζουν το κόστος για μια επιχείρηση, δεν αποτελεί σοβαρό μέτρο σύγκρισης.
Ακόμη και με αυτές τις συνθήκες, οι επαγγελματίες τις Πολυδρόσου, επέλεξαν φέτος να ρίξουν περισσότερο τις τιμές τους, όχι όπως φαντάζονται πολλοί επειδή είχαν το περιθώριο να το κάνουν, αλλά διότι προσπάθησαν περιορίζοντας το ήδη ισχνό κέρδος τους, να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί. Βέβαια όλα αυτά, σε μια περίοδο που όλοι γνωρίζουν ότι τα φορολογικά βάρη, αλλά και το κόστος σε όλα τα αγαθά, έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Ενώ αντίθετα η κατανάλωση βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντα, όταν άκουγα τυχαίες συζητήσεις από ανθρώπους που στέκονταν επικριτικά στις επιχειρήσεις της Πολυδρόσου, αναρωτιόμουν το γιατί αφού βλέπουν ότι είναι τόσο κερδοφόρες, ενώ έχουν τόσο λάθος επαγγελματίες, δεν ξεκίνησαν οι ίδιοι να δημιουργήσουν την δική τους επιχείρηση. Θα μπορούσα να απαντήσω ότι δεν ήταν απλά λόγοι "μικρών" και κακών ανθρώπινων συναισθημάτων, αλλά κυρίως φόβος. Διότι για να δουλέψεις σε μια τέτοια δουλειά δεν είναι μόνο η αγωνία και η πίεση για να καλύψεις τα έξοδά της, δεν είναι μόνο ο καθημερινός αγώνας που δεν γνωρίζει ωράρια για να την συντηρήσεις, δεν είναι η προσωπική και οικογενειακή ζωή που θυσιάζεις. Είναι μια αίσθηση μοναξιάς και αηδίας που νιώθεις, όταν βρίσκονται άνθρωποι που απαξιώνουν για τους δικούς τους λόγους, το όποιο έργο καλό ή λιγότερο καλό έχεις πράξει, με την ευκολία που τσαλακώνουν ένα τελειωμένο πακέτο τσιγάρα. Πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι δεν έχουν, κατά το κοινό, "πιει ούτε καφέ" σε κάποια από αυτά, ώστε να γνωρίζουν γιατί τα κατηγορούν.
Δεν θέλω να πω ότι όλα είναι ρόδινα στο τουριστικό γίγνεσθαι της Πολυδρόσου, όμως αυτού του τύπου η κριτική από όσους κόπτονται για την ανάπτυξη του τόπου μας, θα έπρεπε να ξεκινάει από άλλα πιο ουσιαστικά ζητήματα. Έτσι και αλλιώς να είναι σίγουροι ότι τον κακό επαγγελματία τον τιμωρεί η ίδια η αγορά. Ο ίδιος ο κόσμος δηλαδή. Το χρέος μας ως συντοπίτες είναι σαφώς να προειδοποιήσουμε και να επισημάνουμε τα κακώς κείμενα, όχι όμως να καταστρέψουμε. Και η κακόβουλη κριτική είναι καταστροφική. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από αυτά που μας ενώνουν, για να στηρίξει αυτός ο τόπος την μόνη, ίσως, οικονομική δραστηριότητα που του απέμεινε.