11ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: «Ιστορικός» Ιαβέρης
Λίγο πριν από την εκκίνηση του 11ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, μιλήσαμε μ' έναν άνθρωπο που έχει συνδέσει το όνομά του με την ιστορία των ελληνικών αγώνων, αλλά και του Ράλλυ Ακρόπολις λόγω των εντυπωσιακών του επιδόσεων. ...Ο «Ιαβέρης» κατά κόσμο Τάσος Μαρκουίζος συμμετέχει στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις στο τιμόνι μίας BMW 2002 TI, έχοντας στο δεξί μπάκετ τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου Τάκη Κουτσίκο.
Οι μεγαλύτεροι αναπολούν και οι νεότεροι μαθαίνουν και θαυμάζουν τον «Ιαβέρη» στα τέλη της δεκαετίας του ʼ70 και στις αρχές του ʼ80 (από το 1979 έως 1981) να κερδίζει ειδικές διαδρομές από τα μεγάλα ονόματα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ εκείνης της εποχής, κοιτάζοντας το συναγωνισμό στα μάτια. Το καλύτερο αποτέλεσμα ήρθε το 1979 όταν τερμάτισε στην 5η θέση με Ford Escort.
Με ό,τι κι αν αγωνίστηκε (NSU TT, πρωτότυπο Mπούμπη, Alfa Romeo Giulia Sprint, Escort «Πλαπούτας», Fiat 131, Quattro κ.ά.), ο «Ιαβέρης» οδήγησε θεαματικά, αλλά και με μαθηματικούς υπολογισμούς όποτε η εξέλιξη του αγώνα το απαιτούσε.
Από την αρχή κιόλας της εμπλοκής του Ράλλυ Ακρόπολις, έκλεψε τις εντυπώσεις κερδίζοντας το 1975 τους χρονομετρημένους γύρους στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τατοΐου με την Alfa Romeo Giulia Sprint (Ντόλι) τις Οpel Ascona και τις Lancia Stratos του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το επανέλαβε το 1979, στην ειδική διαδρομή της Πάρνηθας με το Escort MK2 και όλους τους κορυφαίους οδηγούς μέσα. Αν και τερμάτισε σε δύο Ράλλυ Ακρόπολις, οι επιδόσεις του έμειναν αξέχαστες.
Πότε ήταν η τελευταία φορά που λάβατε μέρος σε αγώνα;
Το 2002 στο Ράλλυ Μαύρο Ρόδο με Escort, αλλά εγκατέλειψα στην 1η ε.δ. (Αρτάκη). Οπότε το Ράλλυ Ακρόπολις του 1998 ήταν ο τελευταίος μου ολοκληρωμένος αγώνας.
Πώς οδηγηθήκατε στην απόφαση να λάβετε μέρος στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις;
Ο συνοδηγός μου Τάκης Κουτσίκος επέμενε να συμμετάσχουμε και εγώ από την πλευρά μου ήθελα την επαφή με τον αγώνα, να διασκεδάσουμε και να οδηγήσουμε στις ειδικές του Ιστορικού Ακρόπολις.
Το όνομά σας έχει συνδεθεί τόσο με τους ελληνικούς αγώνες όσο και με το Ράλλυ Ακρόπολις…
Το Ράλλυ Ακρόπολις λόγω του χωμάτινου χαρακτήρα του ήταν μέσα στους στόχους μου. Ο αγώνας αυτός είναι σημείο αναφοράς για τους τοπικούς αγωνιζόμενους, αφού δίνεται η ευκαιρία να συγκριθούν και με τους παγκόσμιους. Μέτρο σύγκρισης, λοιπόν, ήταν οι οδηγοί παγκόσμιου επιπέδου και το είχα.
Πώς σας φαίνετε σχεδιαστικά ο αγώνας;
Πολύ καλός. Το ποσοστό ασφάλτου στο αγωνιστικό κομμάτι έχει μειωθεί και αυτό το κάνει να πλησιάζει περισσότερο στο Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά θα πρέπει να γίνει αμιγώς χωμάτινο για να μοιάσει πραγματικά στο κανονικό.
Οι ασφάλτινες ειδικές είναι πολύ καλές, είναι γνωστές διαδρομές.
Οι αγώνες αυτοί δημιουργούν νοσταλγικές επιθυμίες, τα αυτοκίνητα έχουν προσωπικότητα, όπως και οι οδηγοί. Όσο περνούν τα χρόνια αυτό χάνεται.
Πάντως, τέτοιοι αγώνες είναι θετικές ενέσεις για όλους.
Ποιος είναι ο στόχος σας για τον αγώνα;
Διασκέδαση με χρώμα μάχιμο. Στόχος μας είναι να κάνουμε τον αγώνα, διασκεδάζοντας και με ταχύτητα. Δεν έχουμε βλέψεις για οδήγηση στο όριο, αλλά να έχουμε γρήγορο ρυθμό και να το απολαύσουμε. Η οδήγηση απαιτεί νοητική ικανότητα. Έτσι, η ηλικία και οι ευθύνες εμποδίζουν τις υπερβολές.
Ποιους θα ανταγωνιστείτε;
Ο άμεσος ανταγωνισμός είναι ο εαυτός μου. Η εξέλιξη του αγώνα θα ορίσει και τα υπόλοιπα.
ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ | |||
ΕΤΟΣ | ΚΑΤΑΤΑΞΗ | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ | ΣΥΝΟΔΗΓΟΣ |
1975 | Alfa Romeo Giulia Sprint | ||
1978 | 14ος | Ford Escort RS 1800 | Κώστας Στεφανής |
1979 | 5ος | Ford Escort RS 1800 | Κώστας Στεφανής |
1980 | Ford Escort RS 1800 | Κώστας Στεφανής | |
1981 | Toyota Celica GT 2000 | Κώστας Φερτάκης | |
1986 | Renault 5 Turbo | Madleen | |
1989 | Peugeot 205 GTI | Ελ-Εμ | |
1991 | Opel Manta 2.0 E | Ελ-Εμ | |
1992 | Lancia Delta Integrale | Ελ-Εμ | |
1993 | Audi 90 Quattro | Φίλιππος Τζεφεράκος | |
1994 | Audi Coupe S2 | Γιάννης Αλβανός | |
1995 | Lancia Delta Integrale 16V | Φίλιππος Τζεφεράκος | |
1998 | Lancia Delta HF Integrale | Σου Παπαδάκου | |
Πρώτος Έλληνας στη γενική κατάταξη: 1979 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.