Μια εκπαιδευτική δράση με κοινωνικό αντίκτυπο
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα της θεματικής ενότητας: Φροντίζω το περιβάλλον με υποθεματική: Οικολογία-Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά και τίτλο: «Βιολογικά προϊόντα: Είναι καιρός να μπει τάξη στη διατροφή μας …
και σε συνδυασμό με Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη, οι μαθητές της Έκτης Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Γραβιάς πραγματοποίησαν μια ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς τους. Στόχος τους ήταν να εξερευνήσουν τις διαφορές ανάμεσα στα βιολογικά και τα συμβατικά προϊόντα, τόσο σε επίπεδο τιμών όσο και ποιότητας. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν είχε μόνο ερευνητικό χαρακτήρα, αλλά αποτέλεσε και μια ευκαιρία για τους μαθητές να αναλάβουν δράση ως ενεργοί πολίτες.Πριν από την επίσκεψη, οι μαθητές προετοιμάστηκαν μέσα από μια σειρά
δραστηριοτήτων που περιλάμβαναν έρευνα στο διαδίκτυο, παρακολούθηση
εκπαιδευτικών βίντεο και συζητήσεις στην τάξη. Έμαθαν για τη σημασία της
βιολογικής γεωργίας, τα οφέλη της βιώσιμης παραγωγής και τη σχέση της με την
προστασία του περιβάλλοντος και την υγεία των καταναλωτών.
Η δράση αυτή δεν σταμάτησε μόνο στη διερεύνηση των προϊόντων, αλλά
εξελίχθηκε σε μια όμορφη πρωτοβουλία ενεργού πολιτειότητας. Η ιδιοκτήτρια του
σούπερ μάρκετ, εμπνευσμένη από την έρευνα των μαθητών, προσέφερε φρέσκα φρούτα
και γάλατα, τα οποία τα παιδιά αποφάσισαν να δωρίσουν σε ηλικιωμένους και
μοναχικούς ανθρώπους του χωριού. Με αυτόν τον τρόπο, η εκπαιδευτική
δραστηριότητα συνδυάστηκε με την κοινωνική προσφορά, διδάσκοντας στα παιδιά την
αξία της αλληλεγγύης και της προσφοράς προς την κοινότητα.
Η εμπειρία αυτή βοήθησε τους μαθητές όχι μόνο να κατανοήσουν τη σημασία των
βιολογικών προϊόντων αλλά και να ενισχύσουν το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης. Μέσα
από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, απέδειξαν έμπρακτα πως η εκπαίδευση μπορεί να
συνδέεται άμεσα με την κοινωνική δράση, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενεργών και
ευαισθητοποιημένων πολιτών.
Το Δημοτικό Σχολείο Γραβιάς συνεχίζει να ενθαρρύνει τέτοιες πρωτοβουλίες,
στοχεύοντας στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και κοινωνικής
προσφοράς στους μαθητές του. Η συγκεκριμένη δράση αποδεικνύει ότι το σχολείο
μπορεί να γίνει χώρος έμπνευσης και δημιουργίας, όπου η γνώση συνδυάζεται με
την πράξη και η μάθηση αποκτά πραγματικό νόημα.
ΥΓ. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την κυρία Νικολέτα Κολαρμάνη, την
ιδιοκτήτρια του σούπερ μάρκετ, για την υποστήριξη και τη συμβολή της στη δράση
των μαθητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.