Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Τετάρτη 24 Απριλίου.....

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2022

ΕΝΤΕΛΛΕΣΘΕ…… Του Νίκου Δρόλαπα

 από το Υπουργείο Πολιτισμού και την Αρχαιολογία Δελφών προς το Εκκλησιαστικό Νομικό Πρόσωπο της Ιεράς Μητρόπολης Άμφισσας   :

Παραλάβετε το έργο αποκατάστασης του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού …αβλεπεί …! ! !

 Απίστευτες μεθοδεύσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και επιλεκτικές παρεμβάσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δελφών, κατατρέχουν τη Φωκίδα.
.....
     Απειλές, ακόμη και για απαγόρευση τέλεσης ιεροπραξιών επί μακρόν,  στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Άμφισσας, αν δεν υπογράψουν… αβλεπεί, εν λευκώ, χωρίς έλεγχο και χωρίς επιφύλαξη, το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής του έργου αποκατάστασης του Ναού, χωρίς καν να ιδούν, τι προέβλεπε η μελέτη του έργου και τι τελικά κατασκευάσθηκε, αφού, όχι μόνον απαγόρευσαν τη παρακολούθηση των εργασιών με εμπειρογνώμονες της επιλογής του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου, αλλά και την απλή επιστασία αυτών που καλούν σήμερα επιτακτικά να υπογράψουν τα πρωτόκολλα παραλαβής.

     Για να υπογράψουν και να αναλάβουν την όποια ευθύνη δεν πρέπει να γνωρίζουν αν υπάρχουν υπερβάσεις, παραλείψεις, αν ο Ναός ενισχύθηκε στο σύνολό του, όπως επιβαλλόταν, από τις επισκευαστικές εργασίες που έγιναν, ώστε, αφ΄ενός μεν να παρέχεται η απόλυτη ασφάλεια στο Εκκλησίασμα και αφ΄ετέρου, να διασφαλίζεται το απρόσβλητο του κτιρίου από φυσικά αίτια, σεισμούς, βροχές, κλπ. για να διασώζεται ανέπαφο και το έργο των Αγιογραφιών ; 

     Πληθαίνουν οι φωνές, ότι, πολλά δεν έγιναν σωστά στον Ι. Ναό της Μητρόπολης, σύμφωνα με τις προδιαγραφές. 

     Είναι σε όλους γνωστό ότι το κτίριο της Εκκλησίας είχε σοβαρές ζημιές από τους αλλεπάλληλους σεισμούς, κυρίως από το έτος 1981 και μετά. 

     Είχαν σχισθεί με βαθειές ρηγματώσεις οι περιμετρικοί και οι εσωτερικοί τοίχοι, είχαν αποκολληθεί σε πολλά σημεία τα επιχρίσματα που έφεραν μορφές Αγίων, Εκκλησιαστικές και διακοσμητικές παραστάσεις και έπρεπε, όλοι οι τοίχοι να ενισχυθούν με τσιμεντενέσεις και όλα τα σύγχρονα δομικά υλικά και όχι με απλά αρμολογήματα…ούτε να επισκευασθούν μόνο οι φανερές ζημιές…

     Αλλά και πέραν του κτιριοδομικού μέρους των εργασιών και πριν ακόμη στεγνώσουν οι τοίχοι, είχε ξεκινήσει, ως χωριστό έργο, η αποκατάσταση του Ζωγραφικού διακόσμου των Αγιογραφιών, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την αρτιότητα και το προσδόκιμο ζωής του έργου.

     Όμως, η πλέον βαρύνουσα παράλειψη στο έργο αυτό, ήταν, η επέμβαση στο Ζωγραφικό έργο του Σπύρου Παπαλουκά ΧΩΡΙΣ να γίνει πιστή εφαρμογή και μεταφορά των σχεδίων από τα ΑΝΘΙΒΟΛΑ που είχε χρησιμοποιήσει ο ίδιος ο Ζωγράφος όταν κατασκεύαζε το έργο, για να υπάρχει ομοιογένεια στη Βυζαντινή τεχνοτροπία του.

     Γι΄αυτό αρνούνται -  παρατύπως - από το Υπουργείο Πολιτισμού να χορηγήσουν όλα τα τεύχη της μελέτης, τη Σύμβαση του έργου και τα κατασκευαστικά σχέδια, ώστε και το Εκκλησιαστικό Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου του Ιερού Ναού να γνωρίζει τι παραλαμβάνει, ποσοτικά και ποιοτικά. 
     Και ενώ έπρεπε να τηρηθούν απαρέγκλιτα οι προβλεπόμενες διαδικασίες για τη παραλαβή του έργου, έρχεται η περίεργη παρέμβαση της Προϊσταμένης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δελφών, της κας Αθανασίας Ψάλτη, η οποία, αν και αναρμόδια στο έργο, με αοριστολογική διατύπωση σκοπιμοτήτων, δεν αναγνωρίζει κανένα νομικό και επιστημονικό επιχείρημα που μπορεί να έχει το Ν.Π. Δ.Δ. της Εκκλησίας, καλώντας το έμμεσα να υπακούσει στα κελεύσματα όσων νομίζουν ότι έχουν το « ανέλεγκτο » επί των δημοσίων ζητημάτων που διαχειρίζονται.

     Η ίδια, θα υπέγραφε ένα πρωτόκολλο παραλαβής έργου αν υπήρχε έστω και υπόνοια κακοτεχνιών ή παραλείψεων ; 
     Όσον αφορά τη συντήρηση των μνημείων και κατά πόσον αυτά προστατεύονται, που αναφέρεται στην απάντησή της, μία σχετική αναψηλάφηση από το 2001 μέχρι σήμερα, θα οδηγούσε σε ωφέλιμα συμπεράσματα. 
     Ίσως και οι συχνές εμφανίσεις της με πολιτικά πρόσωπα του νομού να την ώθησαν σε προσπάθεια υποβοήθησής τους, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι προεκλογικές τους ανησυχίες για μία φωτογραφία, ένα δελτίο τύπου, για την οικειοποίηση έργων που ποτέ δεν συνέβαλαν.

     Και ας μη διερωτάται κανείς γιατί η Φωκίδα πάει κάθε μέρα και χαμηλότερα….                            


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου