Για τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
Η Κυβέρνηση χαιρετίζει το γεγονός ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, που συνήλθε την Πέμπτη και την Παρασκευή στις Βρυξέλλες, κατέληξε σε καταρχήν συμφωνία για ένα πακέτο κοινών παρεμβάσεων με στόχο τη μείωση των τιμών ενέργειας συμπεριλαμβανομένης και της πρότασης για πλαφόν στην τιμή φυσικού αερίου.....
Η ευθύνη περνάει τώρα στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας, το οποίο συνέρχεται αύριο, προκειμένου οι Υπουργοί, να εξειδικεύσουν τις σχετικές προτάσεις, έτσι ώστε να πάρουν τον υποχρεωτικό χαρακτήρα που απαιτείται προκειμένου οι εξαγγελίες να γίνουν πράξη.Είναι σημαντικό -και δεν μπορεί παρά να λαμβάνεται υπόψη από τις ευρωπαϊκές ηγεσίες- το γεγονός ότι, αμέσως μόλις διαφάνηκε η πρόθεση της Ε.Ε. να προχωρήσει σε ουσιαστικές παρεμβάσεις, η τιμή του φυσικού αερίου στις διεθνείς αγορές έχει σημειώσει σημαντική υποχώρηση. Είναι προφανές ότι λειτούργησε ακόμη και η απειλή χρήσης του πλαφόν για την τιμή του φυσικού αερίου. Αποδεικνύεται ότι η θέσπισή του μπορεί να αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα, ώστε να αποφύγουμε τις ακραίες τιμές που είδαμε στο φυσικό αέριο τους τελευταίους μήνες.
Το αποτέλεσμα αυτό είναι προϊόν μιας μακράς προσπάθειας στην οποία η Ελληνική Κυβέρνηση πρωταγωνίστησε και υποστηρίχθηκε στη συνέχεια και από σειρά ευρωπαϊκών χωρών, που σταδιακά αυξάνονταν, καθώς το δίκαιο των θέσεών μας ήταν αυταπόδεικτο. Η πρόταση για την επιβολή πλαφόν στη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου κατατέθηκε για πρώτη φορά από τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, με επιστολή του προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 9 Μαρτίου, ενώ στην συνέχεια ακολούθησαν και άλλες παρεμβάσεις.
Η πρόταση ενισχύθηκε σημαντικά, όταν -ύστερα από πρωτοβουλία της Ελλάδας, της Ιταλίας, του Βελγίου, αλλά και της Πολωνίας- 15 χώρες μέλη της Ε.Ε. με κοινή επιστολή τους προς την Επίτροπο Ενέργειας (28 Σεπτεμβρίου) ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει πρόταση στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, όπου να υιοθετεί ουσιαστικά την ελληνική πρόταση.
Μείζονος σημασίας βήμα έγινε στις 5 Οκτωβρίου, όταν η Πρόεδρος της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, με επιστολή της προς τα μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, υιοθέτησε τις ελληνικές προτάσεις, ενώ στη συνέχεια η πρόταση συζητήθηκε ουσιαστικά και στην άτυπη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Πράγας. Τελικά, στις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου περιλαμβάνεται και η απόφαση αυτή, ενώ λαμβάνονται υπόψη πολλές από τις ελληνικές προτάσεις.
Γίνεται, έτσι, αντιληπτό ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα που συμβάλλει αποφασιστικά, πολύ ουσιαστικά σε πολιτικές αιχμής της Ε.Ε., πολιτικές πρακτικής λογικής, οι οποίες φέρνουν άμεσο και ουσιαστικό αποτέλεσμα προς όφελος των Ευρωπαίων πολιτών. Επίσης, δίδεται σαφές σήμα, προς κάθε κατεύθυνση, ότι οι πρακτικές της μπλόφας και των εκβιασμών -στις οποίες αναλώθηκαν οι κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ το προηγούμενο διάστημα και οι οποίες κόστισαν και εξέθεσαν την Πατρίδα μας- ήταν μια θλιβερή παρένθεση του ακραίου λαϊκισμού και ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Η Ελλάδα παραμέρισε τις σκιές του πρόσφατου παρελθόντος και εμπέδωσε μια νέα αναβαθμισμένη εικόνα αξιοπιστίας στην Ευρώπη, αλλά και στην παγκόσμια σκηνή. Αποδεικνύει άλλη μια φορά, ότι, με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, έπαψε να είναι μια χώρα πηγή προβλημάτων και μετεξελίχθηκε σε χώρα που ανοίγει δρόμους και τελικά παράγει λύσεις για τις ευρωπαϊκές χώρες και για τις ευρωπαϊκές κοινωνίες.
Αυτό δεν φαίνεται μόνο τώρα, στη συμβολή της χώρας μας στην πρόταση για το πλαφόν της τιμής του φυσικού αερίου και τα μέτρα για την ενεργειακή ακρίβεια.
Είναι η Ελλάδα που, μαζί με ακόμη 8 χώρες, εισηγήθηκε την Άνοιξη του 2020, στην αρχή της πανδημίας, τη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης.
Είναι η Ελλάδα που εισηγήθηκε, την ίδια περίοδο, τις εξαιρέσεις από τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων, για να μπορέσουμε να στηρίξουμε μέσα στην πανδημία τις επιχειρήσεις.
Είναι η Ελλάδα που εισηγήθηκε, το 2021, το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό για την Covid-19, ώστε να επαναλειτουργήσει η τουριστική αγορά.
Είναι η Ελλάδα που εισηγήθηκε, την Άνοιξη του 2021, την ενίσχυση της επιδημιολογικής επιτήρησης μέσα από τα self-test.
Είναι η Ελλάδα που εισηγήθηκε, το Μάιο του 2022 τη λειτουργία ενός ευρωπαϊκού μηχανισμού ανάκτησης των υπερεσόδων από τις εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, που υιοθετείται σταδιακά από ολοένα και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Όλα αυτά, παρά τις αρχικές δυστοκίες, υιοθετήθηκαν τελικά από το σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών κι έγιναν πραγματικότητα. Όλα αυτά εφαρμόστηκαν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και απέφεραν σημαντικά θετικά αποτελέσματα για τις χώρες και τους λαούς της ηπείρου μας. Και βεβαίως για την Πατρίδα μας, για όλες τις Ελληνίδες και για όλους τους Έλληνες. Υιοθετήθηκαν γιατί στηρίζονταν σε άρτια τεχνογνωσία, αλλά και σε απόλυτη εμπειρική τεκμηρίωση. Η Ελλάδα, με σχέδιο, με γνώση, με έμπνευση, κατάφερε να πείσει.
Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από το χρόνο λήψης και υλοποίησης των οριστικών ευρωπαϊκών αποφάσεων, η Ελληνική Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να συνεχίσει τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση. Η θέση μας -και την επανέλαβε πολλές φορές ο Πρωθυπουργός- είναι ξεκάθαρη: θα εξαντλούμε κάθε δημοσιονομικό περιθώριο που δημιουργείται, αλλά δεν θα το παραβιάζουμε.
Ας δουν, όσοι ανεύθυνα και καιροσκοπικά μοιράζουν ακοστολόγητες υποσχέσεις, τον τρόπο με τον οποίο οι αγορές αξιολογούν τις Κυβερνήσεις σε άλλες περιπτώσεις χωρών και τις συνέπειες που υπάρχουν εκεί. Ας δουν για παράδειγμα τι έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια χώρα η οποία ανήκει στο club των G7, όταν η Κυβέρνηση προχώρησε σε μη κοστολογημένες και μη ρεαλιστικές εξαγγελίες ως προς την πρόθεσή της να μειώσει τους φορολογικούς συντελεστές, χωρίς να τεκμηριώσει από πού θα βρει τα χρήματα. Και βέβαια ας μην ξεχνούν ότι η χώρα μας έχει στο παρελθόν πληρώσει πολύ ακριβά λαϊκισμούς, αλλά και τις πλειοδοσίες.
Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας
Έχουμε πολλές φορές υποστηρίξει και το έχουμε αποδείξει με τις πολιτικές μας ότι για μας το Σύστημα της Δημόσιας Υγείας είναι προϋπόθεση της κοινωνικής ευημερίας. Η υγεία του λαού για την Κυβέρνησή μας είναι προτεραιότητα. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας, που δόθηκε σε διαβούλευση, για τη δευτεροβάθμια περίθαλψη και για την ιατρική εκπαίδευση. Στόχος και αυτής της νομοθετικής παρέμβασης είναι η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας από το Ε.Σ.Υ. με την ενίσχυσή του με περισσότερους γιατρούς, με την κάλυψη του συνόλου των οργανικών θέσεων και με τη βελτίωση της εκπαίδευσής τους. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται μια σειρά νέων ρυθμίσεων. Ανάμεσα στα άλλα:
Δίνεται η δυνατότητα, πέρα από τις προκηρύξεις πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης για γιατρούς, στις περιοχές που οι προκηρύξεις αποβαίνουν άγονες να προκηρύσσονται θέσεις μερικής απασχόλησης. Με αυτόν τον τρόπο οι κενές θέσεις μπορεί να καλύπτονται από γιατρούς ιδιώτες, που θα επιλέγουν να ενταχθούν στο Ε.Σ.Υ. μερικώς, διατηρώντας και ιδιωτικό τους έργο. Βασική επιλογή παραμένει η ενίσχυση του Ε.Σ.Υ. με γιατρούς πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, για αυτό και το μέτρο που σας περιέγραψα, η μερική απασχόληση, θα υλοποιείται μόνο στις περιπτώσεις εκείνες όπου οι προκηρύξεις καταλήγουν επανειλημμένα άγονες. Πρόκειται για μέτρο που μπορεί να δώσει λύσεις, ιδιαίτερα στην επαρχία, όπου υπάρχουν αρκετοί ιδιώτες γιατροί που δεν επιθυμούν να μπουν ως πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης στο Ε.Σ.Υ., αλλά μπορούν να καλύψουν τα κενά συγκεκριμένων ειδικοτήτων.
Δίνεται επίσης η δυνατότητα σε γιατρούς που υπηρετούν ήδη στο Ε.Σ.Υ., εφόσον συμμετέχουν στην πλήρη λειτουργία, πρωινή και απογευματινή του νοσοκομείου και έχουν επιτύχει τους συγκεκριμένους στόχους ως προς τη διαχείριση περιστατικών, να έχουν ήπιο ιδιωτικό έργο μία ή δύο φορές την εβδομάδα εκτός των ωρών απασχόλησής τους στο Ε.Σ.Υ.. Με αυτό τον τρόπο το Ε.Σ.Υ. γίνεται ακόμη περισσότερο ελκυστικό στους γιατρούς αυτούς και αυξάνονται οι πιθανότητες να παραμείνουν οι γιατροί εντός του Ε.Σ.Υ., να περιορίσουμε δηλαδή την «αιμορραγία» ιατρικού προσωπικού από το Ε.Σ.Υ.. Ο κίνδυνος μεταφοράς ύλης εκτός Ε.Σ.Υ. αποτρέπεται, καθώς οι αυστηρές προϋποθέσεις επιβάλλουν την πλήρη συμμετοχή σε όλη τη λειτουργία του Νοσοκομείου πρωινές και απογευματινές βάρδιες. Αντιθέτως σήμερα, εξαιτίας των μεγάλων κενών που υπάρχουν, παρά τις μεγάλες προσπάθειες που γίνονται, ο πολίτης αναγκάζεται συχνά να προσφεύγει στον ιδιωτικό τομέα.
Οι αλλαγές αυτές συμπίπτουν με τη λειτουργία κεντρικής ηλεκτρονικής παρακολούθησης των χειρουργείων, η οποία διασφαλίζει απόλυτα τη διαφάνεια στις λίστες που υπάρχουν. Με αυτές τις παρεμβάσεις ενισχύεται η παρουσία των γιατρών στο Ε.Σ.Υ., επιτυγχάνεται η διαφάνεια και ενισχύεται ακόμη περισσότερο το Ε.Σ.Υ..
Παράλληλα, έχει ήδη ανακοινωθεί η αύξηση των μισθών των γιατρών του Ε.Σ.Υ. κατά 10%, που σε συνδυασμό με την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, αυξάνει το εισόδημα των γιατρών που υπηρετούν στο σύστημα, ενώ αναβαθμίζονται τα ΤΕΠ και διασφαλίζεται αυτοτελές επίδομα σε όσους γιατρούς υπηρετούν εκεί.
Στόχος, επομένως, είναι η αξιοποίηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο του συνόλου του ιατρικού δυναμικού της χώρας, δίνοντάς του τη δυνατότητα να ενταχθεί, εφόσον το επιθυμεί, στο Ε.Σ.Υ. με διαφορετικούς τρόπους, πράγμα που διασφαλίζει απόλυτα το δημόσιο χαρακτήρα του, καθώς βασική προτεραιότητα για την Κυβέρνηση, όπως πολλές φορές έχουμε διακηρύξει, είναι η ενίσχυση του Ε.Σ.Υ. με πολλούς και καλούς γιατρούς, ώστε ο πολίτης να μπορεί να έχει ανά πάσα στιγμή την καλύτερη δυνατή υπηρεσία.
Για την εγκληματικότητα
Για άλλη μια φορά ότι οι ισχυρισμοί που επίμονα επαναλαμβάνει τις τελευταίες ημέρες η Αντιπολίτευση, περί δήθεν αύξησης της εγκληματικότητας, διαψεύδονται από τα επίσημα στοιχεία. Οι αριθμοί και σε αυτήν την περίπτωση είναι αμείλικτοι, δείχνουν μείωση της εγκληματικότητας κατά 25%, σε σχέση με την τετραετία 2015-2019. Ειδικότερα, σε σύγκριση με τα 9μηνα των ετών 2015 έως 2019, το 9μηνο 2022 μειώθηκαν σε όλη την επικράτεια οι ληστείες σε ποσοστά που κυμαίνονται από 33,37% έως 41,04%, οι κλοπές-διαρρήξεις από 7,87% έως 16,79%, και οι κλοπές τροχοφόρων από 16,16% έως 51,92%.
Βέβαια δεν πρέπει κανείς να λησμονεί ή να υποτιμά τη συμβολή της Ελληνικής Αστυνομίας στη διαλεύκανση εγκλημάτων που συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία, στη φύλαξη των συνόρων με το επιχειρησιακό σχέδιο «ΑΚΡΙΤΑΣ», που ήδη αποδεικνύεται καταλυτική στην ασφάλεια της χώρας, αλλά και της Ε.Ε.. Στα μυθεύματα και τις φαντασιώσεις, απαντάμε και θα συνεχίσουμε να απαντάμε, με τα στοιχεία, με την πραγματικότητα, με τη δουλειά και με πράξεις.
Αύξηση οικοδομικών αδειών
Κλείνοντας, θέλω να υπενθυμίσω ότι εκτός από την αύξηση των εξαγωγών και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, σημαντική επίσης υπήρξε η αύξηση των οικοδομικών αδειών για το 2021. Οι οικοδομικές άδειες αυξήθηκαν στην Ελλάδα, με την χώρα μας να βρίσκεται στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat και συγκεκριμένα αυξήθηκαν κατά 54%. Η ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας, όπως όλοι αντιλαμβάνονται, είναι κομβικής σημασίας για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία μας και αποτελεί μέσο υπέρβασης της οικονομικής κρίσης. Είναι γνωστό ότι στην οικοδομή εμπλέκονται εκατοντάδες επαγγέλματα, με αποτέλεσμα από τη μια να μειώνεται δραστικά η ανεργία και από την άλλη να αυξάνεται ο κύκλος εργασιών πολλαπλών επαγγελματικών κλάδων. Ταυτόχρονα, επειδή η οικοδομή απαιτεί συνεργασία πολλών επαγγελματιών τα χρήματα που επενδύονται εκεί κινούνται πάρα πολύ γρήγορα και περνούν στην τσέπη των πολιτών με μεγαλύτερη αμεσότητα.
Είναι δηλαδή μια επένδυση ταχείας απόδοσης, που αγγίζει άμεσα και γρήγορα μεγάλα στρώματα πολιτών. Η εξέλιξη αυτή δεν προέκυψε τυχαία, αλλά ενισχύθηκε από ένα πλέγμα πολιτικών που ψηφίσαμε από την αρχή της θητείας μας και με συνέπεια εφαρμόζουμε. Η οικονομία υπάρχει για τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος για την οικονομία. Πρόκειται για άλλη μια απόδειξη του δυναμισμού της οικονομίας και των θετικών αποτελεσμάτων που παράγει η ασκούμενη οικονομική πολιτική μας.
Ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας, το Σαββατοκύριακο, από το βήμα της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματός του, πρότεινε την επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια, όπως είπε, νοτίως της Κρήτης. Πώς βλέπει η Κυβέρνηση αυτό το ενδεχόμενο; Τι απαντάτε;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε απαντήσει πολλές φορές ότι στο ζήτημα αυτό ισχύει η πάγια θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης: Δεν απεμπολούμε κανένα μας κυριαρχικό δικαίωμα, όπως αυτό υπάρχει και στηρίζεται στο Διεθνές Δίκαιο και στο Δίκαιο της Θάλασσας. Και πάντοτε με σωφροσύνη συμπεριφερόμαστε στα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής, με τρόπο τέτοιο, έτσι ώστε να είναι προς το συμφέρον της Πατρίδας.
Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Η Europol, όπως μαθαίνουμε, ενημέρωσε την Επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου πως ζήτησε να μάθει αν διεξάγεται ποινική έρευνα για τις υποκλοπές. Έχετε δεχθεί εσείς στην Κυβέρνηση τέτοιες οχλήσεις; Και, επίσης, σε λίγες ημέρες αναμένεται στη χώρα μας η αποστολή της Επιτροπής PEGA. Έχουν τεθεί συναντήσεις με στελέχη της Κυβέρνησης; Επιμένουν να θέλουν να συναντήσουν τον κ. Μητσοτάκη;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν είναι σε γνώση μου κάποιο αίτημα της Europol προς την ελληνική πλευρά. Η συνεργασία της Ελληνικής Αστυνομίας με την Europol είναι υποδειγματική, οπότε το οποιοδήποτε αίτημα θα απαντηθεί. Σε ό,τι αφορά στην επίσκεψη των στελεχών της PEGA, θα υπάρχει συνάντησή τους με κυβερνητικούς αξιωματούχους. Η Κυβέρνηση ποτέ δεν έχει αρνηθεί τη συνεργασία με ευρωπαϊκές Αρχές σε ό,τι αφορά στα ζητήματα που διερευνούν. Και, βεβαίως, και η ελληνική Κυβέρνηση ποτέ δεν έχει αρνηθεί τη συνεργασία στον τρόπο αντιμετώπισης των κακόβουλων λογισμικών, όπως πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν κι από αυτό εδώ το βήμα, αλλά και με άλλες ευκαιρίες.
ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, σας ανησυχεί ως Κυβέρνηση η ανάπτυξη βαλλιστικών πυραύλων από την Τουρκία, αλλά και διάφορες αναφορές που γίνονται στα Μ.Μ.Ε. της γείτονος για πυρηνικές φιλοδοξίες και ανάπτυξη πυρηνικών κεφαλών στην Τουρκία; Σας ανησυχεί κάποιο τέτοιο γεγονός;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η χώρα μας έχει φροντίσει να αναβαθμίσει την αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων. Έχει ανέβει πολλά επίπεδα στη γεωστρατηγική και στη γεωπολιτική πραγματικότητα της περιοχής μας. Είναι μια χώρα με αυτοπεποίθηση, με ισχυρούς συμμάχους, με το δίκιο στο πλευρό της, με επαρκέστατη αποτρεπτική ισχύ για να μπορεί να ανταπεξέρχεται με αποτελεσματικότητα σε κάθε πρόκληση, χωρίς να ανησυχεί, χωρίς να τρομοκρατείται και χωρίς να πανικοβάλλεται.
Ν. ΧΑΡΔΑΛΙΑ: Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, στην Κεντρική Επιτροπή του κόμματος το Σάββατο, υποστήριξε ότι το δύσκολο δεν είναι να κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ τις εκλογές, αλλά το χάος που θα βρει, ουσιαστικά αναλαμβάνοντας τη διακυβέρνηση κατά την άποψή του. Ποιο είναι το σχόλιό σας;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Νομίζω ότι έχει δοκιμαστεί πολλές φορές στο παρελθόν η εγκυρότητα των προβλέψεων του κ. Τσίπρα. Να θυμίσω ότι είναι αυτός που παραμονές των εκλογών του 2019 έλεγε ότι δεν υπάρχει ούτε μία στο εκατομμύριο να ηττηθεί από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, οπότε κάθε παραπάνω σχόλιο στην κατεύθυνση αυτή από τη δική μου την πλευρά περιττεύει. Από εκεί και πέρα, ο κ. Τσίπρας έχει έναν δικό του τρόπο ερμηνείας της πραγματικότητας -μόνο δικό του, ή εν πάση περιπτώσει, ενός πολύ περιορισμένου κομματικού ακροατηρίου- διότι αν ήταν διαφορετικά, θα έβλεπε ότι όλα αυτά τα χρόνια, η Κυβέρνηση διαχειριζόμενη αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις, κρίσεις που δεν δημιούργησε η ίδια, έχει καταφέρει να μειώσει κατά πέντε μονάδες την ανεργία, έχει καταφέρει να έχει εξασφαλίσει πρωτοφανείς, από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη ρυθμούς ανάπτυξης, έχει καταφέρει να κρατήσει την κοινωνία και την οικονομία όρθια μέσα στην καταιγίδα της πανδημίας. Έχει ενισχύσει τη διεθνή θέση της χώρας, τρέχει το δεύτερο μεγαλύτερο πρόγραμμα στήριξης απέναντι στην ενεργειακή ακρίβεια σε ολόκληρη στην Ευρώπη, προσπαθώντας να μετριάσει το αποτύπωμα της ακρίβειας και των κρίσεων στη ζωή των ανθρώπων. Υλοποιεί ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που καθιστούν την Ελλάδα ελκυστικό επενδυτικό προορισμό με συνέπεια να βρίσκει κόσμος δουλειές και να διατηρούμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Όλα αυτά γίνονται με σχέδιο, γίνονται με δουλειά. Όλα αυτά γίνονται γιατί διαβάζουμε σωστά το διεθνές περιβάλλον. Όλα αυτά γίνονται γιατί ξέρουμε ότι στην περίοδο αυτή των πολλαπλών και πολύπλοκων κρίσεων, δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις, δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Απαιτείται δουλειά, απαιτείται προσήλωση, απαιτείται ενσυναίσθηση των προβλημάτων που ο κόσμος αντιμετωπίζει και συνεχής καθημερινή προσπάθεια, όχι στα λόγια, αλλά με έργα, να σταθούμε στο πλευρό της κοινωνίας.
ΧΡ. ΚΡΑΤΣΗ: Σχετικά με τις φθορές που έγιναν στο μετρό του Αγίου Ιωάννη και απ’ ό,τι διαβάζω, υπήρχαν κάμερες και έχουν καταγραφεί ποιοι τις έκαναν και πότε. Ποιους θα επιβαρύνουν αυτές οι φθορές; Θα επιβαρύνουν τον ελληνικό λαό; Υπάρχει κάποια πρόβλεψη να επιβαρύνουν τους υπαίτιους;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το αρμόδιο Υπουργείο νομίζω ότι θα μπορέσει να σας δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις σε ό,τι αφορά την πορεία ερευνών για τον καταλογισμό των φθορών αυτών. Εφόσον υπάρχουν στοιχεία που είναι αξιοποιήσιμα, να είστε σίγουροι ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος που προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις, έτσι ώστε να επωμιστούν τα βάρη των ζημιών αυτοί που τις έκαναν.
ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, η επόμενη εκλογική αναμέτρηση θα γίνει βάσει των συμπερασμάτων και των μεγεθών που έχουν αποτυπωθεί στην καινούργια απογραφή ή θα είναι με τα προηγούμενα μεγέθη;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θα είναι με βάση την καινούργια απογραφή.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, την Κυριακή στην εφημερίδα «Documento» φέραμε μία υπόθεση καταδίκης ενός πολίτη στα Ιωάννινα για το βιασμό της κόρης του, που του επιβλήθηκαν 18 χρόνια κάθειρξη με αναστολή. Φέρεται, μάλιστα, να έχει πολιτικές διασυνδέσεις με τη Νέα Δημοκρατία. Βλέπουμε ακόμα μία περίπτωση όπως του Δημήτρη Λιγνάδη, που με 12 χρόνια και αυτός πήρε αναστολή. Τι πιστεύετε ότι φταίει για τέτοιες εξωφρενικές καταδίκες, που προκαλούν το κοινό περί δικαίου αίσθημα;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πρώτα απ’ όλα, ξεκινώ από μια ανακρίβεια που χαρακτηρίζετε τον βιαστή και καταδικασμένο παράγοντα της Νέα Δημοκρατίας. Δεν θα σταθώ σε αυτό, διότι δεν είναι η πρώτη φορά που η εφημερίδα σας προβαίνει σε τέτοιου είδους αστοχίες και ανακρίβειες. Δεύτερον, έχουμε ξεκαθαρίσει πάρα πολλές φορές ότι τα ζητήματα αυτού του τύπου δεν προσφέρονται για κανενός είδους εργαλειοποίηση. Μιλάμε για φρικτά εγκλήματα. Συνεπώς, δεν έχει νόημα οποιοσδήποτε σχολιασμός των συνειρμών ή των υπονοούμενων που προσπαθείτε να δημιουργήσετε ότι δήθεν κάποιες πολιτικές παρεμβάσεις οδηγούν στην άλφα ή βήτα κατεύθυνση, πολύ περισσότερο δε αν κανείς δει το ιστορικό αυτής της υπόθεσης. Καταγγέλθηκε το 2018. Δεν τον συνέλαβαν το 2018. Δύσκολο κανείς να φανταστεί ότι μπορεί να έχει ευθύνη η Νέα Δημοκρατία που δεν συνελήφθη κάποιος το 2018. Καταδικάστηκε από ένα Δικαστήριο με απόλυτη πλειοψηφία 7-0. Μετά του δόθηκε η αναστολή εκτέλεσης της ποινής. Υπονοεί η εφημερίδα ότι έγινε παρέμβαση για να του δοθεί αναστολή εκτέλεσης της ποινής, ενώ δεν έγινε παρέμβαση για να του επιβληθεί αυτή η ποινή. Η άποψή μας είναι ότι η Δικαιοσύνη θα πρέπει σε αυτού του είδους τα ζητήματα να εξαντλεί την αυστηρότητα που υπάρχει. Όμως, δεν είναι η Κυβέρνηση αυτή που μπορεί να απολογηθεί ή εν πάση περιπτώσει να εκτιμήσει με ποιο σκεπτικό η Δικαιοσύνη παίρνει την οποιαδήποτε απόφαση. Αυτό που είναι δουλειά της Κυβέρνησης και που η Κυβέρνηση το έκανε, είναι για τα ζητήματα του βιασμού και για μια σειρά από άλλα τέτοιου είδους ζητήματα, να μην υπάρχει κλιμακωτή επιλογή ποινών, όπως υπήρχε την προηγούμενη περίοδο. Να υπάρχει η ποινή ισόβια σε ό,τι αφορά το βιασμό ανηλίκων, έτσι ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να δοθεί οποιαδήποτε αναστολή στην περίπτωση που κάποιος κριθεί ένοχος και καταδικαστεί.
Ν. ΧΑΡΔΑΛΙΑ: Τι προσδοκά η Κυβέρνηση από το αυριανό Συμβούλιο των Υπουργών, σε σχέση εννοώ με την πολιτική συμφωνία που έχει υπάρξει για το πλαφόν και την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Να καταλήξουν σε συγκεκριμένα μέτρα και αποφάσεις, έτσι ώστε να τα εφαρμόσουν το ταχύτερο δυνατό και να έρθουν τα μέτρα αυτά να βοηθήσουν, να συμπληρώσουν, τα εθνικά σχέδια δράσης από διάφορες Κυβερνήσεις. Πάντως η δική μας εδώ και πάρα πολύ καιρό εφαρμόζει -και θα εξακολουθεί να εφαρμόζει- ανεξαρτήτως του χρόνου λήψης και εφαρμογής της απόφασης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αλλά η προσδοκία που έχουμε μετά από όλη αυτή την προεργασία που έχει γίνει, που ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Κυριάκου Μητσοτάκη από τον περασμένο Μάρτιο και που ωρίμασε σταδιακά όλους τους προηγούμενους μήνες, είναι να μην ξαναγυρίσει πάλι πίσω στο Συμβούλιο των ηγετών, η συζήτηση, αλλά να παρθεί η απόφαση και να υλοποιηθεί η Οδηγία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, έτσι ώστε να έχουμε άμεσα αποτελέσματα.
ΧΡ. ΚΡΑΤΣΗ: Σκέφτεστε κάποια επιπλέον μέτρα για την αντιμετώπιση της κερδοσκοπίας; Γιατί βλέπουμε σε πολλά προϊόντα η αύξηση της τιμής τους να είναι μεγαλύτερη από τον πληθωρισμό.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η μάχη απέναντι στην ακρίβεια και σε οτιδήποτε μπορεί να την τροφοδοτεί -ένα από αυτά ενδεχομένως είναι και η αισχροκέρδεια- από την πλευρά της Κυβέρνησης είναι καθημερινή με τα θεσμικά εργαλεία που έχουμε στα χέρια μας.
Ν. ΧΑΡΔΑΛΙΑ: Εξετάζετε, όπως έχετε πει πολλές φορές, το ενδεχόμενο μιας παρέμβασης εκ νέου στην αντλία για το ντίζελ και υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να ληφθεί μια τέτοια απόφαση;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εάν και εφόσον υπάρξει μια τέτοιου είδους παρέμβαση, ένας τέτοιου είδους σχεδιασμός, θα ενημερωθείτε επίσημα και πολύ συγκεκριμένα.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, θα σας πάω λίγο πίσω στα των εκλογών. Μεταξύ άλλων, ο κ. Τσίπρας είπε: «Οι εκλογές πρέπει να γίνουν σε περίοδο που δεν θα δημιουργούν προβλήματα στην κοινωνική και οικονομική λειτουργία». Είπε ουσιαστικά να μην γίνουν μέσα στο Καλοκαίρι. Και ήθελα να σας ρωτήσω, πώς ακούει η Κυβέρνηση την παρότρυνση αυτή του κ. Τσίπρα;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πότε θέλει να γίνουν ο κ. Τσίπρας εκλογές; Έχω μπερδευτεί. Έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση χρόνο να ζητάει εκλογές κάθε μήνα. Στην αρχή έλεγε ότι είναι σίγουρο ότι θα γίνουν εκλογές, γιατί ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα δραπετεύσει. Τώρα λέει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει γαντζωθεί. Ύστερα λέει ότι θέλει να γίνουν σε έναν χρόνο που κάπως τον προσδιορίζει. Οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας. Το έχουμε πει σε όλους τους τόνους, το λέγαμε πολύ καθαρά όλο το προηγούμενο διάστημα. Νομίζω ότι επιβεβαιώνεται τώρα και από την εξέλιξη των πραγμάτων. Οι εκλογές θα γίνουν στην ώρα τους. Και εκείνη την ώρα οι Έλληνες πολίτες θα αξιολογήσουν, θα επιλέξουν ποιος είναι εκείνος που τους εξασφαλίζει τον ασφαλέστερο και τον σταθερότερο δρόμο για την Ελλάδα της επόμενης μέρας.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, συνδικαλιστές αστυνομικοί, πριν από λίγες ημέρες, από τη Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης, ανέφεραν, μεταξύ άλλων, πως η εντολή του Υπουργού για μόνιμη παρουσία διμοιρίας στο Α.Π.Θ. για την κατασκευή βιβλιοθήκης, έχει καταφέρει να προκαλεί σε μόνιμη βάση επεισόδια και πως μέχρι τις 22/10, προχθές, δεν είχε μπει ούτε ένα τούβλο για να χτιστεί αυτή η βιβλιοθήκη. Πώς σχολιάζετε την αντίδραση των αστυνομικών και τι συμβαίνει στο Α.Π.Θ.;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Οι επιχειρήσεις της Ελληνικής Αστυνομίας γίνονται βάσει σχεδίου, στάθμισης και αξιολόγησης των αναγκών που υπάρχουν σε κάθε περιστατικό και σε κάθε πεδίο, με έναν τρόπο που είναι ο πλέον ενδεδειγμένος, με βάση τη γνώση που έχουν οι αξιωματικοί, οι επιτελείς, οι επιχειρησιακοί παράγοντες.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Μας απαντήσατε για πιθανή παρέμβαση στο ντίζελ. Υπάρχει κάτι νεότερο τι θα γίνει με το Fuel Pass 3;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε την εφαρμογή των μέτρων που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης. Και μάλιστα έχουν νομοθετηθεί όλα τα μέτρα αυτά. Πολλά από αυτά έχουν ήδη εφαρμοστεί και η εφαρμογή των υπολοίπων αναμένεται το επόμενο διάστημα. Επαναλαμβάνω, όταν, εάν και εφόσον υπάρξει κάτι νεότερο, θα ενημερωθείτε πολύ συγκεκριμένα και πολύ καθαρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.