Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΕΠΕ ΦΩΚΙΔΑΣ «ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ» 5/10/2022

Το πλαίσιο πάλης μπροστά στην απεργιακή κινητοποίηση στις 9 Νοέμβρη και αρκετά από τα προβλήματα των σχολικών μονάδων του τόπου μας .....

αναδείχθηκαν κατά τη χθεσινή εκδήλωση – συζήτηση που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας «Αλέξανδρος Δελμούζος» στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δήμου Δελφών στην Άμφισσα.

Στην εκδήλωση, την κεντρική ομιλία πραγματοποίησε ο Γενικός Γραμματέας της Δ.Ο.Ε., Σπύρος Μαρίνης, όπου μεταξύ άλλων εστίασε στην επιτακτική ανάγκη διεκδίκησης αυξήσεων στους μισθούς των εκπαιδευτικών και βελτίωσης των όρων διαβίωσης και εργασίας. Πρόκειται για έναν αγώνα ζωής και επιβίωσης, έναν αγώνα αξιοπρέπειας. Μεταφέρθηκε η εικόνα της εξέλιξης των μισθών των εκπαιδευτικών με  βάση την προϋπηρεσία σε συνάρτηση κοινωνικών-ακαδημαϊκών κριτήριων μέσα στην τελευταία δεκαετία, όπως αυτά παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη τύπου Συλλόγων και ΕΛΜΕ που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα και η ανάγκη διεκδίκησης αύξησης 20% μαζί με  μια σειρά ακόμη διεκδικήσεων. 


 

Φυσικά από το πλαίσιο αυτό δεν μπορεί να απουσιάζει η διεκδίκηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων, ακόμη και με ειδικές συλλογικές συμβάσεις σχετικά με τα δικαιώματα των αναπληρωτών, την κατοχύρωση της 9μηνης άδειας ανατροφής για όλους τους εκπαιδευτικούς, τη μονοετή υπηρέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στον τόπο διορισμού, τη στέγαση των εκπαιδευτικών, το ωράριο των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων και τις υπερωριακές απασχολήσεις. Σε όλα αυτά ο Γραμματέας της Ομοσπονδίας δεν παράλειψε τις κατακτήσεις του κλάδου μας τα τελευταία χρόνια, όπως η αύξηση του χρόνου της άδειας ανατροφής για τους αναπληρωτές, τους 25.000 μόνιμους διορισμούς που το 2019 έλεγαν ότι είναι άπιαστο όνειρο, αλλά σήμερα τους έχουμε και πρέπει να προχωρήσουμε και σε νέους μιας και οι συμβασιούχοι αγγίζουν τους 40.000.

Επιπλέον βασικό σημείο που παρουσιάστηκε είναι οι όροι λειτουργίας των σχολείων με την αναγκαιότητα για  αύξηση στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών και το ζήτημα των κτιριακών υποδομών.

Αναπόσπαστο στοιχείο της διεκδίκησης αποτελεί η δομή και το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και φυσικά ο παιδαγωγικός ρόλος του εκπαιδευτικού και του συλλόγου διδασκόντων που υποβαθμίζεται με τους μέντορες και τους συντονιστές που προωθεί το υπουργείο, καθώς και με τη γιγάντωση της γραφειοκρατίας στο σχολείο. Είναι μείζονος σημασίας η υπεράσπιση του ρόλου μας, σε ένα δημόσιο σχολείο που πρέπει να είναι δωρεάν για όλα τα παιδιά χωρίς ταξικούς φραγμούς.

Η εισήγηση ολοκληρώθηκε με το ζήτημα της προσπάθειας που ασκείται από την κυβέρνηση να μπουν τα σωματεία μας σε πάγο και του Φ.Ε.Κ. των ηλεκτρονικών εκλογών που εξέδωσε πριν από λίγες μέρες το υπουργείο.


 

Ακολούθησε συζήτηση με πλούτο τοποθετήσεων και ερωτήσεων. Ανάμεσα σε άλλα, αναδείχθηκε έντονα το ζήτημα της ακρίβειας που πλήττει φυσικά και τα σχολεία, τονίζοντας μάλιστα πως το 75% της χρηματοδότησής τους φεύγει σε λογαριασμούς ρεύματος, νερού κλπ , ενώ καλούνται με μόλις 25% να καλύψουν όλα τα υπόλοιπα έξοδα και να καταφέρουν να λειτουργήσουν.  Ακόμη, το ζήτημα της αποπληρωμής των υπερωριακών απασχολήσεων των εκπαιδευτικών που οι αναγκαίες ώρες υποστήριξης των μαθητών είναι μεγαλύτερες από τις προβλεπόμενες από τις συμβάσεις τους ώρες. Την ανάγκη διαζώσης εκλογικής διαδικασίας των αιρετών, αδιάβλητη, που να υπηρετεί τις ανάγκες του κλάδου. Η ηλεκτρονική εκλογή που επέβαλε το υπουργείο το 2020 από την οποία απείχε το 95% των εκπαιδευτικών και μας επέβαλαν εκπροσώπους που εκλέχτηκαν από το 5% του κλάδου οδήγησε σε πολύ αρνητικά αποτελέσματα για το δημόσιο σχολείο και τους συναδέλφους. Αναδείχθηκε η ενωμένη στάση του κλάδου ενάντια στην αντιεκπαιδευτική εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων αλλά και στο ζήτημα των συντονιστών εκπαίδευσης και των μεντόρων.

Η συζήτηση ολοκληρώθηκε τονίζοντας την ανάγκη για συσπειρωμένη δράση μέσα στα σωματεία μας και την προάσπισή τους, ώστε μαζί να σταθούμε όρθιοι μπροστά στην επίθεση που δεχόμαστε και να διεκδικήσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και να δημιουργήσουμε το σχολείο που αξίζει στους μαθητές μας.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου