Γιατί δεν παρέστησαν Κοινοτάρχες, Φορείς και δημότες στον Απολογισμό του Δημάρχου για το 2021;....
Σχολιασμός
Απολογισμού Δήμου Δελφών 2021
Ο Απολογισμός του Δημάρχου για το έτος 2021, δεν πραγματοποιείται σε μια ξεχωριστή συνεδρίαση του δ.σ. στην οποία θα εκπληρώνεται η τυπική και η ουσιαστική διάσταση της διαδικασίας αυτής όπως προβλέπεται από τον κανονισμό. Πραγματοποιείται με ταυτόχρονη σύγκλειση του δ.σ. σε τακτική συνεδρίαση, κατοχυρώνοντας την διαδικασία ως προς το τυπικό της μέρος και πετώντας στην άκρη την ουσιαστική της διάσταση.
Τον σημερινό Απολογισμό ΔΕΝ παρακολουθεί κανείς πέραν των δημοτικών συμβούλων και ελάχιστων Προέδρων τοπικών Κοινοτήτων. Στην αίθουσα ΔΕΝ βρίσκονται ούτε φορείς, ούτε σύλλογοι του Δήμου, ούτε δημότες ως φυσικά πρόσωπα.
Προσπερνώντας τον ισχυρισμό του Δημάρχου, «σήμερα δεν πάτησε κανείς στην ειδική αυτή μας συνεδρίαση αν και κλήθηκαν άπαντες», κατά την άποψή μας η ηχηρή αδιαφορία του κοινού εξηγείται από δύο λόγους: Ο Απολογισμός είτε εκλαμβάνεται στην συνείδηση του δημότη ως ένας μονόλογος ο οποίος δεν σηκώνει καμία συζήτηση εκπληρώνοντας το ρητό «στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα», ή λαμβάνει την διάσταση πανηγυρικής, διαφημιστικής- προπαγανδιστικής, προεκλογικής φιέστας.
Οι βεβαιότητες αυτές στο συλλογικό υποσυνείδητο επήλθαν από την τακτική που ακολούθησαν όλοι οι Δήμαρχοι μηδενός εξαιρουμένου, που διοίκησαν τον Καλλικρατικό Δήμο Δελφών από την σύστασή του. Εξαφάνισαν την Αυτοκριτική διάσταση και την έννοια του Απολογισμού που γίνεται από τον ίδιο τον δρώντα σχετικά με τα αποτελέσματα της εφαρμογής όλων όσων σχεδίασε, προϋπολόγισε, υλοποίησε, ή προσπάθησε να υλοποιήσει και σε ποιο βαθμό. Ποιες ήταν οι αιτίες τις επιτυχίας ή αποτυχίας κατά τον ίδιο, τι πιστεύει πως πρέπει να διορθώσει και που θα προσπαθήσει με μεγαλύτερη ένταση, δεν απασχόλησαν κανένα Δήμαρχο.
Η κριτική στάση και οι σχολιασμοί της αντιπολίτευσης, οι παρεμβάσεις των φορέων και των δημοτών και φυσικά ο τρόπος να επιτευχθεί με επιτυχία η διαδικασία αυτή από την δημοτική Αρχή, αναδεικνύει τον Απολογισμό ως εργαλείο χρήσιμο για την συνέχεια.
Αυτή η παράμετρος πετάχτηκε στο καλάθι των άχρηστων διαχρονικά από όλους ως σήμερα τους Δημάρχους, γιατί έχουν κοινή πολιτική αφετηρία. Κρατείστε κύριοι σύμβουλοι το σχόλιό μας αυτό για την συνέχεια.
Εκπληρώνοντας την προαναφερθείσα λογική ο Απολογισμός του Δημάρχου για το 2021 αποτυπώνεται γραπτά και προφορικά ως έργο του Δήμου, με σχεδόν επικές διαστάσεις.
Στο τομέα των Οικονομικών του Δήμου και του Προϋπολογισμού που εφαρμόστηκε δεν μπορούμε παρά να σχολιάσουμε πως η πρόοδος υλοποίησης όπως αποτυπώνεται στους 3μηνους απολογισμούς της Οικονομικής υπηρεσίας είναι 0,09%, ανεξάρτητα με όσα αραδιάζει ο Δήμαρχος δίνοντας εικόνα έκθεσης ιδεών, μακριά από την πραγματικότητα. Ως συμπέρασμα τίθεται το ερώτημα τι ισχύει από τα παρακάτω: ο Προϋπολογισμός του 2021 που κατατέθηκε προς ψήφιση στο δ.σ. ήταν πλασματικός και ανεφάρμοστος από την αρχή, ήταν πραγματικός και δεν μπορέσαμε να τον εφαρμόσουμε, ή δεν θέλαμε να τον εφαρμόσουμε;
Οι συνεχείς τροποποιήσεις του είναι αναγκαία συνθήκη προσαρμογής στα πραγματικά δεδομένα τα οποία αποκρύβουμε αρχικά για να πάρουμε τις εγκρίσεις όπως επιτάσσει το οικονομικό παρατηρητήριο. Αυτή η πολιτική επιλογή είναι αποδεκτή και πως σχολιάζεται από την δημοτική αρχή;
Ενδιαφέρον πάντα έχει η αναφορά στα Έργα του Δήμου, τα οποία είναι φυσικά απαραίτητα και η αναγκαιότητά τους αδιαπραγμάτευτη. Η διατήρηση του επιπέδου της ποιότητας της ζωής των δημοτών, της καλυτέρευσης και αναβάθμισης αυτής, εξαρτάται από την υλοποίηση των έργων είτε αυτά αφορούν την συντήρηση των υποδομών, είτε αφορούν νέες κατασκευές.
Γιατί (;) δεν ψηφίζουμε το Τεχνικό πρόγραμμα και τις τροποποιήσεις του αν και είναι κατανοητή η ανάγκη των έργων; Διότι όπως έχουμε πει και το επαναλαμβάνουμε πάλι, ποτέ και από καμία δημοτική αρχή δεν υπήρξε ένας χάρτης των έργων, της προτεραιότητας όπως αυτή την αντιλαμβάνεται η δημοτική αρχή, των δυνατοτήτων υλοποίησης την δεδομένη χρονική στιγμή και της αιτιολόγησης, γιατί αποφασίζουμε να κατασκευάσουμε το Α και όχι το Β έργο. Αυτή την πληροφορία που έχει η δημοτική αρχή καλύτερα από εμάς της προσφέρει την δυνατότητα θεωρητικά της σωστής επιλογής. Δεν της δίνει όμως την δυνατότητα της αποκλειστικής επιλογής και της τετελεσμένης πρακτικής.
Δεύτερο σχόλιο που επίσης θέλουμε να κρατήσουμε είναι πως τα παραπάνω γεγονότα και πρακτικές δεν μας ξενίζουν γιατί: όλοι οι Δήμαρχοι που εναλλάχτηκαν στον Καλλικρατικό Δήμο Δελφών προέρχονται από την ίδια πολιτική στόφα και απλά παρέδωσαν την πολιτική σκυτάλη ο ένας στον άλλο. Η κοκορομαχία ανάμεσα στην δημοτική αρχή και την μείζονα αντιπολίτευση, τις ελάχιστες στιγμές που έχει γίνει, είναι «για τα μάτια του κόσμου». Η διαφωνία τους έγκειται στο ποιος θα εκτελούσε καλύτερα τις συγκεκριμένες πολιτικές. Αναφερόμαστε κυρίως στην πολιτική κουλτούρα, την λογική και πολιτική θέση που έχουν σχετικά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και δευτερευόντως στις πολιτικές ιδεολογικές ταυτότητες.
Ειδικό κεφάλαιο υπάρχει στον Απολογισμό για την Δ.Ε.Υ.Α. του Δήμου, όπου σήμερα φτάσαμε στο σημείο ακόμα και να ερίζει(!) η μείζονα αντιπολίτευση με την αναφορά του επικεφαλή της πως ήταν «το όραμα του προηγούμενου Δημάρχου» με τον Δήμαρχο, ο οποίος στον Απολογισμό του της επιφυλάσσει θέση κορωνίδας (της ΔΕΥΑ) στο έργο της δημοτικής αρχής.
Για να μπουν τα πράγματα στην θέση τους κανείς δεν είχε όραμα και όλοι, εκτός της παράταξής μας, ήταν αντίθετοι με την ίδρυση της δημοτικής επιχείρησης. Αναγκάστηκε ο προηγούμενος δήμαρχος κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και αλλεπάλληλες συγκρούσεις με την παράταξή μας για μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στο δ.σ., να συναινέσει και να εισηγηθεί την ίδρυσή της. Η ΔΕΥΑ σήμερα έχει πάρει τον δρόμο της αδιάφορα από την εκφρασμένη επιθυμία να την «τερματίσει» κατά καιρούς η σημερινή δημοτική αρχή. Αυτή είναι η αλήθεια για την ίδρυσή της.
Αναδείχθηκε όμως η δύναμη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την πορεία της ΔΕΥΑ. Παίρνει ο επόμενος εκείνο που δημιούργησε ο προηγούμενος και το πηγαίνει πιο μπροστά. Τα αποτελέσματα της ΔΕΥΑ σήμερα τα οποία ελπίζουμε αύριο να είναι ακόμα καλύτερα, είναι όπως το νερό που μπαίνει στο αυλάκι και αποχτά μεγαλύτερη ταχύτητα όσο κινείται μέσα σε αυτό.
Το ερώτημα που μένει αναπάντητο από την Δημοτική Αρχή όπως έμεινε και από την προηγούμενη είναι: Πότε θα μας φανερώσουν επίσημα τι παρέλαβε η ΔΕΥΑ; Διότι η δημοτική επιχείρηση δεν ξεκίνησε από μηδενική βάση. Με το ξεκίνημα της λειτουργίας της σήκωσε στην πλάτη της και διαχειρίστηκε όλα όσα είχαν παραχθεί τα προηγούμενα χρόνια από τον Δήμο και ακόμα πιο πριν από τους Καποδιστριακούς Δήμους σχετικά με την Ύδρευση, την Αποχέτευση και τους Βιολογικούς καθαρισμούς. Αυτή την πολιτική απόφαση δεν την αναλαμβάνει ως σήμερα κανείς!
Δεύτερο ερώτημα που τίθεται είναι: Πως σκέπτεται η Δημοτική αρχή να στηρίξει την ΔΕΥΑ στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει με το έμψυχο δυναμικό της; Σήμερα λειτουργεί με 14 εργαζόμενους από τους 55 που προβλέπει το οργανόγραμμά της.
Το ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου είναι για εμάς το μεγάλο ζητούμενο που προσπερνά ο Απολογισμός του Δημάρχου. Η αναφορά για το πως λειτούργησαν οι υπηρεσίες του Δήμου δεν απαντούν στο ερώτημα: πως θα θέλαμε να λειτουργούν μιας και είναι υπο-στελεχωμένες. Πρόβλημα τεράστιο το οποίο δεν αγγίζει ο Δήμαρχος. Ή θα πρέπει να καταγγείλει Κεντρικές Πολιτικές που έχει υποστηρίξει (αντίφαση) για την κατάσταση που έχουν περιέλθει οι Δήμοι συνολικά, ή να υποστηρίξει πολιτικές επιλογές όπως η ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών του Δήμου γνωρίζοντας πως αυτό είναι ταφόπλακα της Δημοτικής αυτοτέλειας, αυτάρκειας και αυτοδιαχείρισης της καθημερινότητας του δημότη. Με λίγα λόγια της ίδιας της υπόστασης ενός Δήμου. Πραγματικό αδιέξοδο και εγκλωβισμός από τις πολιτικές επιλογές τις οποίες επικρότησαν τα προηγούμενα χρόνια.
Χαρακτηριστικό αυτής της λογικής είναι η εκπόνηση των διαχειριστικών σχεδίων κρίσεων όπως αυτά εκπονήθηκαν και ήρθαν στο δ.σ. σχετικά με την αντιμετώπιση, α) Χιονοπτώσεων, β) Δασικών πυρκαγιών, γ) Πλυμηρικών φαινομένων και δ) Σεισμών. Έχουμε την περιγραφή των Σχεδίων, τον αντικειμενικό σκοπό, τα μέσα που θα χρειαστούν κλπ. Από που όμως θα αντληθούν τα κονδύλια, ποιο προσωπικό θα χειριστεί τα μέσα-μηχανήματα, πότε και που θα εκπαιδευτούν, μέσα από ποιο πρόγραμμα και διαδικασία τα σχέδια αυτά θα γίνουν γνωστά, πως θα εκπαιδευτούν σε αυτά ευρύτερες ομάδες δημοτών, αυτά και άλλα είναι ερωτήματα αναπάντητα.
Αξίζει ως τελευταίο σχολιασμό η απουσία από τον Απολογισμό της οποιαδήποτε αναφοράς στις Τοπικές Κοινότητες του Δήμου. Οι Κοινότητες έχουν αφεθεί και είναι ενδεικτικό το τι έχει επιφέρει η μεταρρύθμιση του Καλλικράτη. Οι Τοπικές Κοινότητες είναι εκτός πλαισίου και έξω από το οπτικό πεδίο ως αναφορά τον συνολικότερο σχεδιασμό. Οι ιδιαίτερες ανάγκες τις κάθε μίας όπως και άλλες ιδιαιτερότητες «αντιμετωπίζονται» ή «δεν αντιμετωπίζονται» μέσα από τον γενικότερο σχεδιασμό όπου, ή θα είναι τυχερές ή όχι. Με λίγα λόγια ο σχεδιασμός είναι με βάση τι θέλει και τι έχει αποφασίσει η δημοτική αρχή να υλοποιήσει με κριτήριο ….;, την εξυπηρέτηση του σκοπού «αύριο πρέπει πάλι να διοικώ εγώ». Είναι η λογική του Απολογισμού που περιγράψαμε στο πρώτο μας σχόλιο. Κι’ αυτή η αντιμετώπιση των Κοινοτήτων είναι ενδεικτική της δημοκρατίας που ενστερνίζεται η δημοτική αρχή, της δημοκρατίας που καθόρισε στην εξέλιξή της η Καλλικρατική μεταρρύθμιση.
Εξ άλλου η παράλληλη - ασύμπτωτη πορεία είναι φανερή ανάμεσα στον Δήμο και τις Κοινότητες, ανάμεσα στον Δήμο και στους δημότες ή σε επαγγελματικές ομάδες του Δήμου όπως παράδειγμα των Ξενοδόχων των Δελφών. Για τους οποίους μάλιστα αναφορά έκανε και η μείζονα αντιπολίτευση ξεχνώντας φυσικά πως το πρόβλημα των επαγγελματιών στους Δελφούς δεν το είχε ούτε η ίδια λύση κατά την θητεία της. Αναφερόμαστε στον συντελεστή που καθορίζει τα δημοτικά τέλη των επαγγελματικών ηλεκτροδοτούμενων κτηρίων στους Δελφούς. Το επιχείρημα πως ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη που θα τα καθορίσει είναι έωλο και δεν θα το αναλύσουμε τώρα.
Η Πολιτική επιλογή που αποτυπώνεται μέσα από τον Απολογισμό, που εμφανίζεται με «προοπτική», φαίνεται «άκακος» και συγκρατημένα «ελπιδοφόρος», τον κατατάσσει στην ίδια κατηγορία με τους προηγούμενους. Που δεν μπόρεσαν να σταματήσουν την διάλυση της παραγωγικής βάσης του Δήμου Δελφών και του Νομού μας, για να μην ισχυριστούμε με βεβαιότητα πως βοήθησαν στην διάλυσή της.
Ο χαρακτηρισμός του 47% της Φωκίδας ως Μεταλλευτικής εκμετάλλευσης από το Ειδικό χωροταξικό σχέδιο της Βιομηχανίας, η κατάθεση σωρηδόν αιτημάτων αδειοδότησης για Αιολικά & Φ/Β πάρκα στο υπόλοιπο που απομένει, η διάλυση του Τουριστικού κλάδου τον οποίο περιόρισε η Οικονομική κρίση, συμπίεσε η πανδημία και «βοηθάτε» και εσείς στο «μέτρο που μπορείτε με τις αποφάσεις σας, η αφημένη στην τύχη της Αγροτική παραγωγή, η συρρίκνωση των ελεύθερων επαγγελμάτων, δείχνει το μέλλον που έρχεται για τον Δήμο μας.
Η τελευταία απογραφή του πληθυσμού είναι αποκαρδιωτική κι αυτό θα αποτυπωθεί αρνητικά σε πολλά επίπεδα. Όλοι γνωρίζουμε ανεπίσημα πως έχουμε μείωση στον Δήμο μας 15% περίπου.
Μια καθοδική πορεία που συνεχίζεται εδώ και 70 χρόνια για τον τόπο μας και αποδεικνύει την «ορθότητα των Πολιτικών επιλογών» που εφαρμόσατε και των πολιτικών που ασκήσατε.
Γιατί Εσείς διοικείται όλα αυτά τα χρόνια. ΟΧΙ Εμείς.
Ακολουθώντας την ίδια πολιτική, το ίδιο σχέδιο, με την ίδια συνέπεια, εναλλάσσοντας πρόσωπα τα οποία διαγκωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα εφαρμόσει την συγκεκριμένη πολιτική με αποτελεσματικότερο τρόπο, έχετε καταδικάσει τον τόπο σε τέλμα, τον έχετε βάλει σε αδιέξοδο.
Για τους ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ
Ο επικεφαλής δημοτικός σύμβουλος
Παναγιώτης Μέγκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.