Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Τρίτη 23 Απριλίου..... η εορτή του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου μεταφέρεται τη Δευτέρα, 6 Μαΐου 2024.....Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου.....

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

Τελευταία Ελπίδα- η « ΦθιωτιδοΦωκίδα » - του Νίκου Δρόλαπα


Αν δεχθούμε αυτό που συχνά λέγεται και δεν απέχει και πολύ από τη πραγματικότητα, ότι στη πολιτική ηθική δεν υπάρχει, υπάρχει μόνο σκοπιμότητα, ....

     Αν αποδεχθούμε κάποιες οδυνηρές παραδοχές για τον άμοιρο αυτό τόπο, που κάθε μέρα διαπιστώνουμε, ότι οι εκπρόσωποι του νομού μας δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες της Φωκίδας, 

     Αν αναλογισθούμε ότι αυτοί οι ίδιοι, καίνε ακόμη και τις καλύτερες προοπτικές της, γιατί πάνω από τη Φωκίδα και την ανέλιξή της βάζουν το προσωπικό και πολιτικό τους συμφέρον, 

     Ότι, οι ίδιοι ο αιρετοί… κατάφεραν, το πλεονέκτημα της μονοεδρικής Φωκίδας να το κάνουν μειονέκτημα….. ! !

     Όλα αυτά βέβαια, δεν οφείλονται μόνο στην αδυναμία προσφοράς ουσιαστικού έργου. 

     Έχουν εγκαθιδρύσει ένα τοπικό σύστημα εξουσίας στο οποίο συμμετέχουν διάφορα πρόσωπα, από όλα σχεδόν τα κόμματα, με κοινές αντιλήψεις για τη ‘’διαχείριση’’ των δημόσιων υποθέσεων, την εξυπηρέτηση συμφερόντων, τις…’’τακτοποιήσεις’’ των « ημετέρων », τη διαπλοκή, κλπ., με στόχο τον διαμοιρασμό των αξιωμάτων μεταξύ τους, με μετακίνηση ψηφοφόρων, ώστε, να μη μπορεί να εκλεγεί κανείς άλλος πέραν αυτών, σε οιοδήποτε αξίωμα. Για να συνδιοικούν υπονομεύοντας ακόμη και τις παρατάξεις τους, βάζοντας πλάτη και στους υποτιθέμενους αντιπάλους, ανεξαρτήτως σε ποιο κόμμα ανήκουν και ποιο κόμμα συγκεντρώνει κάθε φορά τις προτιμήσεις των Πολιτών.

     Ουδόλως ενδιαφέρονται αν με αυτές τις τακτικές αλλοιώνεται η καθαρότητα της Δημοκρατίας, αν εκλέγονται οι άριστοι και όχι οι μετριότητες, ή, πρόσωπα τα οποία βαρύνονται πολιτικά και ηθικά.  Αρκεί, να έχουν την αποκλειστική νομή της τοπικής  εξουσίας, για να συγκαλύπτει ο ένας τις ευθύνες του άλλου. 

     Με αυτές όμως τις μεθοδεύσεις, ο τόπος, όχι μόνο δεν πάει μπροστά, αντιθέτως, βυθίζεται στη μιζέρια και την υπανάπτυξη. 

      Υπάρχει επιτακτική ανάγκη ριζικών αλλαγών σε πρόσωπα και καταστάσεις.  Και για να αλλάξουν όλα αυτά, μία λύση προβάλει στον πολιτικό ορίζοντα ως σωτήρια εναλλαγή για την έξοδο από την απελπιστική κατάσταση που έχουν οδηγήσει τη Φωκίδα. 

     Με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, πιθανόν να οδηγηθούμε σε πρόωρες, ή ακόμη και σε διπλές εκλογές. Ίσως και σε αλλαγές του εκλογικού νόμου. Με δεδομένους τους πληθυσμιακούς συσχετισμούς της πρόσφατης απογραφής δημιουργούνται συνθήκες εκλογικής συνένωσης των δύο νομών, της Φωκίδας και της Φθιώτιδας σε ενιαία εκλογική περιφέρεια, τη  ΦΘΙΩΤΙΔΟΦΩΚΙΔΑ . Αυτό και μόνο, διανοίγει κάποιες ευνοϊκές προοπτικές για να βγει η Φωκίδα από την αφάνεια. Περισσότερες Βουλευτικές έδρες, μεγαλύτερος ανταγωνισμός μεταξύ έμπειρων και δυναμικών Βουλευτών, προς όφελος και της Φωκίδας, για να πάρει κάποτε τη θέση που της αξίζει.

     Εάν θεσμοθετηθεί η «ΦθιωτιδοΦωκίδα», πιστεύουμε ότι η αδικημένη Φωκίδα θα ανακτήσει το χαμένο έδαφος δεκαετιών, θα ιδούμε τον αυτοκινητόδρομο Θερμοπυλών – Ιτέας – Αντιρρίου, ορθά να επιλέγεται, αντί του δευτερεύοντος Διαγώνιου οδικού άξονος της παραπληροφόρησης και της υποβάθμισης. 

      Για να μην παρατηρηθεί ξανά το φαινόμενο, μητέρα να φέρνει το μωρό της στο κόσμο καθ΄οδόν προς Λαμία, γιατί δεν υπήρχε Γυναικολόγος στο Νοσοκομείο Άμφισσας,  ή, να ανησυχούν οι ασθενείς για την επόμενη αιμοκάθαρση και ο Βουλευτής να αναγγέλλει πρόσληψη Ιατρών με Δελτία Τύπου, για τόσες βασικές Ειδικότητες που παραμένουν κενές οι θέσεις τους… 

      Για να μην αλλάζουν οι μελέτες προς όφελος του εργολάβου κατά το χρόνο εκτέλεσης του έργου ( άρδευσης του μεγαλύτερου ενιαίου ελαιώνα των Βαλκανίων, μέσα στο Δελφικό Τοπίο, του ελαιώνα της Άμφισσας ) και να μη λογοδοτεί κανείς από τους υπεύθυνους, ούτε να απαντάει σε δημόσια ερωτήματα, γιατί το έργο αυτό δεν τελείωσε πλήρως το έτος 2017 και μεταθέτουν για το 2023 τη περαίωσή του…ή οψόποτε γίνει… , δεν απαντούν αν εξασφαλίστηκε ή όχι, το νερό για την άρδευση του ελαιώνα..!  

     Για να μην ωθήσουμε άλλη φορά προς την έξοδο, τον μοναδικό ενδιαφερόμενο Όμιλο του πρώτου πλειοδοτικού διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την Αξιοποίηση και Διαχείριση της Μαρίνας Ιτέας, προκειμένου το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας να αναλάβει ως επιχειρηματίας, με τις ευλογίες του Βουλευτή, τη Διαχείριση της Μαρίνας. Και μετά και από αυτό το ναυάγιο, να επαναλαμβάνουμε τον διαγωνισμό μέσω ΤΑΙΠΕΔ, με τη Φωκίδα να μετράει άλλα τρία χρόνια χαμένα…   

     Για να μην έχουμε άλλες αστοχίες, όπως η επιλογή του Βουλευτή να κατασκευασθεί το Ειδικό Σχολείο της Άμφισσας, όχι στο οικόπεδο που για το σκοπό αυτό αγοράσθηκε, αλλά στο προαύλιο του παραδοσιακού  1ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης, επάνω στις Αρχαιότητες που βρέθηκαν…. 

     Για να μην συγκαλύπτουμε τους υπαίτιους, νυν και τέως αιρετούς,  για την απώλεια των τεράστιων περιουσιών των Κληροδοτημάτων, του Γηροκομείου της Άμφισσας και στραγγαλίζονται τα Πορίσματα των Δημοσιονομικών Ελέγχων και ο Καταλογισμός των ζημιών που επήλθαν…

     Για να μην έχουμε, τόσα ακόμη που δεν χωράνε εδώ…

     Αν λοιπόν υπάρξουν ανάλογες συνθήκες μεταβολής εκλογικών περιφερειών, η εκλογική συνένωση Φθιώτιδας και Φωκίδας θα άλλαζε παντελώς τα δεδομένα, με σημαντικότατη εξέλιξη την αναπτυξιακή πορεία της Φωκίδας.

     Ας ευχηθούμε λοιπόν, ΦΘΙΩΤΙΔΟ- ΦΩΚΙΔΑ….! 

 Νίκος Δρόλαπας

Πολιτικός Μηχανικός



 

2 σχόλια:

  1. Και η Ευρτυανία; Μήπως τα ίδια (και χειρότερα) δνε γίνονται και εκεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η συγχώνευση όμορων Νομών έγινε λίγα χρόνια μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Τούρκους και συγκεκριμένα το 1843.Οι μέχρι τότε διοικήσεις Φθιώτιδας και Φωκίδας συγχωνεύθηκαν στο Νομό Φθιωτιδοφωκίδας με πρωτεύουσα τη Λαμία,ενώ η Άμφισσα παρέμεινε απλώς πρωτεύουσα Παρνασσίδας.Το 1899 μετά τον ατυχή Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 με νόμο ΒΧΔ της 6ης Ιουλ. ιδίου έτους, η επικράτεια διαιρέθηκε σε 26 νομούς για να υπάρχει καλλίτερη προσέγγιση της διοίκησης με τους διοικούμενους(?}. Με το νόμο αυτό η Φθιωτιδοφωκίδα διαιρέθηκε σε 2 νομούς με έδρες του Νομάρχη τη Λαμία και Άμφισσα αντίστοιχα.Το 1919 λόγω δυσχερειών της Ελληνικής Οικονομίας η διατήρηση των 26 νομών κρίθηκε ασύμφορη και με νόμο επανήλθε στο στη προ του 1899 διοικητική διαίρεση, η κατάργηση του νομού Φωκίδας και η υπαγωγή της επαρχίας Παρνασσίδας στον ανασυσταθέντα νομό Φθιωτιδοφωκίδας μέχρι το 1943.
    Ο σημερινός νομός Φωκίδας συστάθηκε με το ΝΔ 2230 του ιδίου έτους ΚΑΙ αποτελεί μέρος της μεγάλης Αποκεντρωμένης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με επικεφαλής Περιφερειάρχη {Π.Δ. 148/27-12-2010}.
    Τα υπόλοιπα (νέοι διοικητικοί σχηματισμοί-Καλλικράτης, Καποδίστριας, Κλεισθένης, τα γνωρίζουμε και τα γευόμαστε δυστυχώς αρνητικά στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΌΤΗΤΑ...μας!!!
    Μακάρι το άρθρο αυτό και η σκέψεις του Συντάκτη να έλυνε τα προβλήματα του Νομού, τα οποία όμως θα μπορούσε κάλλιστα να τα λύσει εάν υπάρχει βούληση, η πάνω απ όλους ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.{Ήδη ο δρομολογημένος από τη Κεντρική Διοίκηση με έναρξη εργασιών και εξασφαλισμένη πίστωση 290.000.000 ευρώ αυτοκινητόδρομος Μπράλλου-Άμφισσας θα ήταν απαρχή εξόδου της Φωκίδας από την κρίση και την απομόνωση-{βλέπετε ως παράδειγμα Νομούς και πόλεις Δυτικής Στερεάς Ελλάδας και Ηπείρου, ύστερα από την ολοκλήρωση της Εγνατίας και Ιονίας Οδού!!!ΑΣ μην γυρίζουμε πίσω...υπάρχουν θετικά αναπτυξιακά και πολύ μικρότεροι πληθυσμοί(?)..

    ΑπάντησηΔιαγραφή