Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 29 Μαρτίου σήμερα..... Β Χαιρετισμοί της Παναγίας....

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021

ΕΛΜΕ Φωκίδας: Απόσυρση τώρα του αντιδραστικού νομοσχεδίου!


 Όλες και όλοι στη συγκέντρωση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, 

Τετάρτη 28/7 στις 7μμ στο  Σύνταγμα....


Χαιρετίζουμε τα σωματεία εκπαιδευτικών, τους συλλόγους γονέων, τους μαθητές, τα σωματεία εργαζομένων που συμμετείχαν στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση  ενάντια στην επιλογή της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας  να φέρει για ψήφιση το βαθιά αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση, διαλύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, απαξιώνει τον ρόλο των εκπαιδευτικών και επιδιώκει τη φίμωσή τους.

Ήταν η καλύτερη απάντηση απέναντι στην πρόκληση της κυβέρνησης της ΝΔ να ψηφίζει αντιεκπαιδευτικά μέτρα μέσα στο κατακαλόκαιρο, αντί να πάρει ουσιαστικά μέτρα την ώρα που φουντώνει η πανδημία ώστε τα σχολεία το Σεπτέμβρη να ανοίξουν με ασφάλεια! 

Η επιδίωξή της να ψηφίσει ένα τέτοιο νομοσχέδιο που χτυπάει την καρδιά του σχολείου, το τι μαθαίνουν τα παιδιά μας χωρίς να κουνηθεί φύλλο έπεσε στο κενό.

Συνεχίζουμε με νέα συγκέντρωση την Τετάρτη 28/7 στο Σύνταγμα 7μμ, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου – εφιάλτη.


Δε θα σταθούμε με σταυρωμένα χέρια μπροστά σε ένα νομοσχέδιο που επιδιώκει να μετατρέψει το σχολείο σε «αυτόνομη επιχείρηση», που θα αναζητεί χρήματα από γονείς, από ιδιώτες, αλλά και από χορηγούς για να λειτουργήσει.  

Δυναμώνουμε τον αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο που κατηγοριοποιεί τα σχολεία σε “καλά” και σε “κακά”, σε “πλούσια” και “φτωχά”. Που δημιουργεί σχολεία πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα, διαφορετικά σχολικά βιβλία. Δε μπορούμε να αποδεχτούμε την υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών μας με τις εφήμερες δεξιότητες, για να βγαίνουν από όλο και πιο μικρή ηλικία στην αγορά εργασίας.

Αντιπαλεύουμε με όλες μας τις δυνάμεις αυτό το νομοσχέδιο, που θέλει τον εκπαιδευτικό φοβισμένο, υποταγμένο με τον βούρδουλα του ασφυκτικού και αντιδραστικού ελέγχου και της αξιολόγησης, του διαρκούς κυνηγητού των προσόντων και ελαστικά εργαζόμενου, να παρακαλάει χορηγούς για λίγα ψίχουλα και να μην απαιτεί τα στοιχειώδη για τη μόρφωση των παιδιών μας. 


Το νομοσχέδιο αυτό πρέπει να μείνει στα χαρτιά! 

  • Όχι στην αυτονόμηση των σχολείων. Όχι στην αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

  • Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους τους μαθητές, Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους τους εκπαιδευτικούς.

  • Όλα τα σχολεία να έχουν επαρκή κρατική χρηματοδότηση και στήριξη, με σύγχρονες υποδομές, εργαστήρια και εξοπλισμό. Να μη βάζει ο γονιός το χέρι στην τσέπη για να μορφωθεί το παιδί του.

  • Ολόπλευρη μόρφωση, σύγχρονα, επιστημονικά θεμελιωμένα και κατανοητά σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, ίδια για όλα τα παιδιά.

Μέτρα για την έναρξη της νέας σχολική χρονιάς, τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, να εξασφαλιστεί η καθαριότητα στα σχολεία, να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες.


“Για τους λειτουργικούς υποβιβασμούς, τις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων που προανήγγειλε το ΥΠΑΙΘ”.


Όχι σε τμήματα των 27 και 30 μαθητών. Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα.

Κανένας μαθητής έξω από το Δημόσιο Σχολείο.

Καμία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών- εκπαιδευτικών.


     Η ΔΔΕ Φωκίδας υλοποιώντας τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Παιδείας προχώρησε στην συγχώνευση τμημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια και στην μη έγκριση αντίστοιχων ολιγομελών τμημάτων, Ομάδων Προσανατολισμού και τομέων/ειδικοτήτων στο μοναδικό ΕΠΑΛ στη Φωκίδα. 

      Έκανε χρήση του αντιπαιδαγωγικού νομοθετήματος «27 μαθητές συν 10% για τη δημιουργία τμήματος» και μείωσε τα τμήματα στοιβάζοντας 28+ μαθητές στις τάξεις χωρίς ταυτόχρονα να υπολογίσει και την ύπαρξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες σε αυτές. 

      Εισηγήθηκε αρνητικά για την έγκριση τμημάτων με λίγους μαθητές, που θα πρέπει να περιμένουν με αγωνία το Σεπτέμβριο για την έγκρισή τους, όπως στο ΕΠΑΛ Άμφισσας – το μοναδικό ΕΠΑΛ στη Φωκίδα, υποχρεώνοντας τους μαθητές ή να αλλάξουν τμήμα και να πάρουν άλλη κατεύθυνση (π.χ από φυσική και μαθηματικά να επιλέξουν αρχαία και ιστορία!!!) ή ειδικότητα στο ΕΠΑΛ ή να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, κοινώς να πάνε σε άλλο σχολείο!!! 

        Ακολούθησε τον παραλογισμό του υπουργείου που απαιτεί να κλειδώνει τις εγγραφές και τη δημιουργία των τμημάτων των σχολείων τέλος Ιουλίου, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις θέσεις του κλάδου, καθώς, όπως είναι γνωστό, με το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο συνεχίζονται οι εγγραφές και οι μεταγραφές των μαθητών. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να βάλει φραγμό στη δημιουργία νέων τμημάτων που θα προκύψουν το Σεπτέμβριο και στις ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό, που προκύπτουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.  

Την ίδια στιγμή που:

  • Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία προσπαθούμε, κάτω από αντίξοες συνθήκες, να συμμαζέψουμε τα «ασυμμάζευτα» των μορφωτικών, ψυχολογικών και κοινωνικών επιπτώσεων που προέκυψαν από τον  τρόπο διαχείρισης της πανδημίας (κλείσιμο σχολείων, τηλεκπαίδευση κ.λ.π.).

  • Οι 15 μήνες πανδημίας ανέδειξαν με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο την αναγκαιότητα μείωσης των μαθητών ανά τμήμα και την ανάγκη μονιμοποίησης όλων των αναπληρωτών για την κάλυψη  όλων των κενών.

  • Δεν έχει γίνει εδώ και 12 χρόνια ούτε ένας μόνιμος διορισμός και μόνο τη φετινή χρονιά προσλήφθηκαν περίπου 50.000 αναπληρωτές και συνταξιοδοτήθηκαν περισσότεροι από 8.000 εκπαιδευτικοί. 

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας επιλέγουν να κηρύξουν  γενικευμένο πόλεμο με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας καθώς ταυτόχρονα με το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που ετοιμάζονται να ψηφίσουν προχωρούν και στη συγχώνευση και κατάργηση τμημάτων, ειδικοτήτων, Ομάδων προσανατολισμού.

Άλλωστε, στην τηλεδιάσκεψη στελεχών της εκπαίδευσης από τη Δυτική Ελλάδα και την  Ήπειρο που έγινε στις 3/6/2021, ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κ. Κόπτσης προανήγγειλε γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων  σε πανελλαδικό επίπεδο,  με στόχο να προκύψει πλεόνασμα 8.500 εκπαιδευτικών τη νέα σχολική χρονιά. Υπονόησε σαφώς ότι θα υπάρξει αυστηρός έλεγχος του Υπουργείου ως προς τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και εγκάλεσε τα στελέχη εκπαίδευσης να βάλουν πλάτη στην υλοποίηση αυτών  των κατευθύνσεων. Δηλαδή να στριμωχτούν μέσα στις τάξεις 28 και 30 μαθητές, να συγχωνευτούν, να χαθούν ή να υποβιβαστούν μαζικά, σχολεία στις γειτονιές και στις περιοχές κατοικίας των μαθητών, να αναγκαστούν γονείς και μαθητές να μετακινούνται χιλιόμετρα μακριά.  

Είναι εγκληματικό, ειδικά μετά την πικρή εμπειρία της πανδημίας, το Υπουργείο, αντί να εκπονήσει ένα πανελλαδικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, να επεξεργάζεται σχέδια κατάργησης ή και υποβιβασμών και συγχώνευσης σχολείων, με τραγικά αποτελέσματα και στην υγιεινή και ασφάλεια αλλά και στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, στα εργασιακά των εκπαιδευτικών και την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. 

Καμιά αναμονή! Οι μεθοδεύσεις αυτές του Υπουργείου Παιδείας είναι αιτία πολέμου. Είναι γνωστές άλλωστε εδώ και καιρό οι προθέσεις της Υπουργού Παιδείας, όταν πριν καιρό δήλωνε ότι «ο μέσος όρος των μαθητών στις τάξεις είναι 17» και ότι έχουμε πανευρωπαϊκά τη χαμηλότερη αναλογία εκπαιδευτικών/μαθητών, είναι γνωστές οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ αλλά και της έκθεσης Πισσαρίδη! 

Τα όνειρα εκπαιδευτικών –μαθητών –γονιών για το σχολείο των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών,  για το σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει , «ΔΕ ΣΥΓΧΩΝΕΥΟΝΤΑΙ». Το απέδειξαν οι κινητοποιήσεις των τελευταίων χρόνων!

Η ΕΛΜΕ Φωκίδας  :

  • Καλεί το Υπουργείο Παιδείας, την Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τα διορισμένα και δοτά μέλη του ΠΥΣΔΕ Φωκίδας , να μην τολμήσουν να προχωρήσουν εν μέσω καλοκαιριού σε κανένα λειτουργικό υποβιβασμό σχολείου, σε καμιά συγχώνευση τμημάτων, κλείσιμο ολιγομελών, κατάργηση  ειδικοτήτων στο ΕΠΑΛ Άμφισσας και στα σχολεία της Φωκίδας !

  • Καλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, τους Συλλόγους Διδασκόντων, τους μαθητές και τους Συλλόγους Γονέων, να ακυρώσουμε στην πράξη κάθε απόπειρα υποβιβασμού, συγχώνευσης και κατάργησης τμημάτων, ειδικοτήτων στο μόνο ΕΠΑΛ του Νομού Φωκίδας καθώς και στα σχολεία της Φωκίδας. 

Δικαιούμαστε και απαιτούμε δημόσια και δωρεάν μόρφωση για όλους τους μαθητές. Μόνιμη και αξιοπρεπή δουλεία για όλους τους εκπαιδευτικούς

Δεν περισσεύει κανείς!!! Όχι στο κλείσιμο των σχολείων!


  • Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για κάθε μαθητή, για το δικαίωμα του εκπαιδευτικού να ασκεί το λειτούργημά του με  αξιοπρέπεια, με ασφάλεια και χωρίς ανατροπές στην εργασία του.


  • Να λειτουργήσουν χωρίς περιορισμούς όλα τα ολιγομελή τμήματα επιλογής, ομάδων προσανατολισμού και κατευθύνσεων στα ΓΕΛ και τα τμήματα γενικής παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ  και να μείνουν ανοιχτά και το Σεπτέμβριο δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να επιλέγει αυτό που επιθυμεί στον τόπο όπου ζει. 


  • Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών. Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα. 20 μαθητές/τμήμα, 15/ομάδες προσανατολισμού, 10/εργαστήρια.


  • Μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβριο, με τμήματα μέχρι 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, με επαρκή αριθμό αιθουσών, με διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου