Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Παρασκευή, 19 Απριλίου, η Εκκλησία γιορτάζει τον Ακάθιστο ύμνο......

Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

29 Μαΐου 1453. Η Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως


Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία μόνο κατ' όνομα υπήρχε τις παραμονές της Άλωσης. Ήταν περιορισμένη, κυρίως, στην περιοχή γύρω από την Κωνσταντινούπολη και σε κάποιες σκόρπιες περιοχές, όπως το Δεσποτάτο του Μυστρά.....

Οι θρησκευτικές έριδες, οι εμφύλιες διαμάχες, οι σταυροφορίες, η επικράτηση του φεουδαρχισμού και η εμφάνιση πολλών και επικίνδυνων εχθρών στα σύνορά της είχαν καταστήσει την πάλαι ποτέ Αυτοκρατορία ένα «φάντασμα» του ένδοξου παρελθόντος της.

Το Βυζάντιο σ' εκείνη την κρίσιμη στιγμή της ιστορίας του με την οθωμανική λαίλαπα προ των πυλών του, δεν μπορούσε να ελπίζει παρά μόνο στη βοήθεια της καθολικής Ευρώπης, η οποία όμως ήταν μισητή στους κατοίκους της Κωνσταντινούλης. Η ύπαρξη «Ενωτικών» και «Ανθενωτικών» δίχαζε τους Βυζαντινούς. Ωστόσο, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος έκανε μία απέλπιδα προσπάθεια, στέλνοντας πρεσβεία στον πάπα Νικόλαο Ε' για να ζητήσει βοήθεια. Ο Πάπας έβαλε και πάλι ως όρο την Ένωση των Εκκλησιών, αλλά αποδέχθηκε το αίτημα του αυτοκράτορα να στείλει στην Κωνσταντινούπολη ιερείς, προκειμένου να πείσουν τον λαό για την αναγκαιότητα της Ένωσης.

Η τελευταία πολιορκία της Κωνσταντινούπολης (γαλλική μινιατούρα, 15ος αιώνας)

 Οι απεσταλμένοι του Πάπα, καρδινάλιος Ισίδωρος και ο αρχιεπίσκοπος Μυτιλήνης Λεονάρδος, λειτούργησαν στην Αγία Σοφία, προκαλώντας την αντίδραση του κόσμου, που ξεχύθηκε στους δρόμους και γέμισε τις εκκλησίες, όπου λειτουργούσαν οι ανθενωτικοί με επικεφαλής τον μετέπειτα πατριάρχη Γεννάδιο Σχολάριο. Το σύνθημα που κυριαρχούσε ήταν «Την γαρ Λατίνων ούτε βοήθειαν ούτε την ένωσιν χρήζομεν. Απέστω αφ' ημών η των αζύμων λατρεία».

Το μίσος για τους Λατίνους δεν απέρρεε μόνο από δογματικούς λόγους. Η λαϊκή ψυχή δεν είχε ξεχάσει τη βαρβαρότητα που επέδειξαν οι Σταυροφόροι στην Πρώτη Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1204, ενώ αντιδρούσε στην οικονομική διείσδυση της Βενετίας και της Γένουας, που είχε φέρει στα πρόθυρα εξαθλίωσης τους κατοίκους της Αυτοκρατορίας, αλλά και στην καταπίεση των ορθοδόξων στις περιοχές, όπου κυριαρχούσαν οι καθολικοί.

Αντίθετα, οι Οθωμανοί φαίνεται ότι συμπεριφέρονταν καλύτερα προς τους χριστιανούς. Πολλοί χριστιανοί είχαν υψηλές θέσεις στην οθωμανική διοίκηση, ακόμη και στο στράτευμα, ενώ κυριαρχούσαν στο εμπόριο. Οι χωρικοί πλήρωναν λιγότερους φόρους και ζούσαν με ασφάλεια. Έτσι, στην Κωνσταντινούπολη είχε σχηματισθεί μία μερίδα που διέκειτο ευνοϊκά προς τους Οθωμανούς. Την παράταξη αυτή εξέφραζε ο Λουκάς Νοταράς με τη φράση «Κρειττότερον εστίν ειδέναι εν μέση τη πόλει φακιόλιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν».

Από τις αρχές του 1453 ο Μωάμεθ προετοιμαζόταν για την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης. Με έδρα την Ανδριανούπολη συγκρότησε στρατό 150.000 ανδρών και ναυτικό 400 πλοίων. Ξεχώριζε το πυροβολικό του, που ήταν ό,τι πιο σύγχρονο για εκείνη την εποχή και ιδιαίτερα το τεράστιο πολιορκητικό κανόνι, που είχαν φτιάξει Σάξωνες τεχνίτες. Στις 7 Απριλίου, ο σουλτάνος έστησε τη σκηνή του μπροστά από την Πύλη του Αγίου Ρωμανού και κήρυξε επίσημα την πολιορκία της Κωνσταντινούπολης.

Η είσοδος του Μωάμεθ Β’ στην Κωνσταντινούπολη (Ζαν-Ζοζέφ Μπενζαμέν Κονστάντ, 19ος αιώνας)

Ο αγώνας ήταν άνισος για τους Βυζαντινούς, που είχαν να αντιπαρατάξουν μόλις 7.000 άνδρες, οι 2.000 από τους οποίους μισθοφόροι, κυρίως Ενετοί και Γενουάτες, ενώ στην Πόλη είχαν απομείνει περίπου 50.000 κάτοικοι με προβλήματα επισιτισμού.

Η Βασιλεύουσα περιβαλλόταν από ξηράς με διπλό τείχος και τάφρο. Το τείχος αυτό, που επί 1000 χρόνια είχε βοηθήσει την Κωνσταντινούπολη να αποκρούσει νικηφόρα όλες τις επιθέσεις των εχθρών της, τώρα ήταν έρμαιο του πυροβολικού του σουλτάνου, που από τις 12 Απριλίου άρχισε καθημερινούς κανονιοβολισμούς.

Οι Τούρκοι προσπάθησαν πολλές φορές να σπάσουν την αλυσίδα που έφραζε τον Κεράτιο κόλπο και προστάτευε την ανατολική πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Στις 20 Απριλίου ένας στολίσκος με εφόδια υπό τον πλοίαρχο Φλαντανελλά κατορθώνει να διασπάσει τον τουρκικό κλοιό μετά από φοβερή ναυμαχία και να εισέλθει στον Κεράτιο, αναπτερώνοντας τις ελπίδες των πολιορκούμενων.

Ο Μωάμεθ κατάλαβε αμέσως ότι μόνο το πυροβολικό του δεν έφθανε για την εκπόρθηση της Πόλης, εφόσον παρέμεινε απρόσβλητος ο Κεράτιος. Με τη βοήθεια ενός ιταλού μηχανικού κατασκεύασε δίολκο και τη νύχτα της 21ης προς την 22α Απριλίου, περίπου 70 πλοία σύρθηκαν από τον Βόσπορο προς τον Κεράτιο. Η κατάσταση για τους πολιορκούμενους έγινε πλέον απελπιστική, καθώς έπρεπε να αποσπάσουν δυνάμεις από τα τείχη για να προστατεύσουν την Πόλη από την πλευρά του Κεράτιου, όπου δεν υπήρχαν τείχη.

Η τελική έφοδος των Οθωμανών έγινε το πρωί της 29ης Μαΐου 1453. Κατά χιλιάδες οι στρατιώτες του Μωάμεθ εφόρμησαν στη σχεδόν ανυπεράσπιστη πόλη και την κατέλαβαν μέσα σε λίγες ώρες. Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, που νωρίτερα απέκρουσε με υπερηφάνεια τις προτάσεις συνθηκολόγησης του Μωάμεθ, έπεσε ηρωικά μαχόμενος. Αφού έσφαξαν τους υπερασπιστές της Πόλης, οι Οθωμανοί Τούρκοι προέβησαν σε εκτεταμένες λεηλασίες και εξανδραποδισμούς. Το βράδυ, ο Μωάμεθ ο Πορθητής εισήλθε πανηγυρικά στην Αγία Σοφία και προσευχήθηκε στον Αλλάχ «αναβάς επί της Αγίας Τραπέζης», όπως αναφέρουν οι χρονικογράφοι της εποχής.


Πηγή
https://www.sansimera.gr/articles/145

© SanSimera.gr

18 σχόλια:

  1. Ο μύθος για την Βυζαντινή αυτοκρατορία, κατ όνομα μόνον έχει καταρρεύσει. Σε αυτό συνέβαλαν οι σταυροφόροι και όπως πάντα οι διαμάχες των εκκλησιών για λόγους συμφερόντων. Ο Κ. Παλαιολόγος εγκλωβισμένος αδύναμος διαπλεκόμενος ούτε καν την Ελληνική ομίλουσε σφάγιασθηκε και πέρασε στην ιστορία ως ήρωας. Κάποιοι μετά γενέστεροι αναπαράγουν το 'πάλι με χρόνια και καιρούς δικιά μας θα είναι' αγνοώντας ότι δικιά μας με την έννοια που δίνουν δεν ήταν ποτέ. Καμία σχέση ο Ελλαδικός χώρος με την Βυζαντινή - Ρωμαϊκή αυτοκρατορία Αυτό που μένει το μίσος μεταξύ των δύο λαών με τις γνωστές ακρότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορεις να μας παραθεσεις τις πηγες σου για αυτα που γραφεις;

      Διαγραφή
  2. Οι πηγές της ιστορίας που μαθαίνουν να Ελληνόπουλα βασίζονται στις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ!!παγκόσμια πρωτοτυπία δηλαδή η εκκλησία να έχει λόγο πώς θα διδάσκεται η ιστορία μας.Παρακάτω ας δούμε κάποιες εκδοχές για γόνιμο προβληματισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για αυτα που γραφονται στις 2:59(29-5-20) μπορεις να μας παραθεσεις τις επισημες πηγες τους η απλα δεν υπαρχουν;

      Διαγραφή
    2. Επειδή οι ''ιστορικές αλήθειες''και οι πηγές, κρύβουν σκοπιμότητες  παραθέτω ,όπως ζητήθηκε από αναγνώστη ,αποσπάσματα από βιβλιογραφία ιστορικών της εποχής.
      (Για περισσότερες λεπτομέρειες, στο κλασικό βιβλίο:"Η Φραγκοκρατία εν Ελλάδι 1204-1566" του William Miller).
      - Θεοδώρα Φραντζή, κόρη του ιστορικού εκείνης της εποχής, Γεωργίου Φραντζή, σε γραπτό που συνέταξε τον επόμενο χρόνο 1454, στην Αγγλία, όπου κατέφυγε μετά την άλωση.
       >>>>>>> Από καιρό η πρώην "Βασιλεύουσα" είχε ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ έμπρακτα τον Σουλτάνο ως ιδιοκτήτη του οικοπέδου της, αποδεχόμενη για τον εαυτό της τον ρόλο της "νοικάρισσας", αφού δεχόταν να πληρώνει φόρο στον Σουλτάνο, για να της επιτρέψει να συνεχίσει να διαμένει στη θέση της και να μην την ξεσπιτώσει!
      Κάποια στιγμή όμως, ο Σουλτάνος προέβαλε απαίτηση για ιδιοκατοίκηση. Την απαίτηση αυτή βάσιζε στο γεγονός ότι είχε τίτλους ιδιοκτησίας εκ μητρός και εκ γιαγιάς: τόσο ο πατέρας του, όσο και ο παππούς του είχαν παντρευτεί Ελληνίδες και μάλιστα από βασιλικούς οίκους της Πόλης.Και εν πάση περιπτώσει, σου λέει, τι περισσότερα δικαιώματα είχε ο Ελληνο-Σέρβος Κων. Παλαιολόγος-Dragac (προφέρεται Ντράγκατς);

      >>>Ο κλήρος στην Πόλη ήταν πανίσχυρος, αφού αριθμητικά ήταν σχεδόν όσος και ο υπόλοιπος λαός και ιδεολογικά κυρίαρχος, μέσα σε ένα σκοταδιστικό καθεστώς που δημιουργήθηκε από τους προκατόχους τους, ακριβώς όπως βόλευε την αδελφότητα της μαύρης ρόμπας.Τον επόμενο χρόνο μάλιστα, 1440, ο ανθενωτικός μητροπολίτης Εφέσου, Μάρκος Ευγενικός, φοβούμενος μήπως ο Αυτοκράτωρ πείσει για την "ένωση", το σκάει κρυφά και πάει στην Προύσσα, όπου συναντά τον Σουλτάνο και συνεννοείται μαζί του για ΠΑΡΑΔΟΣΗ της Πόλης και παίρνει από τον Σουλτάνο και τις σχετικές οδηγίες!Πάνω κάτω στην ίδια κατάσταση και στο ίδιο κλίμα αναγκάστηκε να κινηθεί και ο επόμενος και τελευταίος Αυτοκράτωρ, Κων. ΙΑ' Παλαιολόγος-Dragac, ενωτικός επίσης (φυσικά!) και πάντα με την διαρκή υπονόμευση από τον κλήρο, που μυστικά βυσσοδομούσε για την ΠΑΡΑΔΟΣΗ της Πόλης στο Σουλτάνο.
      Συνέχεια ...

      Διαγραφή
    3. >>>>Ο μοναχισμός στην Πόλη έχει λάβει διαστάσεις κοινωνικής μάστιγας! Δεν υπάρχει οικογένεια που να μην έχει ένα με δύο μοναχούς!Πάρα πολλοί νέοι στρέφονται προς την κατεύθυνση αυτή λόγω των μεγάλων οικονομικών προνομίων και φοροαπαλλαγών, που έχει εξασφαλίσει ο κλήρος, και την αποφυγή στράτευσης.Μόνο στην Αγία Σοφία ήταν προσαρτημένοι πάνω από 7.000 ρασοφόροι όλων των βαθμίδων! Συνολικά υπολογίζεται ότι σε όλες τις εκκλησίες και τα αμέτρητα μοναστήρια της Πόλης "υπηρετούσαν" πάνω από 300.000 ρασοφόροι!!Αν σας φαίνεται υπερβολή, μάθετε ότι υπάρχουν και ερευνητές που θεωρούν τον αριθμό αυτό μάλλον μετριοπαθή!!Να ληφθεί υπ' όψιν ότι πολλοί ιστορικοί υποστηρίζουν ότι αν η Πόλη είχε έστω μόνο 20.000 ακόμη υπερασπιστές δεν θα έπεφτε ποτέ!

      ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΜΑΡΜΑΡΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΙΑ";!
      ΕΚΔΟΧΗ 1η:- Ο ιστορικός Γεώργιος Φραντζής γράφει ότι ο Παλαιολόγος έπεσε ηρωϊκώς μαχόμενος κι όταν αναγνωρίσθηκε απ' τους Τούρκους το πτώμα του, αποκεφαλίστηκε και το μεν κεφάλι εστάλη ως τρόπαιο για περιφορά, ενώ το σώμα του παραδόθηκε στους χριστιανούς για να ταφεί.Ωραία! Κάπου θα ήταν θαμμένος.Κάτι θα μαθαίναμε, είτε από την ρωμαϊκή πλευρά είτε από την οθωμανική.Τίποτα όμως!Μία πιθανή απάντηση είναι ότι το εξαφάνισαν οι ανθενωτικοί για να διαδώσουν μετά τις γνωστές αθλιότητες, ότι μαρμάρωσε και περιμένει κάπου στα υπόγεια της Αγίας Σοφίας, να βρυκολακιάσει κάποια μέρα και να ... ανακαταλάβει την Πόλη!Κουτοπονηριές, που επινοήθηκαν για ξεκάρφωμα, από εκείνους που τον υπονόμευαν όσο ζούσε και του έσκαβαν το λάκκο.Στάχτη στα μάτια του ποιμνίου, για να αποσείσουν τις ευθύνες τους για την παράδοση της Πόλης στον Σουλτάνο, που με κάθε μέσον επεδίωξαν και τελικώς πέτυχαν.
      ΕΚΔΟΧΗ 2η (και μάλλον πιθανότερη)- Ισως είναι πιθανότερη αυτή η εκδοχή που αναφέρουν τρεις άλλοι, ανεξάρτητοι μεταξύ τους, χρονικογράφοι της εποχής:- ο επίσκοπος Σαμουήλ,- ο Νικολά της Τούκι και- ο Αβραάμ από την Αγκυρα,ότι ΔΕΝ σκοτώθηκε, αλλά ελάχιστα πριν την τελική έφοδο επιβιβάστηκε σε πλοίο και διέφυγε, μαζί με κάμποσους άλλους VIP (άρχοντες, επιχειρηματίες κλπ).., που είχαν αυτήν την δυνατότητα, σε κάποια δυτικοευρωπαϊκή χώρα, όπου έζησαν τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής τους.- Αυτό ενισχύεται και από αυτά που γράφει ο Ενετός γιατρός, Νικολό Μπαρμπάρο, που την έζησε την Αλωση, ότι: "Για τον αυτοκράτορα κανένας δεν μπόρεσε να μάθει ποτέ είδηση για τις πράξεις του. Ούτε ζωντανός βρέθηκε κι ούτε νεκρός..."________________________________
      _Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΟυσιαστικά
      οι Ελληνες ή μάλλον οι Ρωμιοί (βίαια αφελληνισμένοι και βίαια εκχριστιανισμένοι Ελληνες) απλώς άλλαξαν αφέντες.Την θέση των Ανατολικορωμαίων πάνω στον σβέρκο των Ρωμιών, πήραν τώρα οι Οθωμανοί.Κάθε σκλαβιά είναι σκληρή, αλλά η σκληρότερη από όλες όσες υπέστησαν οι Ελληνες, μέσα στα 2.000 χρόνια, που συνεχώς άλλαζαν αφέντες, ήταν η σκλαβιά στο "Βυζάντιο".Αυτό ήταν που αφελλήνισε τους Ελληνες.
      Αυτά..."Η ΠΟΛΙΣ ΕΑΛΩ" ή ΜΗΠΩΣ ΔΟΘΗΚΕ;

      Διαγραφή
  3. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΤΣΙΤΑΤΑ30 Μαΐου 2020 στις 10:43 π.μ.

    ΑΦΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΟΛΕΣ ΤΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ....ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ....

    Αλωση της Πόλης: Οπως πάντα, τα κάστρα πέφτουν από μέσα

    «Τα κάστρα πέφτουν από μέσα»! Και ανατρέχοντας σε ιστορικές πηγές που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση το άπαρτο κάστρο της Κωνσταντινούπολης, από μέσα έπεσε!

    O ιστορικός Γιάννης Κορδάτος* στο βιβλίο του «Ακμή και Παρακμή του Βυζαντίου» γράφει ξεκάθαρα για το ρόλο που έπαιξαν οι θρησκευτικές έριδες (και όχι μόνο), των κατοίκων της Βασιλεύουσας ώστε να διευκολύνουν το έργο των πολιορκητών και να γίνει πραγματικότητα η Άλωση της Κωνσταντινούπολης. Γράφει ο Κορδάτος: «Στο έβγα του 1452, ο Παλαιολόγος κήρυξε την πρωτεύουσα σε κατάσταση κινδύνου και έκλεισε τις πόρτες του κάστρου. Στρατό όμως δεν είχε. Η μεγάλη βοήθεια που περίμενε δεν ήρθε. Μα κι αν ήθελαν οι δυτικοί να του στείλουν επικουρίες δεν μπορούσαν γιατί είχαν μεγάλα χάλια. Ετσι ο Παλαιολόγος με το δικό του στρατό και με επικουρίες που του έστειλε ο Πάπας (ο καρδινάλιος Ισίδωρος με 200 πολεμιστές) είχε δεν είχε έξι έως επτά χιλιάδες πολεμιστές. Ο Παλαιολόγος για να κολακέψει τον Πάπα διέταξε να γίνει στις 12 του Δεκεμβρίου του 1452 ενωτική λειτουργία, στην οποία μνημονεύτηκε ο Πάπας. Ο καρδινάλιος Ισίδωρος, όχι μόνο χοροστάτησε, αλλά και ως αντιπρόσωπος του Πάπα κάθισε στον πατριαρχικό θρόνο! Η ενωτική αυτή λειτουργία έριξε λάδι στη φωτιά. Οι ενωτικοί θριάμβευσαν, αλλά οι ανθενωτικοί έβριζαν και άρχισαν να υποστηρίζουν, πως ο ιστορικός ναός ήταν μιασμένος και «καταφύγιον δαιμόνων και βωμός ελληνικός».
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΤΣΙΤΑΤΑ30 Μαΐου 2020 στις 10:45 π.μ.

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ....

    Μάλιστα εκείνη την ημέρα οι περισσότεροι λαϊκοί και παπάδες δεν πήραν αντίδωρο γιατί η λειτουργία θεωρήθηκε ως «βδελυκτή θυσία» και από τότε η Αγία Σοφία θεωρούταν «Ιουδαίων συναγωγή» και «σπήλαιον και βωμός αιρετικών». Οι πολίτες στην Κωνσταντινούπολη είχαν χωριστεί σε δύο φατρίες έτοιμες να αλληλοσπαραχτούν, όταν στις 6 του Απριλίου ο Μωάμεθ άρχισε την πολιορκία της Πόλης! Σύμφωνα με τους ορισμούς του Κορανίου, ο Μωάμεθ, πριν αρχίσουν οι εχθροπραξίες, ζήτησε από τον Παλαιολόγο να παραδώσει την Πόλη, αλλά ο Παλαιολόγος αρνήθηκε, αν και οι ανθενωτικοί τον πίεζαν να ενδώσει.

    Στον στρατό του Μωάμεθ υπηρετούσαν και χριστιανοί (ο Νικολό Μπάρμπαρο - ήταν βενετός γιατρός, αυτόπτης μάρτυρας της πτώσης της Κωνσταντινούπολης το 1453 - τους εκτιμά σε 50.000), από αυτούς οι πιο πολλοί ήταν Σέρβοι, Λατίνοι, Γερμανοί, Ούγγροι, Βοέμοι και Ελληνες! Οι Ελληνες πιθανώς ήταν ανθενωτικοί και από μίσος προς τους ενωτικούς είχαν πάει να πολεμήσουν για να εκδικηθούν τον Παλαιολόγο που δέχτηκε την ένωση των Εκκλησιών! Οι χριστιανοί στα βέλη που έριχναν προς το κάστρο, κολλούσαν χαρτιά στα οποία έγραφαν στους αμυνόμενους να παραδοθούν ειρηνικά και δεν θα πάθουν τίποτα! Από την άλλη ένας Τούρκος πασάς, ο Χαλίλ, έδινε με κατασκόπους του πληροφορίες στον Παλαιολόγο, τον εμψύχωνε και του παράγγελνε να κρατήσει άμυνα. Και μάλιστα ο Χαλίλ είχε οργανώσει συνωμοσία εναντίον του Μωάμεθ. Μετά το πάρσιμο της Πόλης Βυζαντινοί πρόδωσαν τις συνωμοτικές κινήσεις του Χαλίλ που πλήρωσε με το κεφάλι του»!

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΤΣΙΤΑΤΑ30 Μαΐου 2020 στις 10:46 π.μ.

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ....
    Από τη μια βλέπουμε, λοιπόν, Ελληνες και Χριστιανούς να πολεμούν τους αμυνόμενους στην Κωνσταντινούπολη κι από την άλλη Τούρκο αξιωματούχο να προσπαθεί να βοηθήσει. Και συνεχίζει ο Κορδάτος την περιγραφή του, παραθέτοντας πάντα τις πηγές: «Οι ανθενωτικοί μέρα και νύχτα παρακαλούσαν τον θεό να φέρει τους Τούρκους μια ώρα αρχύτερα μέσα στην Πόλη για να μην πραγματοποιηθεί η ένωση! Οι καλόγεροι - ήταν και πολλοί- ήθελαν να ανοίξουν οι πόρτες του κάστρου για να επαληθευτούν πιο γρήγορα οι προφητείες: «Ανοίξτε τις πόρτες. Αφήστε τον Μωάμεθ να μπει μέσα. Τότε άγγελος εξολοθρευτής θα σας σώσει»…

    Επίσης οι ανθενωτικοί εκμεταλλεύονταν τους παλιούς χρησμούς που προέλεγαν πως είναι θέλημα θεού η Πόλη να τουρκέψει και έσπαζαν το ηθικό των αμυνομένων.
    Ο φιλότουρκος και αντιδραστικός Γεννάδιος Σχολάριος (οι περισσότεροι ιστορικοί τον χαρακτηρίζουν φιλότουρκο, δημαγωγό) από τη Μονή Παντοκράτορα, όπου ήταν το αρχηγείο του και το κέντρο των ανθενωτικών έβγαλε προκήρυξη που έλεγε πως η Πόλη θα πέσει στα χέρια των Τούρκων εξαιτίας των ενωτικών»!
    Δεισιδαιμονίες και προλήψεις

    Οι Τούρκοι βρίσκονται μια δρασκελιά έξω από την Κωνσταντινούπολη και εντός της Βασιλεύουσας οι δεισιδαιμονίες και οι προλήψεις και το παράλογο κυριαρχούν. Σύμφωνα με μια ακόμη προφητεία: Οι τούρκοι θα έφτανα ως τη μέση της Πόλης και τότες άγγελος θα κατέβαινε και θα έδινε τη ρομφαία σε άνθρωπο του λαού κι αυτός θα έδιωχνε τους Τούρκους μακριά! Να σημειωθεί ότι οι ανθενωτικοί δεν αναγνώριζαν τον Παλαιολόγο ως βασιλιά και προέβλεπαν πως ο άγγελος θα ανεβάσει άλλον στο θρόνο το βυζαντινό, αφού όμως μπούνε πρώτα οι Τούρκοι στην Πόλη! Από τον Εβλιά Τσελεμπί (Τούρκος χρονογράφος και περιηγητής 1611-1682) μαθαίνουμε πως «Τριακόσιοι καλόγεροι το έσκασαν από την πολιορκούμενη Πόλη, αλλαξοπίστησαν και πήραν μέρος στην συνέχεια της πολιορκίας». Επίσης καταγράφεται σαμποτάζ στον Ιππόδρομο, όπου μετά από ισχυρή έκρηξη έχασαν τη ζωή τους 3000 άνθρωποι. Θεωρείται πιθανό φανατικοί ανθενωτικοί να έβαλαν φωτιά σε αποθήκη με εκρηκτικές ύλες.
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΤΣΙΤΑΤΑ30 Μαΐου 2020 στις 10:47 π.μ.

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ.....
    Οπως γίνεται αντιληπτό, οι εσωτερικές διαμάχες είναι ισχυρότερες από τον εξωτερικό εχθρό. Το φρόνημα των αμυνομένων συνεχώς παραλύει, ο πολύς λαός πεινάει και δυστυχεί και οι ανθενωτικοί όλο και προσεταιρίζονται νέους φανατικούς στους κόλπους τους και καθημερινά κάνουν λιτανείες στις εκκλησίες τους, περιφέρουν ξυπόλητοι εικόνες γύρω από τα τείχη και παρακαλούνε το θεό να τους σώσει, ενώ οι άλλοι πολεμούν τους πολιορκητές. Από την άλλη παρατηρούνται λιποταξίες, απειθαρχία στρατιωτών, έλλειψη τροφίμων και χρημάτων. Ο Παλαιολόγος παρακαλάει τους πλούσιους να συνεισφέρουν, αλλά αυτοί κωφεύουν! Οι επιθέσεις καθημερινά γίνονται και πιο ισχυρές και όλα δείχνουν ότι σύντομα οι Τούρκοι θα πατήσουν την Πόλη.
    Σημάδια πτώσης

    Στις 25 του Μάη οι Βυζαντινοί τα χάνουν από τη σφοδρότητα της επίθεσης με κανονιοβολισμούς και απόπειρες αναρρίχησης των Τούρκων στο κάστρο. Οι ανθενωτικοί και πάλι βγαίνουν μπροστά και ζητούν να παραδοθεί η Πόλη. Πολλοί υπουργοί και αυλικοί υποστηρίζουν πως πρέπει να φύγει ο Αυτοκράτορας και το ίδιο ενστερνίζεται και ο Πατριάρχης. Η Πόλη ήδη έχει πέσει από μέσα!
    alvsi3.jpg

    Συνεχίζει ο Γιάννης Κορδάτος την ιστορική αφήγησή του: «Συνέβησαν τότε μερικά φυσικά φαινόμενα που έκαναν τον κοσμάκη και τους επίσημους να απελπιστούν. Εγιναν, λένε οι χρονογράφοι, σημεία και τέρατα. Εβρεχε με το τσουβάλι, άστραφτε, σκοτείνιαζε, και τα μπουμπουνητά αχολογούσαν τρομακτικά. Κάποια μέρα κατά τη διάρκεια λιτανείας έπεσε η εικόνα της Παναγίας που την κρατούσαν οι παππάδες και κόλλησε στη λάσπη. Το γεγονός θεωρήθηκε κακός οιωνός». Και οι έριδες ανάμεσα στους υπερασπιστές δεν ήταν λίγες: «Ο αρχηγός των Γενοβέζων Ιουστινιάνης, ο διορισμένος από τον Παλαιολόγο ως γενικός αρχηγός, αντικρίζοντας κίνδυνο στο κάστρο από μεγάλες τρύπες που ανοίχτηκαν από τους κανονιοβολισμούς, ζήτησε από τον δούκα και πρωθυπουργό Λουκά Νοταρά να στείλει πυροβόλα για να μπορέσει να κρατήσει την άμυνα. Ο Νοταράς αρνήθηκε και τότε, κατά τους λατίνους χρονογράφους, ο Ιουστινιάνης είπε οργισμένος στον Νοταρά: «Προδότη, δεν ξέρω τι με κρατάει και δεν σε σφάζω μ’ αυτό το μαχαίρι». Σφάχτηκε αργότερα κι αυτός κι η οικογένειά του από το μαχαίρι των Τούρκων.
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΤΣΙΤΑΤΑ30 Μαΐου 2020 στις 10:48 π.μ.

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ.....
    Οι ενωτικοί τιμούσαν ως εκείνη τη στιγμή τον Ιουστινιάνη και τον θεωρούσαν σωτήρα και λυτρωτή της Πόλη, όμως μετά το επεισόδιο με τον Νοταρά ήθελαν να τον ξεφορτωθούν. Ο Ιουστινιάνης λαβώθηκε βαριά στις 27 Μαΐου και εγκατέλειψε την Κωνσταντινούπολη και κατέφυγε στη Χίο όπου και πέθανε. Ο Νικολό Μπάρμπαρο τον κατηγορεί ότι το ‘σκασε χωρίς λόγο. Η ουσία είναι ότι έφυγε ένας ικανός πολεμιστής και στρατιωτικός ηγέτης και ακολούθησαν πολλές οικογένειες Γενοβέζων με αποτέλεσμα να κλονιστεί περισσότερο το ηθικό των αμυνομένων. Οταν έφυγαν κι οι Γενοβέζοι η άμυνα δεν μπορούσε να βαστάξει…

    «Τότε θα ΄γινε το μεγάλο συμβούλιο στο παλάτι, όπου ο Πατριάρχης, οι υπουργοί και οι στρατιωτικοί πήραν την απόφαση να παραδώσουν την Πόλη. Ο Παλαιολόγος λιγοθύμησε. Οι Βυζαντινοί ιστορικοί και οι Λατίνοι χρονογράφοι αν και δεν συμφωνούν μεταξύ τους, όλοι τους σχεδόν γράφουν πως οι Τούρκοι μπήκαν στην Πόλη στις 29 Μαΐου, ύστερα από μεγάλη επίθεση και μάχη και πως έγιναν σφαγές. Όμως, σύμφωνα με τις τουρκικές και πατριαρχικές πηγές, η Πόλη παραδόθηκε ύστερα από συμφωνία. Ο Δούκας μας πληροφορεί πως, ακριβώς γιατί η κατάσταση χειροτέρευε και δεν υπήρχε σωτηρία, ο Παλαιολόγος έστειλε πρέσβεις στον σουλτάνο και ζήτησε τους όρους για την παράδοση της Πόλης. Ο Κριτόβουλος γράφει ότι στις 28 του Μάη επικράτησε στο τουρικό στρατόπεδο απόλυτη ησυχία. Οι Τούρκοι νηστέψανε και κοιμήθηκαν. Αν ήταν η παραμονή της μεγάλης επίθεσης θα επικρατούσε αναταραχή.
    Και η Κερκόπορτα

    Οι Βυζαντινοι ιστορικοί, Δούκας και Φραντζής περιγράφουν μάχη σώμα με σώμα και σφαγές. Ο Δούκας μάλιστα είναι ο μοναδικός που κάνει λόγο για την περιβόητη Κερκόπορτα και ουδείς άλλος. Οι Λατίνοι χρονογράφοι τα ίδια γράφουν πάνω κάτω και αλληλοσυγκρούονται στις λεπτομέρειες. Ο Κριτόβουλος κάνει λόγο για λιποταξίες και για την πυλίδα του Ιουστίνου, την οποία δεν έχουν ακόμη βρει οι αρχαιολόγοι. «Οι στρατιώτες του σουλτάνου - περιγράφει - έμπαιναν από την πορτούλα (πυλίδα Ιουστίνου) και άλλοι κατέβαιναν από το κατεστραμένο κάστρο…». Πρέπει να υποθέσουμε ότι η πυλίδα ήταν η Κερκόπορτα.
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΤΣΙΤΑΤΑ30 Μαΐου 2020 στις 10:49 π.μ.

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ....
    Σύμφωνα με άλλες πηγές (του Ρώσου ιστορικού Ντμίτρι Καντεμίρ), πρέσβεις του αυτοκράτορα διαπραγματεύτηκαν την παράδοση της Κωνσταντινούπολης. Ο Μωάμεθ έκανε δεκτούς τους όρους και οι πρέσβεις επέστρεψαν στο κάστρο. Ο Μωάμεθ θέλοντας να προσθέσει και δικούς του όρους απέστειλε πρέσβεις στην Πόλη, που όμως αντιμετωπίστηκαν εχθρικά παό τους στρατιώτες των τειχών. Οι Τούρκοι επέστρεψαν και περιέγραψαν τα γεγονότα στον σουλτάνο, ο οποίος νομίζοντας ότι ενεπαίχθη από τον Παλαιολόγο διέταξε τη γενική επίθεση. Κατά την έφοδο εφονεύθησαν πολλοί των αμυνομένων και πολλοί είχαν υψώσει λευκές σημαίες («τα της ειρήνης σύμβολα») και φώναζαν στους Τούρκους γιατί παρέβηκαν τη συμφωνία και την δοθείσαν υπόσχεσιν. Ο σουλτάνος όταν έμαθε τα συμβάντα διέταξε την αναστολή της επίθεσης και υποσχέθηκε να τηρήσει τα συμφωνηθέντα και έτσι δέχτηκε από μέρος των κατοίκων της Πόλης την παράδοσή της.
    Η Πόλη παραδόθηκε

    Οσα υποστηρίζει ο Καντεμίρ επιβεβαιώνονται έμμεσα και από τον Δούκα. Επίσης πατριαρχικές πηγές υποστηρίζουν ότι η Πόλη παραδόθηκε και δεν πάρθηκε. Γράφει ο Κορδάτος: «Ο Γεδεών, πάλι, που μεγάλωσε μέσα στο Πατριαρχείο και ανασκάλεψε τα πατριαρχικά αρχεία, σε κάποια μελέτη, έμμεσα παραδέχεται πως η Πόλη παραδόθηκε στους Τούρκους από τους ανθενωτικούς που τους χαρακτηρίζει κιόλας μυαλωμένους Ελληνες». Οι «μυαλωμένοι Ελληνες» παρέδωσαν τα κλειδιά της Κωνσταντινούπολης στους Οθωμανούς, αν δεχτούμε όσα καταγράφει, τεκμηριωμένα, ο Γιάννης Κορδάτος στην ιστορία του, παραθέτοντας και ένα λαϊκό τραγούδι του Πόντου που «απηχεί την κατακραυγή των ρωμιών της Τραπεζούντας για την προδοσία των ανθενωτικών:
    «Την Πόλην όντας όριζεν ο Έλλεν Κωνσταντίνον
    είχεν πορτάρους δίκλωπους (προδότες), αφέντες φοβετσιάρους,
    εκείνος είχεν σύνοδον Ρωμαίους δωδεκάραν,
    εκείνος είχεν σύνοδον Ρωμαίους αφεντάδες.
    Εκείν’ ‘κ’ εκρίναν δίκαια, εδώκαν τα κλειδία’»
    Μέχρι εκεί παραθέτει το τραγούδι ο Κορδάτος στο βιβλίο του, όμως έχει και παρακάτω:
    «…εκλείδωσαν τα εγκλησιάς, όλα τα μοναστήρια,
    εκλείδωσαν τ’ Αϊάν Σοφιάν, το μέγα μοναστήριν.
    Απ’ ουρανού κλειδίν ερθέν σ Αϊάς Σοφιάς την πόρταν.
    Χρόνους ήρθαν κι επέρασαν, καιροί έρθαν κι εδέβαν,
    ‘νεσπάλθεν (λησμονήθηκε) το κλειδίν αθές κι απέμνεν κλειδωμένον.
    Θελ’ απ’ ουρανού μάστοραν και από γην αργάτεν.».
    Και η Ιστορία άλλα λέει και οι ιστορικοί διαφωνούν και ο ένας ανατρέπει τον άλλον
    Και η Ιστορία έγραψε πως η Κωνσταντινούπολη έπεσε μια μέρα σαν σήμερα 29 του Μαΐου. Ο νέος… σουλτάνος έχει δώσει εντολή σήμερα να αναγνωστεί το απόσπασμα από το Κοράνι στην Αγιά Σοφιά, στον Εβρο η κατάσταση είναι τεταμένη και ο «Μαρμαρωμένος Βασιλιάς» ακόμη μαρμαρωμένος μένει και τα δημοτικά τραγούδια κρατούν ζωντανή την παράδοση: «Σώπασε Kυρά Δέσποινα, και σεις 'κόνες μην κλαίτε· Πάλε με χρόνους με καιρούς, πάλε δικά σας είναι».

    *Ο Γιάνης Κορδάτος (Ζαγορά Πηλίου 1891 – Αθήνα 1961) ήταν κοινωνιολόγος, ιστορικός, πολιτικός και νομικός, οπαδός του μαρξισμού. Παρότι αυτοδίδακτος ιστορικός, υπήρξε πολυγραφότατος μελετητής της ελληνικής ιστορίας από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. AΞΙΟΜΝΗΜΌΝΕΥΤΟ ΕΊΝΑΙ η Βασιλεύουσα να καταληφθεί απο τους Τούρκους ύστερα απο πολιορκία λιγότερο από 2 μήνες, ΕΝΩ ο Χάνδακας(Ηράκλειο) Κρήτης, ύστερα απο πολιορκία 22 ετών(!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλη προσπαθεια αποδειξης των γεγονοτων οπως εξελιχθηκαν. Γενικα ομως κραταω μονο αυτα που εχουν αποδειχθει απο συγκεκριμενες ιστορικες πηγες,ιστορικους και αληθινες μαρτυριες. Οσο αφορα τις υποδειξεις σχολιαστη για να ανοιξουμε τα ματια μας,θα ηθελα να του αναφερω οτι Δοξα σοι ο Θεος μια χαρα ειναι η οραση μας και αρκετα διαβασμενοι ειμαστε για να μπορουμε να ανιληφθουμε καποια πραγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να είμαστε ευτυχείς όλοι οι Έλληνες για τον τρόπο που περιγράφεται η ιστορία μας.Γιατί αν ήταν πραγματικός και έλεγε τα αληθινά γεγονότα θα είχαμε μόνιμο....εμφύλια.Ας ζούμε όπως τόσα χρόνια σε μια υπερήφανη εθνική πλάνη με μαρμαρωμένους που θα ζωντανέψουν και ψάρια που έμειναν μισοτηγανισμένα ,το ζητάει ο οργανισμός μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σεβαστη η γνωμη σου αλλα τα ισοπεδωνεις ολα προσβαλλοντας πανω απο ολα την ιστορια και την νοημοσυνη ολων των Ελληνων. Μιας και τα γραφεις αυτα δημοσια θα σου προτεινα αν νομιζεις οτι εχεις αδικηθει καπου ιστορικα η σε εχουν κοροιδεψει,να πραξεις τα νομιμα χωρις να χρειαστει να τα βαζεις ολα σε ενα τσουβαλι.

      Διαγραφή
  12. Αύριο θα κάνω μήνυση σε όλους τους υπουργούς παιδείας των μετακατοχικών κυβερνήσεων για την σκόπιμη διαστρεύλωση της ιστορίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα,δυστυχως δεν μας εχεις παραθεσει ολα τα επισημα στοχεια που να αποδεικνυουν οτι εχει γινει σκοπιμη διαστρευλωση της ιστοριας μας,μιας και καταγγελεις ενα τετοιο γεγονος δημοσια. Αλλα για να το λες,φανταζομαι οτι θα εισαι αρμοδιος και πιστοποιημενος για να μπορεις να κρινεις αν εχει γινει το γεγονος που αναφερεις και φυσικα να μπορεις να το αποδειξεις. Καλη επιτυχια λοιπον στην μηνυση που θα υποβαλεις. Αν την υποβαλεις,γιατι απο λογια γενικα ακουμε πολλα και διαφορα,αλλα απο πραξεις δεν βλεπουμε πολλες.

      Διαγραφή