Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Τετάρτη 27 Νοεμβρίου σήμερα.....

Τρίτη 8 Μαΐου 2018

Τοποθετήσεις και ερωτήσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο


ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 7-5-18

Πολιτικές εξελίξεις
Τα συμφέροντα του κεφαλαίου είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα αντεργατικά - αντιλαϊκά μέτρα που κλιμακώνονται, ....
ανεξάρτητα από μνημόνια, και στην ενεργότερη συμμετοχή της χώρας σε ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και σχέδια, που «μυρίζουν μπαρούτι» και βάζουν σε μεγάλο κίνδυνο το λαό, με ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Απ' αυτόν τον σχεδιασμό του κεφαλαίου ο λαός δεν έχει τίποτα να κερδίσει.
 Αντίθετα, η εκμετάλλευση εντείνεται και στην περίοδο της αναιμικής ανάκαμψης, ενώ αυξάνεται ο κίνδυνος μιας γενικευμένης ιμπεριαλιστικής αντιπαράθεσης στην περιοχή, με εμπλοκή και της Ελλάδας.
Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα έχουν άλλο δρόμο να βαδίσουν. Με την οργανωμένη πάλη ενάντια στην αντιλαϊκή επίθεση και στην ιμπεριαλιστική εμπλοκή, με τη συμβολή τους στην ανασύνταξη του εργατικού κινήματος και την Κοινωνική Συμμαχία, μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για μια ζωή χωρίς πολέμους, εκμετάλλευση, φτώχεια και προσφυγιά.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 7-5-18

Για τα ιδιαίτερα ζητήματα του Δήμου Μώλου- Αγ. Κωνσταντίνου
Ο Δήμος ΜΩΛΟΥ - ΑΓ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ είναι μια σημαντική περιοχή για την Στερεά Ελλάδα.

Με αξιόλογη παραγωγική δραστηριότητα και έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, με επίκεντρο τις πολύ γνωστές ιαματικές πηγές των Καμένων Βούρλων.

Τον ενδιαφέρον του λαού της περιοχής συγκεντρώνεται :

·        Στον τουρισμό και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εμπορικού κυρίως χαρακτήρα.
·        Στην αγροτική παραγωγή ( ελιές, οπωροκηπευτικά και ελάχιστη κτηνοτροφία )
·        Στην αλιεία.

Πρέπει να κατανοηθεί πως σε αυτό το επίπεδο υπάρχουν σοβαρά προβλήματα, που πρέπει το Περιφερειακό Συμβούλιο να τα πάρει υπόψη του διαμορφώνοντας ανάλογα την πολιτική του πρακτική.

ü     Οι περιοριστικές πολιτικές ( η μείωση των μισθών και των συντάξεων, η αύξηση της φορολογίας, ο περιορισμός στις κοινωνικές δαπάνες για την παιδεία την υγεία και την πρόνοια, η φτώχεια και η ανεργία) δυσκολεύουν αφάνταστα της ζωή των εργατικών λαϊκών οικογενειών και μειώνουν σοβαρά τον ντόπιο τουρισμό, που ήταν ο κορμός της τουριστικής κίνησης στην περιοχή.
ü     Η αγροτική πολιτική προσαρμοσμένη στις Κοινοτικές Οδηγίες ( ΚΑΠ ) έχει απαξιώσει την αγροτική απασχόληση και την παραγωγή, ενώ το κόστος των εφοδίων και οι χαμηλή τιμή των προϊόντων δημιουργούν αδιέξοδα στους αγρότες. Η τιμή της βρώσιμης ελιάς και του λαδιού για τον παραγωγό είναι εξευτελιστική. Το ίδιο και τα οπωροκηπευτικά, που ακόμα και αν τα διαθέσει κανείς στο απευθείας εμπόριο της λαϊκής αποδίδουν ελάχιστα λόγω της υπερφορολόγησης.

Είναι ξεκάθαρη η ανάγκη μιας διαφορετικής πολιτικής σε αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση, μακριά από την Ε.Ε και τα αντιλαϊκά μέτρα που πληγώνουν τον λαό. Ένας διαφορετικός δρόμος Εξέλιξης για την Χώρα, όπου τα μέσα παραγωγής θα είναι κοινωνική ιδιοκτησία και θα αξιοποιούνται για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

Πέρα, όμως από την γενικότερη πολιτική, που - Μην ξεχνάτε- ενθάρρυνε την ιδιωτικοποίηση μέρους της παραλίας των Καμένων Βούρλων ( τουριστικό καταφύγιο ), από τον πρόθυμο να ενισχύσει επιχειρηματικά συμφέροντα Δήμο, δυσκολεύοντας τους ψαράδες και εξαναγκάζοντας ακόμα και τους ερασιτέχνες να πληρώνουν για το ρίξιμο της βάρκας… Αφού διατυπώσουμε το αίτημα οριστικής αποβολής του επιχειρηματία εδώ και τώρα….. οφείλουμε να σταθούμε ιδιαίτερα στην έλλειψη υποδομών στον Δήμο .

v    Στον εκσυγχρονισμό και την ανανέωση  των εγκαταστάσεων και της διαδικασίας αξιοποίησης των ιαματικών πηγών, χωρίς ανάμιξη ιδιωτών επιχειρηματιών και προοπτικές ιδιωτικοποίησης.
v    Στην αποχέτευση, το δίκτυο της οποίας πρέπει να ολοκληρωθεί σε ολόκληρη την περιοχή και να καταλήγει σε επαρκείς εύστοχα και με επιστημονικά κριτήρια χωροθετημένους βιολογικούς καθαρισμούς.
v    Στα αναγκαία επικαιροποιημένα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στον Άγιο Κωνσταντίνο, στα Καμένα Βούρλα, στον Μώλο, τον Άγιο Σεραφείμ και το Ρεγγίνι. Να ληφθούν υπόψη οι νέες συνθήκες που διαμόρφωσαν οι κατασκευές  της  Εθνικής Οδού και της Σιδηροδρομικής Γραμμής. Να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο απαγωγής όμβρων υδάτων σε Καμένα Βούρλα και Άγιο Κωνσταντίνο.
v    Στα αναγκαία έργα διαμόρφωσης και αξιοποίησης των παραλιών Μώλου, Αγίου Σεραφείμ, Αγίου Κωνσταντίνου και Λογγού. Συμπλήρωση και των λιμενικών έργων που παραμένουν ημιτελή.
v    Στην βελτίωση-συντήρηση του εσωτερικού οδικού δικτύου εντός των ορίων του Δήμου και την διαπλάτυνση των δρόμων πρόσβασης στα ορεινά χωριά. Ολοκλήρωση του δικτύου αγροτικής οδοποιίας.
v    στην επίλυση προβλημάτων ύδρευσης, όπως αυτό στον Άγιο Χαράλαμπο, που υδρεύεται από υδροφόρες.

Ξεχωριστά αναφερόμαστε στο διαλυμένο Κέντρο Υγείας που απογυμνώθηκε από μηχανήματα για να καλυφθούν ελλείψεις του νοσοκομείου Λαμίας…. Η συγκεκριμένη υποδομή έχει μετατραπεί σε κέντρο συνταγογράφησης, χωρίς να αξιοποιηθούν ποτέ όλες της οι δυνατότητες.
Χωρίς περιστροφές και επειδή μπορεί να καλύψει υπαρκτές μεγάλες ανάγκες του πληθυσμού αλλά και των παραθεριστών…. Ζητάμε την ανασύσταση, ανασυγκρότηση και λειτουργία του….. Ζητάμε συμπλήρωση του εξοπλισμού που αφαιρέθηκε και γιατρούς όλων των βασικών ειδικοτήτων.

Σημειώνουμε, ακόμη :

*    Την ανάγκη ανάπλασης πολυσύχναστων κοινόχρηστων χώρων του Δήμου………..  ( πλατείες Καμένων Βούρλων και Αγίου Κωνσταντίνου ).
*    Την προστασία του περαστικού δάσους όπου υπάρχει…. Πρέπει να εξασφαλιστεί η δημόσια χρήση του χωρίς περιορισμούς από ιδιώτες εκμεταλλευτές.
*    Το πρόβλημα των διοδίων, που εμποδίζει την επικοινωνία με την πρωτεύουσα του νομού.

Η τέτοια αναφορά στα προβλήματα δεν γίνεται για να υποβάλλουμε παράκληση για την αντιμετώπιση τους.

Κυρίως απευθυνόμαστε στον λαό, που πρέπει να διεκδικήσει αγωνιστικά και ανυποχώρητα λύσεις….. Να αγωνιστεί για όσα δικαιούται και του ανήκουν.

Δείχνουμε σαν υπεύθυνους όσους άσκησαν ή ασκούν πολιτική αντίθετη με τα συμφέροντα του λαού…. Αυτούς που χρόνια στα τάζουν λαγούς με πετραχείλια, αλλά στην πράξη οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι.

Σκεφτείτε πόσο άλλαξε η ζωή σας με τα προγράμματα και τις οδηγίες της Ε.Ε…… Σκεφτείτε αν τα προβλήματα σας με το ν ΣΥΡΙΖΑ, την Ν.Δ και το ΠΑΣΟΚ έγιναν λιγότερα.

Ο Δήμος από το 2002 και κάθε χρόνο παίρνει λιγότερα χρήματα για έργα και υπηρεσίες…. Σπρώχνεται να τα πάρει από τον λαό με ανταποδοτικά τέλη και φόρους. Με την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών του.

Δήμος και Περιφέρεια βαδίζουν στην ίδια λογική, καλώντας τον λαό να συναίνεση να υποταχθεί….

Καλλιεργούν αυταπάτες, αλλά δεν λύνουν προβλήματα γιατί επιμένουνε στην διαχείριση της σημερινής κατάστασης…. Δεν θέλουν την εξέλιξη που βοηθάει τον λαό, εφόσον είναι ταγμένοι να υπηρετούν τα μονοπώλια.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 7-5-18

Για την προσπάθεια εκφόρτωσης τμημάτων ανεμογεννητριών στο λιμάνι τις Καρύστου
Όπως γνωρίζετε, αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε φάση κατασκευής στο Δήμο Καρύστου πάνω από 10 αιολικά πάρκα, δύο υποσταθμοί ρεύματος και δύο γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης. Έργα που σημαίνουν δεκάδες χιλιόμετρα δρόμων στην Όχη. Το επόμενο διάστημα πρόκειται να ξεκινήσουν εργασίες και για άλλα αιολικά πάρκα.
Η άναρχη τοποθέτηση αιολικών πάρκων στην περιοχή  έχει ξεπεράσει κάθε όριο, στα πλαίσια πάντα της «απελευθέρωσης» της αγοράς ενέργειας, της επέκτασης των μονοπωλιακών ομίλων.
Όλα αυτά τα έργα δεν έχουν φυσικά στόχο τη μείωση της τιμής του ρεύματος - ειδικά μετά τις τελευταίες εξελίξεις με την πώληση μονάδων της ΔΕΗ-πόσο μάλλον την προστασία του περιβάλλοντος. Δεν παίρνουν υπόψη τις δραστηριότητες, κυρίως μικρών επαγγελματιών, της περιοχής  όπως οι κτηνοτρόφοι. Ο στόχος είναι η αύξηση των κερδών των ομίλων που εγκαθιστούν και λειτουργούν  τα έργα.
Πριν τρεις μέρες έγινε προσπάθεια εκφόρτωση τμημάτων ανεμογεννητριών, πράγμα που σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί τις επόμενες μέρες –ίσως και σήμερα- στο λιμάνι τις Καρύστου.
Για την προσπάθεια εκφόρτωσης ανεμογεννητριών στο Λιμάνι της Καρύστου χρησιμοποιήθηκαν  δυνάμεις του Λιμενικού Σώματος ενισχυμένες και από άλλες περιοχές τις Εύβοιας, ανάμεσά τους και ειδικές δυνάμεις του Λιμενικού.
Επισημαίνουμε ότι δεν υπήρξε και δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από κανένα αρμόδιο φορέα.
Υπήρξε άμεση κινητοποίηση των κατοίκων και φορέων της Καρύστου οι οποίοι  εμπόδισαν την εκφόρτωση  και ζητούν την  οριστική απομάκρυνση του πλοίου από τον κόλπο της Καρύστου.
Ζητάμε να μας ενημερώσετε τι θέση έχετε και τι μέτρα θα πάρετε ώστε να αποτραπεί η εκφόρτωση των νέων ανεμογεννητριών.
Τώρα απαιτείται να ενταθεί η πάλη για:
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 7-5-18

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ

 ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΕΝΤΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ.
Η προτεινόμενη διοικητική μεταρρύθμιση « Κλεισθένης 1» έρχεται ως συνέχεια των προηγούμενων μεταρρυθμίσεων στην τοπική διοίκηση δηλ. του «Καποδίστρια» και του «Καλλικράτη».
Ουσιαστικά βαθαίνει ακόμα περισσότερο τον αντιδραστικό χαρακτήρα της Περιφερειακής και Τοπικής Διοίκησης.
Οι προηγούμενες μεταρρυθμίσεις δεν αντιμετώπισαν την καπιταλιστική κρίση.  Δεν προστάτεψαν το βιοτικό επίπεδο του λαού. Δεν θωράκισαν τα δικαιώματα των εργαζομένων και της λαϊκής οικογένειας. Αντίθετα, έπαιξαν σημαντικό ρόλο, στην υλοποίηση της βάρβαρης αντιλαϊκής επίθεσης, από τους δήμους και τις Περιφέρειες.
Οι αλλαγές αυτές συνεισέφεραν στη δημοσιονομική πειθαρχία. Στην διεύρυνση της αντιλαϊκής φορολόγησης μέσω της αύξησης της τοπικής φορολογίας και της μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης στους δήμους και τις περιφέρειες. Στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και αγαθών και στην συρρίκνωση τους. Στην ανατροπή εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων στους δήμους και στις Περιφέρειες.
Με άλλα λόγια η τοπική διοίκηση μέσω αυτών των μεταρρυθμίσεων έπαιξε πιο ενεργό ρόλο στην εξειδίκευση της αντιλαϊκής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο.
Σκοπός της προτεινόμενης διοικητικής μεταρρύθμισης « Κλεισθένης 1 » είναι το πώς θα προσαρμοστεί πιο αποτελεσματικά το αστικό κράτος και οι δομές του σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και του κεφαλαίου . Πώς θα υπηρετηθεί πιο αποφασιστικά η ανάγκη της κερδοφορίας του κεφαλαίου και της ανταγωνιστικότητας του στην παρούσα φάση της ανάπτυξης.
Σε αυτή την στρατηγική αντίληψη  συμφωνούν – πέρα από τις επιμέρους διαφορές τους – κυβέρνηση και λοιπά αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης καθώς και οι κυρίαρχες δυνάμεις στην  ΚΕΔΕ  και την  ΕΝΠΕ.  
Είναι ενδεικτικό πως στο κοινό κείμενο ΚΕΔΕ – ΕΝΠΕ αναφέρεται ότι: «….Κάθε δήμος αναλαμβάνει την ανάπτυξη της περιοχής του ως έξυπνης πόλης, την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας για την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων με την αξιοποίηση εργαλείων όπως συμπράξεις δημόσιου – ιδιωτικού τομέα, συμβάσεις παραχώρησης και την υποστήριξη των επιχειρήσεων της περιοχής ιδιαίτερα για την ανάπτυξη διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων και την προώθηση των εξαγωγών….» .
Ουσιαστικά επιχειρείται και μέσω των περιφερειών και δήμων η αξιοποίηση του συνόλου των αντιλαϊκών μέτρων που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια της καπιταλιστικής κρίσης, για να διαμορφωθεί το περιβάλλον αυτό που θα στηρίξει την καπιταλιστική ανάπτυξη.
Μια ανάπτυξη άδικη, με έντονα τα ταξικά χαρακτηριστικά…. ακόμη πιο έντονα από ότι στο παρελθόν γιατί  θα βασίζεται σε ένα εργατικό δυναμικό χωρίς συγκροτημένα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Οι κυρίαρχες δυνάμεις ( ΝΔ- ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ – Ανεξάρτητοι κ.α.) σε ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ δεν λένε  κουβέντα για τα ουσιαστικά προβλήματα που ταλανίζουν τα φτωχά λαϊκά στρώματα.
·        Για την μείωση των πόρων από το κράτος προς τους δήμους που έχει φθάσει τα τελευταία χρόνια σε ποσοστό άνω του 65% …. Παρότι τα έσοδα που εισπράττει το κράτος από τα λαϊκά στρώματα, μέσω της άμεσης και έμμεσης φορολογίας αυξάνονται κάθε έτος, το κράτος - διαχρονικά - παρακρατά και δεν αποδίδει όλο και μεγαλύτερα ποσά σε δήμους και περιφέρειες .
·        Για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που  είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο όσον αφορά τα έργα που καλύπτουν λαϊκές ανάγκες σε δήμους και περιφέρειες (  αντιπλημμυρικά έργα, έργα αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας, σχολεία, παιδικούς σταθμούς κ.α. ).
·        Για την πρόσληψη προσωπικού  που γίνεται με ελαστικές μορφές απασχόλησης, με πρόβλεψη πληρωμής της μισθοδοσίας του μέσω των ανταποδοτικών τελών των δήμων ( δηλ. των δημοτών ) και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
·        Για την αύξηση της κάθε μορφής δημοτικής φορολογίας και επομένως την ένταση της φοροληστείας και φοροεπιδρομής κατά των λαϊκών στρωμάτων. Για την « αποκέντρωση» – ευελιξία, δήθεν, των δήμων  στην θέσπιση μεγαλύτερης δυνατότητας επιβολής από τους δήμους τοπικής φορολογίας .
·        Για το ζήτημα πως από την 1η Μάη, με νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση,  και οι Δήμοι θα βγάζουν στο σφυρί τα σπίτια όσων έχουν οφειλές προς τους δήμους άνω των 500 ευρώ.
Αξίζει να σημειώσουμε πως οι κυρίαρχες δυνάμεις  ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στην τοπική Διοίκηση δεν αμφισβητούν το συγκεκριμένο αντιδραστικό πλαίσιο.
 Δρουν και μιλάνε αποπροσανατολιστικά ανεβάζοντας την αντιπαράθεση τους στο ζήτημα του εκλογικού βάσει του οποίου θα διεξαχθούν οι επόμενες εκλογές σε δήμους και περιφέρειες.
Το βέβαιο είναι ότι αυτό που προωθείται δεν θα έχει καμία σχέση με την γνήσια αποτύπωση της λαϊκής βούλησης…. Δεν είναι η πραγματική απλή αναλογική, άσχετα αν, για δημαγωγικούς λόγους και προκειμένου να εξαπατήσει τον λαό, η κυβέρνηση το παρουσιάζει σαν απλή αναλογική.
 Αναλύοντας βαθύτερα την κυβερνητική πρόταση διαπιστώνει κανένας πως επιδιώκεται η αναζήτηση και θεσμικά τρόπων για την ευρύτερη στρατηγική σύμπλευση και ενσωμάτωση του λαού στις στρατηγικές επιδιώξεις της άρχουσας τάξης για το επόμενο διάστημα.
Για συναινέσεις και συμφωνίες στη βάση – τάχα - του ρεαλιστικού, που θα συνηθίζουν τον λαό στον συμβιβασμό και την αποδοχή του εφικτού, που βοηθάει κάθε φορά την εξουσία να παρουσιάζει τις αποφάσεις και τα μέτρα της σαν αναγκαία και αναπόφευκτα.
Οι κυρίαρχες δυνάμεις στο σημερινό σύστημα της τοπικής και περιφερειακής διοίκησης δεν αντιδρούν από την οπτική γωνία αυτή….
Δεν αντιπαλεύουν την κυβερνητική πρόταση από την πλευρά της διευκόλυνσης του λαού να διεκδικεί ανυποχώρητα την κάλυψη του συνόλου των αναγκών του….. Αντιδρούν γιατί νοιώθουν πως χρειάζονται νέες ισορροπίες και συμβιβασμοί ανάμεσα τους…. Πως για να επιπλεύσουν πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους και να μοιράσουν την εξουσία.
Για μας, σαν ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ , οι εργαζόμενοι πρέπει να βγάλουν για όλα αυτά τα συμπεράσματα τους.
Να μην εγκλωβιστούν στη λογική για το πώς οι δήμοι θα γίνουν πιο λειτουργικοί, πιο αποτελεσματικοί στην προώθηση μιας βαθιάς αντιλαϊκής πολιτικής που μαυρίζει την ζωή των εργαζομένων.
Να οργανώσουν την πάλη τους συγκροτώντας μια κοινωνική συμμαχία με τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα, που στόχο θα έχει την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων, συγκροτώντας την δική τους λαϊκή εξουσία και οικονομία με αποκλειστικό γνώμονα την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών τους, όπου οι κρατικές και τοπικές διοικητικές δομές σε αυτήν την εξουσία θα υπηρετούν πραγματικά τον ίδιο τον εργαζόμενο λαό.
Όπως αντισταθήκαμε και καταψηφίσαμε τις προηγούμενες αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις….. ΘΑ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΟΥΜΕ και τον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ 1.
************************
Το νομοσχέδιο  έχει ξεχωριστή σημασία για τους  Δήμους, που συγκροτούν τον ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε.
Στην ουσία βάζει σε αμφισβήτηση την ύπαρξη και την λειτουργία του εφόσον αναγνωρίζεται σαν σύνδεσμος των συνεργαζομένων ΟΤΑ με άλλη δομή και λειτουργία.
Προσέξτε…. Το νομοσχέδιο δεν ακυρώνει την λογική της ιδιωτικοποίησης των απορριμμάτων…. Δεν είναι φιλολαϊκό….. Απλά οργανώνει έτσι την διαχείριση των στερεών αποβλήτων, που ευνοεί την ενασχόληση μεγαλύτερων μονοπωλιακών ομίλων….. Βαστώντας πάντα σαν κεντρική εξουσία το δικαίωμα να παζαρεύει για λογαριασμό της.
Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ακούσουμε τις απόψεις σας, πώς εκτιμάτε  την κατάσταση και το τι προβλήματα θα δημιουργηθούν από τον τρόπο που έδρασαν…. Πως θα αντιμετωπιστούν τα τετελεσμένα που δημιουργήθηκαν.
Λέμε ξεκάθαρα πως για αυτά τα ζητήματα έχουμε τοποθετηθεί…. Πως διατηρούμε στο ακέραιο τις απόψεις μας :
ü     ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΤΡΟΠΟ.
ü     ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ, ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ.
ü     ΚΑΜΜΙΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 7-5-18
Συγχώνευση - Κατάργηση
Πυροσβεστικών υπηρεσιών & Κλιμακίων

Για δύο δεκαετίες το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και οι πολίτες της Εύβοιας δοκιμάζουν τις αντοχές τους ιδιαίτερα στις μεγάλες καταστροφικές πυρκαγιές του 2007, στο καταστροφικό χιονιά του 2017 και σε χιλιάδες συμβάντα όλα αυτά τα χρόνια .

Οι Πυροσβεστικοί υπάλληλοι υποχρεώνονται να εργαστούν με αυτοθυσία, συνέπεια των πολλών αρμοδιοτήτων και των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό, μέσα και υποδομές, αλλά και μετρούν με πίκρα και αγανάκτηση τον βαθμό εκμετάλλευσης που έχουν υποστεί.

Oι πολίτες από την άλλη όλα αυτά τα χρόνια καταγράφουν το κατεστραμμένο βιός τους

Οι προτάσεις λοιπόν για συγχώνευση πυροσβεστικών κλιμακίων, σε έναν Δήμο όπως είναι ο Δήμος Αλιβερίου – Κύμης που είναι από τους μεγαλύτερους σε όλη την χωρά αφού το ένα άκρο απέχει από το άλλο πάνω από 100 χιλιόμετρα…. δεν έχουν θέση και εφαρμογή για τον
απλούστατο λόγο ότι είναι επικίνδυνες και καταστροφικές!

Όταν είναι γνωστό που ο συγκεκριμένος χώρος είναι ιδιαίτερα σημαντικός… Με εργοστάσια και πολλές βιοτεχνίες λιπασμάτων. Με λιμάνια και βιομηχανίες ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου. Με τεράστιες δασικές εκτάσεις και αγροτικές καλλιέργειες. Με παμπάλαιο επαρχιακό οδικό δίκτυο που έχει ως συνέπεια τα πολλά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και ένα αγροτικό οδικό δίκτυο κατεστραμμένο που δυσχεραίνει το πυροσβεστικό έργο.

Με το ένα κλιμάκιο να απέχει από το άλλο 45 χιλιόμετρα. Με την αποδυνάμωση που έχει ήδη επέλθει, λόγο μεταθέσεων προσωπικού στα ιδιωτικοποιημένα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport. Με τα στάδια επικινδυνότητας να είναι με δείκτη πάνω από ( 3 ) για όλο το σχεδόν το καλοκαίρι λόγο των ισχυρών ανεμών. Με την αντιπυρική περίοδο να επιμηκύνεται ουσιαστικά λόγω κλιματικών συνθηκών κατά ( 2 ) μήνες σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα,

Όλες οι κυβερνήσεις που έχουν περάσει, όπως και η σημερινή ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ., γνώριζαν και γνωρίζουν τα σοβαρά αυτά ζητήματα, όμως αδιαφορούν και έχουν δείξει προχειρότητα στην αντιμετώπιση τους που δεν έχει προηγούμενο.

Ο πρόσφατος Ν.4249/2014 που αναφέρεται στην Αναδιοργάνωση των Σωμάτων Ασφαλείας ευνοεί αυτές τις συγχωνεύσεις, μόνο με μία απόφαση του αρμόδιου Υπουργού. Μοναδικό στόχο έχει την μείωση των κονδυλίων και την οριστική απαλλαγή του κράτους. Με την υποβάθμιση της πυρασφάλειας των πολιτών να είναι το φυσικό επακόλουθο.

Σε αυτέ τα πλαίσια καλούμε το Περιφερειακό Συμβούλιο να ταχθεί με σαφήνεια κατά των συγχωνεύσεων των  δομών της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας….. Και το κυριότερο να παρέμβει άμεσα πολιτικά στο Υπουργείο και την Κυβέρνηση.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟ Π.Σ. ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 7-5-18
Σχετικά με  την αδειοδότηση της ΤΕΡΝΑ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ Α.Ε. ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ για την αλλαγή καυσίμου από μαζούτ σε ΠΕΤ-ΚΟΚ
 Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος στις2-4-18 καταθέσαμε ερώτηση για την αδειοδότηση της ΤΕΡΝΑ για αλλαγή καυσίμου από μαζούτ σε ΠΕΤ- ΚΟΚ. Συγκεκριμένα αναφέραμε ότι:
Η κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την  πολιτική των προκατόχων της, αδειοδοτεί εντελώς ξεδιάντροπα και χωρίς ενδοιασμούς, την παραχώρηση της διαχείρισης απορριμμάτων σε μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους, προκειμένου να προχωρήσουν τα σχέδιά τους για ακόμα μεγαλύτερη κερδοφορία. Αυτό σημαίνει τεράστιο κόστος για τα λαϊκά στρώματα αλλά και ότι ανοίγει ο δρόμος για την καρκινογόνα καύση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα  αδειοδότησης  η LAFARGE: στο Βόλο για την καύση εκατοντάδων χιλιάδων τόνων τοξικών αποβλήτων, σκουπιδιών και ΠΕΤ-ΚΟΚ, στο Αλιβέρι με την καύση του RDF, αλλά και της ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο που αναλαμβάνει με ΣΔΙΤ τη διαχείριση των απορριμμάτων της Περιφέρειας.
Οι αδειοδοτήσεις  συνήθως γίνονται εν κρυπτώ . Έτσι και στην περίπτωση της ΤΕΡΝΑ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ Α.Ε. στο Μαντούδι  η αδειοδότηση  ήρθε από την Γενική Γραμματεία  Αποκεντρωμένης διοίκησης για την αλλαγή  καυσίμου που χρησιμοποιείται στην παραγωγή δίπυρου  μαγνησίτη , από μαζούτ σε καύσιμο τύπου ΠΕΤ-ΚΟΚ. 
Η αδειοδότηση δόθηκε με δεδομένο ότι είναι σε λειτουργία  η υπό ίδρυση ΒΙΠΕ Μαντουδίου, ενώ δεν έχει δοθεί ακόμα  η σχετική άδεια.
Σε ερώτησή μας στη  Δ/σ περιβάλλοντος, γιατί δεν ήρθε στην επιτροπή σχετική ΜΠΕ, πήραμε την απάντηση ότι θεωρείται μικρής κλίμακας αλλαγή και δεν χρειαζόταν έγκριση.
Σε παλιότερη επίκαιρη ερώτησή μας στο Π.Σ. για τη ΒΙΠΕ Μαντουδίου ,είχαμε αναφέρει την ευθύνη της περιφέρειας  που περνάει τα σχέδια της ΤΕΡΝΑ «από το παράθυρο».

Παραθέτουμε την  ερώτηση προς τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας στις 27/4/15:
Σχετικά με την απόφαση της Δ/σης Περιβάλλοντος & Χωρ/Κου Σχεδιασμού της Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για την έγκριση του σταδίου Β1 του ΓΠΣ Δήμου Κηρέως.
Με απόφασή της, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Χωρ/Κου Σχεδιασμού της Περιφέρεια Στερεάς ενέκρινε το στάδιο Β1 του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Κηρέως στο οποία συμπεριλαμβάνει και την δημιουργία Επιχειρηματικού Πάρκου τύπου Α (ΒΙΠΕ).
Η απόφαση λήφθηκε παρά   τα  ψηφίσματα του Δημοτικού Συμβουλίου Μαντουδίου Λίμνης και Αγίας Άννας που ζητούσαν την αφαίρεση της ΒΙΠΕ από το ΓΠΣ Κηρέως.
Για την Λαϊκή Συσπείρωση το ζήτημα λειτουργία ιδιωτικής ΒΙΠΕ στην περιοχή της Κεντρικής Εύβοιας είναι ιδιαίτερα σοβαρό. Δεν είναι μόνο ζήτημα με οικολογική διάσταση αλλά θέμα που σχετίζεται με τον τρόπο ανάπτυξης της Χώρας, που στον δοσμένο συσχετισμό δυνάμεων λειτουργεί σε όφελος των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.
Σχετίζεται ακόμη με την ιδιωτικοποίηση δημόσιας περιουσίας, υποθηκεύοντας την μελλοντική της αξιοποίηση κόντρα στα συμφέροντα των εργαζομένων.
Από αυτή τη σκοπιά η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ εναντιώνεται στην παραχώρηση ή στην εκχώρηση γης , δασικών εκτάσεων, γενικότερα δημόσιας, δημοτικής περιουσίας και στην αδειοδότηση της ΤΕΡΝΑ για την προώθηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Εναντιώνεται στο πέρασμα της γης , του ορυκτού πλούτου ,του λιμανιού που βρίσκονται στην περιοχή «πρώην Σκαλιστήρη» και στην ευρύτερη περιοχή , στην ιδιοκτησία του ομίλου της ΤΕΡΝΑ.
Με δεδομένο ότι η απόφαση της Δ/σης Περιβάλλοντος έρχεται να βάλει από το «παράθυρο» τα σχέδια της ΤΕΡΝΑ σε λειτουργία ρωτάμε τι θα κάνετε να ανακληθεί η παραπάνω απόφαση.
*****************************************************************
Η απάντηση που πήραμε ήταν ότι η απόφαση αναρτήθηκε  σύμφωνα με την επιβαλλόμενη από τη Νομοθεσία δημοσίευση της ΑΕΠΟ που πραγματοποιείται με την ανάρτησή της στον ειδικό δικτυακό τόπο.
Επαναφέρουμε το ερώτημα στο Π.Σ.
Επειδή μας ανησυχεί ιδιαίτερα η επιμονή της ΤΕΡΝΑ για τη δημιουργία ΒΙΠΕ τύπου Α και η απόφασή της για αλλαγή καυσίμου σε ΠΕΤ-ΚΟΚ, ζητάμε να μας ενημερώσετε τι ακριβώς συμβαίνει, αν αποδέχεστε αυτή τη λογική και τι μέτρα θα πάρετε ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. 

7-5-2018
ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
ΣΟΦΙΑ ΝΤΟΥΡΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.