Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Αγοριανιτών «ο Παρνασσός», κατά τη συνεδρίαση της 8/3/18, εξέδωσε το επισυναπτόμενο Ψήφισμα Διαμαρτυρίας, για την κατάργηση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας από Τιθορέα προς Λιανοκλάδι, μετά τη λειτουργία της νέας σήραγγας Καλλιδρόμου και την μερική αντικατάστασή της με πούλμαν....
Μετά ταύτα, απαιτούμε:
Ψήφισμα
Διαμαρτυρίας
Το Διοικητικό Συμβούλιο του
Συλλόγου Αγοριανιτών «ο Παρνασσός», κατά τη συνεδρίαση της 8/3/18, εξέδωσε το
παρακάτω Ψήφισμα Διαμαρτυρίας, για την κατάργηση της σιδηροδρομικής
συγκοινωνίας από Τιθορέα προς Αμφίκλεια,
Λιλαία, Μπράλο, Ελευθεροχώρι,
Ασωπό, Προυσιώτισσα, Παναγιά, Αρπίνη, Γοργοπόταμο & Λιανοκλάδι, μετά
τη λειτουργία της νέας σήραγγας Καλλιδρόμου και την μερική αντικατάστασή της με
πούλμαν, καθώς:
1.
Η νέα
σιδηροδρομική γραμμή μέσω της σήραγγας Καλλιδρόμου, αφήνει εκτός διαδρομής την
Ιστορική Γέφυρα Γοργοποτάμου, ένα αιώνα και πλέον από την κατασκευή της και 76
χρόνια από την ανατίναξή της, που συμβολίζει την κορυφαία αντιστασιακή
επιχείρηση στην Ελλάδα και μία από τις 2-3 κορυφαίες στην Ευρώπη.
2.
Τα 58
χιλιόμετρα της διαδρομής που παρακάμπτονται, είναι κατά γενική ομολογία, ίσως τα
ομορφότερα και εντυπωσιακότερα του σιδηροδρόμου στη γραμμή Αθήνας –
Θεσσαλονίκης, περνώντας μέσα από υπέροχα καταπράσινα τοπία, τις γαλαρίες της
Οίτης με καταπληκτική θέα στην κοιλάδα και το φαράγγι του Ασωπού, τη πεδιάδα
του Σπερχειού και το Μαλιακό κόλπο. Ειδικά δε η περιοχή των δύο πανέμορφων
σταθμών Ελευθεροχωρίου και Ασωπού, είναι μια περιοχή που δεν την έχει αγγίξει ο
πολιτισμός αφού δεν την διασχίζει κανένας δρόμος παρά μόνο η σιδηροδρομική
γραμμή και βέβαια τα ορεινά μονοπάτια της Οίτης και του Καλλίδρομου, μεταξύ των
οποίων και το μοναδικό «Μονοπάτι των Σιδηροδρομικών». Στο σύνολό της η διαδρομή
περιλαμβάνει 20 σήραγγες, 34 γέφυρες και τους 9 γραφικότατους σταθμούς.
3. Αποκλείονται από την προσιτή οικονομικά συγκοινωνία
του σιδηροδρόμου, οι κάτοικοι των χωριών που εξυπηρετούνταν μέχρι σήμερα από
τους παραπάνω σταθμούς (και κάθε σταθμός εξυπηρετούσε αρκετά περισσότερα χωριά
ολόγυρά του), ενώ σε κανένα από αυτά δεν υπάρχει ούτε ΚΤΕΛ. Πρόκειται για ένα
σημαντικότατο αριθμό κατοίκων, ο οποίος στην εποχή της επικοινωνίας εξωθείται
σε συγκοινωνιακή απομόνωση.
Μετά ταύτα, απαιτούμε:
1.
Την ανάδειξη και αξιοποίηση αυτών των ανυπολόγιστης
αξίας και παγκόσμιας εμβέλειας πολιτισμικών αγαθών της πατρίδας μας, με την
εκπόνηση μελέτης με σκοπό την δημιουργία Ιστορικού, Πολιτιστικού, Περιβαλλοντολογικού
και Τουριστικού πάρκου αναψυχής, με την ανακαίνιση και αξιοποίηση όλων των
Τοπικών Σταθμών της διαδρομής (όπως π.χ. με τη διαπλάτυνση και προσβασιμότητα
στους χώρους του μνημείου στο Γοργοπόταμο, τη μετατροπή τους σε θεματικά
Μουσεία κ.ά.), τη συντήρηση και ανάδειξη όλων των μονοπατιών της περιοχής,
καθώς και άλλα παρόμοια, ήπιας κλίμακας έργα, που θα αναδείξουν την περιοχή και
θα προσελκύσουν επισκέπτες.
2.
Την συντήρηση και διατήρηση σε λειτουργία της
Σιδηροδρομικής Γραμμής, με κατάλληλου τύπου και μεγέθους συρμούς, για λόγους:
α) εξυπηρέτησης της Τοπικής Συγκοινωνίας σε σύνδεση και ανταπόκριση με Αθήνα
και Θεσσαλονίκη, β) Ιστορικής Μνήμης του Γοργοποτάμου και γ) Τουριστικής αξιοποίησης της γραμμής, μέσω Θεματικού Τρένου, στα πρότυπα του
Οδοντωτού στα Καλάβρυτα, του τρένου του Πηλίου και της γραμμής Κατάκολο -
Αρχαία Ολυμπία, σύμφωνα και με ανάλογη παλαιότερη πρόταση προς την Περιφέρεια
Στερεάς Ελλάδας.
3.
Μέχρι την επαναλειτουργία -κατά τα παραπάνω- της
Σιδηροδρομικής Γραμμής, την τροποποίηση της γραμμής Πούλμαν του ΟΣΕ, Τιθορέα –
Μπράλος, σε κυκλική, ώστε αυτό να περνάει πλέον μπροστά ή μέσα από τα χωριά
(έστω και χωρίς επιμέρους παρακάμψεις): Αμφίκλεια, Πολύδροσο, Λιλαία,
Μαριολάτα, Γραβιά, Καστέλια, Μπράλο, Παλαιοχώρι, Δρυμαία και ξανά Αμφίκλεια, με
ελάχιστα παραπάνω χιλιόμετρα. Είμαστε βέβαιοι, ότι μια τέτοια διευθέτηση της
διαδρομής του πούλμαν του ΟΣΕ, θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του
αριθμού των επιβατών του ΟΣΕ και επάγωγα την αύξηση της επισκεψιμότητας και την
αναζωογόνηση των χωριών μας.
Για το ΔΣ του Συλλόγου
Η Πρόεδρος
Η Γραμματέας
Χρυσοντίνα Παπαδάμ Ζαφείρα
Μαχά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.