Ηλ. Λάμπρου: "Δεν έχω τη λογική του no politica στον αθλητισμό, πολύ περισσότερο όταν αφορά μισάνθρωπους νοσταλγούς του Χίτλερ, των κρεματορίων, των στρατοπέδων συγκέντρωσης. Θέλουμε έναν κόσμο που να χωράει πολλούς κόσμους και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για αυτό".
Γράφει ο Δημήτρης Τερζής ......
"Φουσκωμένα κορμιά και άδεια κεφάλια"
των Εξαρχείων, στα σύνορα με τη Νεάπολη. Μια έντονα φορτισμένη περιοχή με πολιτικό πρόσημο, ένα άβατο για τους σύγχρονους νοσταλγούς τους ναζισμού.
Η πολιτική και ο άνθρωπος ως πολιτικό υποκείμενο παίζει μεγάλο ρόλο στη ζωή του 39χρονου Ηλία Λάμπρου που επιδεικτικά και περήφανα πήρε την αθλήτριά του κι έφυγαν από αγώνα πολεμικών τεχνών προχθές στη Γλυφάδα, όταν διαπίστωσε ότι «πρώτο τραπέζι πίστα» -όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στον λογαριασμό του στο facebook- κάθονταν ο Ηλίας Κασιδιάρης, ο Γιάννης Λαγός και άλλα στελέχη της Χρυσής Αυγής.
Με μητέρα από τον Πόντο και πατέρα Αρβανίτη, ο Ηλίας Λάμπρου γνωρίζει καλά πως ο χώρος των πολεμικών τεχνών έχει στιγματιστεί από την παρείσφρηση σ' αυτόν μελών της Χρυσής Αυγής.
Τα φουσκωμένα κορμιά εκείνων που κατά κανόνα αποτελούν τα τάγματα εφόδου του νεοναζιστικού μορφώματος αποδεικνύουν του λόγου το ασφαλές.
Μιλώντας με άτομα που ασχολούνται με τον χώρο των γυμναστηρίων και των πολεμικών τεχνών, μαθαίνουμε βέβαια ότι οι χρυσαυγίτες προτιμούν το kick boxing και δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο Μουάι Τάι -πολεμική τέχνη από την Ταϊλάνδη που χάνεται στα βάθη του 16ου αιώνα και στην οποία δραστηριοποιείται ο Ηλίας Λάμπρου.
Παρελθόν αγώνων
Οσοι τον ξέρουν και συχνάζουν στη σχολή του, γνωρίζουν καλά πως ο Ηλίας Λάμπρου είναι ταγμένος απέναντι στον ναζισμό και έχει ακτιβιστικό παρελθόν αλλά και παρόν.
Εχει συμμετάσχει στο Ενα Καράβι για τη Γάζα, ενώ ήταν ανάμεσα στους συλληφθέντες της αντιφασιστικής μοτοπορίας στον Αγιο Παντελεήμονα το 2012, ιστορία που έγινε γνωστή από τις αποκαλύψεις της βρετανικής εφημερίδας «Guardian» για βασανιστήρια τύπου Αμπου Γκράιμπ στη ΓΑΔΑ.
Παράλληλα, συμμετέχει στο αντιφασιστικό τουρνουά πολεμικών τεχνών που διεξάγεται τα τελευταία τρία χρόνια στη Θεσσαλονίκη.
Αυτό όμως που τον χαρακτηρίζει είναι ότι έχει πολιτική άποψη και διαφωνεί με την «πολιτική ορθότητα» που θέλει τον αθλητισμό «απολιτίκ».
Το μήνυμά του, εξάλλου, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μετά το περιστατικό της Γλυφάδας, ήταν ξεκάθαρο:
«Επειδή ο αθλητισμός δεν μας ενώνει (και καλά κάνει), επειδή οι σχολές και τα γυμναστήριά μας δεν χωρούν τους φασίστες και τους ναζί, δεν υπήρχε κανένας λόγος να παραμείνουμε στον ίδιο χώρο με αυτούς, νομιμοποιώντας την παρουσία τους σε δημόσιους χώρους.
»Δεν έχω τη λογική του no politica στον αθλητισμό, πολύ περισσότερο όταν αφορά μισάνθρωπους νοσταλγούς του Χίτλερ, των κρεματορίων, των στρατοπέδων συγκέντρωσης.
»Δεν υπάρχει κανένας λόγος για χάρη ενός περιέργως εννοούμενου επαγγελματισμού να συμμετέχουμε σε οτιδήποτε αντίστοιχο. Θέλουμε έναν κόσμο που να χωράει πολλούς κόσμους και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για αυτό».
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.