Θα ‘ θελα να ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλαν στην κοινή προσπάθεια των τελευταίων χρόνων (2006-2014) για την ΑΣΦΑΛΗ, ΝΟΜΙΜΗ, ΕΥΡΥΘΜΗ, ΒΙΩΣΙΜΗ λειτουργία και ΑΝΑΠΤΥΞΗ του ΧΚΠ. ........
Κάποιοι από τους καρπούς αυτής της προσπάθειας, με στόχο περισσότερα έργα από λόγια, που σήμερα φαίνονται αυτονόητοι και δεδομένοι για ένα "ώριμο" ΧΚ ηλικίας 40 χρόνων περίπου, πριν λίγα χρόνια ήταν «ζητούμενα» (π.χ η οριοθέτηση του οικοπέδου του ή η καθημερινή ειλικρινή επικοινωνία και φωτοενημέρωση προς τους πελάτες του) αναφέρονται ενδεικτικά παρακάτω:
Α. Γενικά
1. Έγκριση ειδικού κανονισμού λειτουργίας αναβατήρων και σχεδίου διάσωσης (2006)
2. Απόκτηση οικοπέδου – οριοθέτηση ΧΚΠ (2011)
3. Έγκριση Περιβαλλοντικών όρων (2013)
4. Έκδοση σήματος ΕΟΤ Νόμιμης Λειτουργίας ΧΚΠ (2014)-κάθε χρόνο το ΧΚΠ υπέβαλε πλήρη φάκελο στον ΕΟΤ με όλα τα απαιτούμενα παραστατικά για την ασφαλή του λειτουργία
5. Έκδοση σήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με τα πρότυπα 14001 (2014). Αρμονική συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Παρνασσού στα πλαίσια της φιλοπεριβαλλοντικής Διαχείρισης
6. Αδειοδότηση Αιολικού πάρκου 2 ΜW
7. Eγκατάσταση νέου συστήματος έκδοσης εισιτηρίων και ελέγχου πρόσβασης skidata (2007).
8. Χρήση webticket (έκπτωση 10%), πιστωτικής κάρτας , πολυήμερα εισιτήρια ανοικτών ημερομηνιών
9. Θέσπιση τιμολογιακής πολιτικής που να προβλέπει όλες τις ειδικές περιπτώσεις λειτουργίας και χρηστών ΧΚΠ. (π.χ έκπτωση μαθητών 50% , φιλοξενία β’ παιδί οικογένειας και άνω)
10. Αύξηση προσέλευσης καθημερινής(έκπτωση50%) και skibus/ carpooling (έκπτωση 20%).
11. Θέσπιση όρων χρήσης εγκαταστάσεων ΧΚΠ (2008).
12. Συγκέντρωση και στατιστική επεξεργασία όλων των μεγεθών σχετικών με τη οικονομία και λειτουργία του ΧΚΠ περιόδου 1990-2014
13. Δυνατότητα βέλτιστης λειτουργίας και συντήρησης ΧΚΠ με διάφορους τρόπους
14. Ενθάρρυνση ΟΤΑ για τον εκχιονισμό του δημόσιου οδικού δικτύου πρόσβασης στο ΧΚΠ στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους
15. Ρεκόρ προσελεύσεων το 2008-09 και διατήρηση προσελεύσεων σε ικανοποιητικά επίπεδα παρά την οικονομική κρίση, τις κακές καιρικές συνθήκες κάποιων χιονοδρομικών περιόδων και τις γηρασμένες εγκαταστάσεις και μηχανήματα
16. Εκπαίδευση, εξοπλισμός, εμψύχωση, υποστήριξη, επίβλεψη εργαζομένων ΧΚΠ καθ’όλη την διάρκεια των εργασιών τους .Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αξιοπιστίας και προόδου.
17. Μείωση της λειτουργικής ζημίας του ΧΚΠ σε πρωτόγνωρα επίπεδα (2011)
18. Χάρη στην τεχνογνωσία και από το ΧΚΠ επετεύχθη η επαναλειτουργία του ΧΚΒορρά μετά από 3ετή εγκατάλειψη (2013)
Β. Προσπάθεια «ανάπτυξης ΧΚΠ στον χώρο»
1. Καθημερινή λειτουργία Φτερόλακας.
Προσπάθεια για καθημερινή χιονοδρομική σύνδεση Οδυσσέα-Δία και λειτουργία του ευρύτερου δυνατού χιονοδρομικού πεδίου από κορφή Ηρακλή έως βάση Ήρα.
2. Λειτουργία αναβατήρα στην πίστα Σαχάρα (2013). Δημιουργία ενός τρίτου πόλου για αποσυμφόρηση χιονοδρόμων Κελλαριών- Φτερόλακας
3. Μετατόπιση κέντρου βάρους ΧΚΠ από υψόμετρο 1950μ στο 2250μ με τον νέο άξονα Αφροδίτη- Βάκχου .
Επιμήκυνση χιονοδρομικής περιόδου.Προσπάθεια ανάδειξης ανοιξιάτικου Παρνασσού λειτουργία έως τέλη Απρίλιου , καιρού επιτρέποντος.
Εύκολη πρόσβαση ΑΜΕΑ στο αλπικό τοπίο/εμπειρία υψομέτρου 2250μ.
4. Ανάδειξη Περιφεριακής πίστας για αποσυμφόρηση των Κελλαριών (2009)
5. Συνεργασία με τους «Οδηγούς Βουνού» .Γνωριμία με το παρθένο χιονοδρομικό πεδίο -πέρα από τις εγκαταστάσεις του ΧΚΠ - προς Τουμπόραχη, Λιάκουρα, κατάβαση Βελίτσας. (2010,11).
Προσπάθεια δημιουργίας αλπινιστικού κέντρου στο 2250μ. και δραστηριοτήτων - πέραν του σκι.
Γ. Προσπάθεια «Ανάπτυξης ΧΚΠ στο χρόνο»
1. Καθιέρωση 12ωρου non stop ski/sunset κάθε Σαββατόβραδο, καιρού και χιονιού επιτρέποντος
2. Διεύρυνση ωραρίου (8.00-17.00) τις αργίες/Σ,Κ και παρατάσεις λειτουργίας
3. Προσπάθεια ελαχιστοποίησης ουρών αναμονής σε χώρους στάθμευσης, ταμεία, καμπίνα, αναβατήρες εξαντλώντας τους διαθέσιμους πόρους σε έμψυχο δυναμικό και μηχανήματα.
4. Προσπάθεια για ελαχιστοποίηση χαμένων ημερών λειτουργίας λόγω
a. Παγοποίησης ( «επιστράτευση»/εμψύχωση ομάδων παντός καιρού)
b. Έλλειψης χιονιού (διαμόρφωση πιστών, εγκατάσταση χιονοπαγίδων, «κέντημα χειριστών διαστρωτικών»)
c. Ισχυρών ανέμων (αξιοποίηση κάθε «παραθύρου» καιρού και δυνατοτήτων μηχανήματος)
5. Σήμανση πιστών πυκνή – δυνατότητα ασφαλούς χιονοδρομίας με ομίχλη.
Μείωση χιονοδρομικών ατυχημάτων.
6. Χωματουργικές εργασίες στις Πίστες: Περικλής (λιθοτριψία), Αίολος, Δίας, Βάκχος, Περιφεριακή, Σαχάρα, Ήρα, Αφροδίτη (2008-2014).
7. Προσπάθεια για αναβάθμιση αξιοπιστίας λειτουργίας αναβατήρων π.χ. σκέπαστρο κορυφή Ηρακλή (2008), καθημερινή λειτουργία ΗΡΑΚΛΗ
8. Αύξηση στόλου διαστρωτικών μηχανημάτων (2014 , 5 μηχανήματα ιπποδύναμης άνω 400 HP εκ των οποίων τα δύο με “εργάτη” για τα απότομα Ηνίοχου, Σαχάρας, Οδυσσέα, Ηρακλή, Βάκχου)
9. Πρόβλεψη τεχνητής χιόνωσης Αίολου –Περικλή από λιμνοδεξαμενή στην κορυφή Περικλή
10. Προσπάθεια ανάπτυξης θερινών δραστηριοτήτων (parnassos mountain bike festival 2008)
11. Διοργάνωση γάμων και βαπτίσεων (παντός καιρού) στον Προφήτη Ηλία (2014)
Δ. Επικοινωνία
1. Δημιουργία και εξέλιξη ιστότοπου www.parnassos-ski.gr .
Καθημερινή επικοινωνία και φωτοενημέρωση λειτουργίας τρέχουσας ημέρας και πρόβλεψη της επόμενης
2. Εγκατάσταση meteo –station και snowcam –plasma οθονών, ώστε ο πελάτης να έχει την εγκυρότερη και εγκαιρότερη δυνατή εικόνα/πληροφόρηση για τις τρέχουσες συνθήκες λειτουργίας
3. Συγκέντρωση , επεξεργασία και απάντηση των παραπόνων
4. Τακτική συμμετοχή του κέντρου στα forum χιονοδρόμων για αλληλοενημέρωση.
Δημιουργία ειλικρινούς και εποικοδομητικού διαλόγου του ΧΚΠ με τους πελάτες του. Παροχή κατά το δυνατό εξηγήσεων στα παράπονα και προσπάθεια αυτοβελτίωσης ΧΚΠ από τις εύστοχες προτάσεις των φίλων του.
«Στόχευση» των καλών και αποφυγή των "κακών" χιονοδρομικών ημερών .
5. Προσπάθεια ανάπτυξης μιας ανθεκτικής σχέσης ΧΚΠ – χιονοδρόμων
στη βάση της ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΛΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ και
όχι μόνο της ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ .
Το ΧΚΠ πρέπει να μιλάει στην ψυχή του χιονοδρόμου και όχι μόνο στην τσέπη του, αν θέλει να είναι βιώσιμο.
Ε. Ανάπτυξη
1. Υλοποίηση Α’ εκσυγχρονισμού αναβατήρων ΧΚΠ Αφροδίτη- Βάκχος- Δίας – baby 2250μ (2013-2014)
2. Yλοποίηση Β’ φάσης εκσυγχρονισμού Ήρας, Ηνίοχου, Ερμή (2015)
3. Σχεδιασμός Γ ‘Φάσης (αιολικό πάρκο,λιμνοδεξαμενή, βιολογικός καθαρισμός,υβριδικά λεωφορεία, 12μηνες δραστηριότητες)
Κατά την διάρκεια της θητείας μου στο ΧΚΠ είχα την τύχη να γνωρίσω
πολλούς φίλους που μου πρόσφεραν χαρά
(π.χ η αποχαιρετιστήρια συνάντηση με τους φίλους του snowclub το Σάββατο 21/02 στον προφήτη Ηλία αποτέλεσε την καλύτερη δυνατή ηθική ανταμοιβή μου)
και έδειξαν
· εμπιστοσύνη στη σχέση μου με το βουνό, που απο ότι φαίνεται αποτελεί «κοινό τόπο» των ψυχών μας
· εκτίμηση στην 9ετή προσπάθεια (2005-2014) που έχω καταβάλλει με όση ψυχή και μυαλό διαθέτω, παρά τα όποια λάθη μου, για τ’ αποτελέσματα που έχει να παρουσιάσει σήμερα το ΧΚΠ
· κατανόηση για τις δυσκολίες που αντιμετώπισα προσπαθώντας να κρατηθεί σταθερή η πορεία του ΧΚΠ προς μια ασφαλή,εύρυθμη, βιώσιμη λειτουργία, στόχο που όλοι τον επιθυμούν στη θεωρία, αλλά λίγοι τον προσπαθούν στην πράξη. Διότι λίγοι είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν πραγματικά κάτι από την βολή τους (χρόνο,χρήμα,κόπο,ευθύνη, εγωισμό) για χάρη του στόχου.
αλλά και κάποιους,
που με την υποκρισία, αντιπαραγωγική κριτική, ιδιοτελή σκοπιμότητα, ιδιαίτερα κακόπιστη και εμπαθή διάθεσή τους, άγονη τάση για αναζήτηση του "ενόχου" και όχι της "λύσης" ενός προβλήματος, εν τέλει μου χάρισαν πολύτιμα μαθήματα επιβίωσης, προσωπικής εξέλιξης και αυτοαξιολόγησης .
Δεν ανησυχώ, γιατί γνωρίζω ότι η αλήθεια (η οποία προκύπτει από κατάθεση ψυχής) αργά η γρήγορα ΠΑΝΤΑ «λάμπει», δεν μπορεί να κρυφτεί.
Στην πορεία , με την επίμονη ομολογώ πολλές φορές προσήλωση μου στο στόχο ΑΣΦΑΛΗ-ΕΥΡΥΘΜΗ-ΒΙΩΣΙΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΧΚΠ, ορισμένες φορές -αλλά πάντα αόριστα και ανώνυμα – κατηγορήθηκα (από όσους ενοχλούσε η πάντα τυπική μου στάση στην λειτουργική διοίκηση του ΧΚΠ για τους δικούς τους λόγους) ως τεχνοκράτης, κολλημένος μηχανολόγος, άσχετος με το αντικείμενο, έως και ιδιοτελής όπως για παράδειγμα συνέβη με πρόσφατες φήμες περί δήθεν κερδοσκοπίας μου (που σκόπιμα διέρευσαν και μεγενθύνθηκαν τον 11,12/2014 με αρκετούς εντός και εκτός ΧΚΠ να σπεύσουν με περισσή χαιρεκακία να με καταδικάσουν πρόωρα - κρίνοντας ίσως εξ ιδίων τα αλλότρια-) που αποδείχθηκαν 100% αισχρή λασπολογία.
Αλλά, όπως είπε και ο Νίτσε: «Ό,τι δεν σε σκοτώνει , σε κάνει πιο δυνατό»!
Γι’ αυτό τους ευχαριστώ όλους και τους εύχομαι καλή συνέχεια !
Και το ταξίδι συνεχίζεται....
σχόλια πελατων ΧΚΠ για ανάρτηση απολογισμού-αποχαιρε τισμού ΠΔ
Απο τους λίγους διευθυντές ΧΚΠ πού είχαν προσωπική άποψη για την κάθε γωνιά του ΧΚΠ ,
ΑπάντησηΔιαγραφήαφού δεν καθόταν μόνο γραφείο αλλά χιονοδρομούσε σε όλη την έκταση του ΧΚΠ.
Επιπλέον ο μόνος διευθυντής που έχει περάσει από το ΧΚΠ ,έμεινε 9 χρόνια ,
και ήξερε τον κάθε εργαζόμενο με τον μικρό του όνομα .
Δεν δίσταζε να γίνει δυσάρεστος στο κάθε δήμαρχο για το καλό του ΧΚΠ.
Είναι απορίας άξιο , τώρα που έμαθε και τον έμαθαν ,
τώρα που κυκλοφορούν εκκατομμύρια ευρώ στο χκπ ,
τώρα να προσπαθούν να τον λασπολογήσουν και να μην τον κρατάνε στο ΧΚΠ ...
μάλλον ήταν ανεπιθύμητος ... λόγω της τυπικότητας του
Αγαπητέ Πάνο καλή συνέχεια και καλή επιτυχία στα καινούργια σου καθήκοντα ....... Και να ξέρεις οι άνθρωποι που βοήθησες και είναι πολλοί αυτοί πάντα θα σε εκτιμούν και θα σε θεωρούν φίλο τους...... Οι δε Ρουφιάνοι ξέρουν αυτοί .... είναι αναλώσιμοι.......
ΑπάντησηΔιαγραφή