Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Κυριακή 20 Απρλίου σήμερα.....

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΘΕΜΑ: Τροποποίηση της υπ. αρ. 23392/619/10.4.2013 Απόφασης Αν. Υπ.ΠΕΚΑ «Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, την κατασκευή νέων καθώς και για τη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού, σε εκτάσεις συνολικού εμβαδού 11.100 στρ. στις Περιφερειακές Ενότητες Βοιωτίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας, με φορέα λειτουργίας την «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρεία» (ΕΤΑΔ Α.Ε)»....

Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε
Την τροποποίηση της υπ. αρ. 23392/619/10.4.2013 Απόφασης Αναπ. Υπ. ΠΕΚΑ, ως εξής:
1. Στην ενότητα (Α) «Είδος και μέγεθος δραστηριότητας», στο κεφάλαιο (Α2) αντικαθίστανται η παράγραφος που αναφέρεται στο αιολικό πάρκο ως ακολούθως :
«Αιολικός σταθμός : Το έργο αφορά στην κατασκευή μικρού αιολικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής ισχύος 1,7MW, με την εγκατάσταση δύο ανεμογεννητριών (Α/Σ) εντός των ορίων του ΧΚΠ στη θέση «Κοντόκεδρος» καθώς και τα συνοδά αυτού έργα (διάνοιξη μικρού τμήματος δρόμου μήκους 790,75μ, τοποθέτηση γραμμής μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας)».

2. Στην ενότητα (Α) «Είδος και μέγεθος δραστηριότητας», μετά το κεφάλαιο (Α2) προστίθεται κεφάλαιο (Α3) ως εξής:
Α3. Εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων/ Κατασκευή νέων έργων ( Β΄ φάση)
Στο πλαίσιο του σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης του Χ.Κ.Π, προβλέπεται η αναβάθμιση του άξονα Ερμής- Ηνίοχος- Ήρα με στόχο την ενοποίηση των σταθμών Κελλάρια και Φτερόλακα, το οποίο αποτελεί και τη Β φάση υλοποίησης του γενικότερου έργου εκσυγχρονισμού του Χ.Κ.Π. Συγκεκριμένα, έχουμε :
 - Πλήρη αντικατάσταση των αναβατήρων “Ερμής” - “Ηνίοχος”- “Ήρα” με νέους σύγχρονης τεχνολογίας και με τα παρακάτω κύρια χαρακτηριστικά:
- Ο υφιστάμενος αναβατήρας Ερμής, συν. μήκους περίπου 1050μ με 12
πυλώνες, αντικαθίσταται από νέο συν. μήκους περίπου 1085μ σε 10
πυλώνες. Η νέα όδευση ξεκινά από το ίδιο σημείο αφετηρίας στον Κάτω
Σταθμό βάσης στη θέση «Άνω Κελλάρια 1950» και παρουσιάζει μικρή
μετατόπιση προς τα δυτικά. Θα είναι κατάλληλος για χρήση από 6-θέσιες
καρέκλες και 8-θέσιες καμπίνες.
- Ο υφιστάμενος αναβατήρας Ηνίοχος, συν. μήκους περίπου 874μ με 8
πυλώνες, αντικαθίσταται από νέο συν. μήκους περίπου 838μ σε 7 πυλώνες. Η νέα όδευση ξεκινά από το ίδιο σημείο αφετηρίας στον Κάτω Σταθμό βάσης
στη θέση «Άνω Φτερόλακα 1800» και παρουσιάζει μικρή μετατόπιση προς τα
δυτικά Θα είναι κατάλληλος για χρήση από 6-θέσιες καρέκλες και 8-θέσιες
καμπίνες.
- Ο υφιστάμενος αναβατήρας Ήρα, συν. μήκους 818μ με 9 πυλώνες,
αντικαθίσταται από νέο συν. μήκους 830μ σε 6 πυλώνες. Η νέα όδευση ξεκινά
από το ίδιο σημείο αφετηρίας στον Κάτω Σταθμό βάσης στη θέση Άνω
Φτερόλακα 1640 και παρουσιάζει μικρή μετατόπιση προς τα βόρεια. Θα είναι
κατάλληλος για χρήση από 8-θέσιες καμπίνες.
- Εκσυγχρονισμός των σταθμών βάσης και κορυφής των αναβατήρων “Ερμής” - “Ηνίοχος”- “Ήρα”, οι οποίοι αποξηλώνονται και αντικαθίστανται με νέους ως εξής:
- Αποξήλωση υφιστάμενου Κάτω σταθμού βάσης του αναβατήρα Ήρα, στη
θέση «Κάτω Φτερόλακα 1640» και κατασκευή νέου στην ίδια περίπου θέση.
- Αποξήλωση υφιστάμενου Άνω σταθμού κορυφής του αναβατήρα Ήρα, στη
θέση «Άνω Φτερόλακα 1800» και κατασκευή νέου σε θέση 50μ βόρεια του
υφιστάμενου.
- Αποξήλωση υφιστάμενου Κάτω σταθμού βάσης του αναβατήρα Ηνίοχος,
στη θέση «Άνω Φτερόλακα 1800» και κατασκευή νέου δίπλα στον
υφιστάμενο.
- Αποξήλωση υφιστάμενων σταθμών κορυφών των αναβατήρων Ηνίοχος και
Ερμής στη θέση «Βλαχόλακα 2100» και κατασκευή νέων σε νέα θέση
αναφορικά με τους υπάρχοντες και σε πλήρη λειτουργικό συσχετισμό μεταξύ
τους.
- Κατασκευή νέου κτιρίου αποθήκευσης φορείων- σταθμού οχημάτων στη θέση «Άνω Φτερόλακα 1640». Το κτίριο θα κατασκευαστεί στη θέση του υφιστάμενου Άνω σταθμού κορυφής του αναβατήρα Ήρα.9
- Κατασκευή πάρκου περιπέτειας- διαδρομής TOBOGGAN στη θέση «Άνω Φτερόλακα 1640» συνολικού μήκους 1144μ περίπου, που αποτελείται από μία μεταλλική ράγα σταθερής τροχιάς και τους σταθμούς επιβίβασης και αποβίβασης.
- Κατασκευή νέου υποσταθμού στη θέση «Βλαχόλακα 2100» για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος ηλεκτροδότησης των αναβατήρων.

3. Στο κεφάλαιο (Δ1) αντικαθίστανται οι περιβαλλοντικοί όροι με α.α. 8 και 14 και προστίθενται μετά τον περιβαλλοντικό όρο 16, νέοι περιβαλλοντικοί όροι με
α.α. 17και 18 , ως εξής:
 8.α. Απαγορεύεται η μεταβολή της χρήσης της έκτασης, πέραν του εγκεκριμένου  σκοπού.
β. Η διαχείριση της εν λόγω έκτασης, σε περίπτωση παύσης της εκμετάλλευσης της σύμφωνα με την κατά προορισμό χρήση της, επανέρχεται αυτοδικαίως στην αρμόδια Δασική Υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.
 14.α.Πριν την έναρξη υλοποίησης του έργου να υποβληθεί για έγκριση στο αρμόδιο Δασαρχείο, Ειδική Δασοτεχνική Προμελέτη, όπως προβλέπεται από την με αρ. πρωτ. 15277/2012 Υπ. Απόφαση για την αποκατάσταση της δασικής βλάστησης και τη βελτίωση της αισθητικής του τοπίου από την κατασκευή του έργου.
β. Πριν την εγκατάσταση της ΕΤΑΔ επί της έκτασης να υποβληθεί στο αρμόδιο Δασαρχείο τοπογραφικό διάγραμμα – χάρτης Γ.Υ.Σ στον οποίο να αποτυπώνονται με ακρίβεια τα υφιστάμενα και τα προς κατασκευή έργα με τις αντίστοιχες συντεταγμένες τους σε προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ 87 καθώς και ανάλογο ψηφιακό αρχείο.
 17. Τα έργα επί των εκτάσεων δασικής μορφής, να έχουν ολοκληρωθεί εντός τετραετίας από την ημερομηνία του πρωτοκόλλου εγκατάστασης, εκτός αν ιδιαίτεροι λόγοι, που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα της εταιρείας, μπορούν να παρατείνουν το χρόνο ολοκλήρωσης της κατασκευής τους, για όσο χρόνο υφίσταται αναστολή εργασιών.
Στην περίπτωση αυτή, σχετικό αίτημα με τα απαραίτητα δικαιολογητικά για
παράταση του χρόνου κατασκευής θα υποβάλλεται, πριν τη λήξη της τετραετίας στην τοπική δασική αρχή που θα πιστοποιεί τους λόγους καθυστέρησης και θα προτείνει ιεραρχικά , την αποδοχή ή απόρριψη του αιτήματος.
 18. Αν για οποιοδήποτε τεχνικά αποδεκτό λόγο, η επιφάνεια επέμβασης σε έκταση δασικού χαρακτήρα απαιτείται να τροποποιηθεί είτε λόγω αλλαγής της θέσης των 10 στοιχείων του έργου, είτε λόγω προσαύξησης της επιφάνειας επέμβασης σε οποιοδήποτε στοιχείο του έργου, η εταιρεία να ζητήσει με νέο αίτημα της και προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών, την αλλαγή θέσης ή το επιπλέον της επέμβασης, διαφορετικά οποιαδήποτε παρέκλιση θα αποτελεί αντικείμενο παράνομης επέμβασης.
4. Στο κεφάλαιο (Δ2) αντικαθίστανται οι περιβαλλοντικοί όροι με α.α. 7 και 9 και προστίθεται μετά τον περιβαλλοντικό όρο 16, περιβαλλοντικός όρος με α.α. 17 ως εξής:
7 α. Οι υπό διάνοιξη δρόμοι, να κατασκευαστούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές κατασκευής δασικών δρόμων. Η ακριβής εδαφική επιφάνεια δασικού χαρακτήρα που καλύπτεται από τις εργασίες διάνοιξης και βελτίωσης των δρόμων και η αντίστοιχη εδαφική ζώνη κάλυψης να καθοριστεί σε τεχνική μελέτη οδοποιίας, η οποία να υποβληθεί στο αρμόδιο Δασαρχείο Λαμίας πριν την εγκατάσταση της εταιρείας επί της έκτασης.
β. Οι δρόμοι αυτοί να είναι χωμάτινοι και να γίνει απαραίτητα διορθωτική αναχλόαση του εδάφους μετά την ολοκλήρωση των κατασκευών. Οι ίδιοι δρόμοι να χρησιμοποιούνται μόνο για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων ενώ απαγορεύεται η χρησιμοποίηση τους για την εξυπηρέτηση επισκεπτών / αθλητών με χρήση αυτοκινήτου.
γ. Η πρόσβαση στις θέσεις κατασκευής των νέων πυλώνων των υπό εκσυγχρονισμό αναβατήρων, να γίνει αποκλειστικά από τους υφιστάμενους δρόμους χωρίς τη δημιουργία πρόσθετης επιφάνειας επέμβασης. Εργασίες διαπλάτυνσης ή διαφοροποίησης των γεωμετρικών στοιχείων των υφιστάμενων δρόμων που διαμορφώνουν πρόσθετη επιφάνεια επέμβασης δεν κρίνονται επιτρεπτές και εφόσον διαπιστωθούν στο χρόνο κατασκευής του έργου θα αποτελούν παράνομη επέμβαση.
δ. Στους δρόμους προσπέλασης για τη δημιουργία των έργων να μη δημιουργηθούν μεγάλα πρανή και οι κλίσεις τους να ακολουθούν, κατά το δυνατόν, τις υψομετρικές καμπύλες του εδάφους.
ε. Να γίνει σταθεροποίηση των πρανών, όπου υπάρχουν, με γεωπλέγματα
προκειμένου να αποφευχθεί η διάβρωσή τους, αναπαραγωγή του βλαστικού εδάφους τόσο στα πρανή όσο και στις επιφάνειες των πιστών με την επανατοποθέτηση του διαφυλαχθέντος εδάφους και τέλος αναχλόαση με είδη που είναι συμβατά με την χλωρίδα της περιοχής.
- Τα αδρανή υλικά που θα απαιτηθούν για την κατασκευή του έργου να εξασφαλίζονται από νομίμως λειτουργούσες εγκαταστάσεις παραγωγής αδρανών υλικών. Για τις ανάγκες του έργου επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση αδρανών υλικών που θα προκύψουν από τις εγκεκριμένες εκσκαφές και διαμορφώσεις του έργου, αρκεί να είναι κατάλληλης ποιότητας. Επιτρέπεται η περιορισμένη χρήση κινητού σπαστήρα για τη διαμόρφωση των ανωτέρω υλικών σε μεγέθη κατάλληλα για χρήση στο έργο.
Ο σπαστήρας θα πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό έγκρισης τύπου ΕΟΚ περί
θορύβου, ενώ η χρήση του πρέπει να είναι περιορισμένη ώστε να μην επηρεάζεται η ορνιθοπανίδα της περιοχής.
17. Για τις ανάγκες υλοποίησης των απαιτούμενων εργασιών σκυροδέτησης του έργου και λόγω της μεγάλης απόστασης των μονάδων παραγωγής σκυροδέματος της περιοχής από το έργο (σύμφωνα και με το φάκελο συμμόρφωσης του σημείου 28 του προοιμίου της παρούσας), μπορεί να εγκατασταθεί προσωρινό παρασκευαστήριο σκυροδέματος, εντός του χώρου των εργοταξίων, όπως απεικονίζεται στο σχέδιο Τ01
«Γενική διάταξη έργων εκσυγχρονισμού Χ.Κ.Π. (Β φάση)»

5. Στο κεφάλαιο (Δ3) αντικαθίστανται οι περιβαλλοντικοί όροι με α.α. 3, 6, 26, 35 και 36 ως εξής:
3. Οι πίστες να είναι κατά το δυνατόν φυσικές, χωρίς απισώσεις με σκαπτικά
μηχανήματα. Επιτρέπονται οι εργασίες συντήρησης- αποκατάστασης αυλάκων διάβρωσης, επιφανειακών ανωμαλιών και απορροής ομβρίων, κλπ καθώς και διορθωτικές εργασίες διαμόρφωσης, εξομάλυνσης των επιφανειακών παραμορφώσεων στις ζώνες κατάληψης των χιονοδρομικών πιστών, πεδίων, μονοπατιών για την εξασφάλιση των τεχνικών προδιαγραφών διεξαγωγής ασφαλούς χιονοδρομίας.
6. α. Η κάλυψη των αναγκών του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού σε πόσιμο νερό να γίνεται με εμφιαλωμένο νερό.
β. Συμπληρωματικά, για την κάλυψη των αναγκών σε νερό γενικής χρήσης να
κατασκευαστεί εντός της έκτασης, ταμιευτήρας όμβριων υδάτων, χωρητικότητας 40.000κ.μ. Η θέση του έργου απεικονίζεται στο σχέδιο 07Α
«Γενική Διάταξη έργων εκσυγχρονισμού Χ.Κ.Π», που περιλαμβάνεται στη ΜΠΕ που συνοδεύει την Απόφαση του σημείου 27 του προοιμίου της παρούσας.
Ειδικότερα για τον ταμιευτήρα:
i. Τα έργα μεταφοράς αρδευτικού ύδατος περιλαμβάνουν υπόγειο αγωγό
μεταφοράς του νερού και αγωγό για την άρδευση του χώρου
ii. Για την προστασία των εργαζομένων στην περιοχή και των διερχομένων από αυτή, είναι αναγκαία η τοποθέτηση προειδοποιητικών πινακίδων γύρω από τον ταμιευτήρα, η περίφραξη τμημάτων τυχόν αυξημένης επικινδυνότητας και η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων. Η περίφραξη αυτή να μην παρεμποδίζει κατά το δυνατόν την προσέγγιση της εδαφόβιας πανίδας (π.χ κενά στη βάση της περίφραξης).
iii. Δεδομένου ότι ο ταμιευτήρας θα προσελκύει ως ένα είδος τεχνητού βιοτόπου, διάφορα είδη πανίδας, να διερευνηθεί από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία, η σκοπιμότητα απαγόρευσης θήρας, για ορισμένο χρόνο στην πέριξ του ταμιευτήρα περιοχή.
iv. Απαγορεύεται η οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση διάθεση στερεών αποβλήτων και λυμάτων στον ταμιευτήρα.
γ. Μέχρι την υλοποίηση και λειτουργία του ταμιευτήρα, το νερό γενικής χρήσης να προέρχεται από την υδρομάστευση της υφιστάμενης πηγής «Γενίτσαρη» στη θέση «Τυριάς» στα Κελλάρια 1750 (Χ:376269- Υ:4267851), κατόπιν λήψης σχετικής άδειας χρήσης νερού από τη Δ/νση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδας.
26. Για την κάλυψη των αναγκών του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού προβλέπεται η εγκατάσταση μικρού αιολικού σταθμού που αποτελείται από δύο (2) ανεμογεννήτριες με ονομαστική ισχύ περίπου 850-900 kw έκαστη, στη θέση «Κοντόκεδρος».(Η θέση του σταθμού απεικονίζεται στο σχέδιο Τ01 «Γενική Διάταξη έργων εκσυγχρονισμού Χ.Κ.Π (Β Φάση)», που περιλαμβάνεται στη μελέτη τροποποίησης του σημείου 30 του προοιμίου της παρούσας.). Για την προσέγγιση στην προτεινόμενη θέση του αιολικού σταθμού να γίνει διαμόρφωση μικρού τμήματος της υφιστάμενης δασικής οδοποιίας μήκους 790,75μ.
35. Οι γραμμές μεταφοράς ηλεκτρισμού, εντός της περιοχής του χιονοδρομικού κέντρου να είναι υπόγειες και να κινούνται επί του καταστρώματος των υφιστάμενων και των υπό διάνοιξη δρόμων καθώς και εντός των εκτάσεων που δεσμεύονται από τις χαράξεις των αναβατήρων χωρίς πρόσθετη επιφάνεια επέμβασης.
36. α. Η εταιρεία φέρει την ευθύνη για πιθανή ζημιά σε τρίτους και υποχρεούται να λάβει όλα τα μέτρα αντιπυρικής προστασίας της περιβάλλουσας δασικής βλάστησης στο χρόνο κατασκευής του έργου.
β. Να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πρόληψη και την κατάσβεση πυρκαγιών και πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Ιδιαίτερη μέριμνα να ληφθεί για την τοποθέτηση από την εταιρεία, πυροσβεστικού κρουνού σε θέση που θα υποδειχθεί από τη Δασική Υπηρεσία για τον εφοδιασμό των πυροσβεστικών οχημάτων σε περίπτωση πυρκαγιάς.
γ. Το κέντρο να εφοδιαστεί με κατάλληλο σύστημα πυρανίχνευσης, πυροπροστασίας και πυρόσβεσης, το οποίο να ελέγχεται - συντηρείται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
δ. Να υπάρχουν σχετικές σημάνσεις και οδηγίες προς το προσωπικό σε περίπτωση πυρκαγιάς.
ε. Να υπάρχει μέριμνα για την εκπαίδευση του προσωπικού της μονάδας από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία
στ. Επιπρόσθετα, να δημιουργηθεί σχέδιο πρόληψης και αντιμετώπισης πυρκαγιών για το σύνολο της περιοχής του έργου, το οποίο συνεπικουρικά με την Πυροσβεστική
Υπηρεσία θα αντιμετωπίζει προβλήματα πυρκαγιών.

6. Το κεφάλαιο (Δ5) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Δ.5) Κατά τα λοιπά ισχύουν οι περιβαλλοντικοί όροι, μέτρα και περιορισμοί που προτείνονται στην ΜΠΕ που συνοδεύει την Α.Ε.Π.Ο του σημείου 27 του προοιμίου της παρούσας, καθώς και στη μελέτη τροποποίησης του σημείου 30 του προοιμίου της παρούσας, εφ’ όσον δεν έρχονται σε αντίθεση με τους παραπάνω περιβαλλοντικούς όρους.»

7. Το πρώτο εδάφιο του κεφαλαίου (ΣΤ) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Οι ανωτέρω αναφερόμενοι περιβαλλοντικοί όροι ισχύουν για δέκα (10) έτη από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης του σημείου 27 του προοιμίου της παρούσας (ήτοι μέχρι 10.04.2023) και με την προϋπόθεση να τηρείται επακριβώς το περιεχόμενο της εγκεκριμένης σχετικής μελέτης καθώς και της μελέτης τροποποίησης του σημείου 30 του προοιμίου της παρούσας και σύμφωνα με την παράγραφο Δ5 της παρούσας.»

8. Το κεφάλαιο (Η) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Η Απόφαση του σημείου 27 του προοιμίου της παρούσας, η σχετική θεωρηθείσα ΜΠΕ που τη συνοδεύει, η παρούσα Απόφαση καθώς και η μελέτη τροποποίησης του σημείου 30 του προοιμίου της παρούσας, θα πρέπει να βρίσκονται στο χώρο της μονάδας και σε κάθε έλεγχο να είναι στη διάθεση των αρμοδίων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία»
 Κατά τα λοιπά ισχύει η με αρ. πρωτ. 23392/619/10.4.2013 Απόφαση Αν. Υπ. ΠΕΚΑ.
Η επιβαλλόμενη από το νόμο δημοσίευση της παρούσας απόφασης, γίνεται με την ανάρτηση της στον ειδικό δικτυακό τόπο, στη δικτυακή διεύθυνση aepo.ypeka.gr (σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 19α του Ν. 4014/11 καθώς και στη ΚΥΑ με αριθμ. 21398/12-ΦΕΚ 1470/Β/2012).
Κατά της παρούσας απόφασης δύναται να προσφύγει κάθε ενδιαφερόμενος που έχει έννομο συμφέρον.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

 ΙΩΑΝ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου