ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΤΕΑΣ
ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΤΕΑΣ
ΘΕΡΙΝΟ ΣΙΝΕΜΑ
Στη Μαρίνα Ιτέας
Παρασκευή 25/7/2014 στις 9.30μμ
Η ταινία «ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ» (2012)
της Χαϊφά αλ Μανσούρ
Μια ανεπιτήδευτη, τρυφερή ιστορία δοσμένη με χιούμορ και συγκίνηση.....
Η πρώτη ταινία που γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στη Σαουδική Αραβία, την οποία μάλιστα σκηνοθέτησε γυναίκα και πρωταγωνιστεί ένα κορίτσι. Και όλα αυτά σε μία χώρα όπου έχει απαγορευθεί η λειτουργία κινηματογράφων εδώ και 30 χρόνια.
Η ταινία προβλήθηκε σε δεκάδες φεστιβάλ παγκόσμια και τιμήθηκε με βραβεία και διακρίσεις (Βανκούβερ, Ντουμπάϊ, Ταλίν, Ρότερνταμ, Παλμ Σπριγκς, σαν Φρανσίσκο, Βενετία).
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
Αστείο και συγκινητικό. Ανακαλύψτε κάτι που μπορεί να μας κάνει χαρούμενους, ως θεατές και πολίτες του κόσμου. Wall Street Journal
Μια λιτή, ατόφια, βαθιά συγκινητική ταινία. Village Voice
Ένα κορίτσι, ένα ποδήλατο, μια μικρή επανάσταση... ένα καταπληκτικό ντεμπούτο. The Times
Είναι ένα μικρό διαμάντι σε ό,τι αφορά το ύφος και την αφήγηση, ανεξαρτήτως χώρας. The Hollywood Reporter
Μια απλή, γοητευτική, όμορφα φτιαγμένη ταινία με μια χαρισματική πρωταγωνίστρια. Variety
Θα έπρεπε να έχετε καρδιά από πέτρα, για να μη σας κερδίσει αυτή η ταινία. The Guardian
Απεικονίζοντας την κατάσταση στη Σαουδική Αραβία, στο τέλος ξεκαθαρίζει ότι υπάρχει ελπίδα για πρόοδο και αλλαγή στο μέλλον. Και αυτό το κάνει με δεξιοτεχνία, με κρυστάλλινη αφήγηση, αλλά και με χιούμορ, συναίσθημα και εξυπνάδα. The Indiewire
ΥΠΟΘΕΣΗ
Η δεκάχρονη Γουάντζντα παρ’ όλο που ζει στο συντηρητικό Ριάντ, έχει αστείρευτο κέφι, είναι πολυμήχανη και συνεχώς προκαλεί τα όρια του επιτρεπτού. Είναι αποφασισμένη να κάνει τα πάντα για να αποκτήσει το πράσινο ποδήλατο που λαχταρά. Τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσει όμως είναι πολλά, με σημαντικότερο το ότι στη Σαουδική Αραβία θεωρείται ανήθικο για τις γυναίκες να κάνουν ποδήλατο.
Συνέντευξη της σκηνοθέτριας Χαϊφά αλ Μανσούρ
Είμαι τόσο περήφανη που γύρισα των πρώτη μεγάλου μήκους ταινία εξ’ ολοκλήρου στη Σαουδική Αραβία. Γεννήθηκα σε μια μικρή πόλη, όπου ζουν πολλά κορίτσια όπως η Γουάντζα με όνειρα και δυναμικό χαρακτήρα. Αυτά τα κορίτσια μπορούν και θα καταφέρουν να ανασχηματίσουν και να επαναπροσδιορίσουν τη χώρα. Είναι σημαντικό για μένα να δουλέψω με ηθοποιούς από τη Σαουδική Αραβία, να πω μια ιστορία με αυθεντικές, εγχώριες φωνές. Το γύρισμα ήταν μία καταπληκτική πολυπολιτισμική συνεργασία που έφερε κοντά δύο ταλαντούχα συνεργεία, από τη Γερμανία και τη Σαουδική Αραβία, στην καρδιά της Ριάντ. Ελπίζω η ταινία να ρίξει φως στη χώρα μου και να μιλήσει για παγκόσμια θέματα όπως η ελπίδα και η επιμονή, με το οποία μπορούν να συνδεθούν όλοι οι πολιτισμοί.
Επιλέξατε να προσεγγίσετε ένα περίπλοκο θέμα όπως η θέση των γυναικών στη Σαουδική Αραβία μέσα από μια φαινομενικά απλή ιστορία για ένα κορίτσι που θέλει ένα ποδήλατο. Γιατί;
Ήθελα να δώσω ένα ανθρώπινο πρόσωπο σε αυτή τη διαμάχη. Μια ιστορία με την οποία οι άνθρωποι μπορούν να σχετιστούν και να την κατανοήσουν. Η ταινία δεν αφηγείται μια μεγάλη ιστορία, αλλά μια μικρή. Μια ιστορία για τα συναισθήματα λίγων κύριων χαρακτήρων, ενός νέου κοριτσιού και της μητέρας του, τις ζωές αυτών των χαρακτήρων μέσα στην κοινωνία. Δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι θέλουν να παρακολουθήσουν μια ταινία για να ακούσουν ένα κήρυγμα. Αυτό που θέλουν, είναι να κάνουν έναν συγκινητικό ταξίδι που θα τους εμπνεύσει. Όσο απλή κι αν φαίνεται η ιστορία, νομίζω ότι αρκετά περίπλοκα θέματα εμπλέκονται
Πρόκειται για γυναικεία ταινία;
Πραγματικά δεν είχα αυτή την πρόθεση. Ήθελα να κάνω μια ταινία για πράγματα που ξέρω και για τα οποία έχω εμπειρία. Μια ιστορία που μιλάει σε μένα, αλλά και στον μέσο Σαουδάραβα. Και οι άντρες και οι γυναίκες της ταινίας είναι στο ίδιο καράβι και οι δύο πιεσμένοι από το σύστημα για να συμπεριφέρονται και να αντιδρούν με συγκεκριμένο τρόπο. Όμως ο παιδικός φίλος της Γουάντζα μοιράζεται τη χαρά και τον καημό της φίλης του, δείχνει ατόφια δείγματα σεβασμού, μοιράσματος, αγάπης. Το μέλλον, είναι ένας ανοιχτός δρόμος για να τρέξουν και τα δύο ποδήλατα μαζί.
ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΤΕΑΣ
ΘΕΡΙΝΟ ΣΙΝΕΜΑ
Στη Μαρίνα Ιτέας
Παρασκευή 25/7/2014 στις 9.30μμ
Η ταινία «ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ» (2012)
της Χαϊφά αλ Μανσούρ
Μια ανεπιτήδευτη, τρυφερή ιστορία δοσμένη με χιούμορ και συγκίνηση.....
Η πρώτη ταινία που γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στη Σαουδική Αραβία, την οποία μάλιστα σκηνοθέτησε γυναίκα και πρωταγωνιστεί ένα κορίτσι. Και όλα αυτά σε μία χώρα όπου έχει απαγορευθεί η λειτουργία κινηματογράφων εδώ και 30 χρόνια.
Η ταινία προβλήθηκε σε δεκάδες φεστιβάλ παγκόσμια και τιμήθηκε με βραβεία και διακρίσεις (Βανκούβερ, Ντουμπάϊ, Ταλίν, Ρότερνταμ, Παλμ Σπριγκς, σαν Φρανσίσκο, Βενετία).
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
Αστείο και συγκινητικό. Ανακαλύψτε κάτι που μπορεί να μας κάνει χαρούμενους, ως θεατές και πολίτες του κόσμου. Wall Street Journal
Μια λιτή, ατόφια, βαθιά συγκινητική ταινία. Village Voice
Ένα κορίτσι, ένα ποδήλατο, μια μικρή επανάσταση... ένα καταπληκτικό ντεμπούτο. The Times
Είναι ένα μικρό διαμάντι σε ό,τι αφορά το ύφος και την αφήγηση, ανεξαρτήτως χώρας. The Hollywood Reporter
Μια απλή, γοητευτική, όμορφα φτιαγμένη ταινία με μια χαρισματική πρωταγωνίστρια. Variety
Θα έπρεπε να έχετε καρδιά από πέτρα, για να μη σας κερδίσει αυτή η ταινία. The Guardian
Απεικονίζοντας την κατάσταση στη Σαουδική Αραβία, στο τέλος ξεκαθαρίζει ότι υπάρχει ελπίδα για πρόοδο και αλλαγή στο μέλλον. Και αυτό το κάνει με δεξιοτεχνία, με κρυστάλλινη αφήγηση, αλλά και με χιούμορ, συναίσθημα και εξυπνάδα. The Indiewire
ΥΠΟΘΕΣΗ
Η δεκάχρονη Γουάντζντα παρ’ όλο που ζει στο συντηρητικό Ριάντ, έχει αστείρευτο κέφι, είναι πολυμήχανη και συνεχώς προκαλεί τα όρια του επιτρεπτού. Είναι αποφασισμένη να κάνει τα πάντα για να αποκτήσει το πράσινο ποδήλατο που λαχταρά. Τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσει όμως είναι πολλά, με σημαντικότερο το ότι στη Σαουδική Αραβία θεωρείται ανήθικο για τις γυναίκες να κάνουν ποδήλατο.
Συνέντευξη της σκηνοθέτριας Χαϊφά αλ Μανσούρ
Είμαι τόσο περήφανη που γύρισα των πρώτη μεγάλου μήκους ταινία εξ’ ολοκλήρου στη Σαουδική Αραβία. Γεννήθηκα σε μια μικρή πόλη, όπου ζουν πολλά κορίτσια όπως η Γουάντζα με όνειρα και δυναμικό χαρακτήρα. Αυτά τα κορίτσια μπορούν και θα καταφέρουν να ανασχηματίσουν και να επαναπροσδιορίσουν τη χώρα. Είναι σημαντικό για μένα να δουλέψω με ηθοποιούς από τη Σαουδική Αραβία, να πω μια ιστορία με αυθεντικές, εγχώριες φωνές. Το γύρισμα ήταν μία καταπληκτική πολυπολιτισμική συνεργασία που έφερε κοντά δύο ταλαντούχα συνεργεία, από τη Γερμανία και τη Σαουδική Αραβία, στην καρδιά της Ριάντ. Ελπίζω η ταινία να ρίξει φως στη χώρα μου και να μιλήσει για παγκόσμια θέματα όπως η ελπίδα και η επιμονή, με το οποία μπορούν να συνδεθούν όλοι οι πολιτισμοί.
Επιλέξατε να προσεγγίσετε ένα περίπλοκο θέμα όπως η θέση των γυναικών στη Σαουδική Αραβία μέσα από μια φαινομενικά απλή ιστορία για ένα κορίτσι που θέλει ένα ποδήλατο. Γιατί;
Ήθελα να δώσω ένα ανθρώπινο πρόσωπο σε αυτή τη διαμάχη. Μια ιστορία με την οποία οι άνθρωποι μπορούν να σχετιστούν και να την κατανοήσουν. Η ταινία δεν αφηγείται μια μεγάλη ιστορία, αλλά μια μικρή. Μια ιστορία για τα συναισθήματα λίγων κύριων χαρακτήρων, ενός νέου κοριτσιού και της μητέρας του, τις ζωές αυτών των χαρακτήρων μέσα στην κοινωνία. Δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι θέλουν να παρακολουθήσουν μια ταινία για να ακούσουν ένα κήρυγμα. Αυτό που θέλουν, είναι να κάνουν έναν συγκινητικό ταξίδι που θα τους εμπνεύσει. Όσο απλή κι αν φαίνεται η ιστορία, νομίζω ότι αρκετά περίπλοκα θέματα εμπλέκονται
Πρόκειται για γυναικεία ταινία;
Πραγματικά δεν είχα αυτή την πρόθεση. Ήθελα να κάνω μια ταινία για πράγματα που ξέρω και για τα οποία έχω εμπειρία. Μια ιστορία που μιλάει σε μένα, αλλά και στον μέσο Σαουδάραβα. Και οι άντρες και οι γυναίκες της ταινίας είναι στο ίδιο καράβι και οι δύο πιεσμένοι από το σύστημα για να συμπεριφέρονται και να αντιδρούν με συγκεκριμένο τρόπο. Όμως ο παιδικός φίλος της Γουάντζα μοιράζεται τη χαρά και τον καημό της φίλης του, δείχνει ατόφια δείγματα σεβασμού, μοιράσματος, αγάπης. Το μέλλον, είναι ένας ανοιχτός δρόμος για να τρέξουν και τα δύο ποδήλατα μαζί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.