Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα Σάββατο 23 Νοεμβρίου....ΑΜΦΙΚΛΕΙΑ: Έφυγε από την ζωή ο Γιώργος Τσαπρούνης σε ηλικία 45 ετών, σήμερα στις 12 η κηδεία του στον ΙΝ Εισοδίων της Θεοτόκου Αμφίκλειας.….......

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

ΙΤΕΑ: ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ. Β΄ ΜΕΡΟΣ. Τα μέτωπα του πολέμου και τα ψεύτικα στοιχεια για το λιμάνι. των Δελφών.

Τα «όπλα» κατασκευάστηκαν.
«Λάθος», άκυρες, φαιδρές αποφάσεις που υπάρχουν όμως και έχουν καθαρογραφεί.....
Αποφάσεις με τις οποίες «κάποιος» μπορεί να δώσει εσκεμμένα την λάθος εντύπωση σε ένα αγαθό ή την τυπική δικαιολογία σε έναν διεφθαρμένο που πρόκειται να αποφασίσει από μακριά για το μέλλον της κοιλάδας των Δελφών. Και όσο πιθανό είναι όλα αυτά να μην υποκινούνται από κάποιους συγκεκριμένους και να είναι τυχαία, άλλο τόσο πιθανό είναι να μην υπάρχει ο «κάποιος».
Τα μέχρι σήμερα εντοπισμένα μέτωπα στα οποία γίνεται επίθεση για την ολοκληρωτική απαξίωση της περιοχής είναι φυσικά τα κάθε φύσεως Χωροταξικά.
Η πρόταση του Δημοτικού Συμβουλίου Δελφών του Φεβρουαρίου του 2013 για το Δελφικό Τοπίο προς το ΚΑΣ έχει προκύψει από συρραφή από τα προς σύνταξη Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια Άμφισσας και Ιτέας. Το ΓΠΣ της Άμφισσας έχει προχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια χωρίς καμία δημόσια διαβούλευση και στην διαδικασία του ΓΠΣ Ιτέας επιχειρήθηκε με πλάγιο τρόπο η έγκριση σχετικού χάρτη σε πρώιμο στάδιο του ΓΠΣ στο οποίο δεν προβλεπόταν. Προτάσεις για το λιμάνι των Δελφών 1) Διατήρηση των εγκαταστάσεων βωξίτη στο Λαρνάκι ως έχουν, 2) Κατασκευή επιπλέον όμοιων νέων εγκαταστάσεων βωξίτη για την εταιρία ΕΛΜΙΝ εντός Δελφικού Τοπίου ακόμα πιο κοντά στο λιμάνι της Ιτέας και πιο ορατές χαρακτηρίζοντας ψευδώς εγκαταστάσεις εγκαταλελειμμένες για πάνω από 40 χρόνια ως ενεργές, 3) Επίσημη αναφορά στην θέση ότι το λιμάνι των Δελφών πρέπει να γίνει μεταλλευτικό. Εάν το ΚΑΣ παραμείνει πιστό στην προστασία των συμφερόντων της S&B όπως έπραξε και στο Λαρνάκι, η απόφαση θα καπελώσει και τα ΓΠΣ.
Στο υπό σύνταξη Χωροταξικό της Περιφέρειας Στερεάς, ενώ στην αρχική πρόταση η ευρύτερη περιοχή των Δελφών προοριζόταν για τουριστικής προτεραιότητας με κρουαζιέρα στο λιμάνι σε Περιφερειακή εμβέλεια, πρωτογενή τομέα την καλλιέργεια της ελιάς και μετά τα υπόλοιπα, μετά την επεξεργασία των πρώτων στοιχείων προέκυψε μικρή αλλαγή στα κείμενα που εξακολουθούν να αναφέρουν διακοσμητικά τον τουρισμό και τον αγροτικό τομέα αλλά στον σχετικό χάρτη όλος σχεδόν ο Δήμος Δελφών παρουσιάζεται μεταλλευτικής προτεραιότητας (πλήρως απαξιωτικό επι της ουσίας για τουρισμό και αγροτική παραγωγή) περιλαμβάνοντας μεγάλο τμήματα του Δελφικού Τοπίου και ακόμα και τμήμα της περιοχής της UNESCO.
Το κορυφαία αποκαλυπτικό όμως και πιο πρόσφατα εντοπισμένο μέτωπο επίθεσης με εμφανή από την πρώτη διερεύνηση τα σημάδια της διαπλοκής είναι το υπό διαβούλευση Σχέδιο Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων 2013-2018 του Υπουργείου Ναυτιλίας. Μία περίπτωση με ιστορικό με προκλητικά πολλές «συμπτώσεις» που αξίζει να αναφερθούν.
Τον Οκτώβριο του 2013, οι κάτοικοι που αγωνίζονται για το λιμάνι των Δελφών και το Δελφικό Τοπίο, ανακάλυψαν ότι από τον Δεκέμβριο του 2012 υπάρχει σε διαβούλευση αυτό το Σχέδιο στο οποίο στο λιμάνι των Δελφών στην Ιτέα αφαιρέθηκε ο χαρακτηρισμός «Κρουαζιέρα» και προστέθηκε το «Χύδην Φορτίο» παραμένοντας και ο χαρακτηρισμός «Εμπορικό». «Συμπτωματικά» είχε προηγηθεί το 2011 η ΜΠΕ της S&B για το Λαρνάκι που δεν ανάφερε το λιμάνι της Ιτέας ως τουριστικό και «συμπτωματικά» επίσης το πρώτο και τελευταίο διαφημιστικό φυλλάδιο που έφτιαξε μόλις ανέλαβε το 2011 η σημερινή Δημοτική Αρχή (που στηρίζει «τυφλά» τα συμφέροντα της S&B) επίσης δεν αναφέρει το λιμάνι της Ιτέας ως Τουριστικό και στο χάρτη του φυλλαδίου δεν υπάρχει σήμανση για πλάζ και κολύμβηση στην Ιτέα !!!
Αμέσως μετά την κυκλοφορία της πληροφορίας για την αφαίρεση του χαρακτηρισμού «Κρουαζιέρα» υπήρξαν και πάλι έντονες αντιδράσεις. Είχαν προηγηθεί όλο το καλοκαίρι του 2013 πλήθος αντιδράσεων και διαμαρτυριών επειδή για πρώτη φορά στην νεότερη ιστορία του το λιμάνι των Δελφών δέχτηκε «συμπτωματικά» «επίθεση» επισκέψεων από φορτηγά πλοία που δεν εκτελούσαν καμία εμπορική δραστηριότητα. Την επίθεση βέβαια την είχε αρχίσει από το 2011 το πρωτοπαλίκαρο «Παρνασσός» όπως θα αναφερθεί πιο κάτω, μόνο που ήταν ύπουλα και δεν έγινε αμέσως αντιληπτός ο ρόλος του. Άμεσα με έγγραφα και συλλογή υπογραφών, ζητήθηκαν πληροφορίες από όλους και από το Δημοτικό Συμβούλιο και Λιμενικό Ταμείο να φέρουν το θέμα προς συζήτηση. Στην συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής της οποίας μέλος είναι και ο Λιμενάρχης όλα ήταν ξεκάθαρα. Όλοι συμφώνησαν για την ανάγκη προστασίας της τουριστικότητας του λιμανιού και της κρουαζιέρας. Ο Λιμενάρχης και ο Πρόεδρος συμφώνησαν για την υποβάθμιση που δέχεται το λιμάνι όταν εν μέσω καλοκαιριού και επίσκεψης κρουαζιερόπλοιων, φορτηγά σκουριασμένα πλοία έχουν δέσει μόνιμα το μόλο και σε κάποια από αυτά εκτελούνται παράνομα εργασίες συντήρησης και επισκευών. Ο Λιμενάρχης ενημέρωσε ότι έβαλε τρία επαναλαμβανόμενα πρόστιμα στο φορτηγό πλοίο βωξίτη «Παρνασσός» του Ομίλου Μυτιληναίος που έδενε όλο το καλοκαίρι στο μόλο εκτελώντας παρατεταμένα παράνομες εργασίες (παρά την αρνητική απάντηση του Λιμεναρχείου σε αρχικό αίτημα και τις αντιδράσεις των κατοίκων) και δεν υπάρχει πλαίσιο που να του επιτρέπει να το διώξει. Είπε ότι άλλοι είναι αυτοί που θα έπρεπε να πάρουν τέτοια απόφαση φωτογραφίζοντας την γνωστή Δημοτική Αρχή. Ο πρόεδρος της Επιτροπής αμύνθηκε στις κατηγορίες ότι δεν έχει πράξει τίποτα για την προώθηση της κρουαζιέρας ενημερώνοντας ότι έχει ήδη στείλει σχετικό έγγραφο για το Σχέδιο Λιμένων αλλά στην ουσία το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας έχει εγκαταλειφτεί και διαθέτει μόνο ένα εργαζόμενο ο οποίος δεν αρκεί ούτε γα την διεκπεραίωση των καθημερινών υποχρεώσεων.
Στην πιο κρίσιμη περίοδο της Εθνικής αλλά και ακόμα περισσότερο της τοπικής οικονομίας που καθιστά αναγκαίο τον Χωροταξικό Σχεδιασμό σε στεριά και θάλασσα, «συμπτωματικά» και πάλι το Λιμενικό Ταμείο των παραλιών και του λιμανιού των παγκόσμιων Δελφών έχει εγκαταλειφτεί. Η απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας (http://karteria1.blogspot.gr/2013/11/blog-post_997.html) σε σχετική ερώτηση στην Βουλή του Βουλευτή Βοιωτίας Κου Σταθά για το Σχέδιο Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων,στο κρίσιμο σημείο αναφέρει « ... Για τον Λιμένα της Ιτέας αναφέρονται οι χρήσεις .... Η αποτύπωση αυτή βασίζεται στην πραγματική κίνηση του λιμένα και δεν προδικάζει τις χρήσεις που ο λιμένας θα μπορούσε να έχει στο μέλλον.». Σύμφωνα με αυτή την απάντηση, στην πραγματική κίνηση του λιμένα που έλαβαν υπ όψη μέχρι τον Δεκέμβριο του 2012 ήταν Εμπορία, Χύδην Φορτίο και ΟΧΙ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ.
Το ΜΕΓΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ είναι ότι στον μώλο των Δελφών στην Ιτέα εδώ και πάρα πάρα πολλά χρόνια συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο και «συμπτωματικά» και πάλι το λάθος το έκαναν προς την ίδια κατεύθυνση!!! Το 2004 ξεφόρτωσε ένα καράβι χύμα πυρήνα ελιάς και από τις αντιδράσεις κατοίκων και καταστηματαρχών δεν επαναλήφτηκε. Πρίν δύο χρόνια ξεφορτώθηκαν εξαρτήματα ανεμογεννητριών αλλά επειδή απαγορεύεται ακόμη και η πρόχειρη απόθεσή τους στο Δελφικό Τοπίο που περιλαμβάνει όλη την γύρω περιοχή δεν ξαναήρθαν. Ακόμη και αν μας έχει ξεφύγει μία ακόμα περίπτωση, επί χρόνια και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2012 δεν έχει συμβεί καμία άλλη κίνηση εκτός από πάρα πάρα πολύ Κρουαζιέρα. Το «Χύδην Φορτίο» και «Εμπορικό» είναι σαφές και ξεκάθαρο ότι είναι ξεχωριστοί χαρακτηρισμού για ένα λιμάνι. Ακόμα και αν βάλουμε μέσα «μαγείρεμα» και διαπλοκή και κάποιος χρεώσει πλαγίως στον μόλο της Ιτέας (στο 1 χιλιόμετρο απόσταση) τον χύμα βωξίτη που φορτώνουν τα καράβια στις ιδιωτικές εγκαταστάσεις και σκάλες φόρτωσης, έχουμε χύμα φορτίο αλλά δεν έχουμε άλλο εμπόριο. Αν πάλι τον βωξίτη τον χρεώσουμε ως εμπόρευμα δεν έχουμε χύμα φορτίο. Ποιος έδωσε ψεύτικα στοιχεία και έκρυψε τα δεκάδες (ίσως και πάνω από εκατό) Κρουαζιερόπλοια που έρχονται σταθερά και αυξανόμενα κάθε χρόνο στο λιμάνι των Δελφών. Ο μόνος χαρακτηρισμός που θα έπρεπε να έχει το λιμάνι των Δελφών βάση της κίνησης είναι «Κρουαζιέρα» και τελικά μόνο αυτόν δεν έχει. Ποιος απατεώνας έχει δώσει ψεύτικα στοιχεία στο συντάκτη του Σχεδίου;
Στο σημείο αυτό προκύπτει ότι η παρουσία του μεταλλευματοφόρου πλοίου «Παρνασσός» του Μυτιληναίου στο μόλο της Ιτέας κάποια Σαββατοκύριακα το 2011, πολύ περισσότερα το 2012 και σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο του 2013 ήταν «συμπτωματικά» πολύ βολική για την δημιουργία ψεύτικων εντυπώσεων για την κίνηση στο λιμάνι. Το 2011 ο Όμιλος Μυτιληναίου είχε ανακοινώσει με την S&B στο Χρηματιστήριο την εξαγορά του βωξίτη στο σύνολό του επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον του για επέκταση της βιομηχανικής δραστηριότητας και στο λιμάνι των Δελφών. Η πληροφορία αυτή μαζί με την παρουσία του πλοίου έγειρε άμεσα «πολεμικό κλίμα» στους κατοίκους των Δελφών που μέχρι τότε είχαν επικεντρωθεί στο πρόβλημα με την S&B και δεν του είχαν επιτεθεί ούτε καν για το τεραστίων διαστάσεων έγκλημα που έχει διαπράξει με το 25% του βυθού του Κορινθιακού καλυμμένο με την κόκκινη λάσπη. Η επίμονη παρουσία του δικού του μεταλλευματοφόρου πλοίου με όλες τις αρνητικές επιπτώσεις στην εικόνα του Λιμανιού, είχε ενταχθεί στην αντιπαράθεση με την S&B. Η συμφωνία Μυτιληναίου και S&B διαλύθηκε τελικά και όλοι νόμιζαν ότι θα λήξει και το πρόβλημα του «Παρνασσού». Η παρουσία του πλοίου όμως συνεχίστηκε και απ’ ότι φαίνεται τελικά ο «Παρνασσός» εκτός από την υποβάθμιση του λιμανιού της Ιτέας «έγραφε μέρες» και για το Σχέδιο Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων του Δεκεμβρίου του 2012. Την τακτική αυτή κράτησε και πιο επιθετικά το 2013 όπου σχεδόν μετέτρεψε τον μώλο των Δελφών σε ιδιωτικό αγκυροβόλιο και καρνάγιο επισκευών κατά παράβαση Νόμων και περιορισμών. Και τι αν πλήρωσε τρία πρόστιμα των 4.000 ευρώ στο σύνολο για δεκάδες μέρες που έμεινε στο μόλο και εκτελούσε εργασίες. Αν είχε πάει στα προβλεπόμενα λιμάνια θα είχε πληρώσει πολλαπλάσια. Βράδια, μεσημέρια ακόμα και όταν στην άλλη πλευρά του μόλου ήταν δεμένα κρουαζιερόπλοια εκτελούσε κοπή και χτυπήματα μετάλλων και ηλεκτροκολλήσεις με απόβλητα των εργασιών να πέφτουν στην θάλασσα. Πρόκληση και προσβολή. Ταυτόχρονα και πάλι «συμπτωματικά» φέτος το καλοκαίρι του 2013 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία ξεφόρτωμα Χύδην αδρανούς υλικού από πλοία σε αυτοκίνητα με σύννεφα σκόνης να σηκώνονται σε κάθε κίνηση και τα φορτηγά αυτοκίνητα να έχουν μποτιλιάρει τον μόλο και τους κεντρικούς δρόμους ενώ η Ιτέα και οι Δελφοί περιμένουν να ζήσουν από τον τουρισμό. Την πρώτη φορά Σάββατο στην καρδιά του καλοκαιριού και την επόμενη παραμονή τοπικής Εορτής και αργίας, που ακόμα και για να δουλέψει κάποιος στην οικοδομή θέλει ειδική άδεια. Και άλλα σκόρπια σαπιοκάραβα ήρθαν στο λιμάνι, άραξαν χωρίς καμία εμπορική κίνηση , έγραψαν ψεύτικες μέρες για το Σχέδιο Λιμένων και έφυγαν. Και αυτά και τυχαία να ήταν, κανένας δεν πιστεύει πια ότι η μυστηριώδη παρουσία τους ήταν «συμπτωματικά» βολική.
Αυτά που κάποτε έμοιαζαν μεμονωμένα και τυχαία τώρα αποκτούν συνοχή και νόημα. Δεν υπάρχουν πια κορόιδα που να πιστεύουν στις τόσες «συμπτώσεις». Και άχρηστοι να ήταν οι αρμόδιοι και να έπαιρναν αποφάσεις στην τύχη, κάποιες αποφάσεις θα είχαν θετικό αποτέλεσμα για την τοπική κοινωνία. Κανείς ποτέ δεν ζήτησε να κλείσει  π.χ. η S&B, κάποιοι όμως κάνουν ότι μπορούν για να «κλείσει» η τοπική κοινωνία. Η επιμονή αυτών των «κάποιων» να υποβαθμίσουν πλήρως το λιμάνι των Δελφών βυθίζοντας μια κοινωνία στην φτώχια έχει καταντήσει ακραία προσβλητική και προκλητική.
Στα πλαίσια του Νόμου, κάποιοι θα πρέπει να πληρώσουν ακριβά και παραδειγματικά για ψεύτικες αποφάσεις και ψεύτικα στοιχεία που εξυπηρετούν αυτή την επιμονή.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.