Η προφορική παράδοση του χωριού διασώζει το παρακάτω, πολύ
σημαντικό, νομίζω, για τη χαραχτηρολογία του Σουβαλιώτη ( το άκουσα, πριν, πολλά
χρόνια, διανθισμένο και παραλλαγμένο με πολύ γούστο από τον μπάρμπα Στάθη το Γούλα....
μακαρίτη τώρα κι ‘αυτόν…).
Όταν, λέει, σήμανε, ή ώρα της ελευθερίας από του Τούρκους, γύρω
στο 1830, ο Αγάς της περιοχής μας, που κατοικούσε, φαίνεται στο Δαδί, έστειλε
μαντατοφόρους στα χωριά, να κατέβουν μια ορισμένη μέρα στον κάμπο, να μελετήσουν
τη μοιρασιά του.
Κι ανταποκρίθηκαν, λέει η παράδοση, με την προθυμία που
ταιριάζει σε τέτοια πρόσκληση, όλοι, εκτός από τους ….Σουβαλιώτες!!!!
Δε φάνηκε, λέει, κανένας στις διαπραγματεύσεις. Κι όταν,
παραξενεμένος ο Αγάς, ζήτησε να δει τι συμβαίνει, τον καθησύχασαν πως <<τίποτα
το έκτακτο μόνο, πού ν’ αφήσει κανένας τώρα, καιρός που είναι – καλοκαιράκι οπωσδήποτε…
- την απάνω Σουβάλα, και κάποιο πανηγυράκι μαζί, και να τρέχει στον κάμπο για
προκοπές και μπελάδες….Γύρευε τη δουλεία σου…>>.
Έτσι ο κάμπος πήγε σ’ αυτούς που τον ήθελαν.
Και οι Σουβαλιώτες; Δε χάνεται, φαίνεται, ο τζίτζικας του μύθου,
κι ας τον ξαποστέλνει το εργατικό μυρμίγκι να …. Χοροπηδήσει στην κρίσιμη ώρα της
ανάγκης.
Οι Σουβαλιώτες ζουν και βασιλεύουν και – τόσο μόνον!
Τον κόσμο δεν τον κυριεύουν!
Δεν τον χρειάστηκαν!
…..Δεν λέω πως δεν υπάρχουν πιο άξια ζούμπερα από τα τζιτζίκια - μέλισσες να πούμε, μυρμίγκια, πουλιά – πώς οι
…. Σουβαλιώτες όμως αλατίζουν τη Ρούμελη, είναι απολύτως βέβαιο!
Κι ας κινδυνεύουμε να χαρακτηρισθούμε ελαφροί και ανεπρόκοποι.
<< οι ελαφροί ας με λέγουν ελαφρόν>> που θα ‘λεγε
κι ο Καβάφης…..
(Λ. Κούσουλας ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ Ιούνιος 1977)
Κάποιοι νεότεροι πρόσθεσαν ότι ο Αγάς ήταν και Σαββατογεννημένος
και κατάρα έδωσε;;;;;;; Ευχή έδωσε ;;;;;;
Ακόμη δεν έχει δείξει …..ή έχει δείξει.
το κακο ειναι πωσ πολυ σουβαλιωτεσ πλεον εχουν κολληση την αρωστια απο τουσ δαδιωτεσ!!!(χαριτολογοντασ για τα χρηματα ενοω)
ΑπάντησηΔιαγραφή