Η διαφαινόμενη μη λειτουργία του λιφτ “Ηρακλής” το σημαντικότερο ζήτημα φέτος. Ανησυχία στον επαγγελματικό κόσμο και φόβοι για πτώση της κίνησης. Την ανάγκη βελτίωσης της οδικής πρόσβασης θέτουν οι δήμαρχοι της περιοχής, τι γίνεται με τον αποχιονισμό....
Αποτελεί το asset χωρίς αμφιβολία για όλη την παραπαρνάσσια περιοχή και σημαντικό τμήμα της Στερεάς Ελλάδας. Η κατάσταση αναφορικά με τη λειτουργία του, η ελκυστικότητα του για τους λάτρεις της χιονοδρομίας και των χειμερινών σπορ -και όχι μόνο- και η κίνηση και η επισκεψιμότητα που προκαλεί δίνουν τον τόνο και υπαγορεύουν σε σημαντικό βαθμό το ρυθμό της οικονομικής και κοινωνικής ζωής στην περιοχή χρόνια τώρα.
Ο λόγος, φυσικά, για το χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού,
για το οποίο ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την φετινή χειμερινή σεζόν. Ωστόσο,
τα προβλήματα δεν λείπουν και δεν πρόκειται, δυστυχώς, να λείψουν καθ όλη την
χιονοδρομική περίοδο, η έναρξη της οποίας -με επίκεντρο το άνοιγμα του
χιονοδρομικού- δεν έχει ακόμα
προσδιοριστεί.
Τα βασικότερα “ανοιχτά μέτωπα” αφορούν στον αναβατήρα
“Ηρακλής”, στο χρόνιο ζήτημα των οδικών προσβάσεων στο χιονοδρομικό κέντρο,
καθώς και στον εκχιονισμό. Η Εν Δελφοίς
έχει όλο το ρεπορτάζ.
Ο “Ηρακλής”
Αναμφίβολα το μείζον θέμα της φετινής χρονιάς για τον
Παρνασσό είναι ο “Ηρακλής”. Πρόκειται για εναέριο αναβατήρα, έναν από τους
κεντρικούς αναβατήρες στις πίστες του χιονοδρομικού. Ο “Ηρακλής” εγκαταστάθηκε
το 1993, έχει μήκος 1.125 μέτρα και η δυναμικότητά του είναι να ανεβάζει στις
πίστες 2.500 άτομα ανά ώρα.
Σύμφωνα με όλες τις συγκλίνουσες πληροφορίες που συνέλεξε το
ρεπορτάζ της Εν Δελφοίς, ο “Ηρακλής” φέτος δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Η
διαφαινόμενη αυτή αρνητική εξέλιξη αναμένεται να επηρεάσει δυσμενώς τη
λειτουργία του χιονοδρομικού και να έχει αντίκτυπο -μικρό ή μεγάλο, αυτό είναι
κάτι που μένει να φανεί- στην επισκεψιμότητα στο Κέντρο και γενικότερα σε όλη
την παραπαρνάσσια περιοχή, με προφανείς συνέπειες στην τουριστική κίνηση της
φετινής χειμερινής σεζόν και στον οικονομικό κύκλο που αυτή προκαλεί τόσο στη
στενή περί τον Παρνασσό περιοχή, όπως και στην ευρύτερη.
Όπως προαναφέραμε ο αναβατήρας “Ηρακλής” είναι
εγκατεστημένος πριν από 30 ακριβώς χρόνια, το 1993, ενώ νέο στοιχείο που έχει
προκύψει από τα σχετικά κανονιστικά πρωτόκολλα λειτουργίας των χιονοδρομικών
κέντρων είναι πως πρέπει οι αναβατήρες, μεταξύ άλλων, να είναι πιστοποιημένοι.
Με δεδομένη την παλαιότητα του λιφτ, η διοίκηση του
χιονοδρομικού έκρινε -και μάλλον ορθά- πως δεν έπρεπε να επιλέξει την απλή
συντήρηση του αναβατήρα, κάτι που δεν θα έλυνε το πρόβλημα αλλά απλώς θα το
μετέθετε για το μέλλον, αλλά να προετοιμάσει και να υποβάλει πρόταση
χρηματοδότησης για νέα και σύγχρονη εγκατάσταση. Κάτι που συνεπάγεται πως φέτος
το συγκεκριμένο λιφτ θα είναι εκτός λειτουργίας, με την προσδοκία του χρόνου να
έχει αντικατασταθεί από σύγχρονο αναβατήρα.
Για το θέμα αναμένεται τις προσεχείς ημέρες η επίσημη
τοποθέτηση του Κέντρου, που προς το παρόν δεν έχει γνωστοποιήσει δημόσια τις
προθέσεις και τους σχεδιασμούς του σχετικά.
Ο Διευθυντής του χιονοδρομικού, Αντώνης Τουρκοχωρίτης, με τον οποίο επικοινώνησε η Εν Δελφοίς,
αρκέστηκε επί της παρούσης να σημειώσει μόνο πως το χιονοδρομικό βρίσκεται σε
διαδικασία νομιμοποίησης, σύμφωνα με την ΚΥΑ 14807/2022, ΦΕΚ Β 4134/3-8 2022.
Το ζήτημα
των προσβάσεων
Ένα άλλο μείζον ζήτημα, ευρύτερης υποδομής αυτή τη φορά,
είναι η κατάσταση των οδικών προσβάσεων προς το χιονοδρομικό. Κι αναφερόμαστε
στην πρόσβαση από Πολύδροσο αφενός (Μπαλαλούκας)
και προς το σαλέ της Φτερόλακας
αφετέρου. Ο πρώτος δρόμος, αρμοδιότητας Δήμου Δελφών, είναι μεν προσβάσιμος,
έχουν γίνει επεμβάσεις με κονδύλι ύψους 70.000€ με περιφερειακή χρηματοδότηση,
ωστόσο χρειάζονται οπωσδήποτε βελτιωτικές παρεμβάσεις σε αρκετά σημεία του,
όπως ενδεικτικά τα στηθαία και η ποιότητα του οδοστρώματος.
Ο δεύτερος είναι μη προσβάσιμος κατ ουσίαν, όπως φαίνεται και από το σχετικό φωτογραφικό υλικό που δημοσιεύουμε και το οποίο λήφθηκε σε αυτοψία της Εν Δελφοίς που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης. Ο δρόμος είχε παραμείνει για χρόνια εγκαταλελειμμένος και έχει σε όχι λίγα σημεία του καταστραφεί. Ο Δήμος Αμφίκλειας-Ελάτειας, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει, έκανε κάθε χρόνο ορισμένες παρεμβάσεις προκειμένου να μπορεί να είναι κάπως λειτουργικός, ωστόσο η συντήρησή του αποδεικνύεται ιδιαίτερα κοστοβόρα για τις οικονομικές δυνατότητες ενός Δήμου και δεν μπορεί να συνεχίζεται κάθε χρόνο.
Η πραγματικότητα αυτή υποδεικνύει την ανάγκη μιας ολιστικής
αντιμετώπισης του ζητήματος, τόσο του “Μπαλαλούκα” όσο και του δρόμου προς τη
Φτερόλακα. Το εν λόγω ζήτημα τέθηκε και σε πρόσφατη συνάντηση των δημάρχων
Αμφίκλειας-Ελάτειας, Αθανασίας Στιβακτή,
Δελφών, Παναγιώτη Ταγκαλή και
Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας, Γιάννη
Σταθά, με τον Περιφερειάρχη, Φάνη
Σπανό.
Πιο συγκεκριμένα, οι τρεις δήμαρχοι σε σύσκεψη που έγινε
ενόψει της νέας χιονοδρομικής περιόδου έθεσαν προς την περιφερειακή Αρχή την
αναγκαιότητα αυτή και συζήτησαν για το σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση από
πλευράς Περιφέρειας μελετών για την οριστική αποκατάσταση των οδικών προσβάσεων
στο Κέντρο.
Για τον ίδιο λόγο οι τρεις δήμαρχοι του παραπαρνάσσιου
πεδίου είχαν συνάντηση και με τον εκτελούντα χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου της
ΕΤΑΔ, Παναγιώτη Μπαλωμένο. Για το
συγκεκριμένο ζήτημα πρέπει να τονίσουμε ότι έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη από
την ΕΤΑΔ, η οποία έχει προωθηθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας
Στερεάς Ελλάδας, προκειμένου να αξιολογηθεί.
Ο
εκχιονισμός
Ένα επιπλέον ζήτημα που συζητήθηκε στη σύσκεψη
Στιβακτή-Σταθά-Ταγκαλή με Σπανό ήταν η διαδικασία του φετινού εκχιονισμού, στο
οποίο η συνδρομή της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας είναι αποφασιστικής σημασίας.
Στο Δήμο Αμφίκλειας-Ελάτειας δηλώνουν πως η διαδικασία θα γίνει και φέτος
κανονικά και με επιτυχία, ενώ και στο Δήμο Δελφών τοποθετούνται ανάλογα,
εντούτοις από πλευράς Δήμου Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας επισημάνθηκε η ανάγκη
να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στις καταβολές των δεδουλευμένων προς τους
χειριστές μηχανημάτων που μισθώνει η Περιφέρεια.
Ανησυχία
στον επαγγελματικό κόσμο
Το πλέον σοβαρό ζήτημα που απασχολεί όλους όσοι επηρεάζονται
από τη λειτουργία του χιονοδρομικού κέντρου ως προς την οικονομική κίνηση που
αυτό δημιουργεί στην περιοχή είναι, φυσικά, οι εξελίξεις αναφορικά με τη
λειτουργία ή μη του “Ηρακλή”. Στο παραπαρνάσσιο πεδίο εκλαμβάνεται ως δεδομένο
ότι ο αναβατήρας φέτος δεν θα λειτουργήσει και ότι η πραγματικότητα αυτή θα
επιδράσει αρνητικά στην τουριστική κίνηση στην περιοχή.
“Υπάρχει, πράγματι, σοβαρή ανησυχία στους επαγγελματίες εδώ
από τη μη λειτουργία, όπως φαίνεται, του λιφτ, όσο βέβαια και αν η επιλογή της
διοίκησης να δρομολογήσει την αντικατάστασή του με νέο και σύγχρονο αναβατήρα
μακροπρόθεσμα κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση”, θα τονίσει στην Εν Δελφοίς ο
Αντιδήμαρχος Δ.Ε. Παρνασσού του Δήμου Δελφών, Θανάσης Αδαμάκος, κι εξηγεί το κλίμα επικρατεί στις τάξεις των
επαγγελματιών:
“Η μη λειτουργία φέτος του “Ηρακλή” πιθανόν να πλήξει τη
λειτουργία του χιονοδρομικού και να μειώσει τους χιονοδρόμους και τους
επισκέπτες. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα κατευθυνθούν προς άλλες επιλογές, όπως
ενδεικτικά τα Καλάβρυτα. Και τα επόμενα χρόνια θα πρέπει ο Παρνασσός να τους
προσελκύσει εκ νέου”…
Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε ότι εντείνονται οι φήμες σε
όλο το παραπαρνάσσιο πεδίο για την ισχυρή πρόθεση άμεσης εμπλοκής στο
χιονοδρομικό κέντρο γνωστού επιχειρηματία, ο οποίος ήδη δραστηριοποιείται
δυναμικά στην περιοχή στον επιχειρηματικό και όχι μόνο τομέα. Ζήτημα, όμως, που
προς το παρόν βρίσκεται στο στάδιο των εικασιών και των αδιασταύρωτων
πληροφοριών, χωρίς όμως ακόμα να υπάρχει κάτι συγκεκριμένα θετικό και
χειροπιαστό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.