Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα, Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, τιμάται η μνήμη των: Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου . .....

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ στις 11:00 πμ στον ΣΤΑΘΜΟ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ


 Την Κυριακή 19 Ιουνίου στις 11 το πρωί στο σταθμό της Κάτω Τιθορέας είναι προγραμματισμένη η μεγάλη κινητοποίηση διαμαρτυρίας για το συγκοινωνιακό αποκλεισμό του παραπαρνάσιου πεδίου.....Αποκλεισμός ο οποίος οφείλεται εδώ και δύο χρόνια στον τερματισμό αρχικά των δρομολογίων των αμαξοστοιχιών 1520 και 1521 που εξυπηρετούσαν την σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα και με την επαναφορά τους πριν από ένα περίπου μήνα, κατά τρόπο όμως που κατ ουσίαν συνιστά την επαναφορά αυτή ως δώρον-άδωρο, καθώς τα δρομολόγια αυτά, όπως επανειλημμένα έχουμε αναφέρει, απέχουν πάρα πολύ από το να εξυπηρετούν κατά τρόπο στοιχειωδώς λειτουργικό τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτομένων την περιοχή.

Η ανακοίνωση του νέου πλαισίου δρομολογίων του τρένου και η διαιώνιση του συγκοινωνιακού αποκλεισμού ενεργοποίησε ξανά την τοπική κοινωνία των πολιτών -σύλλογοι και φορείς- που μέσω της Επιτροπής Αγώνα που είχε συσταθεί και με την ισχυρή συνδρομή των δήμων Αμφίκλειας-Ελάτειας και Δελφών διοργανώνουν την συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Κυριακή στην Κάτω Τιθορέα ως την πρώτη μορφή διεκδίκησης και πρώτο στάδιο κλιμάκωσης των αντιδράσεών τους με αποκλειστικό στόχο την δικαίωση των αιτημάτων τους και την επαναθέσπιση δρομολογίων που εξυπηρετούν τις ανάγκες τους.

 

Το iparnassos παραθέτει το χρονικό των όσων έχουν λάβει χώρα από τον τερματισμό των δρομολογίων πριν από δύο σχεδόν χρόνια μέχρι την κινητοποίηση της Κυριακής στην Κάτω Τιθορέα και σας το παρουσιάζει!

 

Από τον Ιούλιο του 2018 λίγους μήνες μετά την παράδοση στην κυκλοφορία της σήραγγας  Καλλίδρομου λειτουργούσαν 16 δρομολόγια τρένων.

Τον Μάρτιο του 2020 τα δρομολόγια είχαν ανασταλεί λόγω πανδημίας, ξεκίνησαν εκ νέου του Ιούλιο, αλλά το Σεπτέμβριο σταμάτησαν οριστικά.

Από τότε, για ένα ολόκληρο χρόνο, στα συνεχή αιτήματά για επαναφορά των δρομολογίων κάτοικοι και φορείς του παραπαρνάσσιου πεδίου άκουγαν δικαιολογίες του τύπου ότι “οι περικοπές θα ήταν παροδικές λόγω των μέτρων για την πανδημία”.

Τον Σεπτέμβριο του 2021 ο Υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε την συρρίκνωση των δρομολογίων από 16 σε μόλις 4 και μάλιστα και σε ημέρες και ώρες που δεν διευκόλυναν τους κατοίκους. Οι επιδοτήσεις προς την εταιρεία, ωστόσο, καταβάλλονταν κανονικά!

Επιπρόσθετα,  ο Υπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η ικανοποίηση παρόμοιων αιτημάτων οδηγεί σε …μείωση των συντάξεων!!

Από τον Οκτώβρη του 2021 η επιτροπή αγώνα για την επαναλειτουργία των δρομολογίων εντατικοποίησε  τον αγώνα και τις διεκδικήσεις, επισημαίνοντας  ότι η εξασφάλιση Δημόσιων Συγκοινωνιών  είναι υποχρέωση  του κράτους και προτεραιότητα της Ε.Ε. ως κοινωνικό αγαθό το οποίο δεν επιτρέπεται να προσεγγίζεται αποκλειστικά και μόνο με οικονομικά κριτήρια.

Ψήφισμα δεκάδων συλλόγων, φορέων και των Δήμων της περιοχής (Δήμος Αμφίκλειας - Ελάτειας, Δήμος Δελφών), έφτασε μαζί με άλλες αναφορές για το ίδιο θέμα, στη βουλή από βουλευτές όλων σχεδόν των κομμάτων  με αόριστες, όμως, και ασαφείς απαντήσεις των αρμόδιων Υπουργών.

Αρχές του 2022 ανακοινώθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τις 16 Απριλίου 2022.  Δύο μέρες  όμως πριν την κινητοποίηση (συμπτωματικά ;;), στις 14 Απριλίου 2022 συγκεκριμένα,  ανακοινώθηκε  η υπογραφή της (εδώ και 2 χρόνια αναμενόμενης) Σύμβασης για τις άγονες (και όχι μόνο) γραμμές και ανακοινώθηκε επίσης το προβλεπόμενο και δεσμευτικό πλήθος των δρομολογίων (με τρένα) στην περιοχή.

Κατά την πανηγυρική ανακοίνωση της υπογραφής της νέας  Σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακούσαμε και διαβάσαμε για «αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών» για «καλύτερες και υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες, σύγχρονα τραίνα, πιο συχνά δρομολόγια» για «σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές σε ολόκληρη την Ελλάδα, καλύπτοντας και προορισμούς που θεωρούνται μη εμπορικοί», και τέλος για «δέσμευση για  πλήρη εκτέλεση συγκεκριμένης δρομολογιακής πολιτικής».

Στη σύμβαση υπήρχε η δέσμευση για:

1 ζεύγος με απλό ΤΡΕΝΟ καθημερινά από Λειανοκλάδι έως Αθήνα μέσω της παλιάς γραμμής,

4  ζεύγη με απλό ΤΡΕΝΟ καθημερινά μεταξύ Τιθορέας – Στυλίδας μέσω της παλιάς γραμμής και

1 ζεύγος με Λεωφορείο καθημερινά μεταξύ Τιθορέας και Οινόης (αν και κανένας δεν το είχε ζητήσει και κανείς δεν γνωρίζει σε τι εξυπηρετεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο!)

Την ίδια μέρα, στις 14 Απριλίου, θεωρώντας η επιτροπή και οι φορείς ότι τα αιτήματα ικανοποιούνται, αποφασίστηκε ομόφωνα η αναστολή της κινητοποίησης μέχρι να επιβεβαιωθεί η πλήρης υλοποίηση του σχεδιασμού της Σύμβασης με τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις.

Τελικά στην παλιά γραμμή από 15 Μαΐου:

Α. Στα κουτσουρεμένα, από το Σεπτέμβρη του 2021,  4 δρομολόγια τρένων, προστέθηκαν 10 δρομολόγια ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ!!  (5 προς Αθήνα και 5 από Αθήνα),  με άφιξη στην Αθήνα στις 12 το μεσημέρι και επιστροφή από Αθήνα αργά τα μεσάνυχτα (στην Αμφίκλεια στις 00:17, στον Μπράλο στις 00:47) με διάρκεια διαδρομής 4 ώρες από/προς Αμφίκλεια!! 4,5 ώρες από/προς Μπράλο!!!

Στερώντας το αυτονόητο, δίκαιο και μόνιμο αίτημά:

Δυνατότητα για καθημερινή μετάβαση στην Πρωτεύουσα το πρωί και επιστροφή αυθημερόν!

Β. Προστέθηκαν 4 ζεύγη / ημέρα,  τοπικών δρομολογίων Στυλίδα – Τιθορέα, μέσω της παλιάς γραμμής. Όλα με ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ!!  Πρώτη πρωινή άφιξη στη Λαμία στις 11:10 πμ.!!

Θα μπορούσαν να καλύψουν σε μεγάλο βαθμό ανάγκες που κάλυπταν τα καταργημένα δρομολόγια του ΚΤΕΛ (στις αυτονόητες – δίκαιες διεκδικήσεις της κοινωνίας των πολιτών, των φορέων και των δήμων, άλλωστε), αν υπήρχε πραγματικά πρωινό δρομολόγιο, ιδίως προς Λαμία, και αν μπορούσαν  να σταθμεύουν σε κεντρικά – κομβικά σημεία των χωριών και όχι μόνο στους σχετικά απομακρυσμένους σταθμούς.

Θα μπορούσαν (όπως λανθασμένα θεωρήθηκε αρχικώς) να χρησιμοποιηθούν και για μεταφορά στον σταθμό της Τιθορέας και μετάβαση στα τρένα IC της νέας – κεντρικής γραμμής του σιδηροδρομικού δικτύου και αντίστροφα (αποβίβαση στην Τιθορέα και μεταφορά με  Λεωφορείο στα χωριά μας) αλλά από τα συνολικά 6 δρομολόγια Τιθορέα – Αθήνα με τρένα  IC της νέας σύγχρονης γραμμής:

Τα 2 χάνονται για λίγα λεπτά (αφού πχ έχουμε άφιξη του τοπικού λεωφορείου στην Τιθορέα στις 13:36 ενώ το 55(IC) για Αθήνα φεύγει στις 13:31).   Άλλα 2 καταλήγουν μη λειτουργικά και ιδιαίτερα χρονοβόρα αφού χρειάζεται αναμονή στο σταθμό της Τιθορέας για περίπου 2 ώρες (πχ το λεωφορείο φτάνει στις 13:36 και το τρένο περνάει στις 15:31).

 Άρα με αυτόν τον τρόπο, σαν ανταπόκριση, πρακτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο τα 2 από τα 6!

Σε νέα συνάντηση Δήμων, συλλόγων και φορέων καταδεείχθηκε και επισημάνθηκε ο εμπαιγμός και η κοροϊδία των υπεύθυνων που άλλα υποσχέθηκαν και άλλα έκαναν!

Παρά τις γραπτές δεσμεύσεις, δεν είδαμε ούτε ένα παραπάνω δρομολόγιο τρένου στην περιοχή, παρά μόνο δυσλειτουργικά και άκρως χρονοβόρα δρομολόγια με λεωφορεία που αποτρέπουν την αυθημερόν μετάβαση και επιστροφή στην Αθήνα! Επισημάνθηκε ότι ακόμα και από το νέο δίκτυο, με τα σύγχρονα τρένα IC, δεν υπάρχει καμία δυνατότητα για αυθημερόν μετάβαση και επιστροφή, αφού η πρώτη «πρωινή» άφιξη στην Αθήνα συνεχίζει να είναι στις 13:00 το μεσημέρι («εξαιρείται το ασημένιο βέλος» που και αυτό όμως φτάνει Αθήνα στις 11:03…)

Τονίστηκε επίσης ότι η σημερινή κατάσταση, κλιματική αλλαγή – στόχοι για μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου – ενεργειακή κρίση – ακρίβεια – υποβάθμιση περιοχής, κάνει ακόμα πιο επιτακτική την δικαίωση των αυτονόητων αιτημάτων.

Διευκρινίστηκε πρρόσθετα πως βάσει του άρθρου 9 της νέας Σύμβασης Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Δημόσιο είναι αυτό που έχει την ευθύνη για τον καθορισμό των υπηρεσιών, της τιμολογιακής πολιτικής, των διαδρομών και την αναπροσαρμογή τους! Στην ανακοίνωσή της η Πρωτοβουλία Πολιτών Αμφίκλειας αναφέρει, ότι ο κύριος υπεύθυνος για τα δρομολόγια και την πολιτική για τις άγονες γραμμές, είναι το Ελληνικό Δημόσιο.

Το Ελληνικό Δημόσιο και η  Κυβέρνηση, τονίζουν, πρέπει να είναι ο αποδέκτης των αιτημάτων, των διεκδικήσεων και των διαμαρτυριών τους.

Έτσι, αποφασίστηκε:

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ στις 11:00 πμ

στον ΣΤΑΘΜΟ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ

Με τα ίδια αυτονόητα και δίκαια αιτήματα:

Άμεση επαναφορά των 16 καθημερινών δρομολογίων του σιδηροδρόμου στην παλιά γραμμή  (με τρένα φυσικά και όχι λεωφορεία)  με δυνατότητα για καθημερινή μετάβαση στην Πρωτεύουσα το πρωί και επιστροφή αυθημερόν το βράδυ και όχι στα άγρια μεσάνυκτα!

Αυτή τη φορά, υπογραμμίζουν κατηγορηματικά,  η κινητοποίηση δεν θα ανασταλεί για κανένα λόγο και για καμιά υπόσχεση...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου