Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Τίτη σήμερα 19 Μαρτίου....

Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021

Ο συγκοινωνιακός στραγγαλισμός του ανατολικού Παρνασσού - Αναφορά Νάσου Αθανασίου στη Βουλή

Ούτε στην Αμφίκλεια ούτε στη Λαμία ούτε στην Αθήνα. Κανέναν κεντρικό προορισμό δεν μπορούν να πάρουν, αν δεν διαθέτουν ιδιωτικό μέσο μεταφοράς, οι κάτοικοι χωριών και κωμοπόλεων του Παρνασσού στους νομούς Φθιώτιδας και Φωκίδας.  .....

Η «αγία» ελεύθερη αγορά και η γνωστή κυβερνητική απροθυμία να ρυθμίσει το έργο των ιδιωτών παρόχων συγκοινωνιακών υπηρεσιών έφεραν το νέο «θαύμα». Άφησαν την υπέροχη περιοχή του ανατολικού Παρνασσού χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς! 

Για τον ανεπίτρεπτο σε ευρωπαϊκή χώρα συγκοινωνιακό στραγγαλισμό κατέθεσε σήμερα Αναφορά στη Βουλή, ο Νάσος Αθανασίου καταθέτοντας επιστολή διαμαρτυρίας που του απέστειλε ο Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Συλλόγος των Απανταχού Δρυμαιωτών. Στην επιστολή επαναλαμβάνεται η κραυγή αγωνίας των κατοίκων, στην οποία κωφεύει η κυβέρνηση. Ο βουλευτής ζητεί από τα Υπουργεία Μεταφορών και Εσωτερικών να αναλάβουν άμεσα πρωτοβουλίες για την επίλυση του προβλήματος, που καταδικάζει την περιοχή με μαρασμό.

Οι κάτοικοι του δήμου Αμφίκλειας-Ελάτειας του Νομού Φθιώτιδας, αλλά και οι δημότες χωριών των δήμων Παρνασσού και Δελφών του Νομού Φωκίδας, δηλαδή ένας πληθυσμός που υπερβαίνει τις 10.000 ψυχές, υπόκεινται σε πραγματικό κατ’οίκον αποκλεισμό, όχι εξ’αιτίας του Covid-19, αλλά εξαιτίας του “Covid-Mitsotakis”. Τα ναύλα για ταξί είναι αστρονομικά για συνταξιούχους, φοιτητές, χαμηλοεισοδηματίες που θέλουν να επισκεφθούν νοσοκομεία, δημόσιες υπηρεσίες, να εργαστούν σε άλλον νομό, ή για όσους επιθυμούν να επισκεφθούν την περιοχή. Οι οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες του εκεί αγροτικού κόσμου,  εξαφανίζονται από τον συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας εξ’αιτίας των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων που εφαρμόζουν άγαρμπα και ανελαστικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα ΚΤΕΛ Ν. Φθιώτιδας. Το αισχρό είναι ότι αυτή η κυβερνητική απάθεια εμφανίζεται ως μεταρρύθμιση.  

Όλο το καλοκαίρι, παρά την άρση των υγειονομικών περιορισμών στις μετακινήσεις, κανένα τρένο δεν σφύριξε στους σταθμούς Αμφίκλειας, Λιλαίας, Μπράλου. Την 1η Σεπτεμβρίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όρισε δρομολόγια μόνο για…τουριστικούς λόγους κατά τα Σαββατοκύριακα. Μάλιστα, διαμηνύθηκε ότι κι αυτά δρομολογούνται, δοκιμαστικά. Οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται περί εμπαιγμού. Φοβούνται ότι οι υπηρεσίες αναζητούν εποχή για να καταμετρήσουν μειωμένη κίνηση ώστε να τη χρησιμοποιήσουν ως πρόσχημα για να καταργήσουν κι αυτά. 

Άλλωστε, από το σχεδιασμό της κυβέρνησης απουσιάζει η δρομολόγηση τρένου για χιονοδρόμους, κάτι που ο βουλευτής είχε προτείνει πριν από πολλά χρόνια, και είχε τότε κερδίσει την επιδοκιμασία όλων των βουλευτών της περιοχής. Αυτό το τρένο θα μετέφερε στον σταθμό της Λιλαίας τους σκιέρ, οι οποίοι κατόπιν, με το ίδιο εισιτήριο, θα επιβιβάζονταν σε λεωφορεία προς τα δύο χιονοδρομικά κέντρα του Παρνασσού. 

Ο βουλευτής επιφυλάσσεται να επαναφέρει την πρόταση, δίνοντας έτσι ένα παράδειγμα του πως μπορείς  να αυξήσεις την συγκοινωνιακή ζήτηση.  Τέτοια μέτρα αποσυμφορούν την Αράχωβα και διαχέουν το χειμερινό τουρισμό σε όλη την περιοχή. 


Η κατάσταση σήμερα είναι τραγική. Φέτος σημειώθηκε σημαντική μείωση επισκεπτών, εξαιτίας της κατάργησης των καθημερινών δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στην κατάργηση αυτή ήρθε πριν λίγες ημέρες να προστεθεί η απόφαση των ΚΤΕΛ Ν. Φθιώτιδας για πλήρη παύση κάθε χειμερινού δρομολογίου από τη Λαμία, προς Αμφίκλεια, Ελάτεια και Τιθορέα! Έτσι, οι κάτοικοι χωριών όπως π.χ. η Δρυμαία δεν θα μπορούν να επισκεφθούν ούτε τη γειτονική Αμφίκλεια για να προμηθευτούν τα απαραίτητα, αν δεν έχουν ΙΧ!

Σημειώνεται επίσης, ότι το οδικό δίκτυο της περιοχής είναι από τα πλέον κακοσυντηρημένα της χώρας και ότι έως πριν λίγα χρόνια, ο Δήμος Αμφίκλειας-Ελάτειας ήταν ο δήμος με τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα.

 «Το Υπουργείο Μεταφορών εδώ και δύο χρόνια παίζει το κρυφτό με τους κατοίκους, που διαμαρτύρονται μάταια και ζητούν την επανέναρξη καθημερινών, σιδηροδρομικών δρομολογίων προς την Αθήνα και τη Λαμία» δήλωσε ο Νάσος Αθανασίου. «Η κυβέρνηση, αν και έχει τη δυνατότητα να επιδοτήσει δρομολόγια τρένου και ΚΤΕΛ για να στηρίξει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία, ποιεί την νήσσαν. Γιατί άραγε; Γιατί αρνούνται να κάνουν κάτι που μπορεί να το δει κανείς ακόμη και στις Άλπεις»; 






 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου