Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Σάββατο 29 Μαΐου 2021

Γιατί ; ; ….η Φωκίδα μένει στάσιμη ; ; - του Νίκου Δρόλαπα


 Ο χρόνος περνάει και χάνεται…χάνεται…..

      Κι η Φωκίδα, με το βλέμμα του ήρωα ζητιάνου……

       Βάλτος….τα όνειρα ….

       ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ  να έχει τον διαγώνιο Σύγχρονο Αυτοκινητόδρομο, όταν η ολοκλήρωση του πλέγματος των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας χαράσσει απαρέγκλιτα τη πορεία του μέσα από τη Φωκίδα ;  

      Τόσο καταδικασμένη είναι η Φωκίδα, να μένει εσαεί αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο ;  Να ζει μέσα στη μιζέρια των δρόμων, που όποιος τους διέρχεται δεν θέλει να τους υποστεί για δεύτερη φορά ; 

       Επισκευάζεται πάλι ο παλιός δρόμος στο τμήμα από Γραβιά προς Βάργιανη έως Μεταλλεία και οι αιρετοί της Φωκίδας εξαπατούν πολιτικά τους Φωκείς ότι αρχίζει η κατασκευή του διαγώνιου ( γενικώς και αορίστως )  --  αφήνοντας να εννοηθεί  --  ότι πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο, ενώ θα γίνει βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου…. 

      Αυτό όμως είναι ένα μεγάλο ψέμα.  Γιατί, ολοκληρωμένες μελέτες με χάραξη αυτοκινητοδρόμου ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ….! 

      Όλοι όσοι λαμβάνουν τις αποφάσεις αυτές, δέχονται, κατά μία καθησυχαστική και αντικειμενική έκφραση, ότι δεν είναι μελετητικά ώριμο το έργο,  ή, ότι εκκρεμούν οι μελέτες των δύο βασικών σηράγγων, Λαμίας – Μπράλου και Γραβιάς – Άμφισσας και των υπόλοιπων επτά Ιτέας – Αγίου Νικολάου κλπ., οι οποίες αποτελούν και τα κεντροβαρικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητόδρομου.  

       Όταν έχουμε ως δεδομένο, ότι δημοπρατήθηκε το πρώτο τμήμα του δρόμου από το τέλος της παράκαμψης της Γραβιάς προς Βάργιανη μέχρι τον ισόπεδο κόμβο των Μεταλλείων, οπότε  παρακάμπτεται το σημείο εισόδου της 2ης σήραγγας Γραβιάς - Άμφισσας, αυτό και μόνο αυτό,  σημαίνει ότι  ΔΕΝ  ξεκινάει  ο  αυτοκινητόδρομος όπως ισχυρίζονται ορισμένοι.

      Και δεν μπορούν να δεχθούν οι Φωκείς, ότι ο δρόμος αυτός που χρόνια ονειρεύονται, θα αλλάξει πορεία και θα πάει μέσω Καρπενησίου – Αγρινίου.         

      Βέβαια, η Φωκίδα είναι πολύ πίσω από οδικούς άξονες, γεγονός που την προσδένει στην υπανάπτυξη. Και το χειρότερο είναι, ότι δεν υπάρχει καμία ισχυρή δέσμευση, ότι κάτι πολύ σημαντικό προγραμματίζεται και θα γίνει στα πλαίσια της νέας χρηματοδοτικής περιόδου. 

      Γι΄αυτό ακούγονται κουβέντες μισές, που κρύβουν την αλήθεια….       ότι…. θα γίνει η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου επειδή η χώρα μας έχει …διευρωπαϊκές νομικές δεσμεύσεις…., δηλαδή, λόγια του αέρα, απίθανων και αδύναμων πολιτικά ανθρώπων….  

      Καλά ( πού το βλέπω το ‘’καλά’’ ), δεν τα καταφέρνουμε στα μεγάλα και σπουδαία, γιατί δεν μπορούμε.  Στα μικρότερα; Γιατί δεν γίνεται τίποτα;  Είναι Εθνική οδός αυτή από Θήβα προς Δελφούς και περιμένουμε αύξηση της τουριστικής κίνησης ;  Εδώ, δεν μπορέσαμε να βελτιώσουμε τη βατότητα του δρόμου από τη κεντρική Φωκίδα, Άμφισσα, Ιτέα, Λιδορίκι, προς το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού ! !, ή, τη παράκαμψη Αράχωβας και Δελφών για την ενοποίηση του Αρχαιολογικού Χώρου……

      ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ  η αξιοποίηση της Λίμνης  του Μόρνου, όταν από το έτος 1974 που ολοκληρώθηκε το φράγμα παραμένει η ίδια κατάσταση;   Άλλες περιοχές με λίμνες έχουν απογειωθεί τουριστικά, όπως η περιοχή της Λίμνης Πλαστήρα, με τις ποικίλες δραστηριότητες που έχει αναπτύξει;  Μας λείπει και η φαντασία ;

      Χαμένοι οι αγώνες για τα αντισταθμιστικά οφέλη. Ο ατέλειωτος περιμετρικός δρόμος γύρω από τη λίμνη αποτελεί οδύσσεια για τους κατοίκους και επισκέπτες της ορεινής Δωρίδας.

      Ακόμη και σήμερα, ο παραλίμνιος συλλεκτήριος αγωγός ακαθάρτων για τη συλλογή των απόβλητων των γύρω οικισμών, των Φυλακών Μαλανδρίνου και των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων για τη μεταφορά τους σε μία σύγχρονη εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, είναι μόνο στα λόγια. 

      Η πλήρης εγκατάλειψη της Λίμνης και της περιοχής της είναι πρωτοφανής. 

      Για πόσα χρόνια ακόμη θα μεταφέρονται τα λήμματα των Φυλακών  στον Βιολογικό Καθαρισμό του Δήμου Δελφών, με τεράστια δημόσια δαπάνη και με….πολλά ερωτηματικά…; ;  

      Ακόμη και σήμερα, με νεώτερο δελτίου τύπου του τοπικού Βουλευτή κ. Μπούγα, θεωρείται ως « Άλμα για τη Φωκίδα » η επικείμενη επίσκεψη στη περιοχή της Λίμνης του Μόρνου της Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής της Βουλής για τη προστασία του περιβάλλοντος  προς….διακρίβωση των προθέσεων της επιτροπής για την ….αναγκαιότητα κατασκευής του παραλίμνιου αγωγού….! ! 

      Κρίμα όμως, που οι πολιτικοί εκπρόσωποι του τόπου κατεβάζουν χωρίς κανένα δικαίωμα τον πήχη των διεκδικήσεων της Φωκίδας, στο ανάστημά τους.

      ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ η αποκατάσταση του κεντρικού τομέα, της καρδιάς του Ελαιώνα της Άμφισσας και του Δελφικού Τοπίου, που κάηκε στη καταστροφική πυρκαγιά της 5ης Αυγούστου του 2013 ;  ΔΕΝ πρέπει να τελειώσει κάποτε και το έργο άρδευσης του Ελαιώνα, που συμβατικά έπρεπε να έχει παραδοθεί πλήρως εδώ και τέσσερα χρόνια  και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα τελειώσει ;

       Πότε θα σταματήσουν οι αλλαγές της μελέτης του έργου υπέρ του εργολάβου, ακόμη και σε πολύ σημαντικούς όρους της μελέτης, δίνοντας την εντύπωση ότι ο εργολάβος κάνει ότι θέλει στο έργο και δεν μιλάει κανείς ; 

      Παρά την  αποκάλυψη που κάναμε το 2013,  ότι, το έργο άρδευσης προχωράει χωρίς να έχει εξασφαλισμένο το ΝΕΡΟ  και δεχθήκαμε αμέτρητες ύβρεις και συκοφαντίες, μέχρι και σήμερα δεν έχουν κάνει τίποτα.  Ακόμη  και ΣΗΜΕΡΑ,   ΔΕΝ  ΕΧΟΥΝ  ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ  ΤΟ  ΝΕΡΟ ! ! 

      ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ η Φωκίδα την άρδευση του κάμπου της Τολοφώνας, της Ερατεινής, Πανόρμου και Αγίου Νικολάου έκτασης 6.000 στρεμμάτων που μπορεί να φθάσει και τις 10.000 στρέμματα, με ένα μικρό φράγμα στη θέση « ΧΑΡΜΙΣΚΟ » ;  Υπάρχει έτοιμη μελέτη του έργου του Ταμιευτήρα και του αρδευτικού δικτύου.  Υπάρχει έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.  Χάθηκε η πρώτη ένταξη για χρηματοδότηση του έργου.  Από τότε,  το έργο παραμένει για έξι περίπου χρόνια στα αζήτητα.  Νέες υποσχέσεις δόθηκαν πάλι.  Αναμένεται  κάτι να γίνει. 

      ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ η Φωκίδα την ολοκλήρωση του έργου της άρδευσης της πεδιάδας του Μόρνου ;

      ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ να αντικατασταθεί το εσωτερικό ή εξωτερικό δίκτυο ύδρευσης από ΑΜΙΑΝΤΟΣΩΛΗΝΕΣ που υδρεύονται τμήματα της Άμφισσας, οι Τοπικές Κοινότητες  Αγίου Γεώργιου, Αγίου  Κωνσταντίνου,  Σερνικακίου,  Κίρρας, Αγίας Ευθυμίας, Βουνιχώρας, οι Δ.Ε. Ιτέας,  Γαλαξιδίου  ;   Τόσα χρόνια, η μισή Φωκίδα πίνει νερό που έρχεται σε επαφή με αμίαντο ; ; …  ! ! ! 

      ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ η Φωκίδα, επί τέλους, την αξιοποίηση της Μαρίνας Ιτέας,  Το Ελικοδρόμιο και το  πάρκινγκ στους Δελφούς ;

      ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ η Φωκίδα, να αλλάξει σελίδα ;


2 σχόλια:

  1. .....ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΑΠΟΝΑ..ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΚΙΔΑ ΑΡΚΟΥΝ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑΜΕΤΑΛΕΙΑ..ΒΩΞΙΤΕΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ.ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ, Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ,ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ,ΟΙ ΒΙΟΤΕΧΝΙΕΣ...ΔΗΛΑΔΗ...ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΛΛΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Φωκίδα υπάρχει για να κερδίζει η "εταιρεία". Τα υπόλοιπα είναι χαζαμάρες. Απορώ πώς και δεν το έχετε καταλάβει τόσα χρόνια. Άμα κλείσει η "εταιρεία", τότε μόνο θα υπάρξει ελπίδα για την περιοχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.