Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στις οικογένειες των θυμάτων της μεγάλης πλημμύρας στη Δυτική
Αττική και την αλληλεγγύη μας στους συνανθρώπους μας που έχουν πληγεί τις μέρες αυτές σε όλη τη χώρα.
Ότι έζησαν οι κάτοικοι της Δυτικής Αττικής προχτές, το ζουν 40 χρόνια τώρα. .....
Το έζησαν το 1953, 1963,
1977, 1978, 1983, 1996, 1999, το 2017 με νεκρούς, κατεστραμμένα χιλιάδες σπίτια, καταστήματα,
αυτοκίνητα. Οι συνάδελφοι εργαζόμενοι οδηγοί, κυνηγοί που σκοτώθηκαν, αναγκάστηκαν να
χρησιμοποιήσουν τον επικίνδυνο επαρχιακό δρόμο Μάνδρας – Θήβας, λόγω του υπέρογκου κόστους χρήσης
των ιδιωτικών αυτοκινητόδρομων.
ΠΕΟ Αθήνας – Θήβας στις 15/11/2017
Η μη ύπαρξη συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης των οδηγών και κατοίκων για τα έντονα καιρικά
φαινόμενα σε πραγματικό χρόνο, η μη διακοπή της κυκλοφορίας στην εο Μάνδρας – Θήβας, η μη
κινητοποίηση των αρμόδιων κρατικών αρχών είχε ως αποτέλεσμα ανθρώπινα θύματα. Και αυτό παρά το
γεγονός ότι οι μετεωρολογικές υπηρεσίες έκαναν (και κάνουν) έγκαιρη πρόγνωση των έντονων καιρικών
φαινομένων, αρκετές ώρες ή και 24ωρα πριν. Πχ ήταν γνωστό ότι στο όρος Πατέρα είχαν συσσωρευθεί
μεγάλες ποσότητες νερού βροχής στις 13-14/11/2017, όμως δεν πάρθηκε κανένα μέτρο από τους αρμόδιους
κρατικούς φορείς.
Βροχόπτωση στην Ελλάδα στις 15/11/2017
Στην παραπάνω φωτογραφία (Εικ.2) βλέπουμε με κιτρινοπορτοκαλί χρώμα (όσο σκουραίνει προς το
κόκκινο, τόσο αυξάνει η ραγδαιότητα) την βροχόπτωση στην Ελλάδα στις 15/11/2017 και ώρα 03:00 – 06:00.
Στον κόκκινο κύκλο είναι η περιοχή της Δυτικής Αττικής. Παρατηρούμε βεβαίως την μεγάλη τοπικότητα της
βροχόπτωσης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι «η βιβλική καταστροφή του Νώε», όπως ξεδιάντροπα
λένε στελέχη της κυβέρνησης, της περιφέρειας Αττικής και δυστυχώς κάποιοι επιστήμονες/καθηγητές.
Ζώνη βροχόπτωσης στην Δυτική Αττική στις 15/11/2017
Τα φονικά και καταστρεπτικά αποτελέσματα ήταν προϊόν της μη ύπαρξης αντιπλημμυρικής
προστασίας. Δεν ευθύνονται τα καταιγιδοφόρα σύννεφα (μήκος μόλις 18 km και πλάτους 4 km), ούτε η
τοπογραφία της περιοχής (Εικ. 3). Ένοχα δεν είναι ούτε τα «χιλιοστά (mm) βροχής» που κάποιοι ανακάλυψαν
ότι «ήταν πρωτόγνωρα υψηλά και συμβαίνουν μια φορά στα 100 χρόνια». Άνθρωποι κινδυνεύουν να πνιγούν
και με λίγα χιλιοστά βροχής όπως στην Πάτρα στις 19/11/2017 με 16 mm βροχής!!!
Σύμφωνα με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΕΑ), στον μικρής έκτασης πυρήνα του συμβάντος
έπεσαν περισσότερα από 200 mm βροχής σε 6 ώρες (πρόκειται για εκτίμηση και όχι πραγματική μέτρηση
διότι στον πυρήνα της ζώνης βροχόπτωσης στο όρος Πατέρα δεν υπάρχει μετεωρολογικός σταθμός). Η ΕΜΥ
κάνει λόγο για 50-80 mm βροχής μέσα σε 3 ώρες.
Παρακάτω στον πίνακα 1 του ΕΕΑ βλέπουμε ενδεικτικά τα 20 υψηλότερα επίσημα καταγεγραμμένα
ύψη βροχής στην Ελλάδα από το 2009. Φυσικά υπάρχουν κάθε χρόνο δεκάδες τέτοια ύψη βροχής στην
Ελλάδα, που θα καταγράφονταν αν είχαμε πιο εκτεταμένο δίκτυο μετεωρολογικών σταθμών.
Ενδεικτικά να θυμίσουμε σε όσους μιλάνε χωρίς ντροπή για «μετεωρολογική βόμβα», τα 100 mm
βροχής σε 2 ώρες (το ¼ της ετήσιας βροχόπτωσης) στην Δυτική Αθήνα στις 24/10/2014, τα καταγεγραμμένα
105 mm βροχής στα Άνω Λιόσια με 4 νεκρούς στις 22/10/2015.
Σύμφωνα με ανάλυση του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, από το 2001 ως και σήμερα έχουν
καταγραφεί στην Ελλάδα 398 έντονα καιρικά επεισόδια (φαινόμενα καταιγίδας, βροχής, χαλαζιού,
ανεμοθύελλας, ανεμοστρόβιλου, χιονιού/παγετού, κεραυνών και καύσωνα) με το 75% των επεισοδίων να
αφορά πλημμυρικά φαινόμενα.
Τα 51 «χτύπησαν» την Αττική την περίοδο 2001-2011, που είναι ο νομός με το μεγαλύτερο πλήθος
έντονων καιρικών επεισοδίων στην Ελλάδα. Και με σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι κλιματολογικά η Αττική
δεν είναι ούτε «Αμαζόνιος», ούτε «τρίγωνο των Βερμούδων», ούτε «Βόρειος Πόλος».
Έντονα καιρικά φαινόμενα είχαμε πάντα, δεν υπάρχουν επιστημονικές μελέτες που να δείχνουν ότι τα
τελευταία χρόνια έχουμε περισσότερες και ραγδαιότερες βροχοπτώσεις, άρα το παραμύθι περί κλιματικής
αλλαγής πάει περίπατο, διότι το διαπιστωμένο γεγονός ότι οι περισσότερες καταστροφές γίνονται τα
τελευταία 50-60 χρόνια, οφείλεται στις ελλείψεις σε έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, στη μη
ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των δασών στα βουνά της Αττικής, με τα απαιτούμενα δασοτεχνικά
έργα διευθέτησης των χειμάρρων, τις αναδασώσεις κλπ. Είναι ένα διαρκές προδιαγεγραμμένο πολιτικό
έγκλημα με έναν και βασικό υπεύθυνο. Την πολιτική που εφαρμόζουν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις,
σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, μαζί με την Περιφερειακή και Τοπική Διοίκηση.
Το παραμύθι περί γραφειοκρατίας πάει επίσης περίπατο, διότι όταν πρόκειται να κατασκευαστούν
αυτοκινητόδρομοι (έργα δηλαδή που έχουν ανταποδοτικότητα για τους επιχειρηματίες μέσω των διοδίων),
αγωγοί Φυσικού Αερίου, Εμπορευματικοί Σταθμοί στο Θριάσιο, Logistics, αποθήκες, εργοστάσια, γήπεδα τότε
δεν υπάρχουν «γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, αργόμισθοι δημόσιοι υπάλληλοι», οι απαλλοτριώσεις γίνονται
γρήγορα, οι «μελέτες βγαίνουν από τα συρτάρια» κλπ.
Η αλήθεια είναι ότι από το 2014 κατόπιν θετικής εισήγησης του Δασαρχείου Αιγάλεω η Περιφέρεια
Αττικής είχε στα χέρια της την Έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από τον Γενικό Γραμματέα
Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την υλοποίηση του έργου (Αρ. απόφασης Φ11/509/13/2-7-2017 ΑΔΑ:
Ω3ΥΙΟΡ1Κ-ΑΩ1). Κανένας δεν εμπόδισε την Περιφέρεια Αττικής να δημοπρατήσει και να ολοκληρώσει το
έργο της μετά και την οριοθέτηση των ρεμάτων (ΦΕΚ 15 Δ΄/29-1-2016). Η Απόφαση Έγκρισης
Περιβαλλοντικών Όρων στη σελίδα 6 αναφέρει: «Η παρούσα Απόφαση αποτελεί και έγκριση επέμβασης σε
εκτάσεις δασικού χαρακτήρα κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 12 του Ν. 4014/2011».
Στο εύλογο ερώτημα γιατί τα αντιπλημμυρικά έργα βρίσκονται στον πάτο των προτεραιοτήτων των
αστικών κυβερνήσεων και των τοπικών αρχών, ενώ θα προστάτευαν ανθρώπινες ζωές, δημόσιες υποδομές,
λαϊκές περιουσίες, η απάντηση είναι μία και μοναδική: Η ίδια η φύση των έργων είναι τέτοια, που δεν αφήνει
περιθώριο στον όμιλο που το κατασκευάζει να το «λειτουργεί», δηλαδή να εισπράττει περίπου για μια 25ετία
ανταποδοτικά τέλη χρήσης, εξασφαλίζοντας για σημαντικό διάστημα το επιδιωκόμενο ποσοστό κέρδους.
Από την άλλη μεριά, τα έργα αυτά, για διάφορους λόγους, ανατίθενται με μεγάλες εκπτώσεις στον μειοδότη
ανάδοχο, με αποτέλεσμα το κέρδος να μην είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για το κεφάλαιο. Να γιατί προηγούνται
άλλα έργα, μακριά από τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας. Κατεύθυνση προς την οποία και η κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ δίνει τον «καλύτερό της εαυτό», όπως βέβαια και οι προηγούμενες.
Γι’ αυτό στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής, βλέπουμε ότι στις προτεινόμενες πιστώσεις για το
2017, σε σύνολο πληρωμών 237,1 εκατ. ευρώ για έργα, οι προβλέψεις για τα αντιπλημμυρικά έργα
περιορίζονται μόλις στα 12,9 εκατ. (5,5%), με τα περισσότερα από αυτά να πηγαίνουν σε συνεχιζόμενα
μικροέργα και κάποια άλλα να μην απορροφώνται καν. Την ίδια στιγμή, 84 εκατ. ευρώ πάνε στην κατηγορία
έργων με τίτλο «Αστικές Αναπλάσεις» - που είναι το «αγαπημένο παιδί» των απανταχού αιρετών της
άρχουσας τάξης ακριβώς γιατί πίσω τους κρύβονται μικρότερα ή μεγαλύτερα επιχειρηματικά συμφέροντα,
ρουσφέτια αστικών κομμάτων.
Ακόμα και τα μεγάλα έργα (αυτοκινητόδρομοι, σιδηρόδρομοι κα) γίνονται χωρίς τα απαραίτητα
συμπληρωματικά έργα/συνοδευτικές μελέτες αποτροπής πλημμυρικών φαινομένων/αντιπλημμυρικής
θωράκισης, Αυτά τα έργα δεν τα «εγκρίνουν» οι κάτοικοι αλλά τα «παραλαμβάνουν» οι εκάστοτε
κυβερνήσεις, περιφέρειες. Πχ
Η ΝΕΟΑΚ (Νέα Εθνική Οδός Αθηνών Κορίνθου) στις 15/11/2017 γέμισε με νερό για αρκετά χιλιόμετρα
και στα 2 ρεύματα (6 μέτρα νερό στον κόμβο Παράδεισος Ελευσίνα), με αποτέλεσμα να κινδυνεύσουν
ανθρώπινες ζωές και να καταστραφούν δεκάδες οχήματα.
O Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στην περιοχή Τεμπών – Πλαταμώνα, στις 16/11/2017 έκλεισε για ώρες
λόγω «αυξημένου όγκου υδάτων σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα στις ανάντη και κατάντη περιοχές του
Αυτοκινητοδρόμου και στη συνέχεια στον αυτοκινητόδρομο» και αυτό αφού το δημόσιο κατέβαλε εξτρά
μπόνους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στους εργολάβους για να τις παραδώσουν «άρτιες, σύγχρονες και
λειτουργικές». Επίσης φερτά υλικά μπλόκαραν την σιδηροδρομική γραμμή ανάμεσα από Κατερίνη-
Λιτόχωρο
Στις 24/10/2017 είχαμε πολύωρη διακοπή κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό στο ύψος της Αρκίτσας
Επειδή ξεδιάντροπα φωτογραφίζονται ως μοναδικοί υπεύθυνοι για τις πλημμύρες όσοι άνθρωποι
κατασκεύασαν χαμόσπιτα πάνω σε ρέματα (για να βάλουν μέσα τις οικογένειές τους), επειδή καλλιεργείται
η λογική «τα ήθελε και τα έπαθε» και επειδή είμαστε οι τελευταίοι που θα υπερασπιστούμε το πως χτίστηκε
η Ελλάδα, λέμε τα εξής:
Καταρχήν το συγκεκριμένο φαινόμενο ήταν κυρίως αποτέλεσμα της μη αντιπλημμυρικής θωράκισης
των 2 ανοιχτών, μη διευθετημένων ρεμάτων Σούρες και Αγίας Αικατερίνης και δευτερευόντως χρονικά
της μπάζωσης αυτών στην βόρεια πλευρά της πόλης της Μάνδρας. Με τη διευθέτηση ή/και μερική
εκτροπή τα ρέματα θα μπορούσαν να μεταφέρουν τους μεγάλους όγκους νερού (χωρίς να περνάνε από
μέσα από την πόλη) που κατά διαστήματα κατεβαίνουν από τα γειτονικά βουνά χωρίς να υπάρχει
υπερχείλιση.
Η διευθέτηση των ρεμάτων Σούρες και Αγίας Αικατερίνης, δηλαδή η διάνοιξη καναλιών, η
διαπλάτυνση και εκβάθυνσή τους, περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο σε μερικά μέτρα, γύρω από την
Αττική Οδό. Έργα στην ορεινή λεκάνη απορροής των ρεμάτων, εκεί που συγκεντρώνονται τα νερά της
βροχής και τα φερτά υλικά, δεν υπάρχουν (Εικ. 6).
Όρος Πατέρας. Ρέμα Σούρες.
Μέχρι να «φτάσουν» τα νερά στη θάλασσα, διαχέονται στην κατοικημένη περιοχή, παρασύροντας ό,τι
βρουν στο πέρασμά τους. Εδώ να σημειώσουμε ότι η Αττική Οδός και η ΝΕΟΑΚ λειτουργούν σαν φράχτες
ανάσχεσης ροής ύδατος (Εικ 7-8), αφού δεν υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός διόδων, ώστε το νερό να τις
διασχίζει προς την θάλασσα. Αυτά τα υποτυπώδη έργα, που θα έπρεπε να είναι έτοιμα με την παράδοση της
Αττικής Οδού, δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα, με αποτέλεσμα τα νερά να συσσωρεύονται καιι να μην έχουν
έξοδο στη θάλασσα.
Το ρέμα Σούρες, στο οποίο γίνεται η αποστράγγιση των υδάτων από τα γύρω βουνά, είναι σε
ορισμένα σημεία ιδιαίτερα στενό και ρηχό. Το νερό, μέχρι να φτάσει στο ρέμα της Αγ. Αικατερίνης και να
διοχετευτεί στις δυο κοίτες που έχουν ανοιχτεί λίγο πριν την Αττική Οδό, έχει «πνίξει» όλη την περιοχή.
Στο σημείο δε, που το ρέμα της Αγίας Αικατερίνης ενώνεται με αυτό του Σούρες, η κοίτη του είναι πολύ
στενή και φραγμένη με μπάζα (Εικ. 9) .
Στη Ν. Πέραμο το στένεμα του ρέματος με μια μικρή όπως αποδείχθηκε διατομή εγκιβωτισμού
(Εικ. 10) που μπλόκαρε με φερτά υλικά, προκάλεσε τις τεράστιες καταστροφές και θύματα, αφού το νερό
μη μπορώντας να ακολουθήσει την υπόγεια διαδρομή του, ξεχύθηκε αριστερά και δεξιά να βρει διέξοδο
προς την θάλασσα.
Οι κυβερνήσεις, η περιφερειακή και τοπική διοίκηση διαχρονικά προώθησαν και προωθούν
συνειδητά την άναρχη, αυθαίρετη επέκταση των πόλεων και βιομηχανικών ζωνών προς όφελος της
κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, (αφού η γη είναι εμπόρευμα), φυσικά χωρίς την εξασφάλιση
των αναγκαίων έργων υποδομής. Αυτά είναι δυστυχώς τα αποτελέσματα του πιεστικού όντως
προβλήματος τα προηγούμενα χρόνια της έλλειψης στέγασης, όταν δεν υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός για
την εργατική λαϊκή κατοικία, ενώ και η πολιτική γης υποτάσσεται στις ανάγκες της κερδοφορίας του
κατασκευαστικού και όχι μόνο κεφαλαίου .
Η ανοχή στην αυθαίρετη δόμηση αλλά και το σύστημα αντιπαροχής, που ήταν εντολές των
κατασκευαστικών ομίλων και μεγαλοεργολάβων, είχαν ως στόχο να αναδειχθεί η οικοδομή σε
ατμομηχανή της ανάπτυξης και της κερδοφορίας τους.
Στην Μάνδρα, Ν. Πέραμο και γενικά στο Θριάσιο μένουν οι εργάτες των εργοστασίων της περιοχής,
που εγκαταστάθηκαν εκεί τα προηγούμενα χρόνια και τώρα μένουν και τα παιδιά τους. Δεν ήταν επιλογή
τους να χτίσουν αυθαίρετα μέσα στα ρέματα. Η εγκατάστασή τους εκεί, ήταν και απαίτηση της
καπιταλιστών (βιομηχανίες, logistics, αποθήκες, διυλιστήρια, ναυπηγεία κλπ) για να έχουν τους εργάτες
του σε κοντινή απόσταση, και τους στοίβαξαν όπως να ναι, χωρίς να υπάρχει κρατικό σχέδιο εργατικής
λαϊκής κατοικίας. Αν δει κάποιος τον χάρτη ουσιαστικά θα δει την εργατούπολη της Μάνδρας να δέχεται
πρώτη την ορμή των καταστροφικών πλημμυρισμένων ρεμάτων σε σχέση με την Βιομηχανική Ζώνη της
Μάνδρας, είναι σαν τα εργατόσπιτα να «προστατεύουν» τα εργοστάσια.
Τα τελευταία χρόνια πέρασαν αρκετοί νόμοι για την τακτοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων
αυθαιρέτων και πριν λίγες μέρες ο τελευταίος (νόμος 4495/17). Όταν είναι να εισπραχθούν χαράτσια και
πρόστιμα τα αυθαίρετα αναγνωρίζονται μια χαρά. Όταν είναι όμως να γίνουν έργα υποδομής για να
προστατευτεί αυτός ο κόσμος που καλώς ή κακώς εγκαταστάθηκε εκεί, τότε οι αρμόδιες αρχές λένε
«αυτοί φταίνε να μην έχτιζαν εκεί».
Οι κυβερνήσεις, η περιφερειακή και τοπική διοίκηση διαχρονικά, επέτρεψαν, νομιμοποίησαν την
καταπάτηση, την κάλυψη των ρεμάτων, το κτίσιμο σ' αυτά, την εξαφάνισή τους ή τον βαρύ
«τραυματισμό» τους από οδικά έργα. Νομιμοποίησαν την αυθαίρετη δόμηση μέσα σε δάση, δασικές
εκτάσεις και καταπατημένη δημόσια γη. Πχ ο δήμαρχος που είχε διοριστεί από τη χούντα, είχε
προχωρήσει σε ένταξη της Μάνδρας στο σχέδιο πόλης χωρίς να διευθετηθεί το ζήτημα των ρεμάτων.
Εκεί λοιπόν το ρέμα Σούρες μπαζώθηκε από μονοπώλια του λιανικού εμπορίου και εταιρείες
logistics φτιάχνοντας τεράστιες αποθήκες, μεταλλουργίες, βιομηχανίες τροφίμων, όπλων, ξύλου,
χημικές βιομηχανίες, εμπορικές εταιρείες οικοδομικών υλικών, βενζινάδικα κλπ. πάνω στο δρόμο. Δεν
ευθύνεται γενικά η «ανθρώπινη παρέμβαση», αλλά η παρέμβαση των καπιταλιστών για να γίνει η
χώρα ενεργειακός και μεταφορικός κόμβος με κρατικές και ενωσιακές επιδοτήσεις δις ευρώ.
ΒΙΠΕ Μάνδρας και στο βάθος η πόλη της Μάνδρας
Αντί για την προστασία και ανάπτυξη του δασικού πλούτου, βασικού παράγοντα για την αποτροπή ή
την άμβλυνση πλημμυρικών φαινομένων (η δενδρώδης, θαμνώδης, χορτολιβαδική βλάστηση
«επιβραδύνει» το νερό της βροχής και δε το αφήνει να «τρέξει» με ορμή σε μεγάλους όγκους),
υιοθετήθηκε δασοκτόνα νομοθεσία. Εξαιρέθηκαν από τις αναδασώσεις τεράστιες καμένες περιοχές. Δάση
δίνονται στο κεφάλαιο για εκμετάλλευση.
Αντί για την προστασία των ελεύθερων χώρων, οι κυβερνήσεις προχώρησαν στην τσιμεντοποίησή
τους, αλλά και σχεδιάζουν κτίσιμο σ' αυτούς ολόκληρων πόλεων, όπως το Ελληνικό. Έτσι, ενώ παλιότερα
το 80% του νερού της βροχής απορροφούνταν από το έδαφος και το 20% πήγαινε στη θάλασσα, τώρα τα
ποσοστά αυτά έχουν αντιστραφεί (ΙΓΜΕ 2013). Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι δομημένες επιφάνειες
στην Αθήνα κάλυπταν το 25% του λεκανοπεδίου. Μετά το 1975, το 75% καλύφθηκε από δομημένες
επιφάνειες και δρόμους, δίκτυα κλπ. ενώ οι ελεύθεροι χώροι αποτελούν, μόλις, στο 4%.
Να σημειώσουμε πως στην Αττική 550 χιλιόμετρα ρεμάτων είναι μπαζωμένα, 70 από τα 700 ρέματα
που προϋπήρχαν δεν μπορούν πια ούτε να εντοπιστούν. Τα ανοιχτά ρέματα έχουν μειωθεί από το 1893 κατά
66,4% το 1995 (από 1.277 χιλιόμετρα σε 434 χιλιόμετρα). Η ύπαρξη αυτών των ρεμάτων εξασφάλιζε τη
διοχέτευση των νερών της βροχής στη θάλασσα. Ωστόσο, η πολιτική που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις
από το 1950 μέχρι και σήμερα ήταν των κλειστών αγωγών. Δηλαδή, τα ρέματα αυτά, εγκιβωτίζονται μέσα σε
αγωγούς με στόχο να λυθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα και όχι γιατί αυτό θωρακίζει το Λεκανοπέδιο από
ενδεχόμενη νεροποντή. Οι αγωγοί αυτοί σχεδιάστηκαν και εγκιβωτίστηκαν πριν από δεκαετίες, για να
μεταφέρουν ύδατα μιας αγροτικής ή ημιαγροτικής περιοχής. Σήμερα και μετά την τσιμεντοποίηση των
πάντων, τα νερά πολλαπλασιάζονται, με αποτέλεσμα οι αγωγοί να μην τα «αντέχουν» και να πλημμυρίζουν.
Τελικά ο καπιταλιστικός δρόμος ανάπτυξης και οι κυβερνήσεις που τον υπηρετούν είναι η αίτια και για
τις πλημμύρες, την καταστροφή των δασών στην Αττική, τα ανθρώπινα θύματα και τις καταστροφές των
λαϊκών περιουσιών.
Μόνο όταν η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα πάρουν στα χεριά τους τον πλούτο που
παράγουν, οργανώσουν τη δική τους εξουσία, τότε με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό
και κριτήριο το σύνολο των λαϊκών αναγκών συμπεριλαμβανόμενης και της λαϊκής στέγης
κι όχι την κερδοφορία των ομίλων, θα δοθεί ολοκληρωμένη προς όφελός τους λύση και για
το ζήτημα των πλημμυρών, της αντιπλημμυρικής προστασίας.
Αντιπλημμυρικά έργα σύγχρονα και επαρκή με σωστές υδρολογικές μελέτες, επιστημονική
διαχείριση της λεκάνης απορροής ρεμάτων, χειμάρρων, ποταμών που θα λύνουν και δε θα
δημιουργούν τα ίδια, πρόσθετα πλημμυρικά φαινόμενα. Με σύγχρονο προγνωστικό
μετεωρολογικό σύστημα που θα ειδοποιεί έγκαιρα για επερχόμενα έντονα καιρικά
φαινόμενα.
Με σύσταση ενιαίου δημόσιου κατασκευαστικού φορέα, που θα κατέχει το σύνολο των
μέσων παραγωγής, θα κατανέμει σχεδιασμένα την κρατική χρηματοδότηση και θα
αναλαμβάνει τον προγραμματισμό και την υλοποίηση των έργων σύμφωνα με τις
επείγουσες ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων, την ιεράρχηση κατασκευής μεγάλων έργων
ανάπτυξης της λαϊκής οικονομίας.
Διεκδικούμε άμεσα για την προστασία και την ανακούφιση των εργαζομένων/αγροτών/κτηνοτρόφων της
περιοχής:
Μέτρα προστασίας για τη στέγαση, τη σίτιση, την ένδυση όσων έχουν ανάγκη.
Καταγραφή των ζημιών, σε περιουσίες και μικρές επιχειρήσεις και να αποζημιωθούν στο σύνολό τους
(100%).
Τα τεχνικά έργα ηλεκτροδότησης, υδροδότησης, επισκευής των κτηρίων, σπιτιών, σχολείων, δρόμων
να γίνουν από το κράτος και όχι από εθελοντικές ομάδες.
Όχι στην ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης των δικτύων ύδρευσης και
αποχέτευσης. Όχι στην εργολαβοποίηση της κατασκευής δικτύων ομβρίων υδάτων και του
καθαρισμού φρεατίων.
100% αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ για κατεστραμμένο ζωικό και φυτικό κεφάλαιο.
Μέριμνα για συναδέλφους πρόσφυγες και μετανάστες που μένουν σε “παραπήγματα” στην ευρύτερη
περιοχή των Μεγάρων, της Μάνδρας και της Μαγούλας.
Ενίσχυση του Θριάσιου Νοσοκομείου με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων.
Πλήρη στελέχωση με μόνιμο προσωπικό και εξοπλισμό των Κέντρων Υγείας Ελευσίνας και Μεγάρων.
Δημιουργία αντίστοιχων Κέντρων Υγείας σε Μάνδρα, Ασπρόπυργο, Νέα Πέραμο και Μαγούλα.
Κανένας εργαζόμενος να μη χάσει τη δουλειά του. Κανένας εργαζόμενος που έχει πληγεί ή αδυνατεί
να φτάσει με ασφάλεια στο χώρο δουλειάς του να μη θεωρηθεί αδικαιολόγητος απών από την
εργασία του και να καταβληθούν κανονικά μεροκάματα και ένσημα.
Πάγωμα των χρεών σε εφορία, ΟΑΕΕ, τράπεζες χωρίς προσαυξήσεις και τόκους για τους πληγέντες.
Να σταματήσουν άμεσα οι όποιες διαδικασίες κατάσχεσης.
Απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη για τους πληγέντες. Καμία διακοπή νερού, ρεύματος και τηλεφώνου
σε εργατικές και λαϊκές οικογένειες που έχουν χρέη.
Αποκλειστικά δωρεάν και με ασφάλεια μεταφορά των μαθητών στα σχολεία. Ειδικά στην Νέα Πέραμο
όπου οι μαθητές αναγκάζονται να περπατούν αυτόν τον δρόμο “καρμανιόλα” έξω από το στρατόπεδο
Πυροβολικού.
Κατάργηση διοδίων Αττικής και Εθνικής Οδού για να μπορούν να μετακινηθούν με ασφάλεια οι
κάτοικοι και οι εργαζόμενοι των περιοχών.
Άμεσος σχεδιασμός, γενναία χρηματοδότηση και υλοποίηση εκτεταμένων αντιπλημμυρικών έργων με
ευθύνη του κράτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.