Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Δευτέρα 4 Ιουλίου 2016

Θεατρική παράσταση απο την Υποκριτέα Θεατρική συντεχνία Τετάρτη και Πέμπτη σε Ίτέα και Άμφισσα

Ο Πλούτος του Αριστοφάνη απο την Υποκριτέα Θεατρική Συντεχνία

Την Τετάρτη 6 Ιουλίου ξεκινούνουν οι παραστάσεις της Υποκριτέας Θεατρικής Συντεχνίας για το 2016 απο το Κυριακοπούλειο στην Ιτέα......
Θα ακολουθήσει την Πέμπτη 7 Ιουλίου η παράσταση στην Άμφισσα στο Αλσάκι.
Η παραστασή αποτελεί μια διασκευή της κωμωδίας του Αριστοφάνη Πλούτος απο τον Δημήτρη Αποστόλου με στόχο να είναι εύκολα κατανοητή στα παιδιά.
Η κωμωδία του Αριστοφάνη έχει για πυρήνα της τους μύθους του Θεού Πλούτου και της θεάς Πενίας. Ο Θεός Πλούτος λατρεύεται στην αρχαία Αθήνα, συμβόλιζε την ευφορία και την αφθονία των αγρών, η οποία ήταν η επιβράβευση της εργασίας, της τιμιότητος και του ηθικού βίου των παραγωγών. Η θεά Πενία δεν ταυτίζονταν με την ζητιανιά αλλά με τη λιτότητα και την αυτάρκεια. Επομένως για τον ...
αριστοκρατικό και κατά βάθος ευσεβή Αριστοφάνη η παραγωγή και δικαιοκατανομή των αγαθών της πολιτείας είναι αποτέλεσμα ηθικών και αξιοκρατικών κριτηρίων.
Όταν γράφεται ο «Πλούτος» μαίνεται ο Κορινθιακός Πόλεμος (395-387 π.Χ.), οι συμμαχίες ανατρέπονται. Η Αθήνα ελπίζει ότι θα ανακτήσει την ηγεμονία της, αγωνίζεται κατά της Σπάρτης με συμμάχους Κόρινθο, Θήβα, Άργος και χρηματική υποστήριξη των Περσών. Μάταια όμως γιατί ο θεσμός «Κράτος – Πόλη» είναι σε πορεία παρακμής. Η μεσαία κοινωνική τάξη στην οποία έχει ελπίδες ο Αριστοφάνης (Ιππείς) αναδυνατεί. Οι αγρότες το μόνο τμήμα των πολιτών που δεν προσβλήθηκε από την σήψη, αλλά λόγω των πολέμων περιήλθε σε μεγάλη φτώχεια. Ο θεσμός της δουλειάς εμφανίζει το πρώτο ρήγμα. Το ατομικό συμφέρον, η διαφθορά, η συκοφαντία, η μετριότητα κυριαρχούν στο δημόσιο βίο. Οι Θεοί απομακρύνθηκαν από τον «Κλεινόν Άστυ», της Παλλάδας και συμπορεύονται με αυτούς που κερδίζουν ανέντιμα δόξα και πλούτο. Κρίση όχι μόνο οικονομική αλλά και ηθική που αναδύει στην επιφάνεια το αίτημα μιας δίκαιης πολιτείας που χαρίζει ανεξαίρετα σε όλους τους ενάρετους πολίτες της πλούτο και ευημερία. Αποφασίζει λοιπόν ο Αριστοφάνης να δώσει και αυτός με τον τρόπο της κωμωδίας ένα άλλο όνειρο στους συμπολίτες του, την δική του ουτοπία και προβληματισμό για την άδικη κατανομή του πλούτου και την έκρηξη της διαφθοράς. Το όνειρο αυτό θα ξετυλιχτεί στην Αθήνα της εποχής του. Πρέπει η κοινωνική αδικία, η χρεωκοπία των αξιών, η φτώχεια μαζί με τους συκοφάντες, τους κλέφτες, τους τοκογλύφους, τους θεομπαίκτες, τους καταχραστές να εξαφανισθούν από τα τείχη της πόλης.

Ο Αριστοφάνης διασκευασμένος ή αδιασκεύαστος, είναι πάντα επίκαιρος απολαυστικός και με μηνύματα για τον σύγχρονο θεατή. συντελεστές της παράστασης
Διασκευή, σκηνοθεσία: Δημήτρης Αποστόλου
Σκηνικά:
 Νίκη Πολυζώη 
Κοστούμια Δημήτρης Αποστόλου ,Υποκριτέα Θεατρική Συντεχνία 
Μουσική επιμέλεια
Δημήτρης Αποστόλου

Παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται:
Πλουτος: Βίκυ Κουτσούκου
Χρεμύλος: Αποστόλης Τσιάμης
Καρίων: Δημήτρης Κωττίνας
Χορός : Παγωνίτσα ΒαινουΤίτα Ακρίβου, Αρετή Μπαζδέκη Ειρήνη Τσιάντα Βάσω Θεοχαροπούλου
Βλεψίδημος: Αρετή Μπαζδέκη
Φτώχεια: Παγωνίτσα  Βαινου,
Γυναίκα Χρεμύλου: Παγωνίτσα Βαινου,
Δικαια: Ειρήνη Τσιάντα 
 Παιδί: Κορίνα 
Μαρτυριάρης: Αρετή Μπαζδέκη 
Ερμής: Μαρία Ράπτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.