Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Σάββατο 21 Δεκεμβρίου, ....

Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

"ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΜΗ ΣΙΩΠΑΣ...ΜΙΛΑ! ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ....ΜΙΛΑ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ..." H ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΣΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΘΑ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΟΥΜΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΑΣ{ΑΠΟ 20/3/15} ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ .


Του "Γ" {Επιλογή  και  σύνδεση  κειμένων, εικόνων  και  βίντεο} 

Μήπως σας θυμίζουν κάτι οι  παρακάτω ιστορίες; Έχετε ζήσει παρόμοιες; Εχετε  ακούσει  παρόμοιες?...

#Ο Γιάννης ζητάει όλο και περισσότερα χρήματα για να φάει κάτι στο διάλειμμα. Όταν όμως γυρίζει σπίτι είναι πάντα πεινασμένος και δείχνει να έχει χάσει βάρος. Ο Γιάννης είναι θύμα σχολικού εκφοβισμού από μεγαλύτερα παιδιά που τον απειλούσαν να τον χτυπήσουν αν δεν τους έδινε τα χρήματα του.
Η Κατερίνα άρχισε να αισθάνεται ντροπή για την εμφάνισή της. Τον τελευταίο καιρό δύο  συμμαθητές της την κοροϊδεύουν άσχημα για τα γυαλιά της, και της κόλλησαν το παρατσούκλι  «τυφλοπόντικας ». Κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι, κρύβει τα γυαλιά της στην τσάντα της και σταμάτησε να συμμετέχει στο μάθημα γιατί δε βλέπει καλά στον πίνακα.
Η Μαρία ήταν πολύ ευχαριστημένη στο νέο της σχολείο και είχε κάνει αρκετές φίλες. Μετά όμως από κάποιο διάστημα οι φίλες της δεν της μίλαγαν και την απέφευγαν. Δεν την άφηναν να παίζει μαζί τους και ένοιωθε πάρα πολύ μόνη. Η Μαρία έμαθε ότι κάποια κορίτσια διέδιδαν αβάσιμες φήμες για εκείνη. Αυτό την στεναχώρησε πάρα πολύ και μετά κάποιο διάστημα είχε αρχίσει να έχει έντονο πόνο στην κοιλιά, έκλαιγε όταν ήταν μόνη της και δεν ήθελε να πάει σχολείο.#


Η  διαμάχη, η  σύγκρουση μεταξύ δυο μαθητών ή μαθητριών,  το πείραγμα, το αστείο προς κάποιον συμμαθητή που γίνονται σε συγκεκριμένο χρόνο, και δεν έχουν συνέχεια  δεν επηρεάζουν  την συναισθηματική κατάσταση των παιδιών. Δέν  είναι  αυτό  Σχολικός εκφοβισμός . Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πιο σύνθετο φαινόμενο που αυτό που τον ξεχωρίζει από το πείραγμα και τον τσακωμό, είναι η ένταση του, η διάρκεια του,  η ανισορροπία δύναμης μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών και η συναισθηματική επίδραση που έχει πάνω στα παιδιά.



Σχολικός εκφοβισμός είναι μια κατάσταση επαναλαμβανόμενη, κατευθύνεται σε συγκεκριμένα παιδιά από παιδιά (πολλές φορές και ομάδα παιδιών) που υπερέχουν σωματικά  και έχουν ως αποτέλεσμα το παιδί που εκφοβίζεται να νοιώθει απομονωμένο, να βιώνει άγχος και φόβο, να παρουσιάζει σχολική άρνηση και διάφορες συναισθηματικές δυσκολίες.





Ο Σχολικός εκφοβισμός εκδηλώνεται  με
 Χτυπήματα
 Απειλές, εκβιασμό, πειράγματα, παρατσούκλια, κοροϊδία , διάδοση φημών
 Εσκεμμένο αποκλεισμό μαθητών από διάφορες κοινωνικές και σχολικές  δραστηριότητες,
 Σεξουαλική παρενόχληση
 Κλοπές ή και Ζημιές στα προσωπικά αντικείμενα του παιδιού που βιώνει εκφοβισμό
 Ηλεκτρονικό bullying cyber bullying. Το cyberbullying είναι ο εκφοβισμός που προκαλείται διαμέσου της
  χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών



Γιατι  τις  περισσότερες  φορές  τα  παιδιά που βιώνουν  εκφοβισμό  δεν  το  λένε  σε  κανέναν:
 Ντρέπονται.
Η ντροπή είναι ένα συναίσθημα που ακολουθεί τον σχολικό εκφοβισμό καθώς τα παιδιά νοιώθουν ότι όλοι γελάνε μαζί τους
 Φοβούνται.
Τα παιδιά θεωρούν ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι και φοβούνται ότι ο οποιοσδήποτε χειρισμός θα θυμώσει το παιδί ή τα παιδιά που το εκφοβίζουν και τα πράγματα θα χειροτερεύσουν





Νοιώθουν ότι φταίνε.
Η σκέψη των παιδιών είναι ενοχική και ιδιαίτερα σε καταστάσεις βίας. Θεωρούν ότι εκείνα φταίνε, ότι εκείνα προκάλεσαν αυτή την κατάσταση
 Σκέφτονται ότι θα  απογοητεύσουν / στενοχωρήσουν τους γονείς τους.
Όλα τα παιδιά αποζητούν την αγάπη και τον θαυμασμό των γονιών τους. Θεωρούν λοιπόν ότι αν μάθουν οι γονείς τους αυτό που συμβαίνει θα απογοητευτούν και θα στενοχωρηθούν.



Αποσπάσματα από την εκπομπή" ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ"  με τίτλο «Η τρομοκρατία της αθωότητας». Μιλούν για όσα βίωσαν στο σχολείο ο ηθοποιός Αντίνοος Αλμπάνης, η δημοσιογράφος Κατερίνα Ζαρίφη, ο ηθοποιός Αλέξης Γεωργούλης, ο τραγουδιστής Ησαΐας Ματιάμπα, ο αθλητής Βλάσης Μάρας και οι ηθοποιοί Μίνα Ορφανού και Μάκης Παπαδημητρίου.

Γι’ αυτό οι γονείς σύμφωνα  με  το "Χαμόγελο  του  Παιδιού"  θα πρέπει:
 Να παρατηρήσουν τη συμπεριφορά του παιδιού τους. Οποιαδήποτε ξαφνική και χωρίς εμφανή αιτία αλλαγή στη συμπεριφορά τους, στη διάθεση τους, στην όρεξη τους, στον ύπνο τους, στη γνώμη τους για κάποια άτομα, στη σχολική τους παρουσία,  στην σχολική τους επίδοση πρέπει να τους προβληματίσει και διακριτικά να διερευνήσουν τι συμβαίνει.
 Εάν αντιληφθούν ότι το παιδί τους βιώνει εκφοβισμό θα πρέπει σε πλαίσιο ασφάλειας και εμπιστοσύνης να κουβεντιάσουν με το παιδί τους για την εμπειρία του και γενικά για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού
 Να αποενοχοποιήσουν το παιδί.
 Να εξηγήσουν στο παιδί ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να του φέρεται έτσι
 Να επιβραβεύσουν το παιδί που συμμετείχε στην κουβέντα και αποκάλυψε σημαντικά πράγματα
 Να μην βάλουν το παιδί σε διαδικασίες αντεκδίκησης. Δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα
 Να αναδείξουν στο παιδί τη σημασία του να έχει επικοινωνία με το δάσκαλο και να εξηγήσουν τη διαφορά του «μαρτυράω» από το «ζητάω» βοήθεια
 Να θυμούνται ότι ο στόχος είναι να βοηθήσουν το παιδί τους και όχι να τιμωρηθεί το άλλο παιδί

 Να επικοινωνήσουν με το δάσκαλο



Σοκ έχει προκαλέσει στην εκπαιδευτική κοινότητα ο ξυλοδαρμός μαθητή κατά την διάρκεια εκδρομής στο δημοτικό αθλητικό κέντρο. Πρόκειται για το πρώτο κρούσμα ενδοσχολικής βίας το οποίο εγείρει σοβαρά ερωτηματικά και φέρνει στην επιφάνεια την ύπαρξη συμμοριών και στα σχολεία της Λαμίας.



Pearl Jam - Jeremy Η μεγάλη επιτυχία των Pearl Jam είναι ένα τραγούδι για τον σχολικό εκφοβισμό και τις τραγικές του συνέπειες. Το τραγούδι μιλάει για τον Jeremy, ένα αγόρι που αυτοκτονεί για να εκδικηθεί τους νταήδες που τον βασάνιζαν σε όλη του την παιδική ηλικία. Είναι εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία του 16χρονου Jeremy Delle από το Τέξας που το 1991 αυτοκτόνησε την ώρα του μαθήματος μπροστά στην καθηγήτρια και τους συμμαθητές του. Όταν η καθηγήτρια ζήτησε από τον Jeremy να πάει στον Διευθυντή για να ζητήσει άδεια να μπει στην αίθουσα παρά την αργοπορία του αυτός γύρισε πίσω με ένα πιστόλι το οποίο έστρεψε στον εαυτό του. Τρία χρόνια πριν, το 1988, τρία ακόμα παιδιά του ίδιου σχολείου έδωσαν τέλος στη ζωή τους για τους ίδιους πιθανότατα λόγους


Το Χαμόγελο του Παιδιού» είναι ένας εθελοντικός οργανισμός για τα παιδιά.
Ξεκίνησε ως επιθυμία του 10χρονου Ανδρέα Γιαννόπουλου, που λίγο πριν χάσει τη μάχη για τη ζωή, αποτύπωσε στο ημερολόγιο του το παιδικό αυτό όραμα.
Το όνειρο του Ανδρέα πήρε μορφή με το πρώτο Σπίτι για τα παιδιά που ξεκίνησε να λειτουργεί λίγους μήνες μετά, φτάνοντας σήμερα να είναι ένας Οργανισμός το έργο του οποίου έχει ξεπεράσει κάθε φαντασία και να αποδεικνύει σε όλους μας το μεγαλείο που μπορεί να επιτευχθεί, όταν οι άνθρωποι ενώνουν τις δυνάμεις τους για έναν κοινό σκοπό -ακριβώς όπως είχε προβλέψει ένα 10χρονo παιδί.
Μέσα από τον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού», με τη βοήθεια μικρών και μεγάλων εθελοντών  καθώς και των εργαζομένων του, υποστηρίζονται 365 ημέρες το χρόνο δεκάδες δράσεις για τη φροντίδα και την προστασία της σωματικής και της ψυχικής υγείας, αλλά και της ασφάλειας χιλιάδων παιδιών στην Ελλάδα που βρίσκονται σε κίνδυνο.

Γνώρισε τις δράσεις μας για τα παιδιά  και αν διαθέτεις ελεύθερο χρόνο, έλα στη ομάδα μας. Ένωσε τη φωνή σου με αυτή του Ανδρέα και χιλιάδων άλλων παιδιών  εθελοντών και έλα να φτιάξουμε ένα καλύτερο αύριο. «Αν ενωθούμε όλοι, θα τα  καταφέρουμε}.



Σχολικός εκφοβισμός 
είναι κάτι το φρικτό
Σε καταλαβαίνω κι εγώ
ναι το πέρασα κι αυτό

Μην κλαις , μην κλαις
χαμογέλασε και 'συ
Μη σε νοιάζει τι σου λέει
μη σου ξύνει την πληγή

Μην μιλάς και άκουσε
πες συγγνώμη , καταλαβέ με
Έχω δικαίωμα για ζωη
έχω καρδιά , έχω ψυχή

Μην μιλάς και άκουσε
πες συγγνώμη , καταλαβέ με
Έχω δικαίωμα για ζωη
έχω καρδιά , έχω ψυχή

Όταν κάποιος σε πληγώνει
στο σώμα στην ψυχή
σε εμένα να το πεις
να το λύσουμε μαζί

Όταν δέχεσαι απειλές
πρέπει πάντα να το λες
Για να μη είσαι το θύμα
κάνε πρώτα ένα βήμα




Taylor Swift- Mean Ένα από τα δημοφλέστερα τραγούδια για το bullying στην Αμερική. H αγαπημένη των εφήβωνTaylor Swift δίνει έμφαση σε μία άλλη οπτική του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, και τραγουδάει για τους θύτες που τις περισσότερες φορές έχουν και οι ίδιοι πέσει θύματα bullying

Το Χαμόγελο του Παιδιού έχει αναπτύξει πολλές δράσεις για την πρόληψη και διαχείριση καταστάσεων του Σχολικό  Εκφοβισμού.
 Το Τμήμα Ενημέρωσης Παιδιών, Γονέων και Εκπαιδευτικών πραγματοποιεί ομιλίες για το σχολικό εκφοβισμό σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα (βλ.http://www.hamogelo.gr/7-1/770/Enhmerosh-poidion--goneon-koi-ekpoideytikon)
 Μέσω της Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056 πραγματοποιείται τηλεφωνική υποστήριξη για την διαχείριση τέτοιων φαινόμενων (βλ. http://www.hamogelo.gr/7-1/754/Ethnikh-thlefonikh-grammh-gia-ta-poidia-SOS-1056 )
 Μέσω των Τμημάτων Κοινωνικής και Ψυχολογικής Στήριξης πραγματοποιείται συμβουλευτική στήριξη σε γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς (βλ. http://www.hamogelo.gr/7-1/767/Koinonikh-koi-psyxologikh-sthrixh-poidion)
 Το Χαμόγελο του Παιδιού είναι ο συντονιστικός φορέας για την δημιουργία πανευρωπαϊκής καμπάνιας ευαισθητοποίησης και πληροφόρησης για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (βλ.http://www.hamogelo.gr/147.1/Erga-se-exelixh )

ΘΑ  ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ  ΤΟ  ΑΦΙΕΡΩΜΑ  ΜΑΣ  ΜΕ  ΕΝΑ  ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ  ΒΙΝΤΕΟ ΠΑΝΩ  ΣΕ  ΕΝΑ  ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ  ΑΖΙΖ  ΝΕΣΙΝ  ΠΟΥ  ΑΠΑΓΓΕΛΕΙ  Η  ΜΑΡΙΕΤΑ  ΡΙΑΛΔΗ .
                   ΔΕΙΤΕ  ΤΟ . ΑΚΟΥΣΤΕ  ΤΟ . ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ.


Σώπα, μη μιλάς , είναι ντροπή
κόψ' τη φωνή σου
σώπασε επιτέλους
κι αν ο λόγος είναι αργυρός
η σιωπή ειναι χρυσός.

Τα πρώτα λόγια που άκουσα από παιδί
έκλαιγα,γέλαγα,έπαιζα μου λέγανε:
"σώπα".

Στο σχολείο μού κρύψαν την αλήθεια τη μισή,
μου λέγανε :"εσένα τι σε νοιάζει ; Σώπα!"

Με φιλούσε το πρώτο κορίτσι που ερωτεύτηκα και μου λέγανε:
"κοίτα μην πείς τίποτα, σσσσ....σώπα!"

Κόψε τη φωνή σου και μη μιλάς, σώπαινε.
Και αυτό βάσταξε μέχρι τα εικοσί μου χρόνια.

Ο λόγος του μεγάλου
η σιωπή του μικρού.

Έβλεπα αίματα στο πεζοδρόμιο,
"Τι σε νοιάζει εσένα;", μου λέγανε,
"θα βρείς το μπελά σου, σώπα".

Αργότερα φωνάζανε οι προϊστάμενοι
"Μη χώνεις τη μύτη σου παντού,
κάνε πως δεν καταλαβαίνεις ,σώπα"

Παντρεύτηκα , έκανα παιδιά ,
η γυναίκά μου ήταν τίμια κι εργατική και
ήξερε να σωπαίνει.
Είχε μάνα συνετή , που της έλεγε "Σώπα".

Σε χρόνια δίσεκτα οι γονείς, οι γείτονες με συμβουλεύανε :
"Μην ανακατεύεσαι, κάνε πως δεν είδες τίποτα. Σώπα"
Μπορεί να μην είχαμε με δ'αύτους γνωριμίες ζηλευτές,
με τους γειτονες, μας ένωνε , όμως, το Σώπα.

Σώπα ο ενας,σώπα ο άλλος σώπα οι επάνω, σώπα η κάτω,
σώπα όλη η πολυκατοικία και όλο το τετράγωνο.
Σώπα οι δρόμοι οι κάθετοι και οι δρόμοι οι παράλληλοι.
Κατάπιαμε τη γλώσσά μας.
Στόμα έχουμε και μιλιά δεν έχουμε.
Φτιάξαμε το σύλλογο του "Σώπα".
και μαζευτηκαμε πολλοι
μία πολιτεία ολόκληρη, μια δύναμη μεγάλη ,αλλά μουγκή!

Πετύχαμε πολλά,φτάσαμε ψηλά, μας δώσανε παράσημα,
τα πάντα κι όλα πολύ.
Ευκολα , μόνο με το Σώπα.
Μεγάλη τέχνη αυτό το "Σώπα".

Μάθε το στη γυναίκα σου,στο παιδί σου,στην πεθερά σου
κι όταν νιώσεις ανάγκη να μιλήσεις ξερίζωσε τη γλώσσά σου
και κάν'την να σωπάσει.
Κόψ'την σύρριζα.
Πέτα την στα σκυλιά.
Το μόνο άχρηστο όργανο από τη στιγμή που δεν το μεταχειρίζεσαι σωστά.

Δεν θα έχεις έτσι εφιάλτες , τύψεις κι αμφιβολίες.
Δε θα ντρέπεσαι τα παιδιά σου και θα γλιτώσεις απο το βραχνά να μιλάς ,
χωρίς να μιλάς να λές "έχετε δίκιο,είμαι σαν κι εσάς"
Αχ! Πόσο θα 'θελα να μιλήσω ο κερατάς.

και δεν θα μιλάς ,
θα γίνεις φαφλατάς ,
θα σαλιαρίζεις αντί να μιλάς .

Κόψε τη γλώσσά σου, κόψ'την αμέσως.
Δεν έχεις περιθώρια.
Γίνε μουγκός.
Αφού δε θα μιλήσεις , καλύτερα να το τολμησεις Κόψε τη γλώσσά σου.

Για να είμαι τουλάχιστον σωστός στα σχέδια και στα όνειρά μου
ανάμεσα σε λυγμούς και σε παροξυσμούς κρατώ τη γλώσσά μου,
γιατί νομίζω πως θα'ρθει η στιγμή που δεν θα αντέξω
και θα ξεσπάσω και δεν θα φοβηθώ και θα ελπίζω
και κάθε στιγμή το λαρύγγι μου θα γεμίζω με ένα φθόγγο ,
με έναν ψιθυρο , με ένα τραύλισμα , με μια κραυγή που θα μου λεει:
ΜΙΛΑ!....

"Γ"

1 σχόλιο:

  1. ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΑΛΗΘΕΙΑ "ΠΛΗΓΩΝΕΙ¨". ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ Α ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΤΟΥ 2015.15 Οκτωβρίου 2015 στις 11:59 π.μ.

    ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: 31 αναφορές σχολικού εκφοβισμού το πρώτο εξάμηνο του 2015


    Τριάντα μία αναφορές γονέων και εκπαιδευτικών για θέματα σχολικού εκφοβισμού δέχθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 ο... Συνήγορος του Παιδιού. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, από τις υποθέσεις αυτές οι 21 αφορούσαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι δέκα στη δευτεροβάθμια.

    Στο πλαίσιο του διαμεσολαβητικού του ρόλου, ο Συνήγορος επικοινώνησε με τους γονείς και, όπου έκρινε ότι υπήρχε πεδίο παρέμβασης επικοινώνησε με τους εκπαιδευτικούς. Σε 14 περιπτώσεις επισκέφθηκε και τα σχολεία, σε ορισμένα από τα οποία συζήτησε και με ομάδες μαθητών.

    Στις περισσότερες περιπτώσεις ο Συνήγορος διαπίστωσε ότι τα σχολεία είχαν καταβάλει προσπάθειες, ενώ οι γονείς είχαν υπερβολικό άγχος και έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς για τη διαχείριση του θέματος. «Σε αρκετές περιπτώσεις, οι γονείς αντί να εξαντλήσουν τις προσπάθειες συµπαράστασης και υποστήριξης των παιδιών τους, που πιθανώς υφίσταντο επιθετικές – προσβλητικές συµπεριφορές από συµµαθητές τους, ή να ζητήσουν τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και άλλων αρµόδιων παραγόντων της σχολικής κοινότητας για την επίλυση των προβληµάτων, στράφηκαν µε διάφορους τρόπους κατά της διοίκησης του σχολείου, κατά εκπαιδευτικών, άλλων γονέων ή ακόµη και κατά των ίδιων των παιδιών που αναφέρονταν ως θύτες», όπως σημειώνεται.

    Στην ανησυχία των γονέων συνέβαλε και η έλλειψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την καλύτερη διαχείριση εντάσεων και επιθετικών συμπεριφορών.

    Ο Συνήγορος του Παιδιού συνιστά μεταξύ άλλων συνεργασία μεταξύ γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση των φαινομένων σχολικού εκφοβισμού, συνεργασία των σχολείων με εξειδικευμένους επαγγελματίες ψυχικής υγείας, συστηματική επιμόρφωση, ευαισθητοποίηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την ορθή αναγνώριση και διαχείριση τέτοιων περιστατικών, την προώθηση της ενεργής συμμετοχής των μαθητών στη σχολική ζωή και στην ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων και στη διοργάνωση δράσεων ευαισθητοποίησης και βιωματικής εκπαίδευσης.

    Τέλος, η Αρχή διευκρινίζει ότι με τον πρόσφατο νόμο 4322/2015 δεν ποινικοποιήθηκε γενικά ο σχολικός εκφοβισμός. Το άρθρο 8 αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «αν η πράξη τελείται μεταξύ ανηλίκων δεν τιμωρείται εκτός αν η μεταξύ τους διαφορά ηλικίας είναι μεγαλύτερη από τρία έτη, οπότε επιβάλλονται μόνο αναμορφωτικά ή θεραπευτικά μέτρα». Επομένως, καταλήγει ο Συνήγορος του Παιδιού, σε συνδυασμό με την υφιστάμενη λοιπή νομοθεσία, εξακολουθεί να απαιτείται παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος σε όλες τις περιπτώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.