Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Σάββατο 21 Δεκεμβρίου, ....

Τρίτη 29 Αυγούστου 2023

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΤΕΑΣ: ΜΕΡΕΣ ΞΗΡΑΣΙΑΣ» του Εμίν Αλπέρ

Τετάρτη 30/8 και Παρασκευή 1/9 στις 9.15μμ

«ΜΕΡΕΣ ΞΗΡΑΣΙΑΣ» του Εμίν Αλπέρ

Ένα πολιτικοκοινωνικό θρίλερ που σε κρατάει σε εγρήγορση έως το τέλος!....

Βραβείο κοινού 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2022

Βραβείο Μοντάζ στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου 2022

Υποψήφιο για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Κοινού LUX

Φεστιβάλ Καννών 2022

Στην παραγωγή συμμετέχει η ελληνική εταιρεία Horsefly του Γιώργου Τσούργιαννη, ενώ διευθυντής της εξαιρετικής φωτογραφίας είναι ο Χρήστος Καραμάνης.

Το trailer της ταινίας: https://www.youtube.com/watch?v=JQBaf_2hz1k

ΥΠΟΘΕΣΗ

Η ιστορία εκτυλίσσεται σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Τουρκίας το Γιανικλάρ όπου ο νεοφερμένος εισαγγελέας Εμρέ (Selahattin Paşali) καλείται να αντιμετωπίσει τα πολιτικά σκάνδαλα της τοπικής εξουσίας, το πρόβλημα της διαχείρισης του νερού και έναν βιασμό, στον οποίο είναι αυτόπτης μάρτυρας.

Συνδυάζοντας νουάρ στοιχεία από κλασικές ταινίες αλλά και γουέστερν αναφορές σε μια μοντέρνα εκδοχή ενισχυμένη από την εξαιρετική φωτογραφία του Χρήστου Καραμάνη, ο Αλπέρ δημιουργεί ένα νέο-νουάρ πολιτικό θρίλερ που θίγει πολιτικά, έμφυλα και κοινωνικά ζητήματα και κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο .

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΜΙΝ ΑΛΠΕΡ

Πτυχιούχος Οικονομικών και διδάκτωρ Σύγχρονης Τουρκικής Ιστορίας και Κοινωνικών Επιστημών, κινηματογραφικός κριτικός και πολιτικός αναλυτής, ιστορικός και σεναριογράφος και των τεσσάρων ταινιών του. Θαυμαστής του Νουρί Τζεϊλάν, επηρεασμένος από τους Κουστούριτσα, Φασμπίντερ, Χάνεκε και Βισκόντι. Η γυναίκα του είναι από τη Θεσσαλονίκη.

Συνέντευξη του Εμίν Αλπέρ στο flix.gr και στον Μανώλη Κρανάκη:   

https://flix.gr/articles/emin-alper-interview-burning-days.html

ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Χρ. Μήτσης (ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ): «Σαν να έχει αναδυθεί από την Άγρια Δύση, η πόλη Γιανικλάρ κυβερνάται από τους άγραφους κανόνες μιας άλλης (πατριαρχικής, ξενοφοβικής, ανεξέλεγκτα βίαιης) εποχής, με τον Εμίν Αλπέρ να ακτινογραφεί διεισδυτικά τη σύγχρονη τουρκική κοινωνία, αποκαλύπτοντας τους μηχανισμούς καταπίεσης, θεσμικούς και μη. Ποιητικές εικόνες και αγωνιώδης πλοκή. Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ.»

Λήδα Γαλανού (ΕφΣυν): «Ο Εμίν Αλπέρ καταφέρνει θαυμάσια να συνδυάσει  το σασπένς του θρίλερ, τη μοναχικότητα του γουέστερν, την αισθητική ενός νεο-νουάρ για να σχολιάσει τον ακραίο συντηρητισμό, την πατριαρχία και τη διαφθορά στην Τουρκία.»

Μανώλης Κρανάκης (flix.gr): «Η νέα ταινία του Εμίν Αλπέρ είναι μια συναρπαστική κριτική ματιά πάνω στη διεφθαρμένη Τουρκία του Ερντογάν. Ο Εμίν Αλπέρ απομακρύνεται από την πιο βαρύθυμη, ποιητική, λυρική παράδοση του τουρκικού σινεμά και πατάει γκάζι διασχίζοντας το γουέστερν και το νεο-νουάρ με προεκτάσεις που αγγίζουν ένα σύγχρονο πολιτικό θρίλερ χωρίς να χάνει ίχνος από την ποίηση των εικόνων του με βοηθό την υπέροχη φωτογραφία του Χρήστου Καραμάνη, ενώ το σασπένς ενισχύεται από τη μουσική που επιμελήθηκε ο Στέφαν Γούιλ.»

Κώστας Ζαλίγκας (ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ): «Ο Εμίν Αλπέρ υπογράφει μια πολύ σφιχτοδεμένη πλοκή που αναδεικνύει τη διαφθορά και τις σχέσεις αλληλεξάρτησης σε μια κλειστή κοινωνία. Κρατάει τα μυστικά της και τα αποκαλύπτει όταν και όπου πρέπει, στήνοντας ένα πολιτικοκοινωνικό θρίλερ που σε κρατάει σε αμφιβολία και εγρήγορση έως το τέλος. Τη σπουδαία φωτογραφία που αποτυπώνει την ξηρότητα του τοπίου υπογράφει ο Χρήστος Καραμάνης.»

Στρατος Κερσανίδης (Η ΕΠΟΧΗ): «Εξαιρετική ταινία που βλέπεται με κομμένη την ανάσα και κατορθώνει να παρασύρει το θεατή στον σκοτεινό, λαβυρινθώδη της κόσμο. Με αιχμηρή κριτική ματιά ο σκηνοθέτης που ανανεώνει το τουρκικό κινηματογράφο, κάνει μια ταινία διεισδυτική η οποία συμπυκνώνει πολλά κινηματογραφικά είδη όπως το νουάρ, το γουέστερν, το (πολιτικό) θρίλερ, το σινεμά του φανταστικού.»

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.