Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Σάββατο 21 Δεκεμβρίου, ....

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2021

Εγκρίθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της Άμφισσας


 Π. Ταγκαλής: «Στόχος μία πόλη φιλική προς όλους και φυσικά στο περιβάλλον» 

Εγκρίθηκαν τα προτεινόμενα μέτρα εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην πόλη της Άμφισσας, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δελφών που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021. ....

Όπως ανέφερε κατά την τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Δελφών, κ. Παναγιώτης Ταγκαλής, οι αλλαγές που αποφασίστηκαν αποτελούν συνέχεια μίας μακράς διαδικασίας, η οποία αφορά σε σειρά ελέγχων-μετρήσεων που έγιναν στην πόλη, εξαρτώμενες ταυτόχρονα από τις δεσμεύσεις του ΣτΕ, αλλά και τη διαβούλευση που ακολούθησε. Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι η εν λόγω κυκλοφοριακές αλλαγές προ της εισαγωγής στο Δημοτικό Συμβούλιο απέσπασαν τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Άμφισσας καθώς και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. 

«Στόχος μας είναι να διορθωθούν τα κακώς κείμενα της πόλης, μέσα από ένα πλέγμα παρεμβάσεων», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Ταγκαλής, αναφέροντας επ’ αυτών την εξεύρεση χώρων στάθμευσης σε συγκεκριμένα σημεία του αστικού ιστού, αλλά και το έργο ενοποίησης των τριών πλατειών της Άμφισσας μέσω του δικτύου πεζοδρομίων. Πιο συγκεκριμένα ο Δήμαρχος σημείωσε: «Η παρούσα μελέτη περιλαμβάνει ένα διευρυμένο δίκτυο οδών ήπιας κυκλοφορίας, το οποίο σε συνδυασμό με τις προτεινόμενες διαπλατύνσεις-διαμορφώσεις πεζοδρομίων, καθώς και τους υφιστάμενους κατασκευασμένους πεζοδρόμους, δημιουργούν ένα δίκτυο πράσινων διαδρομών (διαδρομές ήπιας μετακίνησης) ενοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τις τρεις κυριότερες πλατείες της πόλης, δηλαδή την Πλ. Εθν. Αντίστασης, την Πλ. Ησαΐα και την Πλ. Κεχαγιά». 

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι για την εκπόνηση της μελέτης και την κατάθεση των βέλτιστων προτάσεων έγιναν τα εξής: 

  • Συλλογή και Αξιολόγηση προβλημάτων και αιτημάτων πολιτών, φορέων/συλλόγων κλπ. που σχετίζονται με την κυκλοφοριακή λειτουργία και το σύστημα των μεταφορών για το σύνολο της πόλης της Άμφισσας.

  • Μετρήσεις κυκλοφοριακών φόρτων, σε ώρες αιχμής και εκτός αιχμής

  • Μετρήσεις σύνθεσης κυκλοφορίας (για την εξαγωγή των ποσοστών κυκλοφορίας ΙΧ, λεωφορείων, φορτηγών, κλπ)

  • Απογραφές και μετρήσεις νόμιμων θέσεων στάθμευσης (παρά την οδό και εκτός οδού/ δημοτικά parkings)

  • Απογραφές και μετρήσεις νόμιμα και παράνομα σταθμευμένων οχημάτων

  • Απογραφές κυκλοφοριακής οργάνωσης και στάθμευσης πέριξ των μεγάλων πόλων της Πόλης (Δημαρχείο, Εμπορικό Κέντρο, Περιφέρεια, Νοσοκομείο, Αστυνομία, Γήπεδο, Σχολεία, κλπ)

  • Απογραφή υφιστάμενου δικτύου Δημόσιων Συγκοινωνιών

  • Προσδιορισμός τμημάτων του οδικού δικτύου με μειωμένη οδική ασφάλεια και υψηλό ποσοστό τροχαίων συμβάντων.

Η εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, αν και γεωγραφικά αφορά στο κέντρο της πόλης, στην πραγματικότητα επηρεάζει την κυκλοφοριακή λειτουργία του συνόλου της. Τα μέτρα που αποφασίστηκαν, βάσει πάντα της μελέτης που έγινε, ακολουθούν βασικούς κανόνες και ορθές πρακτικές, με στόχο την αύξηση της οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο και την αναβάθμιση αυτής. Σημαντική επισήμανση, όπως επίσης αναφέρθηκε κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το ότι η εφαρμογή των μέτρων αφορά σε δύο χρονικούς ορίζοντες, ήτοι στο βραχυπρόθεσμο και το μεσοπρόθεσμο μέλλον με τις αντίστοιχες παρεμβάσεις (πχ κυκλοφοριακή οργάνωση του οδικού δικτύου, εφαρμογή σήμανσης και αντίστοιχα κατασκευή έργων για τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων, βελτίωση ισόπεδων κόμβων, κλπ). 

Ο αντιδήμαρχος Δ.Ε.Άμφισσας, κ. Νικόλαος Λουπάκος, σημείωσε: «Παρά τις αντιξοότητες που παρουσιάστηκαν, πιστοί στις δεσμεύσεις μας εργαζόμαστε βάσει των όσων ο νόμος μας επιτρέπει με μοναδικό γνώμονα τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στην πόλη της Άμφισσας, κάνοντάς την περισσότερο φιλική σε όλους, τόσο στους πεζούς όσο και σε εκείνους που χρησιμοποιούν τα οχήματά τους. Ταυτόχρονα όμως έχουμε χρέος να δημιουργήσουμε και τις συνθήκες ώστε η πόλη να γίνει ακόμα περισσότερο φιλική προς το περιβάλλον. Η επίτευξη όλων αυτών δεν μπορεί να αποτελεί συνέπεια μίας και μόνο παρέμβασης, αλλά ενός συνολικού πλέγματος ενεργειών τις οποίες ο Δήμος μας έχει δρομολογήσει τοποθετώντας διαδοχικά το ένα κομμάτι του παζλ δίπλα στο άλλο». 

Επισυνάπτεται η συνοπτική παρουσίαση της μελέτης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.