Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021

Τοποθετήσεις - Ερωτήσεις της Λ.Σ. Στερεάς στο Π.Σ Στερεάς Ελλάδας


 Τοποθέτηση - κριτική της Λαϊκής Συσπείρωσης Στερεάς για το Σχέδιο «ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ»  

Η χώρα μας είναι η πιο σεισμογενής περιοχή της Ευρώπης και μια από τις πλέον σεισμογενείς περιοχές του κόσμου.....

Οι σεισμοί δεν μπορούν να αποφευχθούν. Οι καταστροφές από τους σεισμούς μπορούν να αποφευχθούν ή τουλάχιστον να ελαχιστοποιηθούν.

Η τραγική αντίφαση, που εκδηλώνεται σήμερα στη χώρα μας και μάλιστα με δραματικό τρόπο, είναι πως συνυπάρχουν : 

  • Η βεβαιότητα του σεισμού που οπωσδήποτε θα συμβεί. 

  • Η αναλγησία της γενικότερης πολιτικής της ελεύθερης αγοράς, με την οποία αντιμετωπίζεται η αντισεισμική προστασία της χώρας, η ζωή και η περιουσία των κατοίκων της, αλλά και οι επιπτώσεις που οι σεισμοί προκαλούν.

Η εμπειρία των σεισμών ανέδειξε δραματικά τα δομικά προβλήματα των σύγχρονων ελληνικών πόλεων:

  • Ασφυκτικές συνθήκες ζωής, καταθλιπτικές πυκνότητες κατοίκησης, μεγάλοι συντελεστές δόμησης.

  • Έλλειψη κατάλληλων και επαρκών ελεύθερων χώρων για την εκτόνωση του πληθυσμού την ώρα του σεισμού και για την εγκατάσταση των πληγέντων.

  • Έλλειψη προσβάσεων ακόμη και για τα ασθενοφόρα ή τις δυνάμεις της πυροσβεστικής και των άλλων μονάδων βοήθειας.

  • Επικίνδυνη συνύπαρξη πλάι - πλάι ή ακόμη και στο ίδιο κτίριο επικίνδυνων χρήσεων, όπως κτίρια διαχείρισης ή εμπορίας καυσίμων (βενζινάδικα, εμπορία υγραερίων) με κατοικίες, καταστήματα, γραφεία.

Η αντισεισμική προστασία και θωράκιση της χώρας δεν είναι απλά μια τεχνοκρατική διαδικασία, που να απαιτεί μόνο μια επιστημονική, ερευνητική και τεχνική προσέγγιση, αλλά έχει σημαντικές κοινωνικοοικονομικές πτυχές που συνδέονται με τις αιτίες που γεννούν την ευπάθεια του δομημένου, κοινωνικού και οικονομικού περιβάλλοντος σε σεισμό.

Οι πτυχές αυτές είναι συνυφασμένες με τις καπιταλιστικές διαδικασίες παραγωγής του δομημένου περιβάλλοντος, δηλαδή των κτιρίων και των έργων υποδομής, των πόλεων και των οικισμών. Βασίζεται στην εμπορευματοποίηση της γης και στην κερδοσκοπία πάνω σε αυτήν και οδηγεί σε άναρχη δόμηση, μεγάλες οικιστικές πυκνότητες, εντατική χρήση της γης, στην έλλειψη προγραμμάτων λαϊκής στέγης.

Για την αντιμετώπιση των αιτίων, επομένως, απαιτείται μια τελείως διαφορετική κοινωνικοπολιτική αντίληψη για τη διαχείριση της γης, τη ρύθμιση του χώρου, την ανάπτυξη της κοινωνικής κατοικίας και των κατασκευών.

Κατά την άποψη του ΚΚΕ και της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ……Είναι ανάγκη να αναπτυχθεί ένα κίνημα που θα διεκδικεί, θα απαιτεί :

  • Την κατοχύρωση για κάθε επέκταση σχεδίου πόλεως (αν απαιτείται να γίνει) των αναγκαίων χώρων για την κοινωνική, πολιτιστική υποδομή, την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής, τη βελτίωση της καθημερινής ζωής των κατοίκων, αλλά και την κάλυψη των αναγκών που θα προκύψουν μετά από σεισμό (ελεύθεροι χώροι για την εκτόνωση και προσωρινή διαμονή του πληθυσμού, προσβάσεις, οδοί διαφυγής).

  • Την προστασία κάθε ελεύθερου χώρου, ιδίως στις πυκνοδομημένες αστικές περιοχές, την απόκτηση νέων χώρων, την αξιοποίηση των στρατοπέδων που απομακρύνονται. Την αποτροπή της κατάληψης, έστω και προσωρινής, ή της τσιμεντοποίησης των ελεύθερων χώρων που επιχειρείται με διάφορα προσχήματα, ή «εθνικούς στόχους».

  • Πεζοδρόμια ασφαλή, επαρκή και χωρίς εμπόδια, όπως κάγκελα και μπάρες, ώστε να επιτρέπουν και ασφαλή διαφυγή του πληθυσμού, σε περίπτωση καταστροφικού σεισμού.

  • Συγκοινωνιακό σχεδιασμό και ρυθμίσεις για αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών, όπως λωρίδες πρόσβασης οχημάτων παροχής βοήθειας, και ειδικές ρυθμίσεις που θα επιβάλλονται την ώρα του σεισμού.

  • Την απομάκρυνση από τις κατοικημένες περιοχές των χρήσεων που μπορούν να δημιουργήσουν πρόσθετες αλυσιδωτές καταστροφές, όπως πυρκαγιές, εκρήξεις, έκλυση επικίνδυνων χημικών. Την αντιπαράθεση στην πολιτική που επιτρέπει όχι μόνο τη διατήρηση, αλλά και την ανάπτυξή τους.

  • Τη λήψη ειδικών μέτρων ασφαλείας των δικτύων, όπως φυσικού αερίου και άλλων, που διέρχονται από τον οικιστικό ιστό και τη διενέργεια ελέγχων για την τήρηση των προδιαγραφών και των μέτρων ασφαλείας.

Είναι πια κοινή η άποψη ότι απαιτούνται ριζικές παρεμβάσεις στους όρους, στις προδιαγραφές, αλλά και στις διαδικασίες παραγωγής των έργων, ιδιαίτερα των ιδιωτικών, αλλά και των δημόσιων που θεσμικά υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες για την παραγωγή τους.

Για εμάς το επίπεδο ασφάλειας μιας κατασκευής δεν είναι ένα επιστημονικό ή τεχνικό μέγεθος. Είναι πολιτική επιλογή, που στηρίζεται σε επιστημονικοτεχνικά στοιχεία, αλλά με σαφείς κοινωνικές παραμέτρους, και είναι ταξική.

Κατά την άποψή μας…. Είναι αναγκαία : 

  • Η συνεχής αναθεώρηση και βελτίωση του αντισεισμικού κανονισμού, σύμφωνα με την πρόοδο της έρευνας και της επιστημονικής γνώσης.

  • Καθορισμός σύγχρονων προδιαγραφών που θα καλύπτουν τη μελέτη, κατασκευή, επίβλεψη και συντήρηση των έργων.

  • Προδιαγραφές και έλεγχος της ποιότητας των υλικών που ενσωματώνονται στην κατασκευή, που σήμερα είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος.

  • Αποσαφήνιση του ρόλου και των ευθυνών των εμπλεκόμενων στην παραγωγή έργων, δηλαδή του μελετητή, του κατασκευαστή, του επιβλέποντα. Διασφάλιση της δυνατότητας που έχουν οι τεχνικοί να εφαρμόζουν τους Κανονισμούς, χωρίς συνέπειες στην επαγγελματική τους υπόσταση.

  • Πλαίσιο τακτικών ελέγχων και συντήρησης των κτιρίων και έργων κατά τη χρήση τους.

  • Πολιτική και μέτρα για την αντιμετώπιση των αυθαιρέτων.

  • Δημιουργία μητρώου κτιρίων και έργων για την παρακολούθηση, τον έλεγχο των επισκευών τους και τη λειτουργία τους ως βιβλίου αναφοράς σε κάθε μεταβίβαση και ενοικίαση των κτιρίων, για την ασφαλή χρησιμοποίησή τους.

  • Ειδική μέριμνα για τους χώρους εργασίας…. Για τα μέρη που φοιτά και ψυχαγωγείται η νεολαία.

Για την ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ: Απαιτείται η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του δημόσιου τομέα, ο οποίος, στα πλαίσια μιας άλλης λειτουργίας προς όφελος του λαού, θα αναλάβει τη δημιουργία και τον έλεγχο των όρων και προδιαγραφών, αλλά και της ποιότητας των υλικών.

Απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, κατάλληλα και επαρκώς χρηματοδοτημένο που θα προβλέπει την προστασία και την αποκατάσταση των θυμάτων των σεισμών….. Την προστασία και την ανακατασκευή χρήσιμων υποδομών, κατοικιών και χώρων εργασίας.

Για όλα αυτά καμιά συγκεκριμένη αναφορά δεν γίνεται στο κείμενο….

Ως ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ εκτιμάμε πως το πολυσέλιδο κείμενο που καλούμαστε, σήμερα, να ψηφίσουμε αποτελεί μια συρραφή νόμων και εγκυκλίων οδηγιών γύρω από την αντισεισμική προστασία…. 

Περιγράφει τους εμπλεκόμενους φορείς της Περιφέρειας, τον προσδοκώμενο συντονισμό και  την δραστηριότητά τους για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την άμεση διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση σεισμών.

Με άλλα λόγια, λέει, με βάση όσα ισχύουν, τι προβλέπεται να γίνει στην περίπτωση ενός μεγάλου σεισμού….

Φυσικά δεν γίνεται καμιά αναφορά στην σοβαρή έλλειψη προσωπικού που χαρακτηρίζει τις υπηρεσίες που εμπλέκονται στην αντισεισμική προστασία….. Στην επάρκεια και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους.

Δεν γίνεται καμιά αναφορά στα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την αντοχή των κατασκευών σε περίπτωση σεισμού…. Για τα αναγκαία μέτρα πρόληψης.

Με αυτή τη λογική το θεωρούμε ελλιπές και δημαγωγικό, μια και αποσκοπεί απλά στη δημιουργία εντυπώσεων.

Για αυτούς τους λόγους το ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ.

Τοποθετήσεις - Ερωτήσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης Στερεάς κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου 27 01 2021

Α. Για τις εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση 

Β. Για την προστασία από τον ΚΟΒΙΝΤ 19 των εργαζομένων στις μεγάλες βιομηχανικές μονάδες 

Γ. Για τη ΛΑΡΚΟ

Δ. Για την αποζημίωση των πληγέντων από πλημύρες στην Εύβοια, για τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας,  την αποκατάσταση των ζημιών 

Ε. Για τη λειτουργία της Οικονομικής Επιτροπής της Π.Στ.Ελ. 

ΣΤ. Δήλωση για το καλπονοθευτικό σύστημα εκλογών στην Περιφερειακή και Τοπική Διοίκηση που ετοιμάζει η κυβέρνηση

 

Για τις εξελίξεις στην  ανώτατη εκπαίδευση.

Αποτελεί τεράστια πρόκληση να εξαγγέλλει η κυβέρνηση τόσο σοβαρές αλλαγές για τα ΑΕΙ, με τα Ιδρύματα κλειστά, με τους φοιτητές στα σπίτια τους, με τις οικογένειές τους να βιώνουν σοβαρά προβλήματα με τα ενοίκια και τη φοιτητική μέριμνα, αλλά και με τους μαθητές σε διαρκή ανασφάλεια και άγχος με το “άνοιξε – κλείσε” των σχολείων.

Απέναντι σε αυτά η κυβέρνηση απαντά με σχέδια έντασης των ταξικών φραγμών και καταστολής.

  • Με τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης για τα ΑΕΙ, βάζει νέα εμπόδια στους μαθητές προκειμένου να σπουδάσουν στα πανεπιστήμια. Περιορίζει τις επιλογές τους και επισημοποιεί πια τα πτυχία των πολλών κατηγοριών και ταχυτήτων.

  • Με τις αλλαγές στον καθορισμό της διάρκειας φοίτησης βάζει σφραγίδα στον αποκλεισμό από τη συνέχεια της φοίτησης νέων που, για μια σειρά κοινωνικούς λόγους, αργούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.  Αντί, δηλαδή, να στηριχτούν ουσιαστικά οι εργαζόμενοι φοιτητές με πρόβλεψη καθορισμού μαθημάτων σε ώρες που θα μπορούν να παρακολουθούν, τους θέτουν εμπόδια.

  • Επιδιώκει να επιβάλει “σιγή ιχθύος” στις διεκδικήσεις των φοιτητών, των εργαζομένων, των πανεπιστημιακών. Δημιουργεί όρους παρακολούθησης σε μια μεγάλη γκάμα των δραστηριοτήτων στα ΑΕΙ. Ποινικοποιεί ακόμα και συλλογικά αποφασισμένες μορφές πάλης. Κυρίως δημιουργεί αλλεπάλληλα σώματα καταστολής και ελέγχου της πρόσβασης στα ΑΕΙ, με αποκορύφωμα ομάδες της αστυνομίας, οι οποίες έχουν διευρυμένες δυνατότητες παρέμβασης και καταστολής.

Η κυβέρνηση δεν νοιάζεται για τις πραγματικές ανάγκες των φοιτητών, γι’ αυτό και δεν παίρνει τα μέτρα που χρειάζονται για να ανοίξουν επιτέλους τα εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με ασφάλεια και για να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη κατρακύλα απαξίωσης των σπουδών. 

Η υποκρισία της κυβέρνησης φαίνεται κι απ’ το γεγονός ότι, ενώ τα ΑΕΙ είναι κλειστά για τους φοιτητές, λειτουργεί απρόσκοπτα και δια ζώσης ό,τι έχει να κάνει με την επιχειρηματική δράση, ακόμα και τα επί πληρωμή προγράμματα σπουδών!

Σε αυτή τη βάση, η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ καλεί τη νεολαία και το λαό να αντιπαλέψει τους επικίνδυνους και αντιλαϊκούς σχεδιασμούς, που επιδιώκει να μετατρέψει σε νόμους η κυβέρνηση.

Οι φοιτητές, οι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ, οι πανεπιστημιακοί, έχουν τη δύναμη να τους αφήσουν στα χαρτιά. Μαζί και πλάι τους είναι κάθε εργαζόμενος. Ολόκληρη η εργατική - λαϊκή οικογένεια. 

…………………………………………………………………………………………….

Πανδημία και εργασιακοί χώροι στη Στερεά

Σε πολλές περιπτώσεις χώρων δουλειάς και κυρίως σε μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, δεν τηρούνται τα μέτρα προφύλαξης για τον περιορισμό της μετάδοσης του κορονοϊού.

Αυτό προκύπτει από αρκετές ανακοινώσεις εργατικών σωματείων και δημιουργεί σοβαρούς προβληματισμούς για την αύξηση των κρουσμάτων που παρατηρείται στην περιοχή Οινοφύτων - Θήβας της Βοιωτίας και γύρω από την Χαλκίδα.

Δημιουργεί, επίσης, ερωτήματα για τις συνέπειες της μετακίνησης χιλιάδων εργαζόμενων από και προς την βιομηχανική περιοχή Οινοφύτων.

Ερωτάται η Περιφερειακή Αρχή για το πώς ελέγχεται το αν τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης από τον κορονοϊό, στους χώρους εργασίας; Τι μέτρα πήρε ή προτίθεται να πάρει σε αυτή την κατεύθυνση ; 

………………………………………………………………………………………………………..

Για τη ΛΑΡΚΟ

Σύμφωνα με την πολιτικό σχεδιασμό της κυβέρνησης, για την παραχώρηση της ΛΑΡΚΟ στην ιδιωτική εκμετάλλευση, μέσα από την Διαδικασία της Εκκαθάρισης, προκύπτουν σύντομα σοβαρές εξελίξεις.

Φαίνεται πως σχεδιάζουν κυβέρνηση, Υπουργείο Οικονομικών και εκκαθαριστής μέχρι το τέλος Μαρτίου να σταματήσουν την παραγωγική της διαδικασία. Να απολύσουν τους περισσότερους εργαζόμενους και να κρατήσουν ελάχιστους για την συντήρηση των εγκαταστάσεων.

Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να δώσει κάποιες αποζημιώσεις για τα μάτια του κόσμου και να διευκολύνει την πρόωρη συνταξιοδότηση κάποιων ηλικιωμένων, αδιαφορώντας για το κύμα της ανεργίας που θα πλήξει ολόκληρη την περιοχή.

Αυτό προκύπτει από τις προτάσεις που έκαναν, τελευταία, οι αρμόδιοι στα σωματεία των εργαζομένων. 

Επιδίωξη της Κυβέρνησης είναι να παραδώσει την ΛΑΡΚΟ στον ιδιώτη χωρίς οικονομικές εκκρεμότητες και δεσμεύσεις, ώστε να μπορέσει χωρίς εμπόδια να υλοποιήσει τα δικά του σχέδια.

Ερωτώνται η Περιφερειακή Αρχή και όλες οι παρατάξεις του Περιφερειακού Συμβουλίου για το πώς τοποθετούνται γύρω από αυτές τις εξελίξεις.

Πώς πρόκειται να αντιδράσουν στις επικείμενες απολύσεις και τις ψεύτικες υποσχέσεις για δήθεν προστασία των εργαζομένων, που αποσκοπούν στον περιορισμό της επικρατούσας αγανάκτησης.

Πώς θα αντιμετωπισθεί το κύμα ανεργίας που θα προκύψει ; 

……………………………………………………………………………………………………………….

“Πλήρης αποζημίωση των πληγέντων της Εύβοιας από τις πλημμύρες της                       9ης Αυγούστου και προώθηση των αναγκαίων έργων αντιπλημμυρικής προστασίας και αποκατάστασης από τις ζημιές”

Πέντε μήνες μετά τις καταστροφικές πλημμύρες στην Εύβοια από τη «Θάλεια» και ο λαός της περιοχής μετρά ακόμα πληγές. Οι υποσχέσεις τόσο της κυβέρνησης όσο και της Περιφέρειας Στερεάς, τον Αύγουστο ότι γρήγορα θα δοθούν τα χρήματα στους πλημμυροπαθείς έπεσαν στο κενό. Η κατάσταση που βιώνουν αρκετοί πληγέντες είναι πολύ δύσκολη.

Τα μέτρα που είχαν ανακοινωθεί ήταν πολύ πίσω από το μέγεθος των ζημιών και δεν ανταποκρίνονται στην απαίτηση των κατοίκων για 100% αποζημίωση χωρίς όρους, προϋποθέσεις και δάνεια, ενώ μάλιστα ορισμένες από τις αρχικές εξαγγελίες αναθεωρήθηκαν και προς τα κάτω. Οι ενισχύσεις που εξαγγέλθηκαν είχαν «ταβάνι». Γι’  αυτό και δημιούργησαν προϋποθέσεις που εξαίρεσαν τους περισσότερους πληγέντες.

Το επίδομα πρώτων βιοτικών αναγκών –των 600 ευρώ- έχουν λάβει μόνο το 1/3 των πληγεισών οικιών, αφήνοντας εκτός τις β’ κατοικίες, τους επαγγελματίες και τους αγρότες/κτηνοτρόφους. Το ανυποχώρητο αίτημα των επιτροπών αγώνα κατοίκων να λάβουν το επίδομα και οι κύριες κατοικίες που έπαθαν ζημιές σε βοηθητικούς χώρους, αποθήκες, αυλές, υπόγεια, υιοθετήθηκε μεν, με 4,5 μήνες καθυστέρηση δε, αλλά και πάλι δεν έχει ακόμη καταβληθεί.

Από το επίδομα για την οικοσκευή έως 6.000 ευρώ επίσης εξαιρέθηκαν οι β’ κατοικίες. Η διαδικασία δε, για την αποζημίωση των οικοσκευών ήταν για πολλούς Γολγοθάς αφού τα κλιμάκια των Δήμων για την καταγραφή των ζημιών παρέλειψαν σπίτια, δεν κατέγραψαν όλες τις ζημιές, έκαναν λάθη ή έχασαν φακέλους. Πολλοί αποζημιώθηκαν ελάχιστα σε σχέση με τις ζημιές που έπαθαν.

Η εφάπαξ ενίσχυση των 5.000 ευρώ από το Υπουργείο Υποδομών σε πολλές περιπτώσεις δεν επαρκούσε για να αποκατασταθούν στα λαϊκά σπίτια οι αναγκαίες επισκευές, το βάψιμο των σπιτιών κ.α. Πολλές είναι οι οικογένειες που έχουν εγκαταλείψει τα σπίτια τους, αφού καταστράφηκαν πόρτες, παράθυρα, έπιπλα. Και για αυτό το επίδομα, κάποιοι κάτοικοι καταγγέλλουν ότι αποκλείστηκαν από τη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδας, με προσχήματα τη μη δηλωμένη επικαρπία ή κυριότητα του κτιρίου.

Πολλοί επαγγελματίες, που οι ζημιές τους υπερβαίνουν την εφάπαξ ενίσχυση των 8.000 ευρώ, δεν έχουν αποζημιωθεί ακόμη. Ειδικά για τους αγρότες της περιοχής η καταστροφή ήταν μεγάλη, ακόμα και απόλυτη.

Οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ που έχουν δοθεί στους αγρότες αφορούν μόνο τις σοδειές μισού στρέμματος και πάνω, ανά καλλιέργεια, και σε ό,τι αφορά τον αγροτικό εξοπλισμό, τις εγκαταστάσεις, τον καθαρισμό των εκτάσεων καλλιεργήσιμης γης που μπαζώθηκαν ή υπέστησαν διάβρωση, δεν έχουν πάρει ούτε ευρώ.

Οι πλημμυροπαθείς επαγγελματίες και αγρότες/κτηνοτρόφοι μάλιστα, οι οποίοι έχασαν εντελώς ή εν μέρει το εισόδημά τους, δεν έχουν απαλλαγεί από το λογαριασμό νερού όπως έγινε για τις πληγείσες οικίες, αίτημα που διεκδίκησαν οι επιτροπές κατοίκων από το Δήμο Χαλκιδέων και κατάφεραν με τον αγώνα τους. Ο Δήμος Διρφύων – Μεσσαπίων παρά την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να απαλλάξει τους πληγέντες, στέλνει ακόμη λογαριασμούς στα σπίτια τους.

Όσο για τα έργα υποδομής και αντιπλημμυρικής προστασίας η Κυβέρνηση μαζί με Περιφέρεια και Δήμους αρκούνται σε «μπαλώματα». 5 μήνες μετά και δεν έχουν προχωρήσει αφήνοντας τις ήδη πλημμυρισμένες περιοχές πιο ευάλωτες από πριν. Τα έργα αποκατάστασης καθυστερούν σημαντικά και μάλιστα με άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθούν, καθώς και τα αντιπλημμυρικά έργα δεν είναι σίγουρο πότε θα ξεκινήσουν. Δεν είναι ούτε καν ολοκληρωμένες οι μελέτες τους και με επίσης άγνωστο ή πολύ μακροπρόθεσμο το χρονοδιάγραμμα. Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις στην περιοχή ανέδειξαν πάλι την ολιγωρία να καθαριστούν τα ρέματα, τις ζημιές στο οδόστρωμα και οδήγησαν κάποιους κατοίκους ακόμη και να αφήσουν τα σπίτια τους λόγω της επικινδυνότητας.

Προτεραιότητα της κυβέρνησης και της Τοπικής Διοίκησης δεν είναι η προστασία της ζωής και των αναγκών του λαού αλλά η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Απόδειξη και ο φετινός προϋπολογισμός. 

Ερωτώνται οι κ. κ Περιφερειάρχης και Αντιπεριφερειάρχης Εύβοιας σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε:

  • Να αποζημιωθούν στο 100% οι κατεστραμμένες κατοικίες από τις πλημμύρες και τους κεραυνούς, οι οικοσκευές, οι βοηθητικοί χώροι/αποθήκες, τα υπόγεια, τα αυτοκίνητα.

  • Να αποζημιωθούν στο 100% οι επαγγελματίες και οι αγρότες/κτηνοτρόφοι για τις καλλιέργειες, το φυτικό και ζωικό κεφάλαιο, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, αφού έχουν χάσει βασικές πηγές του εισοδήματός τους.

  • Να ξεκινήσει η εκπόνηση των αναγκαίων έργων αποκατάστασης, αντιπλημμυρικών και αντιδιαβρωτικών. Η εκπόνηση και άμεση υλοποίηση ολοκληρωμένου και όχι αποσπασματικού σχεδίου αντιπλημμυρικής προστασίας.

  • Να καταβληθεί επίδομα στους ανέργους και να δοθεί οικονομική στήριξη στο ύψος του χαμένου εισοδήματος για επαγγελματίες και αγρότες/κτηνοτρόφους που αντιμετώπισαν πρόβλημα από τις πλημμύρες.

………………………………………………………………………………………………………… 

Για τη λειτουργία της Οικονομικής Επιτροπής 

Στην λειτουργία της Οικονομικής Επιτροπής σημειώνουμε, πως με ευθύνη της Περιφερειακής Αρχής :

  • Πολλά θέματα, που έχουν τεθεί, παραμένουν σε εκκρεμότητα, εδώ και πολύ καιρό, χωρίς να συζητηθούν.

  • Ορισμένες φορές οι εισηγήσεις δεν είναι ολοκληρωμένες και διαπιστώνονται αντιφάσεις από Περιφερειακή Ενότητα σε Περιφερειακή Ενότητα.

  • Υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης σε ορισμένα ζητήματα που αφορούν διοικητικές παραλείψεις ή άστοχες παρεμβάσεις, όπως πρόσφατα αποκαλύφθηκε από δημοσιογραφικό ηλεκτρονικό μέσο.

  • Η ιεράρχηση των παρεμβάσεων της Περιφέρειας  και η κατανομή τους σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα δεν είναι αντικείμενο συζήτησης των συλλογικών οργάνων.

  • Ακόμη και η θεματολογία της συνεδρίασης του σημερινού Περιφερειακού Συμβουλίου δεν ανταποκρίνεται σε όσα συμφωνήθηκαν σε προηγούμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής.

Αντί μιας γενικόλογης καταγγελίας και διαπροσωπικών αντιπαραθέσεων, που υποβαθμίζουν το ουσιαστικό περιεχόμενο του αναγκαίου διαλόγου, θέτουμε ζήτημα πολιτικών ευθυνών και ζητάμε κατηγορηματικές απαντήσεις από την Περιφερειακή Αρχή.

Ως ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ έχουμε τονίσει πολλές φορές πως οι τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης  υποβάθμισαν το Περιφερειακό Συμβούλιο, μεταφέροντας αρμοδιότητες του στην Οικονομική Επιτροπή

Έτσι, η πέτυχε να ενισχύσει αποφασιστικά τη σχετική πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου, μετατρέποντας την  σε απόλυτη, στο επίπεδο της Οικονομικής Επιτροπής, που αποφασίζει για όλα σχεδόν τα κρίσιμα ζητήματα. 

Συνεπώς, η Οικονομική Επιτροπή έχει μετατραπεί, με νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης, σε καθοριστικής σημασίας όργανο.

Με αυτά τα δεδομένα, είναι φυσικό επακόλουθο, οι συζητήσεις στην Οικονομική Επιτροπή να αποκτήσουν ευρύτερο περιεχόμενο και βάθος.

Η ημερήσια διάταξη οφείλει να καλύπτει τις τρέχουσες ανάγκες, που δημιουργεί ο χειρισμός των θεμάτων της Περιφέρειας, αλλά και να απαντά στα ερωτήματα και τον έλεγχο κάθε μέλους της Οικονομικής Επιτροπής, κάθε παράταξης. Οφείλει να παίρνει υπόψη της και τις προτάσεις που γίνονται για την θεματοποίηση ορισμένων σοβαρών ζητημάτων.

Ιδιαίτερη σημασία έχουν η ολοκληρωμένη ενημέρωση των μελών της για όλα τα θέματα που καλούνται να αποφασίσουν, οι επαρκώς τεκμηριωμένες εισηγήσεις και φυσικά η συμβολή των υπηρεσιακών παραγόντων και της νομικής υπηρεσίας.

Σημειώνουμε, επίσης, πως η λήψη της όποιας απόφασης προϋποθέτει καλή γνώση του χώρου και των συνθηκών που επικρατούν σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα οι οποίες μπορούν να αποκτηθούν μόνο με την ολόπλευρη ενημέρωση της αντίστοιχης Διοίκησης και των υπηρεσιών.

Σε αυτά τα πλαίσια, θεωρούμε επίσης σημαντική και κάθε συζήτηση με φορείς και εκπροσώπους ενδιαφερομένων κλάδων ή  περιοχών, μια και έτσι θα είναι περισσότερο αντικειμενική και θα απαλλάσσεται από λογικές καλλιέργειας εντυπώσεων, εφόσον γίνεται συλλογικά και οργανωμένα. 

Σε αυτή τη βάση, ερωτάται η Περιφερειακή αρχή για το αν και κατά πόσο είναι διατεθειμένη να εναρμονιστεί με αυτές τις επισημάνσεις, που – κατά την άποψη μας – εξασφαλίζουν την αναγκαία διαφάνεια και δημοσιότητα της λειτουργίας της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας. 

Επισημαίνουμε πως η πιστή τους τήρηση, θα ελαχιστοποίησει τις διαδικαστικές αντιπαραθέσεις και θα μεταφέρει το κέντρο των συζητήσεων στην ουσία των πραγμάτων.


……………………………………………………………………………………………………….

Για το κυβερνητικό καλπονοθευτικό εκλογικό σύστημα σε Π.Δ. και Τ.Δ.

Στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του καλπονοθευτικού χαρακτήρα του εκλογικού νόμου για την Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση κινούνται οι αλλαγές, που μελετά η κυβέρνηση και αναμένεται να εισηγηθεί το επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, η κυβέρνηση, με στόχο την ενίσχυση συνολικά του αστικού πολιτικού συστήματος, τη «σταθεροποίησή» του και την «κυβερνησιμότητα» παρεμβαίνει στους Δήμους και τις Περιφέρειες, που είναι πλέον βραχίονας υλοποίησης των αντιλαϊκών – αντιδραστικών πολιτικών της. 

Εξετάζει ακόμα και την αύξηση του απαράδεκτου πλαφόν εισόδου μιας παράταξης στον Δήμο ή την Περιφέρεια, αλλά και την απόδοση αρκετών εδρών σαν μπόνους στην πρώτη παράταξη, που θα κλιμακώνεται, εφόσον  φτάσει το ποσοστό του 42%.

Το ΚΚΕ και η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ είναι συνεπείς, από θέση αρχής, χωρίς μικροκομματικές σκοπιμότητες, στην υποστήριξη της ανόθευτης, άδολης απλής αναλογικής, γιατί είναι το μοναδικό εκλογικό σύστημα που αποτυπώνει τη λαϊκή βούληση.

Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στις προτεινόμενες αλλαγές, που θεωρούμε σοβαρά αντιδραστικές και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για την αποτροπή τους, χωρίς δεύτερες σκέψεις για συζητήσεις και ευκαιριακούς συμβιβασμούς με όσους κινούνται στην λογική διαχείρισης του συστήματος.

Θα απευθυνθούμε στον λαό. Θα τον ενημερώσουμε και θα ζητήσουμε την ενεργητική του αντίδραση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.