Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020

Για ένα σύγχρονο και προοδευτικό εκπαιδευτικό σύστημα

Η Δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του κοινωνικού κράτους που δυνητικά συντελεί στον προοδευτικό κοινωνικό μετασχηματισμό και συμβάλει καθοριστικά στην κοινωνική κινητικότητα.....

Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας χαρακτηρίζεται από τη διαχρονική παθογένεια των αλλεπάλληλων θεσμικών μεταρρυθμίσεων, ή απορρυθμίσεων που εν τέλει διαμορφώνουν συνθήκες στασιμότητας κι οπισθοδρόμησης αντί να οδηγούν στον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης είναι συντηρητική και νεοφιλελεύθερη και μια σειρά από νομοθετικές ρυθμίσεις το αποδεικνύουν. Η κατάργηση της σημαντικής τομής για την ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, η αναστολή 37 νέων τμημάτων ΑΕΙ σε 11 πανεπιστήμια της χώρας, η κατάργηση 67 διετών και δωρεάν προγραμμάτων επαγγελματικών σπουδών για απόφοιτους ΕΠΑΛ, η αύξηση του αριθμού μαθητών στα τμήματα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από 22 που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στους 25 και του κατώτατου ορίου από 12 σε 15, η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και της βάσης του 10 και της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, φανερώνουν το κυβερνητικό σχέδιο υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης. Επιδιώκουν  την εκχώρηση της στους managers της αγοράς για να καθορίζουν τη μορφή και το περιεχόμενό της.

Δεν αντιμετωπίζουν τη μόρφωση ως δικαίωμα αλλά ως προνόμιο και εμπόρευμα. Επιθυμούν το δημόσιο σχολείο ελάχιστα παραγωγικό, μη ασφαλές σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης, μη ενισχυτικό των όποιων δεξιοτήτων μπορούν να αναπτύσσουν οι νέοι άνθρωποι και παράλληλα τοξικά ανταγωνιστικό στην πορεία για μια επιτυχή κατάταξη στις απαρχαιωμένες πανελλήνιες εξετάσεις.

Τη στιγμή που στην ΕΕ η μεταλυκειακή επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί «καλή πρακτική» για την ενίσχυση του κοινωνικού ιστού, στη χώρα μας, την θέλουν απαξιωμένη και πολυδιασπασμένη, βορά των κάθε λογής ιδιωτικών σχολών. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιθυμούν λιγότερους φοιτητές – οι οικονομικά προνομιούχοι μπορούν να εγγραφούν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια- και ανώτατα ιδρύματα περιορισμένης χρηματοδότησης και ερευνητικών δυνατοτήτων.

Η μη λήψη ουσιαστικών και αποτελεσματικών μέτρων, από την πλευρά της κυβέρνησης, κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, η διαχειριστική της ανεπάρκεια και ο τραγέλαφος των 6,2 εκατομμυρίων ευρώ με τις άχρηστες μάσκες, προκάλεσε ένα ρεύμα αντίδρασης της εκπαιδευτικής, γονεϊκής και μαθητικής κοινότητας που ζητούν τα αυτονόητα μέτρα προστασίας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, όπως την αραίωση των τμημάτων, προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας.

Ωστόσο η κυβέρνηση Μητσοτάκη αντιμετωπίζει με αυταρχικό τρόπο τις κινητοποιήσεις της μαθητικής νεολαίας και προκειμένου να τις κάμψει, θεσπίζει τιμωρητικές διατάξεις (αποκλεισμός μαθητών από την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση). Η καταστολή και ο αυταρχισμός απέναντι στη νέα γενιά, αποτελεί το ύστατο καταφύγιο του αποτυχημένου νεοφιλελευθερισμού. Η αλληλεγγύη μας στο μαθητικό κίνημα και στα δίκαια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι δεδομένη.

Απέναντι σ’ αυτή τη συντηρητική αντίληψη για τη Δημόσια Εκπαίδευση, εμείς οφείλουμε να προτάξουμε ένα συνολικό, προοδευτικό και κοινωνικό μεταρρυθμιστικό σχέδιο, καθώς αντιλαμβανόμαστε την Εκπαίδευση ως επένδυση για το μέλλον της χώρας και όχι ως δημοσιονομικό μέγεθος.

Διεκδικούμε Δημόσια δωρεάν Εκπαίδευση, συμπεριληπτική της διαφορετικότητας της κοινωνικής «ταυτότητας» των ανθρώπων που θα δίνει δίκαιες ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης όλων των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και θα εξομαλύνει τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες. Δεν αρκεί, σήμερα, η ισότητα των ευκαιριών, αλλά απαιτείται και λήψη μέτρων ενίσχυσης των οικονομικά ασθενέστερων μαθητών για την εγγύηση της ισότητας των δυνατοτήτων.

Η Δημόσια Εκπαίδευση αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο του ευρύτερου κοινωνικού, δημοκρατικού και πολιτισμικού πλαισίου που βιώνουμε κι ως εκ τούτου συμβάλλει στον μετασχηματισμό της κοινωνίας. Το σχολείο που οραματιζόμαστε δεν χαρακτηρίζεται από φόβο απέναντι στις αλλαγές, αλλά τις επιδιώκει ως προϋπόθεση μιας δημοκρατικής πορείας εξέλιξης σε κάθε επίπεδο του κοινωνικού βίου.

Η εισαγωγή νέων επιστημονικών αντικειμένων, η καινοτομία, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση με εξασφαλισμένη προσβασιμότητα σε όλους, η διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης, η καλλιέργεια των αξιών της αλληλεγγύης , της ειρήνης και της δημοκρατίας, οι τέχνες, ο αθλητισμός και ο πολιτισμός, η αντιμετώπιση του bullying και η εν γένει ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του ανθρώπου, αποτελούν σημαίνοντες άξονες για την εκπαίδευση του μέλλοντος.

Η Εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμο μοχλό και για το συνολικό σχέδιο παραγωγικού μετασχηματισμού που χρειάζεται η χώρα μας. Οι νέες επιστημονικές και τεχνολογικές κατακτήσεις, το διαρκώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον και η αποτυχία του παγκόσμιου οικονομικού μοντέλου, συντελούν στην αναγκαιότητα ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις και θα συμβάλλει στην εξελικτική πορεία της χώρας ως βασικό τμήμα ενός συνολικού πολιτικού σχεδίου. Ένα σχέδιο που θα οριοθετεί την προοδευτική πρόταση για την κοινωνία του μέλλοντος, αποφασιστικά, από τις δυνάμεις της ανταγωνιστικής «αποκοινωνικοποίησης» του ανθρώπου, τις δυνάμεις της βαρβαρότητας και του ολοκληρωτισμού.

*Υπογράφουν:

Αραμπατζής Μπάμπης ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μαγνησίας

Αυλωνίτου Χρυσάνθη εκπαιδευτικός

Βουλγαράκης Γιάννης ΚΕ

Γεωργιάδης Γρηγόρης γραμματεία ΝΕ  Ημαθίας

Γκιέρκος Νίκος οικονομολόγος, μέλος συλλογικοτήτων απόδημου Ελληνισμού

Γκιώνης Νίκος ΚΕΑ

Γκούνας Αθανάσιος Λέκτορας, δημοτικός σύμβουλος Κατερίνης

Γούλα Μαρία μέλος ΣΥΡΙΖΑ Τρικάλων

Δαδούδης Παναγιώτης ΚΕΑ

Δημητρόπουλος Αντρέας ΝΕ Δυτικής Αθήνας

Δημοπούλου Στεφανία οικονομολόγος, υπ. Διδάκτωρ

Ελευθεριάδης Αντώνης διευθυντής καταστήματος Εθνικής τράπεζας

Ζήνας Αλέξανδρος συντονιστής Άνω κέντρου Θεσσαλονίκης 

Θεοδουλίδης Πρόδρομος γραμματεία τμήματος Ευρωπαϊκής Πολιτικής

Καλαμαράς Άκης υπ. διδάκτωρ Παν. Θεσσαλίας

Καπόνης Χρήστος πρόεδρος συλλόγου εκπαιδευτικών Σαλαμίνας.

Καραβασίλης Σταύρος συντονιστής ΝΕ Λέσβου, ΚΕΑ

Καρυστινάκη Φωτεινή Αν. Συντονίστρια ΝΕ Υγείας

Κασσιώτη Γεωργία ΟΜ Κω, Αντιδήμαρχος

Κασσιωτη Διονυσία ΝΕ, περιφερειακή σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου

Κλαράκης Δημήτρης συντονιστής ΝΕ Ηρακλείου, ΚΕΑ

Κοκορόγιαννης Άρης ΣΕ ΟΜ ΑΓ.Αναργύρων

Κορσαββίδης Δημήτρης Αν. Συντονιστής ΣΥΡΙΖΑ Κάτω Κέντρου Θεσσαλονίκης

Κουτσιαύτης Δημήτρης ΝΕ Βόρειας Αθήνας

Κυριακού Γρηγόρης ΚΕΑ

Λαλαδάκης Γιάννης MSc διοίκηση υπηρεσιών υγείας

Λάμπρου Γιώργος ΣΕ ΟΜ ΑΓ.Αναργύρων

Λεμπετλής Νικόλαος Συντονιστής ΟΜ Κορδελιού-Ευόσμου

Μακράκης Γιώργος μέλος ΑΔΕΔΥ, ΚΕΑ

Μεστάν Οσμάν Oυμίτ ΟΜ Σελέρου Ξάνθης

Μουσταϊρας Ηλίας ΝΕ Δυτικής Αττικής

Μπανακάκης Αναστάσιος Συντονιστής ΟΜ Τραπεζικών Θεσσαλονίκης

Μπουλέκος Γιάννης ΝΕ Ανατολικής Αττικής 

Μπουρνάρης Θωμάς Επίκουρος Καθηγητής ΑΠΘ

Νικολόπουλος Γιώργος ΣΕ ΟΜ Δικηγόρων

Ντοάς Θεόδωρος ΝΕ-ΠΣ Ηλείας, δημοτικός σύμβουλος Πύργου

Αλέξανδρος Παπαπέτρος υπάλληλος 5ης ΥΠΕ

Πετράς Δημήτρης φιλόλογος, MSc τοπική αυτοδιοίκηση

Σακελλάρης Δημήτρης ΚΕ

Σαπουνά Αναστασία ΚΕ

Σαραντοπούλου Μαύρα ΝΕ Πειραιά, συντονίστρια ΟΜ Εργατοϋπαλλήλων

Σπέγης Νίκος ΝΕ Βόρειας Αθήνας

Σκούφας Βαγγέλης ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, ΣΕ ΟΜ Εξαρχείων

Σταυρίδης Γιώργος ΝΕ Πέλλας, γραμματεία αγροτικού τμήματος

Στεφοπούλου Κατερίνα αρχιτέκτων, καθηγήτρια σχεδίου

Στρατάκη Μαρία Σύλλογος εκπαιδευτικών Λασιθίου

Σωτηριάδης Σωτήρης μέλος ΠΣΕ Αν. Μακεδονίας-Θράκης, δημοτικός σύμβουλος Καβάλας

Ταλαγάνη Σοφία ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αχαϊας- δημοτική σύμβουλος Ερυμάνθου

Τεμπονέρας Διονύσης ΚΕ

Τζαγάκης Γιώργος ΚΕΑ

Τζάκος Αντώνης ΝΕ-ΠΣ Πέλλας, συνδικαλιστής

Τζαμπάζη Μαρία ΚΕΑ

Τουτουντζή Μαρίνα παγκοσμιονίκης τεχνικής κολύμβησης, συνδικαλίστρια

Τσιαμούρας Δημήτρης εκπαιδευτικός ειδικής Αγωγής

Τσόγια Δανάη γραμματεία τμήμα Τουρισμού

Τσολιού Ηλιάνα μέλος ΔΣ ΓΕΩΤΕΕ

Τρούλης Γιώργος αντιπρόεδρος ΔΟΕ, ΚΕΑ

Τσαμαντάνης Χρήστος ΚΕΑ

Φαράντος Γιώργος ΝΕ Αρκαδίας

Φερχατ Οζγκιουρ Αν. Συντονιστής ΝΕ Ροδόπης

Φιλιππόπουλος Μιχάλης  εργαζόμενος Υπουργείου Πολιτισμού 

Φιλίππου Γεώργιος Αν. Συντονιστής ΟΜ Συκεών Θεσσαλονίκης

Χαϊκάλης Θάνος ΟΜ Δυτικής Αχαϊας

Χάμπας Πέτρος συντονιστής ΝΕ Ικαρίας, ΚΕΑ

Χαρίτος Κώστας υπ. δήμαρχος Αλίμου

Ψαρρά Σοφία ΝΕ Κιλκίς-ΠΣ

 https://www.efsyn.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.