Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Κυριακή 28 Απριλίου η Εκκλησία μας τιμά την Κυριακή των Βαΐων. .....

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020

Αγωνιστική συσπείρωση εκπαιδευτικών Φθιώτιδας: Να μην ξεχνιούνται σημαντικές στιγμές της ιστορίας της Εκπαίδευσης


Εγκύκλιος 1010  (1965 – 2020) 
Μέσα στον ορυμαγδό της επικαιρότητας και των εξελίξεων, καλό είναι να μην ξεχνιούνται σημαντικές στιγμές της....
ιστορίας της Εκπαίδευσης. Θετικές ή αρνητικές, δεν παύουν να διδάσκουν και να έχουν σύνδεση με το κίνημα των εκπ/κών, της νεολαίας, των γονέων και κηδεμόνων.  
Ήταν η εποχή που το λαϊκό κίνημα διεκδικούσε μαχητικά το αίτημα: 15% του Γ.Κ.Π. για την Παιδεία. Έτσι, σαν σήμερα, 11 Μάρτη 1965, ο πρωθυπουργός της «δημοκρατικής» κυβέρνησης της Ένωσης Κέντρου και υπουργός Παιδείας, Γεώργιος Παπανδρέου υπέγραψε  την περίφημη εμπιστευτική Εγκύκλιο 1010. Άμεσος στόχος της ήταν το χτύπημα της του νεολαιίστικου κινήματος, της Νεολαίας Λαμπράκη, της ΕΔΑ, και, μέσω αυτού η εξουδετέρωση της κομμουνιστικής ιδεολογίας. 
Παραθέτουμε την αντικομμουνιστική Εγκύκλιο 1010:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Πρόεδρος Κυβερνήσεως κα πουργς θνικς Παιδείας κα Θρησκευμάτων
ριθ. μπ. Πρωτ. 1010, μπιστευτικόν
ν θήναις τ 11 Μαρτίου 1965
ΠΡΟΣ: Τος Γενικος πιθεωρητς Μέσης κπαιδεύσεως
Πανταχόθεν καταγγέλεται τι κομμουνιστικ Νεολαία Λαμπράκη καταβάλλει μεγάλας προσπαθείας προσεταιρισμο μαθητν τν Γυμνασίων.
Βεβαίως, φ' σον διεπιστώθη ποσοστν 12% παδν τς ΕΔΑ κατ τς τελευταίας κλογάς, ενόητον εναι τι θ πάρχουν κα μαθητα μποτισμένοι π τς οκογενείας των μ ριστερν δεολογίαν.
Κα ατούς, βεβαίως, κατ πρτον λόγον, θ χρησιμοποι κομμουνιστικ προπαγάνδα πρς προσηλυτισμν τν νέων.
φιστ δι τοτο κα πάλιν τν προσοχν λων τν Καθηγητν τν Γυμνασίων κα τος καθιστ πευθύνους δι πσαν δραστηριότητα τς Νεολαίας Λαμπράκη. Κομμουνισμς εναι χθρς κα το θνους κα τς Δημοκρατίας. Κα τοτο πρέπει ν καταστ συνείδησις τς Νέας Γενες.
θνικς φρονηματισμός, καθς κα θικ κα πολιτικ γωγ τν μαθητν εναι πρώτη ποστολ το Διδασκάλου. Κα ες ατν φείλουν ν πιδοθον.
Τ
δικά μας δανικ εναι τ δανικ το λληνοχριστιανικο Πολιτισμο.
λευθερία (θνικ κα Πολιτική) κα Δικαιοσύνη. γάπη κα Θυσία. Ατ εναι τ δεώδη μας κα μ ατ πρέπει ν μποτισθ Νέα Γενεά. λλς κα Δημοκρατία. ληθς Δημοκρατία.
Πσα κτροπ πρέπει ν κολάζεται αστηρότατα. Κα ν συμβ ν πάρξουν διδάσκαλοι, χι νήκοντες, λλ κα πλς συμπαθοντες νεχόμενοι τν κομμουνιστικν προπαγάνδαν, δν χουν θέσιν ες τν κπαίδευσιν.
σοι πιστεύουν ες τ δεώδη των, τ περασπίζουν. Κα τν περάσπισιν τν δανικν μας κα τν μπνευσιν, πιβάλλεται ν θέσ λληνικ Δημοκρατία ες τν κπαιδευτικν κόσμον.
Γνωρίζω, τι χουν μέχρι τοδε κδοθ π το πουργείου Παιδείας πολλα σχετικα γκύκλιοι. λλ πεθύμουν, λόγ μεγάλης σοβαρότητος το θέματος, ν πικοινωνήσω κα γ προσωπικς μεθ' μν. Παρακαλ, πως ες τ τέλος κάστου μηνς ποβάλλητε (πουργεον Παιδείας, Γραφεον πουργο - μπιστευτικς) σχετικν κθεσιν.
Δεχθτε κα διαβιβάσατε πρς παντας, διδάσκοντας κα διδασκομένους, τος γκαρδίους χαιρετισμούς μου. 
Γεώργιος Παπανδρέου
Η Εγκύκλιος του επονομαζόμενου «γέρου της δημοκρατίας» θα μπορούσε να είναι και εγκύκλιος της χούντας των συνταγματαρχών που ακολούθησε μετά από δύο χρόνια για να «σωθεί η Ελλάς από τον κομμουνιστικόν κίνδυνον»
Για μια ακόμα φορά αποκαλύπτεται ότι η Παιδεία δεν είναι «Εθνική υπόθεση» όπως προσπαθούν μας να πείσουν οι κυβερνήσεις και τα κόμματα του κεφαλαίου, οι απολογητές τους, τα ΜΜΕ, ο κυβερνητικός και εργοδοτικός συνδικαλισμός. Εκείνοι που κατέχουν την εξουσία στην κοινωνία προσαρμόζουν την εκπαίδευση των παιδιών του λαού για να υπηρετεί αποτελεσματικότερα τα συμφέροντα λίγων και ισχυρών.  Δηλαδή βαφτίζουν τις ταξικές επιλογές τους σαν εθνικές και ωφέλιμες για όλους.    
Αντίθετα, οι πολλοί, η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα, αυτοί πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο στο τι θα μαθαίνουν τα παιδιά τους. Έχουν κάθε δικαίωμα και υποχρέωση -μαζί με τους εκπαιδευτικούς- να παλέψουν για μια εκπαίδευση που θα υπηρετεί τις ανάγκες τους και όχι την επιχειρηματικότητα και την κερδοφορία της οικονομικής ολιγαρχίας. Για Ενιαία, Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου