Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019

ΕΚΕΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ……


Πλησιάζουμε  μισό αιώνα από την εξέγερση του 1973 μεσούσης  της χούντας των συνταγματαρχών, πράγμα που σημαίνει  πως η επέτειος  γίνεται  πενήντα, δηλαδή κανονικός μεσήλικας με ότι αυτό συνεπάγεται.
Θα ακουστούν ξανά κουραστικοί ως εκνευριστικοί  μονόλογοι σε ομιλίες  καρμπόν,  ελεγμένες από κυρίους  προϊσταμένους  για το φόβο των μηνυμάτων που ούτως ή άλλως  είναι θαμμένα με τέτοιο τρόπο από την αλώσιμη  μεταπολίτευση που να τα ανασύρει κανείς είναι  από δύσκολο ως αδύνατο. Πέρα από τη σκοπούμενη σύγχυση που προκαλούν μαϊντανοί  αναλυτές σε κανάλια κανονικά πλυντήρια, έχουμε και τους «επιζήσαντες» εκείνης της εποχής που συνέστησαν πολύχρωμη  πολιτική ομάδα, υποταγμένη στη λαγνεία της εξουσίας, να αναδεικνύει συμπεριφορές εντελώς ασύμβατες με το νόημα της εξέγερσης.
Προφανώς και δεν είναι μεγάλη αμαρτία να στρατεύεται κανείς σε μια αστική δημοκρατία δυτικού τύπου όχι δυτική υπερασπιζόμενος τις απόψεις του. Το δράμα αρχίζει όταν ο λόγος το έργο και το νόημα είναι τρία διαφορετικά πράγματα. Άλλα λέμε άλλα εννοούμε και άλλα κάνουμε. Αυτή η τρισυπόστατη πολιτική ματσαράγκα προσέβαλλε με δυσεξήγητη ευκολία την εν λόγω ομάδα, ακυρώνοντας άμεσα την ηθική της υπόσταση και δημιουργώντας το νέο  ΗΟΜO  POLITICUS,  DAMANAKI ANTRULAKI κλπ. Αναντίρρητα είναι ένα θέμα. Όμως το πολυτεχνείο ιστορικά κινείται πολύ πιο πάνω και πιο πέρα από προσωπικές μεταπτώσεις, στρατηγικές και υστεροβουλίες. Είναι τα χιλιάδες πρόσωπα που όλα μαζί  αλλά και ξεχωριστά, συγκροτούν το γεγονός και μετά από πολλά χρόνια προσπαθούν να ψηλαφίσουν πάνω στο κοινωνικό σώμα τα σημάδια και στις συμπεριφορές τις επιδράσεις, εκείνης της εποχής. Σύντομα κατανοούν πως ανάμεσα σε μια ηρωική εποχή και μια αντιηρωική και επίπεδη σαν τη σημερινή, το χάσμα είναι αγεφύρωτο παρ΄ότι  το ενδιάμεσο εξηγείται χωρίς πολλές δυσκολίες. Το κεντρικό σύνθημα είναι και σήμερα ζητούμενο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και το ερώτημα είναι τι εμποδίζει διαχρονικά την αυτοπραγμάτωση ή κοινωνική απελευθέρωση του λαού μας για όσους το προτιμούν? Αρκεί ένας  αντιαμερικανικός  αφορισμός που βεβαίως αφορά την υπόθεση, για να δώσει απάντηση σε όλα?  Γιατί είναι τόσο καλά προφυλαγμένο το βαθύ ελληνικό κράτος και οι τρείς οικογένειες που το εκπροσωπούν, μαζί με τις αχόρταγες αυλές τους? Και άλλα πολλά.
Υπάρχει όμως και η πλειοψηφία του γεγονότος, δηλαδή αυτών που έτρεξαν χωρίς δεύτερη σκέψη και σήμερα  αναστοχάζονται  το αίμα των θυσιασμένων, τους χαμένους κόπους και το ψύχος το δριμύ των χωρισμών, όπως το θέλει στο σπαραχτικό ποίημα της η Λένα Παππά  που αποδίδουν ακόμα πιο σπαραχτικά ο Πάνος και ο Χάρης Κατσιμίχας και που αφορά ολόκληρη την εποχή εκείνη.
Σ αυτό το κλειστό δωμάτιο της ιστορίας για τον κόσμο αυτό, υπάρχουν όλα τα σύνεργα που εξόργισαν τη φαντασία τους  εκείνη την εποχή. Κάποια στιγμή τα σινιάλα των φάρων θα  ανάψουν πάλι, για λόγους που γνωρίζουμε ή όχι αλλά τους ξέρει η ιστορία των ανθρώπων που θέλει πάντα να μη λείπει ο τίγρης από το βουνό, γιατί ο πίθηκος θα περνιέται βασιλιάς.
Υ.Γ  Το ποίημα είναι   ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ                                                             iatpan@hotmail.com 

2 σχόλια:

  1. Κι εφηβικά κορμιά και καλοκαίρια γαλανά θάνατοι και φωτιές κι αόρατη ομορφιά κι αόρατη ομορφιά.16 Νοεμβρίου 2019 στις 12:45 μ.μ.

    https://www.youtube.com/watch?v=1VLxqQ3zVtk

    Μες στο κλειστό δωμάτιο, μπορείς να βρεις
    ό,τι δεν τόλμησες ποτέ να ονειρευτείς,
    και ό,τι μέσα σου βαθιά αγάπησες
    κι όμως ποτέ δεν είδες να βγαίνει αληθινό.

    Όλα είν εκεί, εκεί υπάρχουν όλα
    μες το κλειστό δωμάτιο όλα ή τίποτα.
    Αγάλματα Θεών λησμονημένων
    και της Ελένης το πουκάμισο.

    Όλα είν' εκεί κι άλλα πολλά, που κάποτε φαντάστηκες
    Ο φόβος του Χριστού στον κήπο της Γεσθημανή
    τα βήματα της θλίψης του, της αίγλης του το φως
    το αίμα των θυσιασμένων και οι χαμένοι στόχοι τους
    το ψύχος το δριμύ των χωρισμών, των χωρισμών.

    Το διαμαντένιο αηδόνι του βασιλιά της Κίνας
    σινιάλα από φάρους που σβηστήκαν
    και μαγικά τοτέμ απ άγνωστες φυλές
    Κι εφηβικά κορμιά και καλοκαίρια γαλανά
    θάνατοι και φωτιές κι αόρατη ομορφιά
    κι αόρατη ομορφιά.

    Μες στο κλειστό δωμάτιο υπάρχουν όλα
    αν έχεις μάτια να τα δεις, αν έχεις χέρια να τα αγγίξεις
    Μπορείς να βρεις κλειδί να ξεκλειδώσεις τη σιωπή τους
    Αρκεί να πας, αρκεί να πας ολάνοιχτος
    γυρεύοντας τα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΠΡΑΒΟ ΤΑΚΗ !!ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΩ ΣΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΚΛΕΙΣΩ ΜΕ ΤΟ ΣΤΙΧΟ.."Κουφάλες δεν ξοφλήσαμε αυτό έχω μόνο να τους πω τα όνειρα των εραστών δε σβήνουν.".16 Νοεμβρίου 2019 στις 1:01 μ.μ.

    Αφιερωμένο στην νεολαία που ονειρεύεται,που αμφισβητεί,που επαναστατεί.Με την ελπίδα να μην κάνει τα λάθη που κάναμε εμείς

    https://www.youtube.com/watch?v=BeJKkN0C570

    Τη μέρα αυτή που διάλεξα
    εδώ μπροστά σας να σταθώ
    τραγούδια και μισόλογα
    στο φως να καταθέσω

    Πώς πήρα τέτοια απόφαση
    δεν ξέρω αν θ’ αντέξω
    η μέρα αυτή θυμίζει μακελειό

    Νοέμβρης ήταν η χρονιά
    κι εδώ γινόταν του χαμού
    εγώ ήμουν δεκαεννιά
    κι αυτή εβδομηντατρία

    Και να που ερωτεύτηκα
    κάποια χρονολογία
    κι ο έρωτας κρατάει για καιρό

    Μα έχει ο καιρός γυρίσματα
    μεγάλωσε κι αυτή κι εγώ
    μεγάλωσαν κι οι φίλοι μου
    εκεί γύρω στα σαράντα

    Στα κόμματα γαντζώθηκαν
    κι εγώ δεν ξέρω τι να πω
    και άλλοι στο σπιτάκι τους για πάντα

    Η απόσταση μας έσωσε
    μα οι θύμησες πληγώνουν
    και λέμε σαν βρισκόμαστε
    τα ίδια και τα ίδια

    Μα νιώθω σαν μικρό παιδί
    που πάλι το μαλώσανε
    και φεύγω σε μια άγονη επαρχία

    Κοιτάζω πάλι πίσω μου
    δυο γιους απόκτησα κι εγώ
    δεκαεννιά Νοέμβρηδες
    μου βάρυναν την πλάτη

    Σημαίες και γαρύφαλλα
    εμπόριο κι απάτη
    και λόγοι επισήμων στο κενό

    Κρατάω το στόμα μου κλειστό
    τα χείλη μου ματώσανε
    κι αυτοί που μας προδώσανε
    ανέραστοι να μείνουν

    Κουφάλες δεν ξοφλήσαμε
    αυτό έχω μόνο να τους πω
    τα όνειρα των εραστών δε σβήνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.