Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Σάββατο 17 Αυγούστου 2019

ΖΗΜΙΕΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΑΡΥ ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ


   
        
                      
                      του Νίκου Δρόλαπα

        Εδώ και χρόνια στην Άμφισσα λειτουργούσαν φιλοξενούμενα σε ακατάλληλα κτίρια δύο Ειδικά Σχολεία. Το ένα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο, το « Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης »  για παιδιά αντίστοιχης ηλικίας,  ενώ το δεύτερο, « Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης  (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) »....
για μεγαλύτερα παιδιά ηλικίας Γυμνασίου, πότε στο κτίριο του πρώην Οργανισμού Εργατικής κατοικίας και πότε στην οικία του Δωρητή και Ευεργέτη της πόλεως Αντωνίου Κονιάκου.
      Για την οριστική στέγαση των δύο αυτών Σχολείων σε σύγχρονα κτίρια αγοράσθηκε οικόπεδο με πρόσωπο στη Περιφερειακή οδό Κων. Καραμανλή, ανάμεσα σε πρατήριο καυσίμων της περιοχής και του ΚΤΕΛ Φωκίδας, το οποίο όμως δεν ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο (!). 
      Προσφέρθηκαν τότε όμορα οικόπεδα για να συμπληρωθεί η επιφάνεια, ώστε η έκταση να γίνει άρτια και οικοδομήσιμη, όμως οι προσφορές αγνοήθηκαν από τον Δήμαρχο γιατί…’’ άλλαξε ο σχεδιασμός’’.  
      Αποφασίσθηκε, η κατασκευή του Ειδικού Σχολείου για τα μικρότερα παιδιά, να γίνει στον προαύλιο χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας κατεδαφίζοντας τα βοηθητικά κτίριά του. 
       Η κατασκευή όμως του Ειδικού Σχολείου απαιτούσε τη πλήρη εφαρμογή των προδιαγραφών που έθετε ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (Ο.Σ.Κ. ) , ή , όπως ονομάζεται σήμερα ‘’ Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., για την εξασφάλιση της ενδεδειγμένης επιστημονικά εκπαίδευσης των παιδιών.
       Για να συμπεριληφθούν όμως όλες λειτουργικές ανάγκες και απαιτήσεις του Ειδικού Σχολείου, θα έπρεπε το νέο κτίριο να καταλάβει τη μισή έκταση του προαυλίου, με προφανή βλάβη του 1ου Δημοτικού.
       Προέκυψε η ανάγκη συρρίκνωσης, ή,  και κατάργησης πολλών λειτουργικών χώρων του Ειδικού Σχολείου, με αποτέλεσμα να μην εκπληρώνει πλήρως το προορισμό του, στα πλαίσια των αναγκών των μικρών μαθητών, με κατάληξη να είναι ένα, κατά κάποιο τρόπο, ελλιπές Ειδικό Σχολείο.  
       Και δεν είναι μόνο αυτό.  Οι νέοι χώροι που θα προέκυπταν, δεν θα ήσαν απόλυτα αξιοποιήσιμοι μελλοντικά από το 1ο Δημοτικό Σχολείο.
        Για να υπάρξουν κάποιες διορθώσεις στη δυσμενή αυτή τροπή για τα δύο Σχολεία, αφού το τρίτο, για τα μεγαλύτερα παιδιά (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.),  εγκαταλείφθηκε στη μοίρα του, θα ήτο δυνατή η εξαγορά του γειτονικού οικοπέδου των κ. Ν. Πρασσά και Χ.Κόκκινου, για να δοθεί μια πιο ήπια λύση χωροταξικά, με κατάργηση του ενδιάμεσου αδιάνοιχτου δρόμου.  
       Πως όμως η κατάσταση οδηγήθηκε στο ΜΠΑΧΑΛΟ ;
       Ποια βασικά στοιχεία αγνοήθηκαν, ποία λάθη έγιναν, πέραν των αναφερομένων παραπάνω ;
       Αντί να πάρουν μία έτοιμη και φυσικά δωρεάν μελέτη από τον Ο.Σ.Κ. , έστω κι αν χρειαζόταν να την προσαρμόσουν στις ιδιαιτερότητες που υπήρχαν, προτίμησαν μια ακριβοπληρωμένη μελέτη ενός μηχανικού που όσες μελέτες έχει κάνει, σχεδόν πάντα  υπήρχαν προβλήματα στην εφαρμογή τους στα έργα. Αρκούσε μόνο το γεγονός ότι ο εν λόγω μελετητής ήταν του…πολιτικοοικονομικού…συστήματος. 
         Ας το αφήσουμε όμως κι αυτό.  Η όψη του κτιρίου που παρουσίασε στα σχέδιά του, ήταν εμφανισιακά, αρχιτεκτονικά,  ανεκτό  ;  Όχι βέβαια.  Όλοι, το προσομοίαζαν με έναν « μπούφο», ένα κτίριο ψευδονεωτερίστικο,  που καμία σχέση δεν είχε με το διατηρητέο και παραδοσιακό κτίριο του 1ου Δημοτικού. Και να ληφθεί υπόψη, ότι το νέο κτίριο θα κτιζόταν μπροστά στη πρόσοψη του 1ΟΥ Δημοτικού του και θα την κάλυπτε κατά το ένα τρίτο.  
         Δεν προέβλεψαν καν, στην όψη του νέου κτιρίου να δώσουν τον ίδιο ρυθμό, με δόμηση πανομοιότυπης πέτρας, ώστε να μην τονίζεται το απαράδεκτο και  να μην προκαλεί η έλλειψη αισθητικής. 
        Το γεγονός της υποβάθμισης του Μνημείου αυτού της Συλλογικής Μνήμης της Άμφισσας, γενεών και γενεών που μαθήτευσαν σ΄αυτό, δεν ένοιαξε κανέναν.
        Αποκρύπτουν το γεγονός, ότι, για την αποφυγή των αρχαιοτήτων που διέρχονται στο σημείο αυτό προς Νομαρχία, το τριώροφο κτίριο δεν θα έχει θεμέλια.  Οι εκσκαφές που προβλέπονται είναι σχεδόν επιφανειακές, αν και ανήκουμε στις περιοχές με σοβαρές σεισμικές επιβαρύνσεις.
        Ενημέρωσαν τους γονείς του Ειδικού Σχολείου για τον προβλεπόμενο χρόνο που θα απαιτηθεί μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, ο οποίος, κατά πάσα πιθανότητα θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερος, με τις συνήθεις δικαιολογημένες ή μη καθυστερήσεις.
        Ενημέρωσαν τους γονείς του 1ου Δημοτικού για τα παραπάνω  και ότι για τρία χρόνια τα παιδιά τους, οι μικροί μαθητές, θα είναι εκτεθειμένοι σε μύριους όσους κινδύνους από το εργοτάξιο στο προαύλιο του Σχολείου τους ;
         Η συνέχεια είναι γνωστή.  
         Διαλύθηκε η εργολαβική σύμβαση με υπαιτιότητα του Δήμου,  από αδιαφορία, αβλεψίες και άγνοια των σχετικών διατάξεων  περί δημοσίων συμβάσεων, κλπ. και τα εξ αυτών απορρεόντων δικαιωμάτων και υποχρεώσεων. 
         Και δεν αποχώρησε μόνο ο ανάδοχος του έργου.  Πέραν αυτού, ο Δήμος, λόγω των καθυστερήσεων που προκάλεσε, απώλεσε το δικαίωμα που θα του επέτρεπε να υποχρεώσει τον επόμενο μειοδότη να αναλάβει το έργο.
         Με τα συνήθη λόγια του αέρα, λόγια που αποκρύπτουν την ουσία και τα πραγματικά δεδομένα και πολλά ψέματα,  ο απερχόμενος Δήμαρχος κ. Παναγιωτόπουλος προσπαθεί να εξηγήσει τα ανεξήγητα. 
         Πως ματαιώθηκε εξ αιτίας του το έργο αυτό, με όσα αρνητικά κι αν είχε.  Πώς σημείωσε μία ακόμη αποτυχία… όταν, αποχωρώντας από τον Δήμο δεν έχει να παρουσιάσει κανένα έργο.  Για τους λόγους αυτούς και πολλούς ακόμη, οι Δημότες δεν του ανανέωσαν την εντολή για το αξίωμα το οποίο δεν τίμησε. 
         Τώρα,  ρίχνει σε όλους τους άλλους το φταίξιμο για την εκλογική του αποτυχία. 
         Του φταίει τάχα η μαύρη προπαγάνδα εναντίον του,  και…το  ‘’κακό μάτι’’…
         Ένας άλλος Δήμαρχος, σώφρων, συνετός, με χρηστή διοίκηση, κυρίως στα οικονομικά και τη Δημόσια περιουσία, αυτή την εργώδη προσπάθειά μας, να του  προτείνουμε συνεχώς λύσεις, να του υποδεικνύουμε τα δύσκολα σημεία και τα λάθη του, απόρροια μελέτης όλα αυτά, θα τη θεωρούσε σημαντική συμβολή στο έργο του.
         Αντιθέτως, ο  κ. Παναγιωτόπουλος,  καθ΄όλη τη διάρκεια της θητείας του στο Δήμο, ενώ κατέδειξε ότι δεν είχε τις ικανότητες να δημιουργήσει συνθήκες ανάπτυξης και προόδου γι τη περιοχή, κακοδιαχειρίστηκε τη περιοχή σε όλους σχεδόν τους τομείς, δεν άκουγε κανέναν,  παρά μονάχα το κλειστό περιβάλλον του, από άκρατη αλαζονεία και έπαρση.
         Και ενώ έβλεπε τις αποτυχίες του να έρχονται η μία μετά την άλλη, συνέχιζε τα ίδια, χωρίς να μπορεί να αντιδράσει και να αναστρέψει τη κατάσταση.     
         Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα όμως να βουλιάξει το τόπο, να χαθούν άλλα πέντε χρόνια και να αφήσει πίσω του μόνο ζημίες και εκκρεμότητες.
          Όλοι τώρα περιμένουν, λόγω του σκοταδισμού και της συγκάλυψης των μεγάλων υποθέσεων και σκανδάλων που απασχόλησαν τον Δήμο και τα Κληροδοτήματα κατά τη θητεία του ( άκλειστοι ισολογισμοί, χρέη, ελλείμματα, κλπ. ), να δουν, τι θα παραδώσει στον νέο Δήμαρχο, αφού ο ίδιος ποτέ δεν είπε τι παρέλαβε  και πόσες από τις ευθύνες του ενδεχομένως θα θελήσει να του μεταβιβάσει.
         Αποχωρεί από τον Δήμο, με το στίγμα του πλέον αποτυχημένου Δημάρχου όλων των εποχών.
         ΤΩΡΑ,  μετά και το φιάσκο του Ειδικού Σχολείου, κοιτάζοντας μπροστά,  δίνεται η ευκαιρία επανεξέτασης του όλου θέματος, ώστε,   χωρίς σκοπιμότητες και μικροπολιτικές, να δοθεί μία λύση ορθολογιστική,  η οποία θα αποβεί προς όφελος των τριών Σχολείων και του τόπου γενικότερα.-


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.