Στην επιδότηση 5,512 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Μορέας (Κόρινθος
- Τρίπολη - Καλαμάτα) προχωράει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο
υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ....
καθώς οι αρχικές εκτιμήσεις της σύμβασης παραχώρησης
«έπεσαν έξω» και τα έσοδα του αυτοκινητόδρομου εμφανίζονται μειωμένα.
Σημειώνεται πως το ποσό της επιδότησης αφορά το εξάμηνο από 1η
Σεπτεμβρίου έως και τις 28 Φεβρουαρίου, και αποτελεί δέσμευση του υπουργείου
Υποδομών και Μεταφορών, για την κάθε φορά που τα έσοδα των διοδίων εμφανίζονται
χαμηλότερα των εκτιμήσεων, μέχρι και το 2034
Να θυμηθούμε ότι τον Δεκέμβριο του 2014......
Τη διάθεση στον Μορέα ακόμα 75,9 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για
τα μειωμένα έσοδά του από τα διόδια, καθώς και 330 εκατ. ευρώ σε βάθος 30ετίας
με τη μορφή επιδότησης λειτουργίας, εφόσον τα έσοδα δεν επαρκούν για την
αποπληρωμή των δανείων του ιδιώτη - πλέον των 199 εκατ. ευρώ της επιδότησης
λειτουργίας που όριζε η αρχική σύμβαση παραχώρησης - είναι οι βασικές
παραχωρήσεις του Δημοσίου, στο πλαίσιο της ανασύστασης της σύμβασης παραχώρησης
του άξονα Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης.
Υπενθυμίζεται ότι ο Μορέας έχει λάβει και
στο παρελθόν ως αποζημίωση 68,4 εκατ. ευρώ για καθυστέρηση της έναρξης
παραχώρησης και 5,7 εκατ. ευρώ για καθυστερημένη καταβολή δύο δόσεων της
χρηματοδοτικής συμβολής. Και μέσω διαιτησίας 9,7 εκατ. ευρώ για απώλεια εσόδων
από διόδια (συνολικά 83,8 εκατ. ευρώ). Ο Μορέας ανήκει κατά 72% στον ΑΚΤΩΡ, 15%
στην J&R ABAΞ και 13% στην Intracom.
Ποτέ δεν το κατάλαβα πως γίνετε να παίρνουν οι
κατασκευαστικές εταιρίες ένα σκασμό χρήματα και από εθνικά και Ευρωπαϊκά
κονδύλια,χαμηλότοκο τραπεζικό δανεισμό, (χωρίς ουσιαστικά να βάζουν κεφάλαια)να
κατασκευάζουν δρόμους,να τους παραχωρείται η εκμετάλλευση...και αν δεν έχουν
τα απαιτούμενα κέρδη το χρεοκοπημένο δημόσιο να τους ξαναπληρώνει!
Και βέβαια οι συμβάσεις αυτές είναι παλιές ,αλλά ο
παραλογισμός (μόνο?) διαχρονικός.....
Ν.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.