Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Σάββατο 19 Μαΐου 2018

ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ ΤΗΛΕΓΡΑΦΕΙΑ ΚΕΙΜΗΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΘΥΜΗΜΑΤΑ . Του Παναγιώτη Δημάκη

Συνεχίζοντας τήν ενασχόληση, στήν αξιοσημείωτη αναιτιώδη κατάργηση, τού Ταχυδρομείου Ελατείας, πού κινδυνεύει, μαζί με άλλες παρόμοιες καταργήσεις, υποβοηθητικών κρατικών δομών, .....
να διαρρήξουν τον κοινωνικό ιστό, μίας ακμαίας, αγροτοποιμενικής κοινότητος, θα συμπληρώνουμε το καθ' οδόν, συγκεντρούμενο υλικό, πού φαίνεται να είναι ανάλογο, τής χρονικής διαδρομής του. 
Σε προηγούμενο σημείωμα αναφέρθηκε, ο Δημόσιος Δρόμος, τής Βυζαντινής περιόδου, το Cursus publikus, τών Ρωμαίων, με υπεύθυνο τον Λογοθέτη τού Δρόμου, με τούς πρωτονοτάριους και τούς χαρτουλάριους, τού Δρόμου, κατά τούς ορισμούς τού Κων/νου Πορφυρογέννητου. 
Τα επιστολικά γράμματα, τα αποστελλόμενα είδη, διεκομίζοντο με δημόσιους ίππους και οχήματα, εναλλακτικά και με καμήλους, ημιόνους κ.λ.π. ενώ οι σταθμοί διέθεταν και νωτοφόρους ( αχθοφόρους ),* για τα βαρύτερα μεταφορτωνομενα αντικείμενα. Ιδιαίτερη σημασία είχε, η Οξεία Οδός ** λεγομένη, λόγω τών δυνατοτήτων τού " κατεπείγοντος ", πού είχε προνομιακά, καλώς. συντηρούμενη και επιτηρουμενη, όπως π.χ. η Βασιλική οδός Λαρίσης- Φαλάρων-Θερμοπυλών-Ελατείας-Θηβών, μάλιστα αναφέρεται ειδική υπηρεσία Λογοθέτου, χαρτουλάριου και κουράτορος τού Οξέως δρόμου, πού οι φιλοπαίγμονες βυζαντινοί λόγιοι, απέδωσαν στον Κων/νον Πατρίκιον Λογοθέτην τού Οξέως δρόμου, ειρωνικώς το επίθετον " ποδοπάγουρος " , για τήν μνημειώδη βραδύτητα του. (* Θεοφάνη Χρονογραφία και Νικηφόρου ** 1 438 Σύντομος Ιστορία, σελ 74, de Boor )

Στα καθ' ημάς τώρα , η εξαίρετη αυτή φωτογραφία, στο αγαπητό, για τούς Ελατειείς σημείο, το Δασύλλιο, τρείς άψογοι και σημαίνοντες πολίτες, με ενδυμασίες τού συρμού, με το λευκό άνθος στήν κομβιοδόχη, μάς παρατηρούν, από το βάθος τού χρόνου... υποθέσατε τι λένε. .. Στο βάθος η οικία Σπ. Σταμοπουλου . 

Από δεξιά ο ιατρός Ν. Χρέμος, ο Χαρ. Δάρας διαχειριστής τού Μονοπωλίου και ο προϊστάμενος Τ Τ Τ Κούγιας, μία λογική ανάμιξη, κοινωνικής και μη διαταραγμένης, κοινωνικής διαστρωμάτωσης. Ορίστε ; 
Αρχείον Λ. Χρέμου έτος 1929

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.