Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

ΕΡΓΑ- ΕΡΓΑ- ΕΡΓΑ. ΕΡΓΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ και ΕΡΓΑ ΜΕ ΑΕΡΑ



Αφορμή για την σημερινή μου ανάρτηση πήρα από δυο δημοσιεύματα.
Το ένα, σχετικό με την κατάσταση του κτιρίου ΤΕΙ στην Άμφισσα. Το ερέθισμα από σχετικό άρθρο στην ΩΡΑ της ΦΩΚΙΔΑΣ......
παραλήφθηκε τελευταία που δεν πρόφτασε να υποδεχτεί τους φοιτητές στις αίθουσες του αλλά υποδέχτηκε τα νερά της κακοτεχνίας. Νάταν μόνο αυτό;
Το δεύτερο, από σχετική ανάρτηση του Γ. Γραμματέα στο υπουργείο Ναυτιλίας του κ Χρ. Λαμπρίδη.
Το δημοσιεύουμε ολόκληρο στον ιστότοπο.
Φυσικά ούτε κάτι καινούργιο γνωρίζουμε στην κοινωνία ούτε κάτι άγνωστο. Χορτάσαμε έργα, χορτάσαμε κορδέλες, ο περιφερειάρχης – κατά πληροφορίες- έχει παραγγείλει ντουζίνες σε εργοστάσιο; Το προηγούμενο διάστημα όλα αυτά μαζί και με άλλα  παρόμοια, μας καταλήξανε καταχρεωμένους σαν χώρα και σαν πολίτες.
Αρραγε έχουμε δικαίωμα να ακολουθούμε τον ίδιο δρόμο;
Να παραμυθιαζόμαστε για χιονοδρομικά στα Βαρδούσια με σκορπισμένα δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ στα χιλιόμετρα μεταξύ  Καστριώτισσας κ Διάκου;
Σε δασικά χωριά χωρίς πρόβλεψη για τίποτα και σε έργα που συνδέουν το μηδέν με το τίποτα;
Να μην βλέπουμε και να μην υπολογίζουμε την κοινωνική αποτελεσματικότητα σαν κύριο λόγο ενός έργου;
Τέλος πάντων. Ας προβληματιστούμε από τα παρακάτω, και ας ευχηθούμε ο έλεγχος του Γ. Γραμματέα κ Χ. Λαμπρίδη, να μην σταματήσει «στη θολή γραμμή των οριζόντων».


Ο Χρήστος Λαμπρίδης, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» για το θέμα και εξηγώντας την πρωτοβουλία που πήρε, τόνισε ότι η παρουσίαση ζημιών σε καινούργιες λιμενικές υποδομές και η διαπίστωση λειτουργικών προβλημάτων σε νέα λιμάνια, των οποίων η επίλυση είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη ενεργοποίησης των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους.
Ανέφερε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας είναι αποφασισμένη και έχει ήδη ενεργοποιήσει τις διαδικασίες ελέγχου προκειμένου να αναζητηθούν πιθανές ευθύνες αλλά και για να υπάρξει η αναγκαία πληροφόρηση ώστε να θεσμοθετηθούν εκείνοι οι μηχανισμοί που δεν θα επιτρέψουν την ύπαρξη παρόμοιων φαινομένων στο μέλλον και διευκρίνισε πως «η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δημόσιων πόρων που προορίζονται για λιμενικές υποδομές αποτελεί για το υπουργείο Ναυτιλίας στόχο υψηλής προτεραιότητας».

Αθηνιό Σαντορίνης: Το έργο (φωτ.) ξεκίνησε το 2005, παραδόθηκε το 2010 και από το 2016 παρουσίασε σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, καθώς μεγάλο τμήμα των κρηπιδωμάτων του τέθηκε εκτός λειτουργίας λόγω υποσκαφών και καθιζήσεων, με αποτέλεσμα η προβλήτα στην οποία έδεναν τα πλοία ακτοπλοΐας να βγει εκτός λειτουργίας και τα πλοία να δένουν από τότε στην προβλήτα επικίνδυνων φορτίων.
Ωστόσο τον Φεβρουάριο του 2018, μετά από μια έντονη κακοκαιρία, προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές και σ’ αυτή την προβλήτα (καθίζηση 90 εκατοστών και ρωγμή σε όλο το μήκος της). Εκπονήθηκαν σχετικές μελέτες οι οποίες ολοκληρώθηκαν, τα έργα αδειοδοτήθηκαν και σύντομα θα ξεκινήσει η υλοποίησή τους
Μαλαγάρι - Βαθύ και Καρλόβασι Σάμου: Το λιμάνι στο Βαθύ κατασκευάστηκε το 2004 και παραδόθηκε για χρήση το 2012. Σε σύντομο χρόνο μετά την παράδοσή του εμφάνισε φθορές που οφείλονται σε κακοτεχνίες.
Ανάλογες καταγγελίες υπάρχουν και για το λιμάνι στο Καρλόβασι, το οποίο εγκαινιάστηκε το 2009, χωρίς ωστόσο να έχουν τοποθετηθεί πλατφόρμες που να το προστατεύουν από τη φθορά που προκαλείται από την προσέγγιση των πλοίων. Σοβαρές ζημιές (ρωγμή περίπου 28 μέτρων) παρουσιάστηκαν το 2013. Και τα δύο έργα τα έχει κατασκευάσει η ίδια εταιρεία.
Τα τελευταία χρόνια έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την αποκατάσταση της υποσκαφής στο Μαλαγάρι.
Εύδηλος Ικαρίας: Στις 18-1-2018 λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών το λιμάνι του Ευδήλου υπέστη σοβαρές υλικές ζημιές, που εστιάζονται στον νέο προσήνεμο μόλο, του οποίου οι εργασίες ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2015.
Το έργο παρελήφθη τον Ιούνιο του 2016. Ο νέος μόλος έσπασε στη μέση, ενώ καταστράφηκαν και τα τσιμεντένια προστατευτικά μπλόκια (αστερίες) από την εξωτερική πλευρά του λιμανιού.
Κυπαρισσία Μεσσηνίας: Το έργο ξεκίνησε το 2007, ολοκληρώθηκε το 2009, δαπανήθηκαν τεράστια ποσά (πάνω από 14 εκατ. ευρώ), ωστόσο το 2012 σημειώθηκαν οι πρώτες σοβαρές ζημιές οι οποίες συνεχίζονται μέχρι και σήμερα.
Επισημαίνεται ότι από το 2007 οι κάτοικοι με έγγραφά τους στον δήμο, στη νομαρχία και την περιφέρεια Πελοποννήσου είχαν καταγγείλει κακοτεχνίες προαναγγέλλοντας την επικινδυνότητα του έργου.
Οι καταγγελίες, σχετική αλληλογραφία, δημοσιεύματα και φωτογραφίες που δείχνουν να έχει καταποντιστεί το μισό λιμάνι, ενώ υπάρχει κίνδυνος επέκτασης της κατάρρευσης του λιμενοβραχίονα, διαβιβάστηκαν από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων και στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.

Χρήστος Βανδώρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.