Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Μεγάλη Τετάρτη, 1 Μαΐου. .....

Τρίτη 30 Μαΐου 2017

Λαϊκή Συσπείρωση Λαμιέων - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ

Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στην Έκτακτη Συνεδρίαση του Δ.Σ. με θέμα: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ.....


Πολλή συζήτηση γίνεται το τελευταίο διάστημα για τα Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία, μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας ότι από την επόμενη σχολική χρονιά θα καταργηθούν οι εξετάσεις εισαγωγής στα σχολεία αυτά και για τις επικρίσεις που δέχεται από την πλευρά της ΝΔ ότι επιτίθεται στην αριστεία και καταργεί τα Πρότυπα.
Με αφορμή αυτήν τη συζήτηση χρειάζεται να σημειώσουμε ότι στην εκπαιδευτική αντίληψη του ΚΚΕ, ο πειραματισμός και η καινοτομία στην εκπαίδευση αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συνολική άνοδο του μορφωτικού επιπέδου του λαού μας.
Φυσικά, οι έννοιες πειραματισμός και καινοτομία δεν είναι κενές περιεχομένου για εμάς. Εντάσσονται κι αυτές στην εκάστοτε εκπαιδευτική πολιτική, στους στόχους που τίθενται, τόσο για το σχολείο όσο και γενικότερα για την κοινωνία.
Η πρόταση του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο για όλα τα παιδιά είναι η βάση για την ανάπτυξη και ενός συστήματος αποκλειστικά Πειραματικών –και όχι Πρότυπων– Σχολείων.
Αυτό σημαίνει ότι είναι αναγκαίο να καταργηθεί ο νόμος 3699/2011 που προσδιορίζει το θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων.
Καταργείται δηλαδή: η κατεύθυνση για «την προσέλκυση δωρεών, χορηγιών και κάθε είδους παροχών», η επιλογή των μαθητών μέσα από εξετάσεις. Τούτο το τελευταίο σημαίνει ότι σε αυτά τα σχολεία θα πηγαίνουν μόνο οι «καλοί μαθητές». Έτσι, ουσιαστικά, χάνεται ο όποιος πειραματικός χαρακτήρας στην εισαγωγή νέων εκπαιδευτικών πρακτικών, αφού το «δείγμα» των μαθητών δεν είναι πια τυχαίο αλλά φιλτραρισμένο.
Στην αντίληψη του ΚΚΕ, η εκπαιδευτική, παιδαγωγική, διδακτική έρευνα θα πρέπει να προσανατολίζεται σε νέες διδακτικές μεθόδους με επίκεντρο τη διαλεκτική – υλιστική θεωρία για τη γνώση της φύσης, του ανθρώπου, της κοινωνικής εξέλιξης, δηλαδή την κατάκτηση της πολύμορφης γνώσης. Θα μελετά και θα αξιοποιεί νέα πορίσματα στον κλάδο της Παιδαγωγικής, της αναπτυξιακής ψυχολογίας κ.ά.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα θα συμβάλλουν ώστε να αφομοιώνονται και να διαχέονται γρήγορα οι νέες επιστημονικές κατακτήσεις σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα, να αναπτύσσεται ολόπλευρα η παιδική και η νεανική προσωπικότητα.
Σε συνεργασία με τα αντίστοιχα Πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα θα πρέπει να προωθούνται η καινοτομία, ο πειραματισμός και η εφαρμογή τους στο πλαίσιο των δομών του ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου.
Για να εξασφαλίζεται ο πειραματικός χαρακτήρας των σχολείων αυτών και η όσο το δυνατόν ευρύτητα του δείγματος, καταρχήν θα πρέπει να υπάρχει κλήρωση για την είσοδο στα Πειραματικά Σχολεία.
 Θα πρέπει, επίσης, σε εύλογα χρονικά διαστήματα (3 – 6 χρόνια) να υπάρχει εναλλαγή των Πειραματικών Σχολείων για την όσο γίνεται μεγαλύτερη διασπορά των «καλών πρακτικών» και την εξέταση για την παραπέρα εφαρμογή τους σε πανεθνική κλίμακα.
Ο ρόλος του σχολείου υπηρετεί συνολικά το στόχο της διαπαιδαγώγησης των νέων ανθρώπων, στην κατεύθυνση της ολόπλευρα ανεπτυγμένης προσωπικότητας, που απαιτεί τη μεθοδική και ισόρροπη καλλιέργεια όλων των πλευρών του ανθρώπινου ψυχισμού, της νόησης, του συναισθήματος και της βούλησης. Σε αυτόν το βασικό στόχο εντάσσεται και η λειτουργία των πειραματικών σχολείων με βάση την πρόταση του ΚΚΕ.

 Από εκεί και ύστερα, παίρνοντας υπόψη και την άποψη της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, που σωστά διαπιστώνει ότι υπάρχουν περιθώρια και κίνδυνοι να γίνουν τα προωθούμενα πειραματικά σχολεία «θερμοκήπιο ρουσφετιών», δεν συμφωνούμε για τη σύσταση και λειτουργία στην Λαμία του λεγόμενου Πειραματικού Γυμνασίου.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου