Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

Δημοσίευση του απολογισμού πεπραγμένων Δημοτικής Αρχής Δήμου Δελφών που θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016 και ώρα 7:00 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας.

Σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δελφών που θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας, θα παρουσιαστεί από τον Δήμαρχο Δελφών Θανάση Παναγιωτόπουλο, την Τετάρτη 15 Ιουνίου και ώρα 7:00 μ.μ. ο απολογισμός πεπραγμένων της παρούσας δημοτικής αρχής από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων της, την 1η Σεπτεμβρίου 2014, έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2015.
Παραθέτουμε στην συνέχεια το πλήρες κείμενο του απολογισμού πεπραγμένων......

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Γραφείο Τύπου

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2015 (συμπεριλαμβάνεται και το χρονικό διάστημα από 01.09.2014 έως 31.12.2014) ΚΑΤ’ ΑΡΘΡΟ 217 ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ (Ν.3463/2006)


Οι πρώτοι δεκαέξι μήνες της θητείας (01.09.2014 – 31.12.2015) της νέας δημοτικής αρχής του Δήμου Δελφών αφιερώθηκαν σε δουλειά βάσης και θεμελίωσης με σχεδιασμό μακροχρόνιο, πάνω στις κεντρικές κατευθύνσεις του προεκλογικού μας προγράμματος.
Σ’ ένα εξωτερικό περιβάλλον έτσι κι αλλιώς αντίξοο, που επιπλέον επιδεινώθηκε δραματικά μέσα στο έτος 2015, κατορθώσαμε να κάνουμε ουσιαστικά βήματα προόδου σε πολλούς τομείς της δράσης μας.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ. Έχοντας ως δεδομένο ότι ο Δήμος μας τυγχάνει κατ’ ουσίαν ένας από τους πιο προβληματικούς της χώρας, επιτύχαμε να βελτιώσουμε σημαντικά την οικονομική κατάσταση του Δήμου Δελφών, επιβάλλοντας ιδιαιτέρως προσεκτική και «σφιχτή» διαχείριση:
  • Εκτελέσαμε υποδειγματικά τον Προϋπολογισμό του 2015, παρά τις τεράστιες αντιξοότητες, την ίδια ώρα που πάρα πολλοί Δήμοι της χώρας απέκλιναν κατά πολύ από τη στοχοθεσία τους.
  • Εισαγάγαμε και εγκρίναμε τον Ισολογισμό – Απολογισμό του έτους 2011 (που δεν είχε εισαχθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια), ενώ προετοιμάσαμε εντατικά τους αντίστοιχους ισολογισμούς των ετών 2012 και 2013, που θα έλθουν στο Δημοτικό Συμβούλιο πολύ σύντομα. Στόχος είναι μέχρι τα μέσα της θητείας μας να έχει αποκατασταθεί πλήρως η κανονικότητα στο Δήμο μας, με την έγκριση όλων των Ισολογισμών κλπ που έχουν καθυστερήσει και με την έγκαιρη στο εξής κίνηση των σχετικών διαδικασιών στο μέλλον, ώστε ο Δήμος μας να μπορεί να αντιμετωπίζεται, όπως όλοι οι υπόλοιποι Δήμοι της χώρας στις φορολογικές και τραπεζικές του συναλλαγές, συνθήκη που σήμερα δεν ισχύει, αφαιρώντας μας πολλές δυνατότητες και δημιουργώντας μας συνεχώς ανυπέρβλητα εμπόδια.
  • Στη χρήση του 2015 πετύχαμε να μειώσουμε το ύψος από τις παλιές οικονομικές οφειλές (μείωση χρέους), ενώ ταυτόχρονα αποπληρώσαμε και ρυθμίσαμε πάρα πολλές οφειλές του παρελθόντος. Μεταξύ αυτών ένα τεράστιο ποσό (κοντά στο μισό εκατομμύριο ευρώ) διατέθηκε για την πλήρη εξόφληση οφειλών των παλαιών δημοτικών επιχειρήσεων προς το Δημόσιο και το Ι.Κ.Α., ώστε ο Δήμος μας να είναι πλέον φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερος.
  • Προετοιμάσαμε συστηματικά την υπαγωγή του Δήμου μας στη διαδικασία εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών, ελεγχθήκαμε σχετικά γι’ αυτό (εμείς και άλλοι 29 φορείς γενικής κυβέρνησης), ώστε να είμαστε έτοιμοι από τους πρώτους να ενταχθούμε στην εξαγγελθείσα ήδη από τον Υπουργό Οικονομικών ρύθμιση. Με την προσδοκώμενη ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής εντός του έτους 2016, ο καλλικρατικός Δήμος Δελφών θα βρεθεί για πρώτη φορά από την ίδρυσή του στο σημείο να έχει μηδενίσει το τεράστιο χρέος του, ενώ ταυτόχρονα να έχει επιτύχει να είναι ισοσκελισμένος στην ετήσια χρήση του ή ακόμη και ελαφρώς πλεονασματικός.
  • Αποκαταστήσαμε σε μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία του Δήμου μας απέναντι στους συνεργάτες μας (εργολήπτες και προμηθευτές), μια διαδικασία η οποία συνεχίζεται, με στόχο να φτάσουμε σ’ ένα Δήμο, ο οποίος θα εγγυάται την ομαλή εκτέλεση έργων και εργασιών και την άμεση αποπληρωμή τους.

ΘΕΣΜΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ. Αναβαθμίσαμε ουσιαστικά τη θεσμική λειτουργία του Δήμου, με την τακτική και παραγωγική λειτουργία των συλλογικών οργάνων του Δήμου:
  • Η Εκτελεστική Επιτροπή απέκτησε το ρόλο που της έχει επιφυλάξει ο νομοθέτης. Συγκαλείται και συνεδριάζει τακτικά, καθορίζει τις προτεραιότητες του Δήμου και αναβαθμίζει το επίπεδο συνεργασίας ανάμεσα στους Αντιδημάρχους, σ’ έναν Δήμο που λόγω της τεράστιας έκτασης και της πολυδιάσπασής του απαιτεί εντατική προσπάθεια προκειμένου μόνο και μόνο να υπάρχει επαρκής κατανόηση του χώρου και των αναγκών κάθε Δημοτικής Ενότητας, χωρίς να υπάρχει μεροληψία ή αδικία έναντι ουδενός.
  • Οι Κοινότητες αναβάθμισαν και αναβαθμίζουν το ρόλο και τις δυνατότητες τους. Ο θεσμός της πάγιας προκαταβολής (παρά το εξαιρετικά αντίξοο οικονομικό περιβάλλον) καθιερώθηκε και επεκτάθηκε, ενώ την ίδια ώρα η εντατική κίνηση Δημάρχου και Αντιδημάρχων σε όλες τις Κοινότητες του Δήμου βελτίωσε τα επίπεδα συνεργασίας και την δυνατότητα άμεσων λύσεων.
  • Ενεργοποιήθηκαν ουσιαστικά (και όχι προσχηματικά) οι θεσμοί της διαβούλευσης, όπως η Επιτροπή Διαβούλευσης, οι τοπικές ή θεματικές Διαβουλεύσεις και Ενημερώσεις, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε πιλοτικά και «Η Ώρα του Δημότη». Ταυτόχρονα ενεργοποιήθηκαν ομάδες εργασίας και Επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου με αντιπροσωπευτική σύνθεση και ουσιαστικό έργο, όπως η Επιτροπή Περιβάλλοντος.
  • Επιχειρήθηκε και εξελίσσεται μια τεράστια προσπάθεια ουσιαστικής αξιολόγησης των δομών του Δήμου Δελφών, που έχει ήδη καταγράψει τα κύρια προβλήματα και αντίστοιχα τις προτεραιότητές μας για τα επόμενα χρόνια σε διοικητικό επίπεδο.
  • Δόθηκε και δίδεται έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού μας, με τακτική συμμετοχή σε σεμινάρια και ενημερώσεις, αλλά ακόμη και με διοργάνωση τέτοιων από το Δήμο Δελφών.
  • Προετοιμάσαμε, διαβουλευτήκαμε επ’ αυτών, εισάγαμε και εγκρίναμε μια σειρά Κανονισμών, που αφενός μεν προσαρμόζουν τη λειτουργία του Δήμου στην ισχύουσα νομοθεσία (προστατεύοντας κατ’ ουσίαν κυρίως τους συμπολίτες μας), αφετέρου δε δημιουργούν συνθήκες εναρμονισμένης και ισότιμης αντιμετώπισης των δημοτών μας σε όλο το εύρος του Δήμου. Ενδεικτικά: Κανονισμός Κοινοχρήστων Χώρων, Κανονισμός Βοσκοτόπων, Κανονισμός Αθλητικών Χώρων, Κανονισμός Εμποροπανηγύρεων, Νέος Κανονισμός Ύδρευσης – Αποχέτευσης.

ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. Αναλάβαμε ουσιαστικές πρωτοβουλίες για την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας στο Δήμο μας, με μέσο – μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Καθοριστικό ρόλο σ’ αυτό έπαιξε και εξακολουθεί να παίζει η άψογη συνεργασία μας με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (μέσω της Π.Ε. Φωκίδας), αλλά και με όλους τους γειτονικούς Δήμους και γενικότερα τους Δήμους της Στερεάς Ελλάδας:
  • Προχωρήσαμε από κοινού με την Περιφέρεια σε μια σειρά ενεργειών για την εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού για τον Ελαιώνα της Άμφισσας (σύμφωνα και με την προεκλογική δέσμευσή μας). Κεντρικό ρόλο στην προσπάθειά μας αυτή διαδραματίζει το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με το οποίο συμβληθήκαμε προγραμματικά (αλλά και με τον Ε.Α.Σ. Άμφισσας, με τον οποίο συνεργαζόμαστε υποδειγματικά), ώστε μια ομάδα κορυφαίων ακαδημαϊκών της χώρας να ολοκληρώσει μέσα στο έτος 2016 την πρόταση του για το στρατηγικό σχέδιο του Ελαιώνα, το οποίο σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε τόσο σε επίπεδο θεσμικής αναβάθμισης, όσο και σε επίπεδο αναζήτησης χρηματοδοτήσεων.
  • Συνεργαστήκαμε επιπλέον και συνεργαζόμαστε με τα κορυφαία ακαδημαϊκά Ιδρύματα της χώρας, όπως το Πανεπιστήμιο Αθηνών (Φιλοσοφική Σχολή, Φαρμακευτική Σχολή), Τ.Ε.Ι. Αθηνών, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας, πάνω σε αναπτυξιακά σχέδια, που εκ της φύσεώς τους έχουν μακροχρόνιο σχεδιασμό και όφελος, μολονότι ήδη έχουν αποδώσει στο Δήμο μας σημαντικά αποτελέσματα (στρατηγικός σχεδιασμός, μελέτες, δικτυώσεις, αναγνωρισιμότητα κλπ).
  • Προετοιμάσαμε (πάντα με τις κατάλληλες συνεργασίες) την εκπόνηση δύο προγραμμάτων αγροτικής ανάπτυξης (τύπου Leader), με την Αναπτυξιακή Φωκίδας στο μεγαλύτερο μέρος του Δήμου (και με τη συμπερίληψη έπειτα από πολλά χρόνια στα προγράμματα αυτά της πόλης της Άμφισσας και των Δελφών) και με τον Οργανισμό Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας στις Δημοτικές Ενότητες Παρνασσού και Γραβιάς (το λεγόμενο «Παραπαρνάσσιο Πρόγραμμα» με τη συνεργασία των γειτονικών Δήμων). Τα προγράμματα αυτά θα οριστικοποιηθούν μέσα στο έτος 2016 και θα αρχίσουν να εκτελούνται μέσα στο έτος 2017.
  • Υπογράψαμε πρωτόκολλο συνεργασίας με το Ινστιτούτο Μεταφορών και Βιώσιμης Κινητικότητας (που ήδη έχει εξελιχθεί σε σύμβαση συνεργασίας), δηλαδή με τον πιο αξιόπιστο φορέα (υπαγόμενο στο Ε.Κ.Ε.Τ.Α. του Υπουργείου Παιδείας) στον τομέα των κυκλοφοριακών μελετών, με το οποίο ήδη προετοιμάζουμε τις εκπονούμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, οι οποίες θα αναβαθμίσουν ουσιαστικά τη λειτουργία και την εικόνα των πόλεων μας.
  • Ασχοληθήκαμε συστηματικά και προωθήσαμε ουσιαστικά σημαντικές επενδύσεις, από τις οποίες προσδοκούμε άμεσα και έμμεσα οφέλη τα απόμενα χρόνια. Αναφέρουμε ενδεικτικά τη σύνθετη διαδικασία εικοσαετούς παράτασης της σύμβασης μίσθωσης για τα Αιολικά Πάρκα Δεσφίνας που ολοκληρώθηκε εμπρόθεσμα εντός του 2015 (η οποία άνοιξε πλέον οριστικά το δρόμο για τη μεγάλη επένδυση), καθώς και τη σημαντική προεργασία που έγινε για τη δημιουργία σταθμού υδροπλάνων στην Ιτέα, η οποία απομένει να αξιοποιηθεί με την καλή συνεργασία του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας.
  • Στις πολεοδομικές εφαρμογές, πέραν της συνέχισης εκπόνησης των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων και ΣΧΟΟΑΠ στις Δημοτικές μας Ενότητες, μέσα από ουσιαστική διαβούλευση με τους συνδημότες μας, προωθήσαμε ουσιαστικά και αποφασιστικά ζητήματα που εκκρεμούσαν δεκαετίες, όπως η Επέκταση Σχεδίου Πόλης Δελφών και η Πράξη Εφαρμογής της Επέκτασης Σχεδίου Πόλης Άμφισσας.    

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. Αναδείξαμε το ρόλο του Πολιτισμού ως στρατηγικής επιλογής για τον τόπο μας, τόσο στην καθημερινή ζωή και στη συλλογική υπερηφάνεια των συμπολιτών μας, όσο και ως σημαντικό εργαλείο τουριστικής προβολής και ανάπτυξης. Σε όλα αυτά τον κύριο ρόλο έπαιξε η καλή συνεργασία με την κοινωνία των πολιτών και η δραστηριοποίηση των συλλογικών φορέων, δεδομένου ότι τα χρήματα που διαθέσαμε ήταν σημαντικά μειωμένα:
  • Η τεράστια προσπάθεια για την ανάληψη από το Δήμο μας του τίτλου της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το έτος 2021, παρά τη μη επίτευξη του κεντρικού στόχου, μόνο καλά αποτελέσματα άφησε στο Δήμο μας. Και μόνο η οργάνωση και η κατάθεση ενός πλήρους φακέλου υποψηφιότητας (που έλαβε πολύ καλές κριτικές), την ίδια ώρα που πολλοί συνυποψήφιοί μας (οι οποίοι είχαν ξεκινήσει χρόνια πριν και είχαν σημαντικά μεγαλύτερες στηρίξεις και οικονομικές δυνατότητες) εγκατέλειψαν πρόωρα την κούρσα, αποτέλεσε έναν μικρό άθλο. Στην πορεία αυτή κερδίσαμε πολλούς φίλους. Ολόκληρη η Στερεά Ελλάδα (Περιφέρεια, Δήμοι, συλλογικοί φορείς κλπ) μας στήριξε με θέρμη. Κορυφαία Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, σημαντικοί Πολιτιστικοί Φορείς, καταξιωμένες παγκοσμίως προσωπικότητες της Τέχνης και των Γραμμάτων στάθηκαν στο πλευρό μας. Ένα νέο «Δελφικό Κίνημα» χτίστηκε μέσα σε λίγους μόνο μήνες. Όλοι αυτοί είναι ακόμη δίπλα μας και λαμβάνουν πρωτοβουλίες ωφέλιμες για εμάς. Η δουλειά αυτή, όπως δηλώσαμε, δεν θα αφήσουμε να πάει χαμένη. Ήδη, ως Δήμος Δελφών, έχουμε πάρει πρωτοβουλία για τη συνεργασία όλων των Δήμων που παλέψαμε με την ίδια στόχευση, προκειμένου να συνδιοργανώσουμε στο προσεχές μέλλον έναν σημαντικό πολιτιστικό θεσμό στη χώρα μας.
  • Αναβαθμίσαμε σημαντικά και αναβαθμίζουμε συνεχώς τον κύκλο των επετειακών μας εκδηλώσεων για την Επανάσταση του 1821, προκειμένου να ολοκληρώσουμε την από ετών θεμελιωμένη πρωτοβουλία για την ανάδειξη της επαναστατικής Ιστορίας του τόπου μας, το λεγόμενο σχέδιο «Οι δρόμοι του 21».
  • Δώσαμε μεγάλη έμφαση στις αποκριάτικες εκδηλώσεις του Δήμου και ιδίως στον τομέα της προβολής αυτών σε πανελλήνιο και πανευρωπαϊκό επίπεδο, με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.
  • Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην καλύτερη λειτουργία των Φιλαρμονικών μας, των Ωδείων μας και των Βιβλιοθηκών μας, με σαφώς θετικά αποτελέσματα, παρά τα πασίγνωστα προβλήματα χρηματοδότησης και στελέχωσης.
  • Σε εξαιρετική συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Φωκίδας ασχοληθήκαμε με τον ευπρεπισμό και την ανάδειξη σημαντικών μνημείων μας, όπως του Κάστρου της Άμφισσας (μια προσπάθεια η οποία συνεχίζεται και θα συνεχιστεί συστηματικά), της οικίας Σικελιανού στους Δελφούς κλπ.

ΠΑΙΔΕΙΑ – ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ. Η έμφαση στα σχολεία, καθώς και στους αθλητικούς χώρους, αποτυπώθηκε με συγκεκριμένες ενέργειες, ωστόσο απαραίτητη προϋπόθεση ήταν η θεσμική αναβάθμιση της συνεργασίας με τους Διευθυντές των σχολείων και τις αντίστοιχες Διευθύνσεις της Εκπαίδευσης, αλλά και η αρτιότερη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών, που προηγήθηκε:   
  • Η μεταφορά του Μουσικού Σχολείου Άμφισσας στις νέες του εγκαταστάσεις απαίτησε μια σειρά σύνθετων χειρισμών και την καλή συνεργασία πολλών φορέων (τοπικά και κεντρικά). Εν τέλει το Σχολείο απέκτησε τη νέα του (μόνιμη) στέγη το Σεπτέμβριο του 2015 και αποτελεί ένα αληθινό κόσμημα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο Δήμο μας. Προαπαιτήθηκε ασφαλώς η μεταφορά του Τ.Ε.Ι. Άμφισσας στις νέες του εγκαταστάσεις, ενέργεια στην οποία επίσης πρωταγωνίστησε ο Δήμος μας και με την οποία δικαιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό πολυετείς αγώνες της τοπικής κοινωνίας και Αυτοδιοίκησης.
  • Δόθηκε ειδική προτεραιότητα στο σχεδιασμό για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων των Ειδικών Σχολείων μας, τόσο με μικρές αλλά και αναγκαίες άμεσες παρεμβάσεις, όσο και στο επίπεδο οριστικών λύσεων, οι οποίες μελετήθηκαν, σχεδιάστηκαν και σήμερα προωθούνται για υλοποίηση.
  • Αναβαθμίστηκαν αρκετοί αθλητικοί χώροι, είτε αυτοτελείς, είτε σε προαύλια σχολείων, με σημαντικότερη την εγκατάσταση ασφαλούς ξύλινου δαπέδου στο κλειστό γήπεδο της Ιτέας. Και στους υπόλοιπους κύριους αθλητικούς χώρους όμως υπήρξε προσπάθεια (με αποτελέσματα) αναβάθμισης των εγκαταστάσεων, αλλά και του συστήματος λειτουργίας τους.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ. Η κοινωνική μέριμνα αποτέλεσε εξαρχής (και αποτελεί) για εμάς ύψιστη προτεραιότητα. Είναι μια πτυχή της τοπικής Αυτοδιοίκησης, που απαιτεί πολύ συστηματική συνεργασία με φορείς του ευρύτερου δημόσιου, αλλά και του ιδιωτικού τομέα που επιδιώκουν ή πιστεύουν στους ίδιους σκοπούς, κυρίως όμως απαιτεί συστράτευση όλης σχεδόν της τοπικής κοινωνίας.
  • Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» μετεξελίχθηκε για εμάς σε κορμό όλης της κοινωνικής μας προσπάθειας, αφού ανέλαβε κατ’ ουσίας και αντικείμενα πέραν της στενής του αρμοδιότητας, όπως τη λειτουργία του συστήματος του Κοινωνικού Παντοπωλείου σε όλη την έκταση του Δήμου μας, με τεράστιες ποσότητες διανεμομένων τροφίμων και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης.
  • Καταβλήθηκε συστηματική προσπάθεια για να στηριχτούν και να σχεδιαστεί η αναβάθμιση θεσμών, όπως ένα ολοκληρωμένο Κέντρο Ημέρας και Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης για ΑΜΕΑ στο κτήριο του πρώην ΚΕΣΑΜΕΑ (προσπάθεια η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη με την καλή συνεργασία του Νοσοκομείου Άμφισσας, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, της Εταιρείας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψ.Υ. και του Συλλόγου Γονέων παιδιών ΑΜΕΑ).
  • Συνεργαστήκαμε εξαιρετικά με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στην οικοδόμηση του προγράμματος του Ταμείου Επισιτιστικής Βοήθειας (συνεργασία που πρόσφατα επισφραγίστηκε με την παραχώρηση του κτηρίου του πρώην Μουσικού Σχολείου Άμφισσας για τους σκοπούς των προγραμμάτων αυτών).
  • Κάναμε ουσιαστικά βήματα προόδου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων διαβίωσης των πληθυσμών Ρομά. Αποκτήσαμε (εν μέρει με αγορά και εν μέρει με παραχώρηση από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας) περίπου οκτώ στρέμματα, ώστε να έχουμε στην ιδιοκτησία μας συνολικά περίπου δέκα στρέμματα, που προβλέπονται από το Γ.Π.Σ. Άμφισσας ως χώρος για την εγκατάσταση των συνδημοτών μας αυτών. Σήμερα το έργο βρίσκεται σε φάση ταχύτατης ωρίμανσης των μελετών και έκδοσης των απαραίτητων αδειοδοτήσεων, ώστε αμέσως μετά να προχωρήσουμε στην καθαίρεση των ανεξέλεγκτων και επικίνδυνων καταυλισμών, που ξεφυτρώνουν περιμετρικά της Άμφισσας και όχι μόνο.

ΤΟΠΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ. Η συμμετοχή του Δήμου στους τοπικούς αγώνες για τη διεκδίκηση των δικαίων του τόπου μας από την κεντρική εξουσία ήταν και είναι για εμάς αυτονόητη. Ο Δήμος δε μπορεί να είναι ουραγός, αλλά μπροστάρης και καθοδηγητής, με υψηλό φρόνημα, αλλά ταυτόχρονα με σύνεση και ψυχραιμία.
  • Με τη συμπαράσταση ολόκληρου του Δημοτικού Συμβουλίου κινητοποιήσαμε επανειλημμένα την τοπική μας κοινωνία, προκειμένου να διασώσουμε τις υποδομές υγείας και ιδίως το Νοσοκομείο Άμφισσας. Ο εντατικός και συστηματικός μας αγώνας έχει αρχίσει δειλά να αποδίδει κάποια αποτελέσματα, τα οποία ελπίζουμε σύντομα να επαναφέρουν την ομαλότητα στον τομέα της Δημόσιας Υγείας, χωρίς να χωρεί βέβαια καμία επανάπαυση.
  • Μαζί με τις τοπικές κοινωνίες (συλλόγους, διάφορους φορείς κλπ) διεκδικήσαμε την διατήρηση των Αστυνομικών Τμημάτων του Δήμου μας, ενημερώνοντας διεξοδικά όλους τους αρμοδίους για το εύλογο των αιτημάτων μας και τις ιδιαιτερότητες του Δήμου μας.
  • Ασχοληθήκαμε με τις υπό εκπόνηση μελέτες για την Ε.Ο. Θερμοπυλών – Αντιρρίου, ώστε συνεργαζόμενοι με τα Υπουργεία και την Περιφέρεια, να ξεπεράσουμε και τα τελευταία εμπόδια για την ολοκλήρωσή τους.
  • Επαναφέραμε στο προσκήνιο το ζήτημα του φυσικού αερίου για τον τόπο μας, συμβάλλοντας με τη στάση μας στη λύση που φαίνεται να υλοποιεί πλέον η Περιφέρεια (δημιουργία σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου).
·         Θέσαμε σε όλα τα επίπεδα το ζήτημα της τροχοπέδης στην οποία έχει εξελιχθεί η Ελεγχόμενη Κυνηγετική Περιοχή Παρνασσίδας, εξηγώντας τις εναλλακτικές μας προτάσεις. Σύντομα προσδοκούμε θεσμικές βελτιώσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ. Το 2015 υπήρξε μια χρονιά καταστροφική για την εξέλιξη πολλών έργων σε όλη τη χώρα. Ο Δήμος Δελφών κλήθηκε να διαχειριστεί την εξέλιξη έργων που είχαν τα εξής δεδομένα:
  • Το 2015 υπήρξε το έτος που έπρεπε να ολοκληρωθεί το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο όλων των έργων που είχαν κοινοτική χρηματοδότηση (Ε.Σ.Π.Α. 2007-2013). Από την αρχή του έτους και μέχρι περίπου το Σεπτέμβριο, οι περισσότερες ενδιάμεσες διαχειριστικές αρχές ανέστειλαν κάθε πληρωμή (εγκρίσεις λογαριασμών, εγκρίσεις δημοπρατήσεων, εγκρίσεις συμβασιοποιήσεων κλπ), δεδομένου ότι οι πόροι είχαν δεσμευτεί στα πλαίσια της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης με τους κοινοτικούς θεσμούς. Οι φορείς υλοποίησης των έργων, αλλά και οι χρηματοδοτικές αρχές βρέθηκαν το Σεπτέμβριο του 2016 στην δυσχερέστατη θέση να πρέπει μέσα σ’ ένα τετράμηνο να υλοποιήσουν ενέργειες, που έτσι κι αλλιώς (εκ της ισχύουσας νομοθεσίας) απαιτούσαν πολλαπλάσιο χρόνο.
  • Βασικό δεδομένο υπήρξε επίσης η υπερδέσμευση πόρων σε συγκεκριμένα προγράμματα, όπως λ.χ. σ’ αυτό της Ε.Ε.Τ.Α.Α., που χρηματοδοτούσε μια σειρά αστικών αναπλάσεων και στην οποία αποδείχτηκε στα τέλη του 2014 ότι είχαν ενταχθεί υπερδιπλάσια έργα από αυτά που θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει η διατιθέμενη πίστωση, με αποτέλεσμα την απένταξη περίπου των μισών.
  • Καταστρεπτική ήταν η επίδραση και των capital controls σε όσα έργα έπρεπε να εκτελεστούν ή εξελιχθούν μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2015. Εργολάβοι που αδυνατούσαν να διακινήσουν συνάλλαγμα για να καλύψουν τις ανάγκες του έργου, αδυναμία εισαγωγής των προβλεπομένων από τις συμβάσεις μηχανημάτων και τεράστια επιβάρυνση χρόνου ακόμη και για τις απλούστερες διαδικασίες υπήρξαν τα φαινόμενα που κληθήκαμε καθημερινά να αντιμετωπίζουμε.
  • Στο περιβάλλον αυτό, η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου (υποστελεχωμένη μετά τις αποχωρήσεις βασικών της στελεχών με τις μετατάξεις του Αυγούστου 2014) έδωσε έναν τιτάνιο αγώνα να σώσει όσα έργα μπορούσαν να σωθούν και να εκτελεστούν υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες. Κορυφαία επιτυχία υπήρξε η υπογραφή της σύμβασης για το έργο του Χ.Υ.Τ.Υ. στη θέση «Βαρτός», αφού χρειάστηκε να ξεπεραστούν πλήθος δυσκολιών σε πολλά επίπεδα. Πέραν τούτου πολλά σημαντικά έργα εκτελέστηκαν, ενώ γι’ αυτά που λόγω των συνθηκών δεν μπορέσαμε να πετύχουμε την ολοκλήρωσή τους, ξεκινήσαμε αμέσως την προετοιμασία για τη μεταφορά τους στη νέα προγραμματική περίοδο (Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020), που μόλις το τρέχον έτος έχει αρχίσει δειλά – δειλά να υλοποιείται.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Στα ζητήματα του Περιβάλλοντος δείξαμε αποφασιστικότητα, προωθώντας θέματα που χρόνιζαν και τα οποία απαιτούσαν ενέργειες ιδιαιτέρως σύνθετες και πολυδάπανες, ενώ ταυτόχρονα παραβλέψαμε το λεγόμενο «πολιτικό κόστος» που δεν διστάσαμε να καταβάλουμε.
  • Κλείσαμε και αποκαταστήσαμε την «Κερατόραχη», μια τεράστια χωματερή (από τις μεγαλύτερες της Στερεάς Ελλάδας), η οποία μάλιστα κατά καιρούς (και σχεδόν από την ώρα που αναλάβαμε) καιγόταν δημιουργώντας τεράστιες περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις για όλη την περιοχή. Προκειμένου να πετύχουμε το κλείσιμο του Χ.Α.Δ.Α. αυτού, έπρεπε πρώτα να ενεργοποιήσουμε το σύστημα μεταφοράς των απορριμμάτων στους γειτονικούς αδειοδοτημένους Χ.Υ.Τ.Α. (Λαμίας και Λιβαδειάς). Πετύχαμε με μεγάλη προσπάθεια την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης, που μας επέτρεπε τη συγκεκριμένη μεταφορά των απορριμμάτων μας, ετοιμάσαμε με δικούς μας πόρους το σύστημα του σταθμού μεταφόρτωσης στη θέση «Βαρτός». Έκτοτε καθημερινά δύο ή τρία δρομολόγια της ειδικής νταλίκας μας μεταφέρουν τα σκουπίδια του Δήμου μας, γεγονός που μας έχει υποχρεώσει να αναπροσαρμόσουμε πλήρως και τον τρόπο αποκομιδής και κίνησης των απορριμματοφόρων μας, που πρέπει να εργάζονται με συγκεκριμένο τρόπο και με συγκεκριμένα κυλιόμενα ωράρια.
  • Υπογράψαμε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο Χ.Υ.Τ.Υ. και μονάδας κομποστοποίησης στη θέση «Βαρτός», που σήμερα υλοποιείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Το έργο αυτό αποτελεί τον καρπό μεγάλης προσπάθειας και των προηγούμενων Αυτοδιοικητικών Αρχών, απαίτησε ωστόσο από εμάς μια σειρά επίμονων και λεπτών χειρισμών σε όλα τα επίπεδα, προκειμένου να ξεμπλέξουμε ένα μεγάλο κουβάρι. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως σχεδόν μόνο το έργο αυτό εκτελείται σήμερα με δημόσια χρηματοδότηση σε όλη την χώρα, ενώ πολλά άλλα που είχαν ταυτόχρονα σχεδιαστεί και προετοιμαστεί «κόλλησαν» στον κυκεώνα της ελληνικής γραφειοκρατίας και των πολιτικών εξελίξεων.
  • Ασχοληθήκαμε με σχεδόν όλους του Βιολογικούς Καθαρισμούς μας, με κορυφαία παρέμβαση την βελτίωση του ΒΙΟ.ΚΑ. Γαλαξιδίου με ίδιους πόρους, αλλά και την προετοιμασία αντίστοιχης παρέμβασης στο ΒΙΟ.ΚΑ. Άμφισσας. Εκδώσαμε περιβαλλοντικούς όρους για ΒΙΟ.ΚΑ. που είχαν λήξει από ετών. Βελτιώσαμε επίσης το Διυλιστήριο Άμφισσας με την επισκευή συγκεκριμένων μερών του, επίσης με ίδιους πόρους.


ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ. Σε γενικές γραμμές, μπορούμε με αντικειμενικότητα να διαπιστώσουμε ότι στο πρώτο δεκαεξάμηνο της νέας δημοτικής αρχής κινηθήκαμε με βάση το καλά δουλεμένο προεκλογικό μας πρόγραμμα, συνεχίσαμε με δημιουργική διάθεση και ανανεωτική προσέγγιση τις καλές προσπάθειες που κληρονομήσαμε από το παρελθόν, αναβαθμίσαμε τη δημοτική δράση σε πολλά επίπεδα θεσμικής λειτουργίας, αναλάβαμε και διεκπεραιώσαμε πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες, κυρίως όμως εργαστήκαμε με τόλμη και ευρύτητα πολιτικής σκέψης πάνω σε πολλά αντικείμενα ως εργασία καλής θεμελίωσης ενός σχεδίου μακράς προοπτικής που ξεπερνά προφανώς την παρούσα αυτοδιοικητική θητεία.



* Ως παράρτημα επισυνάπτουμε κείμενα απολογισμού πεπραγμένων από τους αρμοδίους Αντιδημάρχους, καθώς και τους Προέδρους Νομικών Προσώπων και Επιτροπών του Δήμου στις θεματικές τους αρμοδιότητες.


1.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
(01.09.2014 – 31.12.2015)

Η Διεύθυνση  Διοικητικών Υπηρεσιών  είναι αρμόδια για την τήρηση των διαδικασιών και αρχείων που αφορούν την δημοτική κατάσταση και την καταγραφή των ληξιαρχικών γεγονότων στην περιοχή του Δήμου και  για τον σχεδιασμό και τον συντονισμό εφαρμογής των πολιτικών, συστημάτων  και διαδικασιών που αποσκοπούν στην ορθολογική διοίκηση / διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου. Παράλληλα η Διεύθυνση είναι αρμόδια για την γραμματειακή υποστήριξη των πολιτικών οργάνων του Δήμου, τη λειτουργία του κεντρικού πρωτοκόλλου και την παροχή γενικών υπηρεσιών διοικητικής υποστήριξης προς τις δημοτικές υπηρεσίες. Οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες της Διεύθυνσης στο πλαίσιο της αποστολής της,  καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις Νόμων, Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων. Στη Διεύθυνση, και ειδικότερα στο Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας, υπάγονται διοικητικά και τα αποκεντρωμένα Γραφεία Διοικητικών Θεμάτων σε επιμέρους δημοτικές ενότητες.

Οι οργανωτικές μονάδες της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών  είναι οι εξής:

(α) Τμήμα Υποστήριξης των Πολιτικών Οργάνων
(β) Τμήμα Δημοτικής Κατάστασης και Ληξιαρχείου
(γ) Τμήμα Αλλοδαπών και Μετανάστευσης
(δ) Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού
(ε) Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας

Στο πλαίσιο της; Λειτουργίας μας έχουμε ενδεικτικά να αναφέρουμε τις εξής  δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν

1.   Πρωτοκόλληση και διεκπεραίωση το 2015 περίπου 38.000 εγγράφων μέσω του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και Περιφερειακών Πρωτοκόλλων των Δημ. Ενοτήτων του Δήμου
2.   Πρόσληψη 57 ανέργων διαφόρων ειδικοτήτων ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ,YE με πλήρη απασχόληση, μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα του ΟΑΕΔ.
3.   Πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά δώδεκα (12) ατόμων, για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών ανταποδοτικού χαρακτήρα και ειδικότερα 2 ΔΕ Οδηγών Απορριμματοφόρων, 1 ΔΕ Χειριστών Μηχανημάτων και 9 ΥΕ Εργατών Καθαριότητας
4.   Ανανέωση σύμβασης δώδεκα(12) ατόμων που απασχολούνται στους Παιδικούς Σταθμούς για την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος με τίτλο ¨Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής¨ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δίκαιου ορισμένου χρόνου για κάλυψη εποχιακών ή άλλων περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών. Ειδικότερα ανανέωσαν συμβάσεις 1 άτομο ΠΕ Νηπιαγωγών, 5 άτομα ΤΕ .Βρεφονηπιοκόμων, 2 άτομα ΔΕ Βρεφονηπιοκόμων και 4 άτομα ΥΕ Γενικών Καθηκόντων..
5.   Πρόσληψη καλλιτεχνικού-διδακτικού προσωπικού στο Δήμο Δελφών -ενός (1) Καλλιτεχνικού Διευθυντού και έντεκα (11) καθηγητών μουσικής- με σύμβαση ορισμένου χρόνου με αντίτιμο, για την κάλυψη αναγκών της σχολικής χρονιάς 2015-2016,του Αυτοτελούς Τμήματος Παιδείας –διά βίου Μάθησης, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νέας Γενιάς (ωδεία, φιλαρμονικές) Δήμου Δελφών
Αναλυτικότερα ως εξής :
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ
ΠΕ Καλλιτεχνικοί Διευθυντές-Μουσικοί                    
1
ΔΕ Καθηγητές Κιθάρας                                              
3
ΔΕ Καθηγητές Μουσικής Προπαιδείας(Orf) & Αρμονίου    
1
ΔΕ Καθηγητές Βυζαντινή Μουσικής                           
1
ΔΕ Καθηγητές Πιάνου & Μονωδίας                                 
1
ΔΕ Καθηγητές Πιάνου & Ανωτέρων Θεωρητικών                
1
ΔΕ Καθηγητές Πιάνου                                                     
1
ΔΕ Καθηγητές Βιολιού                                                    
1
ΔΕ Καθηγητές Παραδοσιακών Οργάνων                    
1
ΔΕ Καθηγητές Κρουστών Κλασικών-Παραδοσιακών-Μοντέρνων
1

6.   Προσλάβαμε ειδικούς συνεργάτες για την την υποστήριξη του Δήμου α)γενικά στον τομέα των τεχνικών έργων και των τεχνικών μελετών.
β) στον τομέα του Πολιτισμού και του Τουρισμού, τη σύνταξη και την υποστήριξη προτάσεων σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα και ιδίως στο νέο Ε.Σ.Π.Α. (ή Σ.Ε.Σ.) στα πλαίσια των άνω τομέων απασχόλησής του
γ) στον τομέα του Περιβάλλοντος (Μελέτες-έρευνες ρύπανσης που αφορούν στον αέρα, νερό, έδαφος, αποκατάστασης περιοχών που έχουν ρυπανθεί ή χρειάζονται αλλαγή χρήσης, Μελέτες Συστημάτων Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας, Μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων έργων και δραστηριοτήτων, Επίβλεψη Εγκαταστάσεις καθαρισμού αποβλήτων Συμβουλές Περιβαλλοντικής Πολιτικής, Περιβαλλοντικών Ελέγχων Βιομηχανικών Προϊόντων, Εποπτεία Εφαρμογής Διατάξεων Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας και Προδιαγραφών Περιβαλλοντικής Συμβατότητας Έργων και Εγκαταστάσεων, Μελέτες-Έρευνες Διαχείρισης και Προστασίας περιβαλλοντικά ευαίσθητων ή ιδιαίτερου οικολογικού ενδιαφέροντος & αισθητικού κάλλους περιοχών και Μελέτες Διαχείρισης Στερεών Απορριμμάτων
Σ’ αυτούς ανατέθηκαν καθήκοντα τεχνικού ασφαλείας για όλες τις Υπηρεσίες του Δήμου και του ενεργειακού υπεύθυνου του Δήμου, σύμφωνα τα άρθρα 9 και 10 της Κ.Υ.Α. Αριθμ. Δ6/Β/14826/17.06.2008 (ΦΕΚ 1122/17.06.2008 τεύχος Β’)
7.   Συμμορφωθήκαμε σε  αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις και προσλάβαμε δυο υπαλλήλους σε εκτέλεση αυτών.
8.   Προσλάβαμε ιατρό εργασίας για να παρέχει προς τους εργαζόμενους και στους εκπροσώπους τους, υποδείξεις και συμβουλές, γραπτά ή προφορικά,  σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται για τη σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων και επιβλέπει την εφαρμογή των μέτρων προστασίας της υγείας των εργαζομένων
9.   Μεριμνήσαμε για την τήρηση των  νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων που ισχύουν εκάστοτε και ρυθμίζουν τις σχέσεις  του Δήμου με το ανθρώπινο δυναμικό του ( πχ. θέματα μισθολογικά, ωραρίου, αδειών , ασθενειών, υπερωριών, απολύσεων, διεκδικήσεων κλπ).
10.        Μεριμνήσαμε για την επικαιροποίηση στοιχείων εκκρεμών προσλήψεων ανθρώπινου δυναμικού για την απεμπλοκή αυτών και πρόσληψη τους σε επόμενη χρονική περίοδος με βάση τις νόμιμες διαδικασίες.
11.        Τηρήσαμε τα Μητρώα του  Προσωπικού στο οποίο καταγράφονται τα στοιχεία της ατομικής και οικογενειακής του κατάστασης, οι κάθε είδους μεταβολές στην εργασιακή του ζωή (προσλήψεις, απολύσεις, αλλαγές θέσεων εργασίας, αμοιβές, άδειες, απουσίες, αξιολογήσεις κλπ) και τα προσόντα του.
12.        Συγκεντρώσαμε  τα στοιχεία απασχόλησης και τις μεταβολές των στοιχείων των εργαζομένων που επηρεάζουν τις αμοιβές τους και ενημερώσαμε έγκαιρα τις αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες , ώστε να προωθείται έγκαιρα η πληρωμή των εργαζομένων και η απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών
13.        Παρείχαμε διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη προς τα συλλογικά διοικητικά αιρετά όργανα του Δήμου, δηλαδή το Δημοτικό Συμβούλιο, την Οικονομική Επιτροπή, την  Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, την Επιτροπή Διαβούλευσης και την Εκτελεστική Επιτροπή αλλά και προς τα ατομικά διοικητικά αιρετά όργανα του Δήμου, δηλαδή τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου,  τον  Δήμαρχο, τους Αντιδημάρχους, καθώς  και το Γενικό Γραμματέα (οργάνωση συνεδριάσεων, τήρηση πρακτικών συνεδριάσεων, παραγωγή, διεκπεραίωση, διαχείριση και αρχειοθέτηση εγγράφων, ρύθμιση συναντήσεων, τήρηση πρωτοκόλλου, τήρηση αρχείου αποφάσεων συλλογικών οργάνων κλπ).

Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΕΛΦΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΑΚΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.