Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ 19 ΜΑΙΟΥ 1919. "Πατρίδα μ' αραεύω σε(σε ψάχνω), αμόν(σαν) καταραμένος, σα ξένα είμαι Έλληνας και σην Ελλάδα ξένος..".


"Γ"
Ένα εκλεκτό τμήμα του Ελληνισμού ζούσε στα βόρεια της Μικράς Ασίας, στην περιοχή του Πόντου, μετά τη διάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. .....
Η άλωση της Τραπεζούντας το 1461 από τους Οθωμανούς δεν τους αλλοίωσε το φρόνημα και την ελληνική τους συνείδηση, παρότι ζούσαν αποκομμένοι από τον εθνικό κορμό. Μπορεί να αποτελούσαν μειονότητα -το 40% του πληθυσμού, αλλά γρήγορα κυριάρχησαν στην οικονομική ζωή της περιοχής, ζώντας κυρίως στα αστικά κέντρα.

                                 


Η οικονομική τους ανάκαμψη συνδυάστηκε με τη δημογραφική και την πνευματική τους άνοδο. Το 1865 οι Έλληνες του Πόντου ανέρχονταν σε 265.000 ψυχές, το 1880 σε 330.000 και στις αρχές του 20ου αιώνα άγγιζαν τις 700.000. Το 1860 υπήρχαν 100 σχολεία στον Πόντο, ενώ το 1919 υπολογίζονται σε 1401, ανάμεσά τους και το περίφημο Φροντιστήριο της Τραπεζούντας. Εκτός από σχολεία διέθεταν τυπογραφεία, περιοδικά, εφημερίδες, λέσχες και θέατρα, που τόνιζαν το υψηλό τους πνευματικό επίπεδο.



Το 1908 ήταν μια χρονιά - ορόσημο για τους λαούς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Τη χρονιά αυτή εκδηλώθηκε και επικράτησε το κίνημα των Νεότουρκων, που έθεσε στον περιθώριο τον Σουλτάνο. Πολλές ήταν οι ελπίδες που επενδύθηκαν στους νεαρούς στρατιωτικούς για μεταρρυθμίσεις στο εσωτερικό της θνήσκουσας Αυτοκρατορίας.

                                      


Σύντομα, όμως, οι ελπίδες τους διαψεύστηκαν. Οι Νεότουρκοι έδειξαν το σκληρό εθνικιστικό τους πρόσωπο, εκπονώντας ένα σχέδιο διωγμού των χριστιανικών πληθυσμών και εκτουρκισμού της περιοχής, επωφελούμενοι της εμπλοκής των ευρωπαϊκών κρατών στο Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Το ελληνικό κράτος, απασχολημένο με το «Κρητικό Ζήτημα», δεν είχε τη διάθεση να ανοίξει ένα ακόμη μέτωπο με την Τουρκία.


Οι Τούρκοι με πρόσχημα την «ασφάλεια του κράτους» εκτοπίζουν ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού στην αφιλόξενη μικρασιατική ενδοχώρα, μέσω των λεγόμενων «ταγμάτων εργασίας» («Αμελέ Ταμπουρού»). Στα «Τάγματα Εργασίας» αναγκάζονταν να υπηρετούν οι άνδρες που δεν κατατάσσονταν στο στρατό. Δούλευαν σε λατομεία, ορυχεία και στη διάνοιξη δρόμων, κάτω από εξοντωτικές συνθήκες. Οι περισσότεροι πέθαιναν από πείνα, κακουχίες και αρρώστιες.
Αντιδρώντας στην καταπίεση των Τούρκων, τις δολοφονίες, τις εξορίες και τις πυρπολήσεις των χωριών τους, οι Ελληνοπόντιοι, όπως και οι Αρμένιοι, ανέβηκαν αντάρτες στα βουνά για να περισώσουν ό,τι ήταν δυνατόν. Μετά τη Γενοκτονία των Αρμενίων το 1916, οι τούρκοι εθνικιστές υπό τον Μουσταφά Κεμάλ είχαν πλέον όλο το πεδίο ανοιχτό μπροστά τους για να εξολοθρεύσουν τους Ελληνοπόντιους. Ό,τι δεν κατάφερε ο Σουλτάνος σε 5 αιώνες το πέτυχε ο Κεμάλ σε 5 χρόνια!

                                       



Το 1919 οι Έλληνες μαζί με τους Αρμένιους και την πρόσκαιρη υποστήριξη της κυβέρνησης Βενιζέλου προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα αυτόνομο ελληνοαρμενικό κράτος. Το σχέδιο αυτό ματαιώθηκε από τους Τούρκους, οι οποίοι εκμεταλλεύθηκαν το γεγονός για να προχωρήσουν στην «τελική λύση».





Στις 19 Μαΐου 1919 ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάζεται στη Σαμψούντα για να ξεκινήσει τη δεύτερη και πιο άγρια φάση της Ποντιακής Γενοκτονίας, υπό την καθοδήγηση των γερμανών και σοβιετικών συμβούλων του. Μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922 οι Ελληνοπόντιοι που έχασαν τη ζωή τους ξεπέρασαν τους 200.000, ενώ κάποιοι ιστορικοί ανεβάζουν τον αριθμό τους στις 350.000.


Όσοι γλίτωσαν από το τουρκικό σπαθί κατέφυγαν ως πρόσφυγες στη Νότια Ρωσία, ενώ γύρω στις 400.000 ήλθαν στην Ελλάδα. Με τις γνώσεις και το έργο τους συνεισέφεραν τα μέγιστα στην ανόρθωση του καθημαγμένου εκείνη την εποχή ελληνικού κράτους και άλλαξαν τις πληθυσμιακές ισορροπίες στη Βόρειο Ελλάδα.
Με αρκετή, ομολογουμένως, καθυστέρηση, η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα στις 24 Φεβρουαρίου 1994 την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

                                                               -------------------------

ΣΗΜΕΙΩΣΗ*Το  κείμενο  είναι  από  τον  ιστότοπο  sansimera.gr.  Οι  εικόνες  και  τα  βίντεο  με  τα  οποία το εμπλουτίσαμε    ειναι  δικής  μας  επιλογής , σχετικά μεν  αλλά  ανεξάρτητα  από  αυτό.  Τον  τίτλο  πήραμε  απο  το  τραγούδι με  το  οποίο κλείνουμε  το  αφιέρωμα.

                                       
Την πατρίδαμ’ έχασα,
άκλαψα και πόνεσα.
Λύουμαι κι αρόθυμο, όι όι
ν’ ανασπάλω κι επορώ.

Ρεφραίν:
Μίαν κι άλλο `σην ζωή μ’
σο πεγάδι μ’ σην αυλή μ’ .
Νέροπον ας έπινα, όι όι
και τ’ ομμάτα μ’ έπλυνα. 

Τά ταφία μ’ έχασα
ντ’ έθαψα κι ενέσπαλα.
Τ’ εμετέρτς αναστορώ, όι όι
και `ς σο ψυόπο μ’ κουβαλώ.

Ρεφραίν...

Εκκλησίας έρημα,
μοναστήρα ακάντηλα,
πόρτας και παράθυρα, όι όι
επέμναν ακρόνυχτα.


                     
Πέντε οσπίτεα έχτισα,
Κι ας ολεα ξεσπιτούμαι,
Πρόσφυγας είμαι ασο κουνίμ,
Θεέμ θα παλαλλούμε.

Πατρίδα μ αραεύω σε,
Άμον καταραμένος,
Σα ξένα είμαι Έλληνας,
Και σην Ελλάδαν ξένος.

Οσπίτεα εφέκα ανάμεσα,
Σ ορμήν και ποταμάκρή,
Πεγάδεα μαρμαρόχτιστα,
Νερόν άμον το δάκρυν.

Κι ατώρα αδακές διψώ,
Νερόν να πίνω κ έχω,
Εντρέπουμαι να ψαλαφώ,
Τα χειλόπαμ να βρέχω.


Απόδοση

Πέντε σπίτια έχτισα,
Και απ όλα ξεσπιτώνομαι,
Πρόσφυγας είμαι από κούνια,
Θεέ μου θα τρελαθώ.

Πατρίδα μου σε ψάχνω,
Σαν καταραμένος,
Στα ξένα είμαι Έλληνας,
Και στην Ελλάδα ξένος.

Σπίτια άφησα ανάμεσα,
Στα δάση και τις ποταμάκρες,
Πηγάδια μαρμαρόχτιστα,
Νερό σαν το δάκρυ.

Και τώρα εγώ εδώ διψώ,
Νερό να πιω δεν έχω,
Ντρέπομαι να ζητήσω,
Τα χείλια μου να βρέξω.

"Γ"

12 σχόλια:

  1. Αλέκος Ι. Βαλάσκας19 Μαΐου 2016 στις 11:57 π.μ.

    ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟ 1453 Η ΤΡΑΓΙΚΟΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΚΑΙ Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ ΠΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΩΓΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΑΡΧΑΙΑ ΓΗ ΤΗΣ ΙΩΝΙΑΣ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ THΣ BOΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΤΟ 1974 ΣΦΡΑΓΗΣΑΝ ΤΗ ΜΟΙΡΑ ΤΟΥ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΑΝ ΚΑΙ ΑΚΡΩΤΙΡΙΑΣΑΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟ ΕΧΘΡΟ ΜΕ ΝΕΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΚΡΩΤΙΡΙΑΣΜΟΥΣ .

    ΕΙΘΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΝΑ ΦΩΤΙΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ (ΑΡΧΟΝΤΕΣ & ΑΡΧΟΜΕΝΟΥΣ) ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΩΣ ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΜΝΗΜΗ ΤΙΣ ΘΛΙΒΕΡΕΣ ΑΥΤΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΑΓΡΥΠΝΟΥΝ ΝΑ ΠΑΨΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΝΕΑ “OXI” AN XΡΕΙΑΣΘΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΑΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ «ΟΧΙ» ΕΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΕ ΚΑΙ ΔΟΞΑΣΘΗΚΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΟΥΝ ΑΝΤΑΞΙΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΜΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΝ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ .

    ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΕΜΨΥΧΩΣΙΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΑΣΙΝ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΠΕΜΠΩ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ .

    https://www.youtube.com/watch?v=9MsqR-o9M9w

    "Α"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΜΠΡΑΒΟ ΑΛΕΚΟ. ΖΗΤΩ Ο ΠΟΝΤΟΣ! ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!

      Διαγραφή
  2. MONO ΠΟΥ Η ΠΑΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ 2 ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΑΡΤΗΡΙΟΣΚΛΗΡΩΤΙΚΩΝ, ΕΘΝΟΣΚΟΤΑΔΙΣΤΩΝ,ΠΟΛΕΜΟΧΑΡΩΝ , ΑΚΡΟΔΕΞΙΩΝ,ΣΧΟΛΙΑΣΤΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΚΑΘΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΧΥΣΟΥΝ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ, ΝΑ ΣΠΕΙΡΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΧΟΝΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΕΝΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ,

    Π.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΩΣ ΑΡΤΙΟΣΚΛΗΡΩΤΙΚΟ,ΠΟΛΕΜΟΧΑΡΗ,ΕΘΝΟΣΚΟΤΑΔΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟ ΕΠΕΙΔΗ ΛΕΕΙ ΖΗΤΩ Ο ΠΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ! ΛΕΣ ΟΤΙ "ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΚΑΘΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΧΥΣΟΥΝ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ". ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΠΟΥ ΤΑ ΕΒΓΑΛΕΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ; ΔΗΛΑΔΗ ΟΠΟΙΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΛΕΕΙ ΖΗΤΩ Ο ΠΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ; ΜΕ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΕΜΟΧΑΡΗ ΚΑΙ ΣΠΕΡΝΟΥΝ ΔΙΧΟΝΟΙΑ ΕΕΕ; ΤΟ ΜΑΘΑΜΕ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΩΡΑ! ΟΠΟΙΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΛΕΕΙ ΖΗΤΩ Ο ΠΟΝΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ,ΠΟΛΕΜΟΧΑΡΗΣ ΚΑΙ ΣΠΕΡΝΕΙ ΔΙΧΟΝΟΙΑ ΕΕΕ; ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ!

      Διαγραφή
  3. ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ … ΤΟΝ ΔΙΕΘΝΙΣΤΗ , ΕΙΡΗΝΙΣΤΗ , ΑΝΤΙΜΙΛΙΤΑΡΙΣΤΗ , ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΗ , ΑΝΤΙΣΟΒΙΝΙΣΤΗ , ANΤΙΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΔΕ ΜΕ ΠΟΣΑ ΑΚΟΜΗ “-ΙΣΤΗΣ” ΑΡΕΣΚΕΤΑΙ ΝΑ ΑΥΤΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ ΤΩΝ 09;52 . ΠΑΝΤΩΣ ΕΝΑ ΕΠΙΘΕΤΟ ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΟΥ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΥΒΡΡΙΣΤΗΣ , ΓΙΑΤΙ ΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΘΕΙ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΟΤΑΝ ΔΙΑΦΩΝΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ , ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ,ΤΟΝ ΛΟΓΟ Ή ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΚΑΠΟΙΟΥ ΑΛΛΟΥ ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΙ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Ή ΤΟΝ ΑΝΤΙΛΟΓΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΥΤΟΣ ΚΑΤΑΦΕΥΓΕΙ ΣΕ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ; ΑΡΧΙΚΑ ΣΚΕΦΤΗΚΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΚΑΝ ΣΤΟ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΩΣΩ ΣΤΗ ΧΛΕΥΗ,ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΣΙΓΟΥΡΑ , ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΣΕΒΟΜΕΝΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΑΠΑΝΤΩ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΑΠΑΞΙΩ ΝΑ ΣΥΝΔΙΑΛΑΓΩ ΜΕ ΕΝΑΝ ΥΒΡΙΣΤΗ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΕΙΛΟΣ ΑΦΟΥ ΚΡΥΠΤΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΤΟΥ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΓΡΑΠΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΥΜΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΘΑ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΟΥΣΑ ΕΥΘΕΩΣ ΑΝ ΕΙΧΕ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΛΜΗ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΙ ΕΠΩΝΥΜΩΣ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΥΤΗ Ή ΤΙΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ . ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ MOY ΘΑ ΕΡΧΟΤΑΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΜΑΣ ΕΠΕΙΘΕ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕΙ . ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΘΑ ΗΤΑΝ : -ΕΙΝΑΙ ΑΡΤΗΡΙΟΣΚΛΗΡΟΤΙΚΟΣ ,ΕΘΝΟΣΚΟΤΑΔΙΣΤΗΣ , ΠΟΛΕΜΟΧΑΡΗΣ ΚΑΙ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ ΟΠΟΙΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ TOY, ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΤΗΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ;;; KAI ΑΝ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΘΕΤΙΚΗ , ΤΟΤΕ ΘΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΑ : “ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΡΤΗΡΙΟΣΚΛΗΡΟΤΙΚΟΣ ,ΕΘΝΟΣΚΟΤΑΔΙΣΤΗΣ , ΠΟΛΕΜΟΧΑΡΗΣ, ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ ΠΑΡΑ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΗΣ , ΕΘΝΟΠΡΟΔΟΤΗΣ , ΡΗΨΑΣΠΙΣ , ΑΝΤΙΡΗΣΙΑΣ (ΑΝΤΑΡΣΙΑΣ) ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ , ΨΕΥΤΟΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΣ ΔΗΘΕΝ ΕΙΡΗΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΨΕΥΤΟΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΣ . ΤΕΛΟΣ ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΩ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙ ΟΥ Ο ΛΟΓΟΣ ΓΙΑΤΙ ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ ΧΑΜΕΝΟ ΘΑ ΠΑΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΟΥΣΑ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΦΡΑΣΗ … “ΕΥΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΠΟΥ ΟΙ ΕΜΦΟΡΟΥΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΛΛΑ
    ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ …”

    “A”

    AΦΙΕΡΩΜΕΝΑ:

    https://www.youtube.com/watch?v=-Yn8uGzaZC0
    https://www.youtube.com/watch?v=yONdr_yngFg&list=PLA11F1D86B212AA7D&index=26
    https://www.youtube.com/watch?v=IrculnmEmLs&list=PLA11F1D86B212AA7D&index=8

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βρέ βρέ βρεεεεέ.
    Καλώς τους ,καλώς τους.
    Τι ωραία που τα γράφετε ! Έτσι μπράβο καλά μου παιδιά. Έτσι μπράβο.
    Τσακωθείτε αλλά μην μαλώνετε....Μήν μαλώνετε...Δεν θέλω να μαλώνετε...
    Λοιπόν τι άλλα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΣΥ ΤΙ ΒΓΗΚΕΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΤΩΡΑ ΡΕ ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΑΣ ΤΙ ΣΕ ΧΑΛΑΣΕ ΑΚΡΙΒΩΣ; ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΜΟΙΑΖΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ 9:52; ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ "Τι ωραία που τα γράφετε"; ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ,ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ 9:52; ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΠΕΡΑΣΕ ΤΟ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΤΑΝ ΣΤΡΙΜΩΧΝΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΡΩΤΑΕΙ "ΤΙ ΑΛΛΛΑ" ΚΛΠ; ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΠΑΣΙΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ;

      Διαγραφή
  5. Βρε γλυκούλη με παρεξήγησες.
    Φίλε μου καλέ , φίλε μου καλέ, μην μου αγριεύεις καλέ. Είμαι άβγαλτο και φοβάμαι το φουκαριάρικο. Δεν κατάλαβες ίσως .Όλοι μου αρέσετε. Με τις παρόλες σας , με τις σαχλαμαρίτσες σας, με τις μ......λες σας.. περνάει ευχάριστα η μέρα μας.
    Μην κάνετε καμιά κουταμάρα και σταματήσετε τα σχόλια ....καταστραφήκαμε..Πως θα ενημερωνόμαστε εμείς οι άσχετοι περι τα ιστορικά ?

    Καλημέρα στον μπαμπάκα
    Καλημέρα στα παιδιά
    Καλημέρα στη μαμάκα
    Καλημέρα στη γιαγιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ενταξει μας επεισες,το μαθαμε το ποιημα τωρα εδω και καιρο. οσο αφορα για αυθαδεια και βρισιες χορτασαμε. διδασκεις επιπεδο ρε παιδι μου και εσυ και ο 9:52,ο οποιος εξαφανιστηκε και ξαφνικα εσκασες εσυ. στο ιδιο εργο θεατες. εχουμε βαρεθει το ιδιο κλαμα συνεχεια. θα σου περασει ομως δεν ειναι τιποτα. καλημερα και σε σενα και σε ολο σου το σοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΖΗΤΩ Ο ΠΟΝΤΟΣ! ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ήταν ένα µικρό καράβι
    που ήταν α-α-αταξίδευτο
    οε οε οε οε!

    Kι έκανε ένα µακρύ ταξίδι
    µέσα εις τη στη στη Mεσόγειο
    οε οε οε οε!

    Kαι σε πέντ'-έξι εβδοµάδες
    σώθηκαν ο-ο-όλες οι τροφές
    οε οε οε οε!

    Kαι τότε ρίξανε τον κλήρο
    να δούνε ποιος, ποιος,
    ποιος θα φαγωθεί
    οε οε οε οε!

    Kι ο κλήρος πέφτει στα κορίτσια
    που ήταν σα σα σα βασίλισσες
    οε οε οε οε!

    Kι ο κλήρος πέφτει στα αγόρια
    που ήταν σα σα σα σκυλόψαρα
    οε οε οε οε!

    Kι αν σας αρέσει αυτή η ιστορία
    την ξαναλε-λε-λέµε απ' την αρχή
    οε οε οε οε!

    Πάολα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.