Ένας
από τους λόγους που ισχυριστήκαμε από το 2011 ότι οι εγκαταστάσεις
βωξίτη συμφερόντων Οδυσσέα Κυριακόπουλου (πρώην ιδιοκτησίας S&B τις οποίες
αγοράζει σήμερα η ΕΛΜΙΝ) στο λιμάνι των
Δελφών, είναι παράνομες, άρα και η
άδεια λειτουργίας που δόθηκε το 2013 άκυρη (αναλυτικότερα στο
Αρ.Πρ.12/25-2-16 έγγραφό μας), είναι ότι έχουν
καταπατήσει όσο πιο προκλητικά γίνεται το προστατευόμενο Δελφικό Τοπίο (επιπλέον
των παραβάσεων του με αρ.πρωτ.13/26-2-1016 εγγράφου μας). Επανερχόμαστε αναλυτικά θέλοντας να
πιστεύουμε πως αυτή την φορά τα ερωτήματα και αιτήματά μας
θα απαντηθούν, έστω και απορριπτικά εφόσον υπάρχει η ανάλογη τεκμηρίωση. ....
Οι εγκαταστάσεις βωξίτη
βρίσκονται εντός της Ζώνης Β της προστατευόμενης περιοχής του «Δελφικού
Τοπίου». Η ανακήρυξη της περιοχής ως
προστατευόμενη έγινε το 1981 (συν.1). Το 1985 με Π.Δ. (συν.2.1)
ετέθησαν σαφείς και αυστηρές χρήσεις γης
και όροι δόμησης οι οποίοι απαγόρευαν κάθε επέκταση των εγκαταστάσεων αυτών. Το
ΠΔ του 1985 ακυρώθηκε μεν το 1991 για τυπικούς λόγους από το ΣτΕ χωρίς όμως να προϋπάρχει απόφαση αναστολής
της ισχύος του ,άρα ίσχυσε κανονικά ως
Νόμος την περίοδο 1985-1991. Ταυτόχρονα σχεδόν με την ακύρωσή του
εκδόθηκαν δύο αποφάσεις του Υπ. Πολιτισμού (συν3.1 και
συν3.2) με τις οποίες γινόταν ξεκάθαρο ότι η περιοχή παρέμενε
«προστατευτέα» ως «αρχαιολογικού ενδιαφέροντος» (ούτως ή άλλως εξακολουθεί πάντα να ισχύει η απόφαση του 1981) και
εκκρεμούσε μόνο ο οριστικός επαναπροσδιορισμός χρήσεων γης και όρων δόμησης.
Με το Τοπογραφικό της ΜΠΕ του 2011
της S&B για τις εγκαταστάσεις (συν.13.1)
στον σχετικό πίνακα (συν.13.2.2) επιβεβαιώνεται η κατασκευή νέων υποδομών (νέο εργοστάσιο , δεξαμενές
κ.λπ.) κατά την περίοδο 1985 -1991 και ακόμη περισσότερες την περίοδο 1981 – 1991 αλλά και αργότερα.
Έγγραφο της Ι ΕΠΚΑ Δελφών (συν.17) επιβεβαιώνει στην ότι από το 1981 έως το
2008 «δεν κατατέθηκε αίτηση ούτε δόθηκε άδεια για την συνέχιση της
λειτουργίας εγκαταστάσεων βωξίτη ή για την χωροθέτηση νέας εγκατάστασης στην
περιοχή δυτικά της Ιτέας», άρα
όποιες τοπικές άδειες εκδόθηκαν από την Τοπική Πολεοδομία για τις κατασκευές
αυτές είναι σκανδαλωδώς άκυρες εφόσον δεν υπήρχε στο φάκελο της αίτησης έγκριση από το Υπ. Πολιτισμού.
Κατά την διαδικασία επανέγκρισης
της ΜΠΕ των εγκαταστάσεων αυτών το 2011 -2012, μετά από δύο αναβολές και μετά
από την προαπαιτούμενη Υπουργική απόφαση
(συν.15) επισκέφτηκε την περιοχή επιτροπή μελών του ΚΑΣ για έλεγχο των
σχετικών καταγγελιών και ενστάσεων. Το ΚΑΣ συνεδρίασε αρχικά στις 20-12-2011 και
με την απόφαση με αριθ. 43 γνωμοδότησε αρνητικά για την ΜΠΕ. Η απόφαση αυτή
όμως δεν επικυρώθηκε ποτέ από το ΥΠΠΟΤ (;) και χωρίς να έχει γίνει γνωστό το
αιτιολογικό, το ΚΑΣ ξανασυνεδρίασε για
το ίδιο θέμα μετά από επίσκεψη της
ολομέλειας του Συμβουλίου στην περιοχή στις 23-1-2012 (συν. 5)
και ενέκρινε τελικά την ΜΠΕ (αριθ.
Απόφασης 4/14-1-2012 ). Τελικά το ΥΠΠΟΤ ενέκρινε
την ΜΠΕ στις 18-4-2012 (συν.8).
Αιτούμαστε:
1)Να μας απαντήσετε το
συντομότερο απλά και γραπτά στην απλή ερώτηση, εάν η ανάπτυξη των εγκαταστάσεων
αυτών από το 1981 και μετά έχουν τηρήσει τον Νόμο προστασίας του Δελφικού Τοπίου λαμβάνοντας υπ’ όψη μεταξύ άλλων και :
α)
την 341/2005 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και την σχετική Νομοθεσία που αναφέρεται σε
αυτή (συν.14
παρ. IVδ και Vστ ), σύμφωνα
με την οποία ακόμη και αν καταργηθεί ο νόμος που προστάτευε μία περιοχή για
αρχαιολογικούς λόγους τα αυθαίρετα που φτιάχτηκαν όσο ίσχυε ο Νόμος δεν μπορούν
να νομιμοποιηθούν (πόσο μάλλον όταν εξακολουθεί η περιοχή να είναι
προστατευόμενη για τους ίδιους λόγους) ,
β) τον Νόμο περί τακτοποίησης αυθαιρέτων που δεν
περιλαμβάνει τακτοποίηση αυθαίρετων χρήσεων, πόσο μάλλον χρήσεων της
χείριστης κατηγορίας για το «Τοπίο» το οποίο προστατεύεται επί δεκαετίες στην
ίδια περιοχή μέχρι απαγόρευσης μικρών
Τουριστικών και αγροτικών εγκαταστάσεων για χιλιάδες κατοίκους που ζουν από τον
τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.
Εάν είναι Νόμιμες , να μας το δηλώσετε
ευκρινώς ώστε να γίνει κατανοητό , γνωρίζοντάς μας και την σχετική Νομοθεσία
που μας διαφεύγει.
2) Να μας απαντήσετε το συντομότερο απλά και γραπτά στην
ερώτηση εάν για την προηγούμενη ΜΠΕ των εγκαταστάσεων αυτών το
2000, και την ανανέωση της ΜΠΕ το 2007
προηγήθηκαν σχετικές εγκρίσεις από το Υπ. Πολιτισμού και ποιες είναι αυτές.
3)Να μας αποστείλετε τα πρακτικά της συνεδρίασης του ΚΑΣ που
απέρριψαν αρχικά την ΜΠΕ (αποφ.43/ 20-12-2011)
καθώς και της συνεδρίασης που ενέκρινε τελικά την ΜΠΕ (Απόφασης 4/14-1-2012). Μας ενδιαφέρει το σύνολο των
πρακτικών αλλά ιδιαίτερα τα σημεία: α) όπου αναφέρονται τα επιχειρήματα με τα
οποία δεν έγινε δεκτή η πρώτη απόφαση του ΚΑΣ (απορριπτική για την ΜΠΕ) και ποιος-οι και με ποιο νόμιμο δικαίωμα επανέφεραν το
θέμα στο Συμβούλιο, β) όπου τεκμηριώνεται
εκ μέρους του ΚΑΣ το πως η έγκρισή της
ΜΠΕ εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή προστασία του Δελφικού Τοπίου μη λαμβάνοντας
υπόψη την οικονομική διάσταση του
θέματος. από την πρώτη συνεδρίαση
του ΚΑΣ (που αναβλήθηκε) η Πρόεδρος Κα Μενδώνη
απέρριψε απ’ αρχής τα δικά μας επιχειρήματα και στοιχεία για τις
αρνητικές επιπτώσεις των εγκαταστάσεων αυτών
στην υγεία των κατοίκων και στην τοπική και Εθνική οικονομία δηλώνοντας ξεκάθαρα
ότι το Συμβούλιο κρίνει με μόνο γνώμονα την προστασία των ευρημάτων και
των περιοχών που ανήκουν στο χώρο
ευθύνης του χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψη οτιδήποτε άλλο.
4)Να μας ενημερώσετε με ποια Υπουργική
απόφαση εγκρίθηκε η επίσκεψη της Ολομέλειας του ΚΑΣ στην περιοχή (εάν
προβλέπεται τέτοια απόφαση αντίστοιχα με αυτή που λήφθηκε για την αρχική
επίσκεψης της επιτροπής συν.15 όπου μεταξύ των άλλων απαιτείτε για την
κάλυψη των εξόδων της μετακίνησης από το Υπουργείο).
Εάν οι εγκαταστάσεις αυτές έχουν
καταπατήσει το Δελφικό Τοπίο:
5)Να
ακυρώσετε-ανακαλέσετε άμεσα την σχετική
απόφαση του ΥΠΠΟΤ και την τελικά εκδοθείσα άδεια συνέχισης της λειτουργίας των
εγκαταστάσεων αυτών ενημερώνοντας σχετικά όλες τις αρμόδιες και συναρμόδιες
αρχές. Το ότι έχουν γίνει σχετικές προσφυγές
(οι οποίες εκκρεμούν και θα εκκρεμούν απ’ ότι φαίνεται για πολλά χρόνια
ακόμα) δεν αποτελεί λόγο μη άμεσης
ανάληψης των ευθυνών του παρελθόντος και μη εξασφάλιση του Δημοσίου συμφέροντος
από περεταίρω «βολικά λάθη» που θα επιτρέψουν την εξέλιξη και ολοκλήρωση του
σκανδάλου (επίσημα Χωροταξικά).
6)Να ενημερώσετε κατεπειγόντως την φερόμενη
σήμερα ως αγοράστρια των εγκαταστάσεων αυτών εταιρία ΕΛΜΙΝ για να μην εγείρει μελλοντικά αξιώσεις από τις άκυρες
αποφάσεις της Πολιτείας.
7)Να διερευνήσετε και να μας ενημερώσετε
για τα ονοματεπώνυμα των φυσικών προσώπων που ως υπάλληλοι και στελέχη της
Δημόσιας Διοίκησης είχαν την κατά το νόμο ευθύνη να έχουν ληφθεί υπόψη η
σχετικές καταγγελίες από το 2011 ( ενδεικτικά γνώστες και παραλήπτες των καταγγελιών στο
φάκελο συν.20).
8)Τον πλήρη έλεγχο των περιουσιακών
στοιχείων και πιθανής σκοπιμότητας
των σχετικών «λαθών» και «παραλήψεων» ,
ή στην καλύτερη περίπτωση (για αυτούς)
έλεγχο ικανότητας να κατέχουν
θέση στο Δημόσιο, για όλους τους εμπλεκόμενους στο προηγούμενο αιτήματα (7). Εφόσον προκύπτουν λόγοι, επιβολή
όλων των διοικητικών ή και ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται σε όλους τους
εμπλεκόμενους.
9)Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε εγγράφως
το συντομότερο δυνατό στα αιτήματά μας
ή για τις ενέργειές σας προκειμένου να απαντηθούν όσα απαιτούν περισσότερο χρόνο (προκειμένου να μπορούμε να
παρακολουθούμε την εξέλιξή τους).
Με την πεποίθηση ότι προσφέρουμε
συγκεκριμένα και αξιοποιήσιμα στοιχεία
στον δύσκολο αγώνα σας, στην διάθεσή σας για περεταίρω πληροφορίες και
διευκρινήσεις
για το Διοικητικό Συμβούλιο,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΕΥΘΥΜΙΟΣ
ΣΚΑΡΙΜΠΑΣ ΔΗΜΟΣ
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.