Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Παρασκευή 14 Αυγούστου 2015

κίνημα ελευθέρων πολιτών «Πορτοκαλί» - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΟΛΗ - Γιορτή της Παναγίας Θεοτόκου

Γιορτή της Παναγίας Θεοτόκου
Μεταξύ των τιμωμένων αγίων εξέχουσα και μοναδική θέση κατέχει ή Παναγία.
Αυτή αξιωθείσα όπως γεννήσει τον Θεόν λόγον τον Κύριον της δόξης και μετέχουσα ήδη εν ουρανοίς της αρρήτου Τριαδικής δόξης, τιμάται και γεραίρεται και υπό της στρατευόμενης επί της γης Εκκλησίας. .....
Τιμάται και γεραίρεται υπέρ πάντα αγίου και υπέρ αυτούς τους αγγέλους, ως η τιμιοτέρα των Χερουβείμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφείμ. «Η ευλογημένη εν γυναίξι», η «κεχαριτωμένη», που έλαβε εξαιρετική χάρη, ώστε χαριτώθηκε η ύπαρξή της και έκλεισε στα πανάχραντα σπλάχνα της τον φερέσβιο Κύριο.
Η μοναδικότητα και το ανεπανάληπτο του προσώπου του Χριστού, καθιστά μοναδικήν και ανεπανάληπτον και την θέση της Θεοτόκου εις το μυστήριον της ενανθρωπήσεως. Ο Θεός εφανερώθη εν σαρκί! Η γέννηση λοιπόν του Λόγου εκ της Θεοτόκου αποτελεί την εγγύηση της ιστορικότητος Του Χριστού.
Η ζωή της Θεοτόκου αποτελεί πλήρη κατάφαση και αποδοχή του θελήματος και του έργου Του Θεού στο προσωπό της. Αρχίζει διά του «ιδού η δούλη Κυρίου, γένοιτο μοι κατά το ρήμα σου», και καταλήγει κάτω απ’ το σταυρό του Γολγοθά, όπου παρακολουθεί και συζεί μετά του Υιού της το δράμα του μαρτυρίου Του. Γι’ αυτό και η Θεοτόκος είναι το μοναδικό πρότυπο πιστού. Όλη της η πορεία γεμεί από πίστη, ταπείνωση και αφοσίωση εις το θείο θέλημα.
Παραμερίζεται παντελώς το «εγώ», χάριν του  Θείου «Συ». Όπου πλεονάζει η θεία χάρις, εκεί είναι μεγαλυτέρα και βαθυτέρα και η συναίσθησις της προσωπικής ατέλειας και μηδαμινότητος.
Είναι η «κλίμαξ επουράνιος, δι’ ης κατέβη ο Θεός» και η «γέφυρα μετάγουσα τους εκ γης προς ουρανόν»!
Η Θεοτόκος εκπροσωπεί την πιστεύουσα ανθρωπότητα ενώπιον του Θεού· δι’ αυτό κατέστη «μεσίτρια» μεταξύ των πιστών και του Δημιουργού. Μόνον αυτήν είναι «δεκτόν πρεσβείας θυμίαμα» και «θνητών προς Θείον παρρησία»!
Η Ορθόδοξος εκκλησία μας τιμά και λατρεύει την  Θεοτόκον  περισσότερον πάσης άλλης εκκλησίας. Ειδικά η εορτή της κοιμήσεως την 15ην Αυγούστου δύναται να συγκριθεί με τα Χριστούγεννα και το άγιο Πάσχα. Γι’ αυτό ομιλούμε διά το Πάσχα του καλοκαιριού.
Ο ιερός Δαμασκηνός χαρακτηρίζει την Παναγία ως: «η αγίων αγιοτέρα, ιερών ιερωτέρα, και οσίων οσιωτέρα». Αυτό που επιβάλλεται να τονίσουμε είναι ότι, η Παναγία δεν είναι θεία, αλλά Θεοτόκος!
Η βοήθεια και η αρωγή προς του πιστούς δεν προέρχεται εκ μέρους της Θεοτόκου αφ’ εαυτής και αυτοτελώς, αλλά εκ του Του Θεού διά των πρεσβειών αυτής. Ξεκάθαρα το αναφέρει ο ιερός Χρυσόστομος: «Φρούρησον ημών την ζωήν Δέσποτα, ασφαλίσαι ημών τα διαβήματα, ευχαίς και ικεσίαις της ενδόξου Θεοτόκου και αεί παρθένου Μαρίας και πάντων των αγίων σου». Σαφώς και δεν είναι μέλημά μας στο παρόν  να προβάλλουμε τις κακοδοξίες της παπικής εκκλησίας περί της ασπίλου συλλήψεως της Θεοτόκου.
Κατά την πίστη της Ορθόδοξης εκκλησίας μόνον ο Ιησούς Χριστός, ο Υιός Του Θεού, ανέστη εκ των νεκρών και κατήργησε τον θάνατο, καταστάς ο ίδιος το τέλος των ανθρώπων, ήτοι η αιώνιος ζωή. Μόνον ο Χριστός ετελειώθει απολύτως κατά το ανθρώπινον αυτού, το οποίον διά της αναστάσεως μετέσχει  της θείας αφθαρσίας και της αιωνιότητος. Διά πάντας τους λοιπούς ανθρώπους μηδέ και της Θεοτόκου εξαιρουμένης, δεν ήλθε ακόμη το τέλος και η απόλυτος τελείωσις, η οποία θα συντελεσθεί κατά την δευτέραν παρουσίαν Του Χριστού όπου θα γίνει και η ανάστασις των νεκρών και η καθολική κρίσις.
Ωστόσο η θεία δόξα της Παναγίας μας καταστέφεται απ’ το γεγονός της μεταστάσεως της εν σωμάτι στους ουρανούς. Ο καθηγητής της θεολογικής σχολής Μάρκος Σιώτης αναφέρει σχετικά με την περί μεταστάσεως  διδασκαλία της εκκλησίας τα εξής: «Το πανάχραντον σώμα της Θεοτόκου, το οποίον επί εννέα μήνας ηξιώθη να κρατήση τον δημιουργόν του παντός, χωρίς ουδεμίαν να υποστή φθοράν και το οποίον έμεινεν εν παρθενία και τελεία αγιότητι, δεν ήτο δυνατόν να υποστή ούτε την φθοράν του χρόνου. Ο Δημιουργός του παντός και Υιός της Παρθένου παραλαμβάνει τους εις ουρανούς».
Συμπερασματικά, η σημασία της Θεοτόκου από δογματικής απόψεως είναι μεγίστη, θεωρουμένη όμως πάντοτε εν σχέσει και αναφορά προς το πρόσωπον και το απολυτρωτικόν έργον Του Ιησού Χριστού.
Ας εορτάσουμε και φέτος την κοίμηση της Θεοτόκου, ας στρέψουμε το βλέμμα και τα μάτια της ψυχής μας προς την πανάχραντη κόρη της Ναζαρέτ κι ας ψάλλουμε ομοθυμαδόν το τροπάριο: «Έξεστη τα σύμπαντα, επί τη θεία  δόξη σου· συ γαρ απειρόγαμε Παρθένε, γήθεν μετάστης προς αιωνίους μονάς και προς ατελεύτητον ζωήν, πάσι τοις υμνούσι σε, σωτηρία βραβεύουσα»!
Η «Πορτοκαλί» ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΟΛΗ και ο επικεφαλής της Γιώργος Σαγιάς  εύχονται σε όλους χρόνια πολλά!

                                                                                                                          Γ.Σαγιάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.