Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

ΝΕΩΤΕΡΕΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΤΑ....ΨΙΛΑ Η ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΚΑΠΩΣ ΕΩΣ ΠΟΛΥ....ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ !

Το  "Polydrosos Parnassou" συνεχίζει  με  επιτυχία  την παρουσίαση  της  νέας "περιοδικής" ηλεκτρονικής  στήλης  που εγκαινίασε πριν  λίγες  ημέρες   στον  ιστότοπό  του  στην  οποία  ένας  νέος  συνεργάτης  μας  αναζητεί βρίσκει  και θα   σας παρουσιάζει ενδιαφέρουσες,  έως  πολύ  ενδιαφέρουσες  ειδήσεις  αλλά  από  σήμερα  και  κάποιες  άλλες.....διαφορετικές   που  ή  δεν  θα  ακούσετε  πουθενά  αφού  τα  κανάλια ή τις  παραβλέπουν  εντελώς....  ή  τις  περνάνε  με  ψιλά  μέχρι  πολύ  ψιλά  γράμματα....

Γράφει ο  Ορέστης  Τσάρκος....


- ΝΕΚΡΟΣ  ΚΑΙ  Ο   4ος ΤΡΑΥΜΑΤΙΑΣ  ΑΠΟ  ΤΟ  ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ  ΣΤΑ  ΕΛΠΕ


Εξέπνευσε, σήμερα Κυριακή και ο Κώστας Μαγγούρας. Είναι ο τέταρτος εργαζόμενος που φεύγει από τη ζωή, εξ όσων τραυματίστηκαν σοβαρά στο δυστύχημα της 8ης Μαΐου 2015, στα ΕΛΠΕ, τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις Ασπροπύργου. 

ΥΠΑΠΕΝ: Να τιμωρηθούν όσοι έχουν άμεση ή έμμεση ευθύνη για το εργατικό δυστύχημα.
Τα συλλυπητήριά τους και την αμέριστη συμπαράστασή τους στην οικογένειά του άτυχου εργαζόμενου εκφράζουν ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης και ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Απόστολος Αλεξόπουλος, τονίζοντας πως η σημερινή νέα τραγική εξέλιξη καθιστά ακόμη πιο επιτακτική και επείγουσα την ανάγκη να αποκαλυφθούν και να διαλευκανθούν πλήρως και σε βάθος τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος, ώστε να υπάρξει αμείλικτη παραδειγματική τιμωρία, χωρίς εξισορροπήσεις και συμβιβασμούς,  όσων έχουν άμεση ή έμμεση ευθύνη για την τραγωδία.  
Υπογραμμίζουν επίσης την ανάγκη άμεσης ουσιαστικής ενίσχυσης και επανασχεδιασμού των μέτρων ασφαλείας στην επιχείρηση και κυρίως του αυστηρού ελέγχου της εφαρμογής τους, ώστε να αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο παρόμοιου τραγικού δυστυχήματος στο μέλλον. 

-Καταγγελία: «Κατέβα ρε, δεν θέλω ανάπηρους στο ταξί μου».

Προκειμένου να αποφύγει την δίωξη με ότι αυτή ενδεχομένως συνεπάγεται (εκδίωξη από την εταιρία, αφαίρεση της άδειας εργασίας), μπορεί να μετάσχει στην επόμενη παράσταση ανθρώπινου ζωολογικού κήπου ως special guest star  στον ειδικά γι’ αυτόν διαμορφωμένο ρόλο του «ιδανικού παραδείγματος προς αποφυγήν».


«Έβγα έξω ρε από εδώ. Δεν θέλω ανάπηρους στον χώρο μου, στο ταξί μου». Ήταν δυο μετά τα μεσάνυχτα, 25/5, περιοχή Νέας Σμύρνης. Ούρλιαζε οδηγός ταξί, απευθυνόμενος σε επιβάτη με κινητική αναπηρία που μόλις είχε επιβιβαστεί στο πίσω κάθισμα για να επιστρέψει σπίτι του ύστερα από μια πολύ κοπιαστική βραδιά. Γράφει ο Αντώνης Σκορδίλης.
«Θα αστειεύεσαι άνθρωπέ μου, άντε μπράβο ξεκίνα». «Ποιος αστειεύεται ρε. Θα δεις τι θα πάθεις» : Η άγρια ανταπάντηση του οδηγού ταξί συνοδευόμενη από την απειλή προσφοράς ενισχύσεων από ετοιμοπόλεμους συναδέλφους – “σε ένα λεπτό θα είναι δέκα εδώ” – απευθυνόταν τόσο στον επιβάτη όσο και στους τέσσερις άναυδους φίλους του που ήταν εκεί για να μη περιμένει το ταξί χωρίς παρέα. «Κατέβα ρε, δεν θέλω ανάπηρους στο ταξί μου. Γιατί ρε αλήτες δεν μου είπατε ότι θα παραλάβω ανάπηρο;». 


Ο επιβάτης που ενώπιον της απειλής ακόμα και ξυλοδαρμού υποχρεώθηκε εσπευσμένα να αποβιβαστεί ήταν ο κοινωνιολόγος και συγγραφέας (με σπαστική τετραπληγία) κύριος Ανδρέας Κουζέλης εκ των ιδρυτών της Κίνησης Χειραφέτησης ατόμων με αναπηρία. Δυο ώρες πριν το επεισόδιο είχε πρωταγωνιστήσει ως guest star της προχωρημένης καλλιτεχνικής ομάδας  Quilombola στην παράσταση «ανθρώπινου ζωολογικού κήπου» που είχε στηθεί στη πλατεία της Νέας Σμύρνης. Του τα έφερε έτσι η τύχη ώστε να συναντηθεί πρόσωπο με πρόσωπο με το «κτήνος» πριν καν προλάβει να γεμίσει ξανά τις μπαταρίες του. Είχε «αδειάσει» προσφέροντας προηγουμένως στο πολυπληθές κοινό τη δυνατότητα να νιώσει και να προσλάβει παραστατικά τι εστί ρατσιστική ασχήμια.

Όπως κάθε καλλιεργημένος άνθρωπος έτσι και ο κ. Κουζέλης δεν είναι εκδικητικός. Καίτοι σε πλεονεκτική θέση – τέσσερις αυτόπτες μάρτυρες, γνωστά εξ’ αρχής τα στοιχεία της εταιρίας ταξί που κλήθηκε να τον παραλάβει, γνωστά πλέον και τα στοιχεία του οδηγού – τόσο αυτός όσο και η Κίνηση της οποίας μετέχει (κοινή η απόφαση) προσφέρει στον θύτη την εναλλακτική διέξοδο που ο ίδιος του στέρησε.


Προκειμένου να αποφύγει την δίωξη με ότι αυτή ενδεχομένως συνεπάγεται (εκδίωξη από την εταιρία, αφαίρεση της άδειας εργασίας), μπορεί να μετάσχει στην επόμενη παράσταση ανθρώπινου ζωολογικού κήπου ως special guest star  στον ειδικά γι’ αυτόν διαμορφωμένο ρόλο του «ιδανικού παραδείγματος προς αποφυγήν».

Με την άδεια του κ. Κουζέλη και της Κίνησης Χειραφέτησης ατόμων με αναπηρία η πρόταση δημοσιοποιείται μέσω του www.presspublica.gr (και της ενότητας ΕΠΙ ΙΣΟΙΣ ΟΡΟΙΣ) με ταυτόχρονη την δέσμευσή μας ότι θα μεριμνήσουμε ώστε η απάντηση να δοθεί σε εύλογο (σύντομο) χρόνο.

- Spiegel: Η κυβέρνηση Τσίπρα έχει άλλο σκαρί


Σε δημοσίευμά του το Spiegel σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις της Ελλάδας με τους δανειστές, σημειώνει πως η Αθήνα παρά την ασθενέστερη οικονομική της θέση «σε διαπραγματευτικό επίπεδο βρίσκονται αναλογικά σε πιο ισχυρή θέση, επειδή έχουν κάνει σαφές ότι εν ανάγκη θα εγκαταλείψουν το ευρώ».«Θα προτιμούσαν ένα ντιλ, που θα τους επιτρέψει να παραμείνουν, αλλά αν δεν γίνεται τότε είναι διατεθειμένοι να αποδεχθούν τις επιπτώσεις» σημειώνει το γερμανικό περιοδικό και τονίζει πως αυτή είναι και η διαφορά της σημερινής κυβέρνησης από τις προηγούμενες:
«Σε ακριβώς αυτό το σημείο διαφέρει η νυν κυβέρνηση από τις προηγούμενες. Οι κυβερνήσεις Παπανδρέου και Σαμαρά απέκλειαν κατηγορηματικά μονομερή διαγραφή χρέους και ένα Grexit. Έτσι οι δανειστές μπορούσαν να τους υπαγορεύουν όρους και έτσι και έκαναν. Όμως η κυβέρνηση Τσίπρα έχει άλλο σκαρί. Και ο οικονομολόγος Χανς Βέρνερ Ζιν, έχει απόλυτο δίκαιο όταν υποστηρίζει ότι η διαπραγματευτική τακτική του Γιάνη Βαρουφάκη είναι πολύ πιο έξυπνη από όσο νομίζει κανείς».

Την μετάβαση των διαπραγματεύσεων από τα τεχνικά κλιμάκια στο υψηλότερο πολιτικό επίπεδο, σχολιάζει η Frankfurter Allgemeine Zeitung, σύμφωνα με τη Deutsce Welle. «Η διένεξη έφτασε εκεί που πάντα ήθελε ο Αλέξης Τσίπρας να φτάσει, σε επίπεδο ηγετών. Πάντα διατύπωνε την αναγκαιότητα μια πολιτικής λύσης, ενός συμβιβασμού, του οποίου οι λεπτομέρειες δεν έχουν και τόση σημασία».

«Οι φραγκοφονιάδες της πρώην τρόικας και ιδιαίτερα του ΔΝΤ έσπαγαν τα νεύρα του Τσίπρα απαιτώντας μεταρρυθμίσεις και αριθμούς για δημοσιονομικούς στόχους. Οι υπουργοί Οικονομικών των χωρών του ευρώ συνήθως ακολουθούσαν αυτήν τη ξερή οικονομική επιχειρηματολογία συνδέοντας όρους για την χορήγηση νέας οικονομικής βοήθειας προ μεγάλη οργή των Αθηνών», αναφέρει η Frankfurter Allgemeine Zeitung και προσθέτει:

«Έτσι από την πλευρά του Τσίπρα είναι καλό που υπάρχουν πολιτικοί στην ευρωζώνη αυτού του διαμετρήματος, όπως η Μέρκελ, ο Ολάντ και ο Γιούνκερ. Δεν ήταν και δεν είναι τόσο μικρόψυχοι και επιδιώκουν την άνευ όρων παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ. Δεν είναι να απορεί κανείς που ο Τσίπρας προτιμά να συνομιλεί μαζί τους».


- ΗΧΗΡΟ  ΧΑΣΤΟΥΚΙ  ΤΗΣ  ΑΙΓΥΠΤΟΥ  ΣΤΗΝ  
ΤΟΥΡΚΙΑ  ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΚΥΠΡΟ.


“Χαστούκι” στην Τουρκία από την Αίγυπτο. Η Άγκυρα επέμενε στην στην υπουργική σύνοδο της Οργάνωσης Ισλαμικής Συνεργασίας στο Κουβέϊτ να αναφέρεται στο ψήφισμα η τουρκοκυπριακή κοινότητα ως «κράτος» . Η Αίγυπτος αρνήθηκε κατηγορηματικά κι έθεσε στο περιθώριο τη Τουρκία η οποία υποστηρίχθηκε μόνο από το Αζερμπαϊτζάν και το Πακιστάν.


Ο Τούρκος ΥΠΕΞ Μεβλούτ Τσαβούσογλου, αιφνιδιάστηκε κι αυτό προκύπτει από τις δηλώσεις που είχε κάνει στα κατεχόμενα απ΄ όπου αναχώρησε για να πάει στο Κουβέϊτ. Είχε πει ότι δεν υπάρχει περίπτωση η Οργάνωση Ισλαμικής Συνεργασίας να αλλάξει την αναφορά της ως “κράτους” για την τουρκοκυπριακή κοινότητα,όρο που χρησιμοποιούσε από το 2004.
Χρειάστηκε να επικοινωνήσει ο ίδιος ο Ερντογάν με τον εμίρη του Κουβέϊτ για να ζητήσει την παρέμβασή του και να υπάρξει έτσι ένα συμβιβαστικό κείμενο, που κάνει λόγο για συνιστώντα κρατίδια. Δεν είναι αυτό που θα ήθελε ακριβώς η Κύπρος αλλά είναι σίγουρο πως η Τουρκία έπαθε μεγάλη ζημιά.



- ΔΕΝΔΙΑΣ* Η  ΝΕΑ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ  ΣΥΡΙΚΝΩΝΕΤΑΙ  ΜΕ  ΤΗΝ  ΤΑΚΤΙΚΗ  ΔΙΚΑΙΩΣΗΣ.

«Ελπίζω να μην συμβεί στη Ν.Δ. αυτό που συνέβη με το ΠΑΣΟΚ» ανέφερε ο Νίκος Δένδιας στην πρωινή εκπομπή του Mega εκφράζοντας τον φόβο του μήπως μικρύνει η Νέα Δημοκρατία αφού όπως ανέφερε, η ΝΔ αντιμετωπίζει κίνδυνο αν συνεχίσει να πορεύεται στην κοινωνία μόνο με μία τακτική δικαίωσης.

Όπως εκτίμησε ο κ. Δένδιας, όταν ένα κόμμα χάσει τις εκλογές πρέπει να ξεκινήσει διάλογος για τα αίτια και τα όργανα να έχουν αποφασιστική αρμοδιότητα.

Σχολιάζοντας την κατάσταση στην οικονομία, ο βουλευτής της Ν.Δ. σημείωσε ότι κλείνουν 60 επιχειρήσεις την ημέρα, καθώς «επί πέντε μήνες συνεχίζεται το σκοτσέζικο ντους με τη διαπραγμάτευση».


Παράλληλα, τόνισε ότι ούτε το κράτος, ούτε και οι πολίτες έχουν χρήματα. «Αυτή η ιστορία με την συμφωνία πρέπει επιτέλους να τελειώνει», συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος στη στάση που πρέπει να κρατήσει η αξιωματική αντιπολίτευση, παρατήρησε ότι η Ν.Δ. επί της αρχής πρέπει να στηρίξει μία συμφωνία, αλλά επί των άρθρων οφείλει να καταγγείλει μία φοροεπιδρομή.
«Εάν η κυβέρνηση μετατρέψει σε "ψήφο εμπιστοσύνης" την ψήφο για την συμφωνία, τότε η Ν.Δ. δεν μπορεί να την ψηφίσει», διευκρίνισε.




- ΑΠΟΛΥΤΗ  ΔΥΣΤΥΧΙΑ! ΠΑΝΩ  ΑΠΟ  300.000  ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ 633.000  ΑΤΟΜΑ ΟΙ  ΑΙΤΗΣΕΙΣ  ΓΙΑ  ΕΝΤΑΞΗ  ΣΤΟ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ  ΚΡΙΣΗ !


Ξεπέρασαν τις 300.000 οι αιτήσεις για ένταξη στο πρόγραμμα αντιμετώπισης της κρίσης και σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας οι αιτήσεις αφορούν 633.312 άτομα.
Αναλυτικά ο αριθμός των αιτήσεων έφτασε τις 300.226 από τις οποίες οι 140.366 αφορούν την επανασύνδεση ρεύματος και την παροχή δωρεάν ηλεκτρικής ενέργειας, 90.015 το επίδομα ενοικίου και 293.786 την επιδότηση σίτισης.
Η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου τόνισε το μέγεθος του προβλήματος που αντιμετωπίζει η χώρα μας, αφού αυτά τα νούμερα αφορούν μόνο την ακραία φτώχεια. Στη συνέχεια του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση και η διασταύρωση των στοιχείων όσων έχουν υποβάλλει τις αιτήσεις και αφού προκύψουν οι κατάλογοι των ωφελούμενων θα αρχίσει και υλοποίηση των παροχών.





- ΟΙ  ΜΙΣΟΙ  ΕΛΛΗΝΕΣ  ΖΗΤΑΝΕ  ΔΑΝΕΙΚΑ  ΚΑΙ 1  ΣΤΟΥΣ  4  ΔΕΝ  ΠΛΗΡΩΝΕΙ  ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ.


Δανεικά από συγγενείς και φίλους είναι η πρώτη λύση που επιστρατεύουν σε ποσοστό 51% τα ελληνικά νοικοκυριά, όταν οι δαπάνες τους ξεπερνούν τα εισοδήματά τους, όπως προκύπτει από μελέτη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) για την αποταμιευτική συμπεριφορά των νοικοκυριών σε 12 από τα 19 κράτη-μέλη της Ευρωζώνης.

Επίσης, σε ποσοστό 26% καταφεύγουν στην έσχατη λύση της μη πληρωμής λογαριασμών.

Τα δύο αυτά ποσοστά είναι τα υψηλότερα μεταξύ των 12 χωρών της έρευνας, αποδεικνύοντας ότι στην περίπτωση της χώρας μας το οικογενειακό και το φιλικό περιβάλλον παίζουν πολύ σημαντικότερο ρόλο ως καταφύγιο για δανεισμό σε περίπτωση ανάγκης, συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρωζώνη, αλλά και ότι οι Έλληνες αθετούν ευκολότερα πληρωμές λογαριασμών σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους, στην αγωνιώδη προσπάθειά τους να καλύψουν υπερβάσεις στις οικογενειακές δαπάνες.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες στη σειρά Κειμένων Εργασίας (Working Paper Series) της ΕΚΤ και υπογράφεται από πέντε οικονομολόγους, που προέρχονται από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα της Γερμανίας (Τζούλια λε Μπλαν και Τσούνγι Τσου), την Κεντρική Τράπεζα του Λουξεμβούργου (Αλεσάντρο Πορπίγκλια και Μίκαελ Τσιγκελμέγιερ) και την Κεντρική Τράπεζα της Ολλανδίας (Φεντερίκα Τέππα).

Σύμφωνα με αυτή, τα νοικοκυριά με ελλειμματικό οικογενειακό προϋπολογισμό στις 12 χώρες της έρευνας αντιστοιχούν στο 11% του συνόλου των νοικοκυριών.

                                   




Ωστόσο, όπως παρατηρούν οι συντάκτες της έρευνας, τα προβλήματα ρευστότητας είναι εντονότερα στις μεσογειακές χώρες παρά στην ηπειρωτική Ευρώπη και προφανώς αυτό οφείλεται κυρίως στην οικονομική κρίση που ενέσκηψε στον ευρωπαϊκό Νότο.

Επιπλέον, ειδικά για την Ελλάδα, είναι βέβαιο ότι η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σε σχέση με την εικόνα που παρουσιάζει η μελέτη, καθώς τα στοιχεία στα οποία βασίζεται συλλέχθηκαν την περίοδο 2010-2011.

Οι οικονομολόγοι των πέντε κεντρικών τραπεζών που συνυπογράφουν τη μελέτη σημειώνουν, επίσης, ότι οι πιθανότητες αρνητικού ισοζυγίου μεταξύ εισοδήματος και δαπανών σε ένα νοικοκυριό αυξάνονται όταν τα οικονομικά του σπιτιού τα διαχειρίζεται γυναίκα, άτομο ηλικίας κάτω των 40 ετών ή διαζευγμένο.

Εκτός από την Ελλάδα, όπου τα νοικοκυριά με έξοδα που υπερβαίνουν τις οικονομικές δυνατότητές τους αναζητούν σανίδα σωτηρίας κυρίως σε συγγενείς και φίλους, και την Κύπρο, όπου καταφεύγουν σε υπερανάληψη ή σε πιστωτικές κάρτες σε ποσοστό 90%, στις υπόλοιπες 10 χώρες της μελέτης η μεγάλη πλειονότητα των οικογενειών που αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα επιστρατεύει πρωτίστως αποταμιεύσεις προηγουμένων ετών.

Οι 10 αυτές χώρες είναι η Αυστρία, το Βέλγιο, η Γερμανία, η Ισπανία, το Λουξεμβούργο, η Μάλτα, η Ολλανδία, η Πορτογαλία, η Σλοβενία και η Σλοβακία.

Εκαναν φτερά οι αποταμιεύσεις και πήραν φωτιά οι πιστωτικές κάρτες!

Κατά μέσο όρο, το 55% των νοικοκυριών που δήλωσαν στην έρευνα ότι τα έξοδά τους ξεπέρασαν τα έσοδά τους τους τελευταίους 12 μήνες απάντησε ότι προσπάθησε να καλύψει τη διαφορά κυρίως από το «μαξιλαράκι» των χρημάτων που είχε αποταμιεύσει τα προηγούμενα χρόνια.

Το 22% στράφηκε σε πιστωτικές κάρτες ή σε υπερανάληψη και άλλο ένα 22% ζήτησε βοήθεια από συγγενείς και φίλους. Διευκρινίζεται ότι στους συγγενείς δεν συμπεριλαμβάνονται άτομα που ζουν στο ίδιο σπίτι (π.χ. ανδρόγυνο, γονείς που συγκατοικούν με τα παιδιά τους κ.λπ.).

Στη μη εξόφληση λογαριασμών κατέφυγε το 13%, ενώ ελαφρώς μικρότερο ποσοστό απάντησε ότι αναζήτησε κάποιο άλλο δάνειο και λιγότερο από το 10% πούλησε περιουσιακά στοιχεία, όπως ακίνητα.

Σημειώνεται ότι τα ποσοστά αυτά ξεπερνούν το 100%, γιατί οι συμμετέχοντες στην έρευνα ανέφεραν περισσότερους από έναν τρόπους κάλυψης της «τρύπας» που αντιμετώπισαν στον οικογενειακό προϋπολογισμό τους.

Τα ελληνικά νοικοκυριά, για τα οποία συγγενείς και φίλοι λειτουργούν ως ανεπίσημοι δανειστές, κατά την ορολογία της μελέτης της ΕΚΤ είναι με διαφορά τα περισσότερα μεταξύ των 12 κρατών της έρευνας.

Στη χώρα μας το ποσοστό ανέρχεται, όπως προαναφέρθηκε, στο 51%, την ώρα που στην Πορτογαλία και στη Σλοβακία, που έπονται, οριακά ξεπερνά το 30%.

Η δεύτερη δημοφιλέστερη λύση στην Ελλάδα είναι η διάθεση παλαιότερων αποταμιεύσεων, σε ποσοστό 27,5%, και ακολουθούν οι εξής επιλογές, για να «μπαλωθούν» οι επιπλέον υποχρεώσεις των νοικοκυριών:

• Αφήνουμε απλήρωτους ορισμένους λογαριασμούς σε ποσοστό 26%.

• Προχωρούμε σε υπερανάληψη ή δανεισμό μέσω πιστωτικής κάρτας σε ποσοστό περίπου 7%.

• Καταφεύγουμε σε κάποιο άλλο δάνειο σε ποσοστό περίπου 6%.

• Αναζητούμε άλλες λύσεις (που δεν προσδιορίζονται) σε ποσοστό περίπου 4,4%.

• Πουλάμε περιουσιακά στοιχεία, όπως ακίνητα, σε ποσοστό 1,2%.

ΠΗΓΗ: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

- Οι καλλιτέχνες του δρόμου μετατρέπουν την Αθήνα σε ένα τεράστιο καμβά και αποτυπώνουν, με τον δικό τους τρόπο, την κρίση στην Ελλάδα.

                      

Το Bloomberg συγκέντρωσε 12 φωτογραφίες με γκράφιτι της Αθήνας που έχουν ως θέμα την κρίση και όπως σχολιάζει το διεθνές πρακτορείο πίσω από τη διαμαρτυρία αναδύεται η εικόνα ενός έθνους που αμφισβητεί τη σχέση του με την υπόλοιπη Ευρώπη, «ενός έθνους που είναι έτοιμο να ξεφύγει».

Ακολουθούν τα δώδεκα γκράφιτι όπως τα επέλεξε το Bloomberg: 

                                                 
«Death of Euros» από τον Γάλλο καλλιτέχνη «Goin»
    Φωτογράφος: Κώστας Τσιρώνης /Bloomberg

                                                        
  Φωτογράφος: Λουίζα Γουλιαμάκη /AFP via Getty Images

                                                               
 Φωτογράφος: Άρης Μεσσίνης /AFP via Getty Images

                                                                               
Πηγή: Corbis

                                                      
Φωτογράφος: Κώστας Τσιρώνης/Bloomberg

                                                           
  Φωτογράφος: Μίλος Μπικάνσκι/ Getty Images

                                                                  
  Γκράφιτι του καλλιτέχνη «Bleeps»
                  Φωτογράφος: Θανάσης Σταυράκης/ AP Photo

                            «Αθήνα εναντίον Ευρώπης, Αντίσταση ενάντια στην υποταγή» Έργο του Γάλλου καλλιτέχνη «Goin»
                                 Πηγή: Corbis

                                                      
 Φωτογράφος: Λουίζα Γουλιαμάκη /AFP via Getty Images

                                                         
 Φωτογράφος: Λουίζα Γουλιαμάκη /AFP via Getty Images

                                                          
  Φωτογράφος: Θανάσης Σταυράκης/AP Photo

                                              
 Φωτογράφος: Λουίζα Γουλιαμάκη/ AFP via Getty Images


- Το «βαθύ λαρύγγι» της FIFA ομολόγησε δωροδοκία για τα Μουντιάλ του 1998 και του 2010
                          

Στην ομολογία ότι δωροδοκήθηκε για την ανάθεση των Μουντιάλ του 1998 και του 2010 προχώρησε ο Τσακ Μπλέιζερ, πρώην μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της FIFA από το 1996 ως το 2013, γενικός γραμματέας της CONCACAF από το 1990 ως το 2011 και αντιπρόεδρος της ομοσπονδίας ποδοσφαίρου των ΗΠΑ. Πρόκειται για τον άνθρωπο που συνεργάστηκε με το FBI, ώστε να ξετυλιχθεί το κουβάρι του σκανδάλου στην FIFA και να προχωρήσουν οι Αρχές σε συλλήψεις υψηλόβαθμων αξιωματούχων του παγκοσμίου ποδοσφαίρου.



- ΜΕΣΑ  ΣΤΗΝ  ΚΡΙΣΗ  ΥΠΑΡΧΕΙ  ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΙΑ  ΠΟΥ  ΣΑΡΩΝΕΙ  ΤΗΝ  ΑΓΟΡΑ  ΤΗΣ  ΚΙΝΑΣ.
                                                


                              

-  ΕΡΓΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ  ΣΤΟ  ΒΑΣΙΛΙΚΟ  ΚΤΗΜΑ  ΤΑΤΟΙΟΥ.
                                    

Αυτοψία στα έργα συντήρησης που πραγματοποιούνται στο πρώην Βασιλικό Κτήμα στο Τατόι πραγματοποίησε την Τετάρτη ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης, εν όψει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης η οποία προβλέπει τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου Τατοϊου καθώς και τον καθορισμό χρήσεων στην περιοχή.

                                 



«Είναι ενθαρρυντικό ότι σε αυτόν τον επί πολλά έτη εγκαταλελειμμένο ιστορικό χώρο, εξελίσσεται σήμερα πολυσήμαντη σωστική και αναστηλωτική εργασία, καθώς και ένα μεγάλο πρόγραμμα συντήρησης», είπε ο κ. Ξυδάκης, που περιηγήθηκε αυτό που υπήρξε συγκρότημα κατοικιών και εργαστηρίων, συνοδευόμενος από την Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης Μνημείων και Τεχνικών Εργων Ευγενία Γατοπούλου και τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας Νεοτέρων Μνημείων και Τεχνικών Εργων Αττικής, Ανατ. Στερεάς Ελλάδας και Κυκλάδων Ορέστη Βαβατσιούλα.


                          



Στο συγκρότημα αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες τού Υπουργείου Πολιτισμού έχουν πραγματοποιήσει σωστικές επεμβάσεις κτιρίων, αναστηλώσεις (αρμολογήματα, λιθοστρώσεις, ενέματα, ανακατασκευές κεραμοσκεπών, περιδέσεις κ.α.), έχουν εγκαταστήσει υπέργειο σύστημα πυρασφάλειας και πυρόσβεσης, έχουν περισυλλέξει, καταγράψει, αποθηκεύσει και συντηρήσει σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους πλήθος κινητών ευρημάτων.

 Το πρώην βασιλικό κτήμα απλώνεται σε μια έκταση περίπου 47 χιλιάδων στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 10 χιλιάδες στρέμματα έχουν κηρυχθεί ιστορικός τόπος. Μια πρώτη φάση δαπάνης για έργα ύψους περίπου 1,9 εκ. ευρώ είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ που τελειώνει.

                              


«Σε αυτόν τον μνημειακό πυρήνα υπάρχει κτιριακό απόθεμα το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί και να αποτελέσει μια πρώτη σημαντική εστία για την αξιοποίηση του Μητροπολιτικού Πάρκου Τατοϊου, καθώς θα εξελίσσεται ταυτόχρονα η αξιοποίηση των καλλιεργειών και των παραγωγικών δράσεων», είπε ο κ. Ξυδάκης μετά το πέρας της επίσκεψής του.



- ΘΕΟΔΩΡΟΣ  ΔΟΥΖΟΓΛΟΥ  .Ο  ΟΜΟΓΕΝΗΣ  ΑΠΟ  ΤΟ  ΚΑΡΑΚΑΣ  ΠΟΥ  ΑΓΟΡΑΣΕ  ΤΟ " ΠΕΝΤΕΛΙΚΟΝ"
                      


Νέα εποχή για το ιστορικό ξενοδοχείο «Πεντελικόν», στο οποίο μπήκε ξαφνικό λουκέτο προ εβδομάδος και ύστερα από συνεχή λειτουργία 88 ετών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ξενοδοχειακή μονάδα που εδρεύει στο «Πεντελικόν» άλλαξε κι επισήμως χέρια, και ως νέος ιδιοκτήτης φέρεται πλέον ένας Έλληνας ομογενής, ο Θεόδωρος Δουζόγλου.
Όσο για το τίμημα που καταβλήθηκε για την εξαγορά του ιστορικού ξενοδοχείου, αυτό παραμένει άγνωστο. Η τιμή εκκίνησης πάντως ήταν 23 εκατ. ευρώ, αν και οι φήμες έλεγαν ότι η πραγματική αξία του μπορεί να είναι και διπλάσια.

                           




Από το Καράκας… στην Κηφισιά

Η ξενοδοχειακή μονάδα που εδρεύει στο «Πεντελικόν άλλαξε κι επισήμως χέρια και ως νέος ιδιοκτήτης φέρεται ο ομογενής ο Θεόδωρος ΔουζόγλουΗ οικογένεια Δουζόγλου, ομογενείς επιχειρηματίες από τη Βενεζουέλα, είναι γνωστή για τα επιτυχημένα της βήματα και πρόσφατα, όπως αναφέρουν πληροφορίες, αποφάσισε να προβεί σε όλες τις διαδικασίες για την εξαγορά του ξενοδοχείου «Πεντελικόν», με στόχο να αποκαταστήσουν την αίγλη του. 
Τα μέλη της οικογένειας έλκουν την καταγωγή τους από τη Ρουμανία, ωστόσο πριν από 5 περίπου δεκαετίες μετανάστευσαν στη Βενεζουέλα.
Στον διεθνή Τύπο φιλοξενούνται κάποια δημοσιεύματα σχετικά με τις ρίζες και τα ενδιαφέροντα των μελών της οικογένειας Δουζόγλου, υπάρχει όμως ένα πέπλο μυστηρίου ως προς τις δραστηριότητές της εντός Βενεζουέλας - μιας κλειστής αγοράς που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.
Το όνομά τους είναι σχεδόν άγνωστο στην Ελλάδα· από τις πρώτες φορές που ακούστηκε ήταν προ 15ετίας, όταν με χορηγία των αδελφών Δουζόγλου ανεγέρθη στο κέντρο της Αθήνας η προτομή του Φρανσίσκο ντε Μιράντα (1750 -1816), ο οποίος αγωνίστηκε για την ανεξαρτησία της Βενεζουέλας από το ισπανικό στέμμα.
Σύμφωνα με την «Ημερησία», δημοσίευμα του 2009 σε εφημερίδα αναφέρεται στον έτερο αδερφό, τον Διογένη Δουζόγλου, ο οποίος παντρεύτηκε τη δικηγόρο Ζορζέτ Κορονάδο Βαγκόγκνιμ «με κάθε μεγαλοπρέπεια» στην ελληνική ορθόδοξη εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου στη Φλόριντα, παρουσία και του Θεόδωρου Δουζόγλου.

                                      

Λίγα λόγια για το «Πεντελικόν»

Στα τέλη Απριλίου το ξενοδοχείο εκπλειστηριάστηκε σε τιμή εκκίνησης 23 εκατ. ευρώ, με επισπεύδουσα πιστώτρια την Alpha Bank. Τμήμα του τιμήματος αναμένεται να κατευθυνθεί στην αποπληρωμή ασφαλιστικών εισφορών και αποδοχών εργαζομένων.
Ουσιαστικά, η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί τον επίλογο των οικονομικών περιπετειών που ξεκίνησαν για την Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις Βάρδης Α.Ε. το 2009. 

                                     

Τότε η εταιρεία εξέταζε την υπαγωγή της στο άρθρο 99 του πτωχευτικού δικαίου, αλλά εντέλει σταμάτησε τη διαδικασία, ύστερα από συνεννόηση με τις πιστώτριες τράπεζες. Ωστόσο τα οικονομικά προβλήματα επιδεινώθηκαν, τα χρέη του «Πεντελικόν» αυξήθηκαν δραματικά και ο πλειστηριασμός του κατέληξε μονόδρομος.
Το ξενοδοχείο εγκαινιάστηκε το 1927 και στους επιφανείς πελάτες του συγκαταλέγεται ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Το φθινόπωρο του 1990 το «Πεντελικόν» έγινε ευρέως γνωστό όταν η Κεντρική Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ συνεδρίασε εκεί για να εκλέξει τον πρώτο γραμματέα του κόμματος.

-  Ο  ΕΛΛΗΝΑΣ  ΠΟΥ  ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ  ΤΟ  ΡΑΝΤΑΡ  ΚΑΙ  ΑΛΛΑΞΕ  ΤΗΝ  ΕΞΕΛΙΞΗ      ΤΟΥ  Β  ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ  ΠΟΛΕΜΟΥ..

«Το ραντάρ ανέτρεψε τον υποβρύχιο πόλεμο των Γερμανών και υπήρξε, μετά την ατομική βόμβα το αποτελεσματικότερο όπλο του πολέμου». Ναύαρχος Καρλ Νταίνιτς Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τον Β’ Π.Π.
Το 1942 εμφανίστηκε το ραντάρ, μια πρωτοποριακή εφεύρεση που ανέτρεψε τις ισορροπίες του Πολέμου, γέρνοντας την πλάστιγγα υπέρ των Συμμαχικών Δυνάμεων. Το συγκεκριμένο ραντάρ έδινε τη δυνατότητα του εντοπισμού εχθρικών αεροσκαφών σε αρκετά μεγάλες αποστάσεις και την τεχνογνωσία του διέθετε εκείνη την εποχή μόνο η Μ. Βρετανία. Αν και ευρέως «πατέρας» του θεωρείται ο Άγγλος Ρόμπερτ Ουάτσον Ουάτ, το Εκατοστομετρικό ραντάρ εφευρέθηκε λίγα χρόνια νωρίτερα, από τον Έλληνα Καθηγητή Φυσικής Παύλο Σαντορίνη.
 Ο Σαντορίνης ήταν πολιτικός μηχανικός, φυσικός και ομότιμος καθηγητής του Ε. Μ. Πολυτεχνείου Το 1969 οι Άγγλοι τίμησαν τον Σαντορίνη και καθυστερημένα παραδέχθηκαν ότι ανακάλυψαν το ραντάρ δύο χρόνια αργότερα από τον ίδιο. Αυτό που δεν αποκάλυψαν όμως, ήταν ότι το 1940 τους είχαν δοθεί τα σχέδια.

Η ιστορία του ραντάρ, μοιάζει βγαλμένη από κατασκοπικές ταινίες. Εφευρέτες, μοιραίες γυναίκες και Μυστικές Υπηρεσίες έδωσαν μάχη πριν και κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, για το ποιος θα αποκτήσει πρώτος την τεχνογνωσία που θα του έδινε ξεκάθαρη υπεροχή στους αιθέρες και συγκριτικό πλεονέκτημα στον πόλεμο. Από τις παραμονές ακόμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, Βρετανία και Ναζιστική Γερμανία, ξεκίνησαν ένα αγώνα δρόμου, για το ποιος θα ανακαλύψει πρώτος τον τρόπο και το μέσο για να εντοπίζει από μακριά τις εναέριες εχθρικές δυνάμεις. Για την επίτευξη αυτού του στόχου και οι δύο πλευρές πειραματίζονταν μυστικά, ήδη από τα μέσα του ’30 με τα ραδιοκύματa.

                              


Πριν από την ανακάλυψη του ραντάρ μεγάλης ισχύος, η αεράμυνα χρησιμοποιούσε παρατηρητές με κυάλια και γιγαντιαία χωνιά με πρωτόγονα ακουστικά συστήματα, για την ανίχνευση των εχθρικών αεροσκαφών. Με το ξέσπασμα του πολέμου εμφανίστηκαν τα πρώτα ραντάρ. Ήταν θεόρατα και αρχικά λειτουργούσαν με ηλεκτρομαγνητικά πεδία 5 μέτρων και 1 έως 1,5 μέτρου στη συνέχεια. Η εμβέλειά των πρωτόγονων αυτών ραντάρ έφτανε μόλις τα 10 χλμ. και λόγω του μεγέθους τους, αποτελούσαν εύκολη λεία για τα βομβαρδιστικά. Την ίδια στιγμή, το 1936, ο Σαντορίνης διενεργούσε στο Παλαιό Φάληρο πειράματα με το ελληνικό εκατοστομετρικό ραντάρ, με πεδία μόλις των 5 και 10 εκατοστών, σε μια εκπληκτική εμβέλεια των 150 έως 200 χλμ.
 Ο Σαντορίνης γνώριζε το μυστικό του ραντάρ από το 1934 και γι’ αυτό κατάσκοποι τον κυνηγούσαν σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και επιστράτευαν κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο για του το υποκλέψουν. Το 1936 και ενώ βρίσκονταν στο Βερολίνο, τον πλησίασε μια μυστηριώδης όμορφη γυναίκα. Αν και ο καθηγητής είχε μάθει να προφυλάσσεται, μπροστά στη σαγήνη της, το «προσωπικό» του ραντάρ δεν κατάφερε να δει τον εχθρό που καραδοκούσε. Με «Δούρειο ίππο» το κορμί της, η καλλονή σκόπευε να του «πάρει» πληροφορίες για τη νέα του εφεύρεση. Τον Σαντορίνη ειδοποίησε εγκαίρως ότι πρόκειται για μια επικίνδυνη κατάσκοπο, ο έλληνας πρέσβης στο Βερολίνο.


 Ο Σαντορίνης εγκατέλειψε τη χώρα άμεσα, στήνοντας μάλιστα στο ραντεβού που είχαν δώσει, τη φιλόδοξη κατάσκοπο. Στις 27 Μαΐου του ίδιου έτους, ο Σαντορίνης πληροφόρησε για την έκβαση των πειραμάτων του τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, με μια απόρρητη έκθεση. Το Γενικό Επιτελείο Στρατού συγκάλεσε αμέσως μια επιτροπή εμπειρογνωμόνων απαρτιζόμενη από καθηγητές πανεπιστημίου και υψηλόβαθμους στρατιωτικούς.
 Το Γενάρη του επόμενου έτους η επιτροπή απεφάνθη ότι η ιδέα του ραντάρ είναι εφαρμόσιμη και έδωσε το πράσινο φως για συνέχιση των πειραμάτων. Το ίδιο διάστημα και ενώ όλες οι διαδικασίες τελούνταν υπό άκρα μυστικότητα, ένα από τα μέλη της επιτροπής διέρρεε κρυφά ζωτικής σημασίας πληροφορίες στην ΜΙ6, υποβάλλοντας πλήρεις εκθέσεις για τις έρευνες του ελληνικού ραντάρ στη μυστική υπηρεσία πληροφοριών του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Μάρτιο του 1937, με απόρρητη διαταγή του Γενικού Επιτελείου Στρατού στήθηκαν προβολείς των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων στην αεροπορική βάση στο Παλαιό Φάληρο και στη Σχολή Δοκίμων και για τα επόμενα δύο έτη πραγματοποιήθηκαν πειράματα, όπου ανιχνεύονταν επιτυχώς αεροσκάφη σε απόσταση 150 χλμ.


Ο Παύλος Σαντορίνης αναγνωρίστηκε ως εφευρέτης του πρώτου εκατοστομετρικού ραντάρ, πολύ μετά το πέρας του πολέμου. Πρώτα με το μετάλλιο Φερμά της Ακαδημίας Επιστημών της Τουλούζης το 1961, ακολούθως με το μετάλλιο Βερμέιλ της Ακαδημίας Επιστημών των Παρισίων το 1968, το βραβείο της Γαλλικής Εταιρείας της Προόδου το 1969 και το τέλος με την αναγνώριση των Άγγλων. Σήμερα οι Άγγλοι, αν και αναγνωρίζουν ότι ο πρώτος που ανακάλυψε το Συμμαχικό Υπερόπλο που άλλαξε τη ροή του Πολέμου, ήταν ο έλληνας καθηγητής, εμμένουν στην «ιστορία» της διπλής εφεύρεσης.  
-  ΟΙ  ΕΛΛΗΝΕΣ  ΠΙΣΩ  ΑΠΟ  ΤΟΝ  ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ  ΟΙΚΟ  ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ"BULGARI"

                 

Πόσοι γνωρίζουν ότι ο παγκόσμια γνωστός Οίκος Bulgari ανήκει σε Έλληνες που κατάγονται από την Ήπειρο; Ο επικεφαλής του Οίκου Νίκολας Bulgari (Βούλγαρης), ήρθε πρόσφατα στην Ήπειρο και επισκέφθηκε την Παραμυθιά Θεσπρωτίας, όπου γεννήθηκαν και μεγάλωσαν οι πρόγονοί του, πριν φύγουν για την Ιταλία τον 19ο αιώνα, για να κατακτήσουν την παγκόσμια αγορά αρχικά στον χώρο του κοσμήματος και στη συνέχεια σε μια σειρά από άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες. 
«Ήμουν 13 χρόνων, πριν 51 χρόνια, όταν το 1954 είχα έλθει εδώ. Από τότε δεν ξανάλθα παρότι πολλές φορές το προγραμμάτιζα». Ήταν τα πρώτα λόγια του Νίκολα Bulgari, μόλις έφθασε στην Παραμυθιά, τόπο καταγωγής της οικογένειας, που είναι διεθνώς γνωστή για τον Οίκο Κοσμημάτων και όχι μόνο. 

Τον Νίκολα Bulgari συνόδευε και ο γνωστός Έλληνας κοσμηματοπώλης Κώστας Καίσαρης που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τον Οίκο Bulgari. 

Η οικογένεια Βούλγαρη, μέχρι το 1819 ζούσε στους Καλαρρύτες Ιωαννίνων και ήταν γνωστή για τα ασημικά που κατασκεύαζαν και εμπορεύονταν στην περιοχή, σε πολύ μικρές ποσότητες. 

Ο Σωτήριος Βούλγαρης ξεκίνησε την καριέρα του στο κοσμηματοπωλείο των γονιών του..

Από τα έντεκα παιδιά της οικογένειας, ο Σωτήριος Βούλγαρης ήταν ο μόνος που επέζησε και κατάφερε να συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση. Το πάθος με τα κοσμήματα ξεκίνησε από τον παππού του Κωνσταντίνο, ο οποίος ήταν ένας πλανόδιος πωλητής στα χωριά της Ηπείρου. Η ικανότητα να δημιουργούν κοσμήματα κληρονομήθηκε από τον πατέρα του που άνοιξε το κατάστημα κοσμημάτων στην Παραμυθιά και έμαθε την τέχνη στον μικρό Σωτήριο.

                    


Εκείνη την εποχή, η Παραμυθιά αλλά και τα άλλα χωριά της περιοχής αντιμετώπιζαν προβλήματα από τους Τούρκους. Η συνεχής καύση της πόλης και σοβαρές ζημιές στο κατάστημα, ανάγκασε την οικογένεια Bulgari να κινηθεί προς την Κέρκυρα και στη συνέχεια να περάσουν στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Νάπολη. 

Εκεί, η οικογένεια άνοιξε το πρώτο κατάστημα κοσμημάτων χρυσού. Σε μια πόλη όμως που κυριαρχούσε η μαφία και το οργανωμένο έγκλημα οι ληστείες ήταν ανεξέλεγκτες και δημιουργούσαν τεράστιο πρόβλημα στο κοσμηματοπωλείο. Έτσι, μετά από αρκετές διαρρήξεις, αναγκάστηκαν να το κλείσουν.

Η μοίρα θα οδηγήσει τον Σωτήριο μπροστά απ’ το κτίριο της Γαλλικής Ακαδημίας στη Ρώμη, ως υπαίθριος πωλητής και τα έργα του δεν θα περάσουν απαρατήρητα. Ένας Έλληνας επιχειρηματίας της περιοχής, διακρίνει το ταλέντο του και του παραχωρεί το 1844 μια γωνία της βιτρίνας του στη «Via Sistina», για να παρουσιάζει τα κοσμήματά του.

                                    


Τα στολίδια και τα κοσμήματά του γίνονται ανάρπαστα και η καταξίωση από το κοινό της Ρώμης δεν αργεί να έρθει.

Μερικούς μήνες αργότερα κατορθώνει να ανοίξει το δικό του κατάστημα στον ίδιο δρόμο, ενώ το 1894 νοικιάζει ένα καινούργιο κατάστημα στο νούμερο 28 της «Via dei Condotti,», δρόμο όπου τελικά το 1905 αγοράζει το κτίριο του αριθμού 10, φτιάχνοντας το κατάστημα που μέχρι και σήμερα η εταιρία Bulgari διατηρεί το ίδιο εντυπωσιακό και κομψό κατάστημα που τότε πρωτοέφτιαξε ο Έλληνας μετανάστης.

Τα μυστικά της τέχνης:

Οι δυο γιοί του Κωνσταντίνος και Γιώργος, επιδεικνύουν έναν ιδιαίτερο ζήλο και αγάπη για την τέχνη του πατέρα τους. Εκείνος επικεντρώνεται στους δυο γιούς και τους μαθαίνει τα υπέρ – πολύτιμα μυστικά του. Τελικά, το 1932 αφήνει την τύχη της επιχείρησής του στους δυο γιους, οι οποίοι ως νέοι γνωρίζουν καλύτερα τις τάσεις της εποχής και πραγματοποιούν μεγάλα ανοίγματα τόσο στο κατάστημα της Ρώμης, όσο και στα λιγοστά και μικρά υποκαταστήματά τους, ενώ ο πατέρας Βούλγαρης πεθαίνει δυο χρόνια αργότερα, το 1932.

Με την λήξη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, οι υιοί Βούλγαρη αποστασιοποιούνται απ’ την αυστηρή Γαλλική σχολή δημιουργίας κοσμημάτων και αρχίζουν να κατασκευάζουν μοναδικά κοσμήματα, που επαναπροσδιορίζουν τη σύγχρονη τέχνη μέσα από τις εικαστικές αναφορές στην αρχαία Ρώμη, την Ιταλική Αναγέννηση, την ρωμαϊκή σχολή αργυροχρυσοχόων του 19ου αιώνα, αλλά και την κληρονομιά της Αρχαίας Ελλάδας.

Η επιστροφή στον κλασικισμό έχει να κάνει και με την συγκυρία. Οι δύσκολες οικονομικές στιγμές της μακράς περιόδου της ανασυγκρότησης των χωρών δεν μπορούν παρά να επηρεάσουν αρνητικά την εμπορική επιτυχία του οίκου, ο οποίος αρχίζει να ανθεί ξανά την δεκαετία του ’60, οπότε η οικογένεια Βούλγαρη αποκτά το διάσημο λογότυπο και επενδύει σε αγορές του εξωτερικού, ανοίγοντας καταστήματα στη Νέα Υόρκη αλλά και στις μεγαλύτερες πρωτεύουσες της Ευρώπης. 

Το διάσημο λογότυπο της εταιρίας βρίσκεται πάντα στα κεφαλαία, ενώ το γράμμα u αντικαθίσταται με το v, σύμφωνα με τον αρχαίο τρόπο ρωμαϊκής γραφής (BVLGARI).

Η ώρα που ο μύθος των Bulgari γιγαντώνεται έχει σημάνει. Οι δημιουργίες των αδερφών προτιμώνται από τους απανταχού γαλαζοαίματους του πλανήτη, ενώ το λογότυπο γίνεται φετίχ στους εκκεντρικούς νέους καλλιτέχνες, όπως ο Άντι Γουόρχολ ο οποίος συγκρίνει ένα κατάστημα του οίκου μόνο με τις καλύτερες εκθέσεις σύγχρονης τέχνης

***************************************************************************************************************

ΚΑΙ   ΜΕΡΙΚΕΣ  ΑΛΛΕΣ  ΕΙΔΗΣΕΙΣ  ΚΑΠΩΣ  ΕΩΣ  ΠΟΛΥ.....ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ!             

****************************************************************************************************

- Καλάς: Η φυλή του Πακιστάν που υποστηρίζει ότι είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου -Τι έδειξε τελικά η εξέταση DNΑ

                           Καλάς: Η φυλή του Πακιστάν που υποστηρίζει ότι είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου -Τι έδειξε τελικά η εξέταση DNA

Οι Καλάς του Πακιστάν θεωρούν τους εαυτούς τους απογόνους του Μεγάλου Αλεξάνδρου. 

Ομως μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα δεν βρήκε στο γενετικό υλικό τους ενδείξεις που να επιβεβαιώνουν κάτι τέτοιο.

Οι ερευνητές από τη Βρετανία, την Ιταλία και το Πακιστάν, με επικεφαλής τον Κασίμ Αγιούμπ του Ινστιτούτου Γενετικής Wellcome Trust Sanger του Κέμπριτζ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό γενετικής «American Journal of Human Genetics», ανέλυσαν δείγματα DNA από 23 Καλάς, οι οποίοι ζούσαν σε τρεις διαφορετικές κοιλάδες, ενώ προχώρησαν και στην πλήρη ανάλυση του γονιδιώματος ενός ατόμου.

                                  

Η μελέτη φαίνεται να ενισχύει προηγούμενες αναλύσεις του χρωμοσώματος και του μιτοχονδριακού DNA των Καλάς, καθώς δεν επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς περί ελληνικής καταγωγής τους. Η νέα γενετική έρευνα υποστηρίζει ότι οι Καλάς ζουν ουσιαστικά απομονωμένοι εδώ και πολλές χιλιάδες χρόνια, αφότου αποκόπηκαν από έναν κοινό πρόγονο στην Ευρασία.

Η σύγκριση με το DNA αρχαίων κυνηγών-συλλεκτών και Ευρωπαίων αγροτών δείχνει ότι οι Καλάς έχουν μεγαλύτερη γενετική συγγένεια με παλαιολιθικούς κυνηγούς-συλλέκτες της Σιβηρίας. 

                                   

Είναι πιθανό ότι αποτελούν έναν αρχαίο λαό από τη βόρεια Ευρασία, πράγμα που μπορεί να παρανοήθηκε ότι παραπέμπει σε πιο πρόσφατη επιμιξία με σύγχρονους δυτικοευρωπαίους.
Οι Καλάς, μια θρησκευτική μειονότητα με εξωτικές πολιτισμικές παραδόσεις, είναι ένας αινιγματικός απομονωμένος πληθυσμός που επιβιώνει εν μέσω ισλαμικών λαών. Μιλά μια ινδοευρωπαϊκή γλώσσα και ζει εδώ και πολλούς αιώνες στην οροσειρά Ινδοκούς του βορειοδυτικού Πακιστάν, κοντά στα σύνορα με το Αφγανιστάν.

                                        

Από τότε που αποκόπηκαν από τους άλλους λαούς της Νότιας Ασίας, οι Καλάς έχουν διατηρήσει έναν πληθυσμό 2.300 έως 5.000 ατόμων και φαίνεται να μην έχουν προχωρήσει σε γενετικές επιμιξίες με τους γείτονές τους στο Πακιστάν ή στην ευρύτερη ευρασιατική περιοχή όπου ζουν.
Οι Καλάς είναι ίσως οι πρώτοι που διαχωρίστηκαν από τους άλλους πληθυσμούς της Κεντρικής και Νότιας Ασίας, κάτι που, σύμφωνα με τη νέα γενετική ανάλυση, εκτιμάται ότι συνέβη πριν από περίπου 11.000 χρόνια. Οι σημερινοί Καλάς αποτελούν τους απογόνους κάποιων πρώιμων μεταναστών από τη Βόρεια ή Δυτική Ασία, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν στην ινδική υπο-ήπειρο (σημερινή Ινδία και Πακιστάν)
Μία παλαιότερη γενετική ανάλυση είχε φθάσει στην εκτίμηση ότι για κάποια περίοδο, μεταξύ 900 και 210 π.Χ., είχε συμβεί μια γενετική επιμιξία των Καλάς με δυτικούς Ευρασιάτες και είχε συσχετίσει αυτό με την εισβολή του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε εκείνη την περιοχή το 327-326 π.Χ.

                                   

Όμως κατοπινές γενετικές έρευνες -και η νέα μελέτη- δεν φαίνεται να επιβεβαιώνουν κάποια επιμιξία με πληθυσμούς ευρωπαϊκής καταγωγής (π.χ. ελληνικής). Οι ερευνητές τονίζουν ότι αν και αρκετές προφορικές παραδόσεις αναφέρουν πως οι Καλάς είναι απόγονοι των στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η νέα ανάλυση δεν δείχνει κάτι τέτοιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

- Μουσική  με  το  στόμα....Παπάς"αηδόνι" παίζει φλογέρα με το στόμα μοναδικό βίντεο Ιερατική σχολή Καρδίτσας


              

- ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

                         

- ΑΝΑΒΙΩΣΑΝ  ΤΟ"ΤΑΦΙΚΟ" ΕΘΙΜΟ  ΣΤΟ  ΘΡΥΛΟΡΙΟ  ΣΤΗΝ  ΚΟΜΟΤΗΝΗ.

Ένα αποχαιρετιστήριο τραπέζι για τους νεκρούς έστησαν το πρωί της Δευτέρας (01/06) του Αγίου Πνεύματος στα Νεκροταφεία στο Θρυλόριο της Κομοτηνής οι κάτοικοι της περιοχής.
 Ζωντανοί και νεκροί έφαγαν μαζί, αναβιώνοντας το Ταφικό Έθιμο μετά από πρόσκληση του Πολιτιστικού Συλλόγου Ποντίων “Η Κερασούντα και το Γαρς”.
 Πρόκειται για έθιμο οι ρίζες του οποίου χάνονται βαθιά μέσα στους αιώνες και το οποίο έφεραν στην περιοχή οι Πόντιοι πρόσφυγες. Οι γυναίκες του χωριού ετοιμάζουν καλούδια, παραδοσιακές συνταγές και λιχουδιές, τα οποία μεταφέρουν στην είσοδο του Κοιμητηρίου, ετοιμάζοντας ένα γιορτινό τραπέζι. 

 Ο . Τ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.