Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, ....

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΡΤΕΡΙΑΣ ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΟ ΙΤΕΑΣ ΚΑΙ ΗΡΩΩΝ

Αναθεώρηση ΓΠΣ Ιτέας, συγκοινωνιακή μελέτη, είσοδος πόλης και εσωτερικός άξονας Ηρώων Άστιγγος
Με αφορμή την συζήτηση στο Τοπικό Συμβούλιο Ιτέας σχετικά με την αναθεώρηση του ΓΠΣ Ιτέας σας καταθέτουμε και αναλυτικά σκέψεις και προτάσεις σχετικά με την μελλοντική είσοδο της πόλης της Ιτέας και τον κεντρικό εσωτερικό οδικό άξονα......
Τα ΓΠΣ εκπονούνται για την   βελτίωση  της καθημερινότητας των κατοίκων και για την μεγιστοποίηση της συμβολής των σχετικών παραμέτρων στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Στις αναφορές που ακολουθούν εκτιμάται ότι η βελτίωση της καθημερινότητας των  κατοίκων  και ανάπτυξη συμβαδίζουν απόλυτα. Σε κάθε περίπτωση όμως που οι δύο στόχοι προκύπτουν ανταγωνιστικοί μεταξύ τους, την βέλτιστη λύση την προσδιορίζουν οι εξειδικευμένοι επιστήμονες που εκπονούν επ’ αμοιβή την μελέτη.
Μεγάλη σημασία για τα επόμενα χρόνια για την Ιτέα έχει   η οικονομική ανάπτυξη μιας και η σημερινή κατάσταση δεν αφορά μια κεκτημένη κατάσταση (πιεζόμενη όπως όλη η Ελλάδα από την οικονομική κρίση) αλλά μια ταχέως φθίνουσα πορεία. Κύριος τομέας για την Ιτέα λαμβάνεται  ο τουριστικό ο οποίος μπορεί να στηρίξει άμεσα και τον τομέα της ελιάς. Στις αναφορές που ακολουθούν δίνεται η ανάλογη σημασία στην μορφοποίηση, ανάδειξη και προβολή του   τουριστικού προϊόντος της Ιτέας. Για την σφαιρική επεξεργασία των αναφορών μας, συμβάλει σημαντικά κατά την άποψή μας η αρχική προσπάθεια απάντησης στα ερωτήματα «ποιο είναι σήμερα το τουριστικό προϊόν της Ιτέας ;» και «γιατί η Ιτέα έφτασε από την εκρηκτική ανάπτυξη της δεκαετίας του 70 στην σημερινή σχεδόν μηδενική τουριστική κίνηση;».
Δεν είναι τυχαίο ότι για να φτάσει όσο πιο εύκολα και γρήγορα γίνεται η πληροφορία του προϊόντος στον υποψήφιο καταναλωτή  έχει αναπτυχθεί όλη η βιομηχανία τη τηλεόρασης. Γνωρίζουμε ότι χρήματα για κλασική εκτεταμένη διαφήμιση της περιοχή μας δεν υπάρχουν.  Η μόνη σοβαρή  διαφήμιση που μπορούμε να επιδιώξουμε είναι μέσα από την βέλτιστη δυνατή εντύπωση όσων επισκέπτονται   την Ιτέα για οποιοδήποτε λόγο κάνοντας φυσικά και ότι είναι εφικτό για την αύξηση των επισκεπτών έστω και σε επίπεδο μονοήμερης επίσκεψης. Η κατάλληλη είσοδος πόλης αφορά την  προσέλκυση όσο το δυνατών περισσότερων επισκεπτών και την δημιουργία θετικής προδιάθεσης για την συνέχεια.  Η  βέλτιστη και φιλικότερη δυνατή κίνησή τους μέχρι την παραλία  που αποτελεί το αρχικό τουριστικό στοιχείο της πόλης (μέχρι ανάπτυξης του συνόλου του κέντρου) και η επίσης εύκολη αποχώρηση προς την Ε.Ο. αφορά την πρώτη συνολική εντύπωση.   Η καλύτερη δυνατή διαδρομή (με  διαφορά από τις εναλλακτικές επιλογές) που θα αποτελέσει διαφήμιση και για τον πιο απαιτητικό επισκέπτη είναι από την Ε.Ο. στην Ηρώων και μέσα από την πλατεία ευθεία στην παραλία. Η υποχρέωση σε μικρή ταχύτητα κίνησης   μέσα από την πλατεία με ανάλογες διαμορφώσεις δεν μειώνει το αποτέλεσμα. Κατά κανόνα ο τουρίστας   δεν βιάζεται. Οι κάτοικοι της πόλης κατά κανόνα βιαστικοί  ακολουθούν σε καθημερινή βάση  τις πιο γρήγορες διαδρομές.
Το να επιτευχθεί ένα αναπτυξιακό αποτέλεσμα σε δύο αντί σε δέκα  χρόνια είναι ζωτικής σημασίας για τις ιδιαιτερότητες της εποχής.
Βασικό κριτήριο μιας συγκοινωνιακής μελέτης είναι η ελαχιστοποίηση του μέσου  μήκους οδικής μετακίνησης ανά πολίτη και παρεχόμενη Υπηρεσία.  Την απάντηση στο ποιες επιλογές ικανοποιούν αυτό το βασικό κριτήριο  μπορούν να την δώσουν οι μελετητές.  
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η Ηρώων  προσφέρει μοναδική δυνατότητα να αποκτήσει η Ιτέα χαρακτηριστική και ελκυστική για τον επισκέπτη  είσοδο  Η  σημερινή είσοδος της Ιτέας παρότι έχει υποστεί  εργασίες ανάδειξης περνά  απαρατήρητη και τα όποια στοιχεία της χάνονται ανάμεσα στα γύρω Πολεοδομικά στοιχεία (εγκαταστάσεις βενζινάδικου, γύρω κτίρια). Σε σχέση με τους δύο άλλους δρόμους που εξετάζονται  για κεντρική είσοδος της πόλης,   η Ηρώων είναι ο δρόμος με τριπλάσιο πλάτος από αυτούς,  με διάζωμα , που στην συμβολή του με την Εθνική Οδό  επιτρέπει την κατασκευή  μιας χαρακτηριστικής επιβλητική και  ελκυστικής  για τον επισκέπτη  διαμόρφωσης. Οι δυνατότητες  που παρέχουν οι εναλλακτικές επιλογές είναι ασήμαντες σε σχέση με αυτή πρώτα απ’ όλα λόγω μικρού πλάτους. Οι άλλοι δύο δρόμοι θα πρέπει να λειτουργούν  ούτως ή άλλως   για την εξυπηρέτηση των κατοίκων συμβάλλοντας   αυτόματα  στην  αποφόρτιση της κεντρικής εισόδου της Ηρώων και του τουριστικού κέντρου της πόλης.  Η διαμόρφωση εισόδου από την Ηρώων δεν μεταβάλει κάτι σε   επικινδυνότητα του σημείου συμβολής με την Ε.Ο. σε σχέση με την σημερινή (και επί δεκαετίες) είσοδο από την Μεταμορφώσεως.  Αντιθέτως ο πολύ μεγαλύτερος χώρος για διαμόρφωση κόμβου βελτιώνει και αυτή την παράμετρο.
Ο άξονας Ηρώων – Άστιγγος  παρέχει μοναδικές  συγκοινωνιακές υπηρεσίες.  Η είσοδος από την Ηρώων εισάγει τον κάτοικο  και κυρίως τον επισκέπτη απευθείας  στο κέντρο της πόλης όπου προβλέπεται και η ανάπτυξη των Κεντρικών λειτουργιών της (κόκκινος τομέας). Στις άλλες επιλογές ο επισκέπτης πρέπει να διανύσει πάνω από 700 μέτρα εντός της πόλης  για να φτάσει στην περιοχή αυτή και άλλα τόσα στην αποχώρηση.
Ο άξονας  Ηρώων – Άστιγγος  μέχρι την παραλία συμβάλει  άμεσα  στην συμμετρική αντίληψη της πόλης και επιτρέπει την  άμεση προσέγγιση των τεσσάρων πλευρών (τέσσερα σημεία το ορίζοντα). Ακόμη και για κάποιον που επισκέπτεται πρώτη φορά την πόλη, η Ηρώων και η Άστιγγος αναγνωρίζονται αμέσως όντας οι μόνοι δρόμοι με διάζωμα κάθετοι μεταξύ τους  συμβάλλοντας στον ταχύτερο δυνατό  προσανατολισμό. Ο επισκέπτης μπορεί εύκολα να προσεγγίσει όποιο σημείο της πόλης  επιθυμεί, να διαμείνει  και να  ξαναβρεί  το δρόμο του και την έξοδο μέσα από αυτό τον άξονα αναδεικνύοντας έτσι την Ιτέα φιλική για επίσκεψη και επανεπίσκεψη  και ελκυστική ως τόπο διαμονής για εξορμήσεις στην ενδοχώρα. Σε δεύτερο χρόνο που η  Ιτέα  αναπτύξει τουρισμό και οδηγηθεί  στην πεζοδρόμηση του κέντρου της παραλιακής και της διακοπής της κίνησης μέσα από την πλατεία προς την παραλία τουλάχιστον κατά την τουριστική περίοδο, η Άστιγγος συμβάλει στην εύκολη  διάχυση των επισκεπτών  σε όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου  χωρίς να δημιουργείται υψηλό κυκλοφοριακό φορτίο  σε κάποιο συγκεκριμένο εσωτερικό σημείο της πόλης.  Οι δύο αυτοί δρόμοι έχουν απαρχής κατασκευαστεί διπλοί με διάζωμα για  να μπορούν να προσφέρουν θέσεις πάρκινγκ  και από τις δύο πλευρές  χωρίς να δημιουργείται κανένα πρόβλημα.  Η επιλογή χαρακτηρισμού άλλου εσωτερικού δρόμου ως δύο κατευθύνσεων ακυρώνει τις μισές θέσεις πάρκιγκ (μία πλευρά του δρόμου). Ο σχεδιασμός κεντρικού εσωτερικού οδικού άξονα    μέσα από υποχρεωτική κίνηση επί της Άστιγγος και μονόδρομους (προσέγγιση και αναχώρηση από την παραλία) καθιστά την μετακίνηση    πολύπλοκη και λιγότερο φιλική.  
Η είσοδος και κίνηση από την Ηρώων  μέχρι την παραλία  παρέχει τη βέλτιστη δυνατή   εντύπωση  για  το εσωτερικό της Ιτέας και άμεση επαφή και ανάδειξη των στοιχείων τουριστικού ενδιαφέροντος της Πόλης.       Η είσοδος από την Ηρώων προσφέρει άμεση οπτική επαφή με το στοιχείο της θάλασσας και αναδεικνύει την αξία  του Πολεοδομικού σχεδίου   της πόλης . Η πρώτη εντύπωση είναι ένας πολύ φαρδύς δρόμος που αντισταθμίζει το μέγιστο  δυνατό την επίπτωση από τον μεγάλο συντελεστή ύψους των κτιρίων.  Το να κινηθεί ο επισκέπτης απευθείας  μέσα από την Ηρώων μέχρι την κατάληξη στην θάλασσα  μαζί με το παραλιακό μέτωπο εδραιώνει την πεποίθηση  ότι η Ιτέα είναι η πόλη των μεγάλων δρόμων και των  ελεύθερων χώρων. Η είσοδος από Ηρώων οδηγεί με  την καλή πρώτη εντύπωση να κυριαρχεί μέχρι το νότιο  παραλιακό μέτωπο στο σύνολο των  στοιχείων τουριστικού ενδιαφέροντος της πόλης (μόλος, Μαρίνα, εσωτερικό  εμπορικό τουριστικό κέντρο πεζοδρόμων)  χωρίς να πέσει στην αντίληψη κανένα αρνητικό στοιχείο όπως τα κτίρια ύψους 15 μέτρων ή πιθανό μποτιλιάρισμα.   
Στην  μελλοντική περίπτωση  που  ενδέχεται να πεζοδρομείται  η παραλιακή ή και να επεκταθεί και η πεζοδρόμηση των εσωτερικών δρόμων και δυτικά της Ηρώων,  η Ηρώων από την παραλία μέχρι την πλατεία θα μετατρέπεται  αυτόματα  σε πεζόδρομο και η κίνηση θα διαχέεται αυτόματα  στην πόλη στον άξονα ανατολή δύση μέσα από την Άστιγγος. Στις εναλλακτικές επιλογές η πρώτη εντύπωση κατά την κίνηση μέσα από   μονούς δρόμους   ανάμεσα σε  κτίρια ύψους άνω των  15 μέτρων για την προσέγγιση της παραλίας δίνει υποβαθμισμένη  εικόνα για την πόλη και δημιουργεί την συνήθη αστική «πλακωμένη» πολεοδομική αίσθηση .                                         Οι εναλλακτικές επιλογές εισόδου και μετακίνησης εντός της  πόλης  στερούνται μερικά ή ολικά  των πιο πάνω θετικών στοιχείων.
Η διάνοιξη της Ηρώων αποκαθιστά κάθε περίπτωση άδικης επιβάρυνσης εσωτερικού σημείο της πόλης.   Η βέλτιστη επιλογή  είναι αυτή που καθιστά κάθε άλλη υποδεέστερη. Διαχρονικά η μη διάνοιξη της Ηρώων όπως προβλέπεται από τον αρχικό σχεδιασμό για όλους αυτούς τους επιστημονικούς λόγους που πρέπει να σεβαστούμε, δημιουργεί  σοβαρό πρόβλημα  σε κάποιο εσωτερικό σημείο της πόλης. Το σημείο αυτό αλλάζει κατά καιρούς ανάλογα με τις μονοδρομήσεις. Μετά την τελευταία μονοδρόμηση, το πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει στην συμβολή Μεταμορφώσεως και Τρίγκα μπροστά στο Κυριακοπούλειο που αποτελεί και το μόνο κτίριο παροχής υπηρεσιών της Ιτέας. Η προσπάθεια αποσυμφόρησης του σημείου αυτού έχει δημιουργήσει διαχρονικό πρόβλημα στην συμβολή Μπαλή και Αθανασίου Διάκου απ’ όπου οδηγούνται τα λεωφορεία και τα φορτηγά στην παραλία με προβλήματα κατά την στροφή, μποτιλιαρίσματα με τα φορτηγά τροφοδοσίας του Σούπερ μάρκετ κ.λ.π.  Η αλλαγή των μονοδρομήσεων θα μεταφέρει το πρόβλημα κάπου αλλού μιας και μόνο η Ηρώων και η Άστιγγος έχουν τις προδιαγραφές για να εξυπηρετούν αυτό το φορτίο. Κάθε άλλη επιλογή θα αποτελεί αδικία για κάποιο εσωτερικό σημείο.  και θα καθιστά εκτεθειμένη  την συνέχιση και ολοκλήρωση του ΓΠΣ σε σχετικές προσφυγές.  
Η ΠΡΟΤΑΣΗ (από άρθρο του Πολιτικού Μηχανικού Κακανά Σωτήρη στην εφημερίδα Ο ΑΓωΝ)
Η διάνοιξη αφορά καμπύλα τμήματα   δρόμων μονού πλάτους (ενός οχήματος χωρίς πλάτος  πάρκιγκ) σταμπωτά ή πλακόστρωτα που  θα υποχρεώνουν εκ των πραγμάτων την μείωση της ταχύτητας των οχημάτων. Για την διάνοιξή τους δεν απαιτείται η κοπή των μεγάλων χαρακτηριστικών δέντρων παρά μόνο δύο ή τριών μικρού μεγέθους. Η διάνοιξη της Ηρώων θα γίνει χωρίς την μετακίνηση του Μνημείου. Στην επίτευξη του ΣΤΟΧΟΥ η κυκλοφορία μέσα από την πλατεία θα διακοπεί εκ των πραγμάτων (εξαιρέσεις λεωφορεία κ.λ.π.) και ο  χώρος της πλατείας  μαζί με το πλάτος της Ηρώων θα αποτελέσουν το κεντρικό στοιχείο του Πολεοδομικού χαρακτήρα της πόλης ενιαίο   με το παραλιακό μέτωπο. Το Μνημείο παραμένει απαρχής με δικό του χώρο πλατείας για  τις συνήθεις εκδηλώσεις  και σε περίπτωση μεγαλύτερων εκδηλώσεων μπορεί να διακόπτεται η όποια κυκλοφορία όπως γίνεται και στην παραλιακή στις Εθνικές Επετείους.   
Η μείωση του διαθέσιμου χώρου της πλατείας είναι αμελητέα. Η πραγματική «ζήτηση» της πλατείας έχει αναδειχθεί πέραν κάθε αμφισβήτησης από την πραγματική ζήτηση και χρήση από τους κατοίκους τις τελευταίες δεκαετίες.  Όπως όλοι γνωρίζουμε η πλατεία εξυπηρετεί όχι την πόλη της Ιτέας αλλά τα γύρω οικοδομικά τετράγωνα και αυτό υπό συνθήκες. Δεν είναι τυχαίο το ότι δεν υπάρχει ούτε ένα κατάστημα (γαλακτοπωλείο που να σερβίρει και καφέ κατά τα γνωστά πρότυπα). Η πλατεία αυτή θα ήταν πολύτιμη στην Λάρισα αλλά στην Ιτέα ανταγωνίζεται με άνισους όρους ένα ευρύ και εκτεταμένο παραλιακό μέτωπο σε απόσταση μόλις 190 μέτρων. Με αναπτυγμένο παραλιακό μέτωπο σε μικρή απόσταση είναι κατανοητό   το γιατί όσων αφορά τουλάχιστον τους ενήλικες   ποτέ δεν παρουσιάζονται στην πλατεία σε πληθυσμό έστω των δέκα  ατόμων και ούτε πρόκειται αν δεν αλλάξει κάτι ριζικά . Επίσης   μέχρι είκοσι (και αν)   είναι ο μέγιστος πληθυσμός παιδιών που εξυπηρετούνται από την πλατεία σε εποχές αιχμής και αυτό περιστασιακά. Δεν είναι τυχαίο  ότι δεν έχει προκύψει ποτέ ιδιαίτερο αίτημα για  παιδική χαρά σε αντίθεση με την παραλία. Το ανατολικό τμήμα πλατείας που παραμένει μετά την διάνοιξη  είναι πολύ μεγαλύτερο από τις ανάγκες του συνόλου της περιοχής. Με την υλοποίηση της παρούσας πρότασης θα γίνει  ανάδειξη της περιοχής.  Στο ανατολικό τμήμα μπορούν να χωροθετηθούν παιδική χαρά μεγαλύτερη από την κεντρική παιδική χαρά της πόλης στην παραλία  και ταυτόχρονα και άλλες κοινόχρηστες διαμορφώσεις και με αποστάσεις ασφαλείας από την λωρίδα της όποιας κίνησης οχημάτων. Να σημειωθεί εδώ ότι  το αρχικό μέγεθος της πλατείας προβλεπόταν το ίδιο μέγεθος και από τις δύο πλευρές.  Στο παρελθόν ο Δήμος δεν απαλλοτρίωσε   τις ιδιοκτησίες της μισής   δυτικής πλευράς  και οι ιδιοκτήτες όπως είχαν δικαίωμα τις μετέτρεψαν σε οικόπεδα  χωρίς τότε να τεθεί κανένα ζήτημα μείωσης της πλατείας κατά 25% (επειδή και τότε πριν τριάντα χρόνια δεν χρησιμοποιούταν). Σε κάθε περίπτωση εάν με την ανάδειξή της  η πλατεία   συγκεντρώνει μεγάλο πλήθος κατοίκων  ο Δήμος θα  μπορεί να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες και να προκύψει δυτικό τμήμα πλατείας  το ίδιο μεγάλο με το ανατολικό.  
Λύση προβλήματος παρκινγκ ανεπτυγμένης τουριστικά Ιτέας. Μπορεί να μην αφορά την παρούσα φάση του ΓΠΣ αλλά αξίζει να αναφερθεί. Φαίνεται μακρινό, αλλά όταν  αναπτυχθεί η Ιτέα μετά το πρώτο στάδιο   η πόλη θα κληθεί να αντιμετωπίσει το  πρόβλημα του παρκινγκ  των επισκεπτών. Όταν χρειαστεί καλό θα είναι να έχει γίνει η χρονοβόρα διαδικασία (προσδιορισμός χώρου, πρώτα στάδια θεσμικών αποφάσεων κ.λ.π.)  Μία σκέψη είναι ότι Δημοτικό παρκινγκ    μπορεί να δημιουργηθεί στην περιοχή ΠΟΑΠΔ νότια του σημερινού νεκροταφείου και προς δυτικά.   Η Ηρώων επεκτείνεται ευθεία μέχρι την περιοχή αυτή και αποτελεί τον κύριο οδικό άξονα ένωσης του νέου με το παλιό σχέδιο πόλης οδηγώντας από το νέο σχέδιο απ’ ευθείας στο κέντρο του παραλιακού μετώπου. Ένα τμήμα της περιοχής αυτής στην βόρεια κατάληξη της Ηρώων αποτελεί πολύ καλή λύση. Σε αρχικά στάδια θα είναι ακόμη καλύτερη κάποια περιοχή της επέκτασης σχεδίου πόλεως επί της προέκτασης της Ηρώων  ακόμη πιο κοντά στην Ε.Ο.
Η απόσταση μέχρι το παραλιακό μέτωπο είναι  μικρή έως  μεσαία   σχετικά με παρόμοιες τουριστικές πόλεις με οργανωμένο πάρκινγκ και  μπορεί είτε να διανυθεί ως ο πρώτος περίπατος ή π.χ. μέσα από  ένα δημοτικό τραινάκι ενός μικρού κόστους εισιτήριου που μπορεί να εξυπηρετεί μόνο το παρκινγκ  ή μέσω της περιήγησης του λόφου των αγίων Αναργύρων (Ιππόδρομος). Η διαδρομή αυτή θα είναι μία ευθεία κατά την οποία ο επισκέπτης θα δέχεται σταδιακά αυξανόμενης έντασης θετικές εντυπώσεις , είσοδος πόλης,  Πλατεία Ηρώων, καταλήξεις  τουριστικών πεζόδρομων, παραλιακό μέτωπο μεταξύ μόλου και μαρίνας. Η διέλευση κάτω από την Εθνική Οδό θα γίνεται από   υπόγεια διάβαση που θα πρέπει να υπάρχει για όλα τα οχήματα  εάν παραμείνει η Ε.Ο.     ή τουλάχιστον σε πρώτο στάδιο υπόγεια διάβαση για πεζούς, ποδήλατα και το τρενάκι (  όπως Γυμνασίου Λυκείου).
Ο ΣΤΟΧΟΣ.  Συνοπτικά στόχος των προτάσεων αυτών είναι μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια να έχει κατακτηθεί ένα πρώτο επίπεδο τουριστικής δραστηριότητας και επιπλέον του  στοιχείου  της θάλασσας το τουριστικό προϊόν της Ιτέας να έχει διαμορφωθεί ως εξής:  
Εσωτερικός Τουριστικός εμπορικός πεζόδρομος: η Μεταμορφώσεως από την παραλία μέχρι την Τρίγκα και οι δύο παράλληλοι της παραλιακής (Καποδιστρίου και Καραϊσκάκη) από Ηρώων μέχρι Παπαλεξανδρή (Μπέσιος ,Ταλαρούγκας). Κυκλοφορία τουλάχιστον για την καλοκαιρινή περίοδο μόνο οχημάτων τροφοδοσίας.
Παραλιακός δρόμος από Ηρώων μέχρι Παπαλεξανδρή ήπιας κυκλοφορίας. Κατά μία εκδοχή  με διευρυμένα πεζοδρόμια, τριών λωρίδων με απαγόρευση παρκινγκ (δύο κατευθύνσεων  και μία λωρίδα ολιγόλεπτης στάσης). Εναλλακτικά  αντί διευρυμένων πεζοδρομίων διάζωμα με φοίνικες στο μέσον. Θα κλείνει στην τουριστική σαιζόν τα βράδια (π.χ. 19:00 με 2:00 όπως στις «φτασμένες»  παρόμοιες τουριστικές πόλεις) με εξαίρεση τουριστικά λεωφορεία για το ξενοδοχείο Γαλήνη και τον μόλο.  
Η οδός Ηρώων από παραλία μέχρι Τρίγκα  θα είναι  ήπιας κυκλοφορίας   όλο τον χρόνο και θα κλείνει την τουριστική σαιζόν τα βράδια (π.χ. 19:00 με 2:00 όπως στις «φτασμένες»  παρόμοιες τουριστικές πόλεις) επιτρέποντας   μόνο τουριστικά λεωφορεία που εξυπηρετούν πλοία στο λιμάνι και τα ξενοδοχεία, λεωφορεία των ΚΤΕΛ (μέχρι την  μεταφορά του ΚΤΕΛ στην είσοδο της Πόλης), το τραινάκι μεταφοράς των επισκεπτών και ποδήλατα. Μπορεί  να αναπτύξει εάν βρεθούν κονδύλια  διαπλατυσμένα πεζοδρόμια, οδόστρωμα πλάτους ενός αυτοκινήτου ανά κατεύθυνση συν  πλάτος  στάσης ορισμένου χρόνου. Ιδιαίτερη εξέταση της περιοχής  του Ξενοδοχείου Ναυσικά.  Προοπτική όταν επιτευχθεί ικανό πρώτο στάδιο ανάπτυξης για πλήρη πεζοδρόμηση. Με την πρόταση αυτή ενοποιείται   η Πλατεία Ηρώων με το παραλιακό μέτωπο καθώς  η οδός Ηρώων γίνεται επέκταση της πλατείας και δημιουργείται ένα σύνολο στο οποίο ανήκει η υπόλοιπη παραλία μέχρι Παπαλεξανδρή, ο μόλος και   ο προαναφερόμενος εσωτερικός Τουριστικός πεζόδρομος της Μεταμορφώσεως.                      
Η προοπτική αυτή είναι υψηλών προδιαγραφών σε πανελλαδικό επίπεδο,  είναι άμεσα υλοποιήσιμη ακόμη και για εφαρμογή το ερχόμενο καλοκαίρι  και οι αισθητικές κ.λ.π. παρεμβάσεις είναι ελάχιστου κόστους (σε σχέση με τις άλλες επιλογές) και μπορούν να γίνουν   σταδιακά με προτεραιότητα που προκύπτει εύκολα.  

ΙΤΕΑ  14-3-2015

   Για τον Σύλλογο Καρτερία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.