Πριν προλάβει η Δικαιοσύνη, το twitter έβγαλε ετυμηγορία. Ο Πλούταρχος βαφτίστηκε «Λήσταρχος» και εκείνο το σκάφος που πιάστηκε πέρυσι παράνομα δηλωμένο ως επαγγελματικό, βούτηξε ξανά στη θάλασσα του Ιντερνετ.... Αλλά πάλι, έτσι γίνεται κάθε φορά που ακούγεται το τραγούδι της φοροδιαφυγής. Η Αννα Βίσση που το πρωτοάκουσε από τα ντεκ της οδού Νίκης, πρέπει να θυμάται τον πρώτο της χορό με τους εφοριακούς. Ηταν το 1998, και ο Γιάννος Παπαντωνίου ως υπουργός Οικονομικών έσυρε το «Ερωτευμενάκι» στα εξώφυλλα των εφημερίδων, αγκαζέ με τον Ν. Καρβέλα για απόκρυψη συνολικού εισοδήματος 307 εκατομμυρίων δραχμών. Το Τρίο Μπελκάντο της φοροδιαφυγής συμπλήρωνε ο Νότης Σφακιανάκης, με τις πλαστές αποδείξεις που ξετρύπωσε το ΣΔΟΕ. Και απέδειξε έτσι πως μια ματιά του εφοριακού μόνο φτάνει.
Για λίγο τα δεύτερα νούμερα, οι φοροφυγάδες γιατροί και οι απατηλοί δικηγόροι, απασχόλησαν το κοινό, αλλά τον επόμενο Απρίλιο τα μεγάλα ονόματα ξαναβγήκαν στην πίστα. Ο Μάκης Χριστοδουλόπουλος ντουέτο με τον Πασχάλη Τερζή τραγούδησαν κλέφτικους σκοπούς: ο πρώτος είχε αποκρύψει 91 και ο δεύτερος 21 εκατομμύρια δραχμές. Σύντομα, όμως, το τραγούδι του Γιάννου Παπαντωνίου το εκτόπισαν τα σουξέ του επόμενου υπουργού, Ν. Χριστοδουλάκη. Επί των ημερών του έπιασε το μικρόφωνο ο Γιώργος Πανταγιάς. Και αντί για γαρίφαλα, έπεσαν κεφάλια.
Η αλήθεια είναι πως έως τότε ο κ. Πανταγιάς δεν είχε δείξει τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες, τουλάχιστον μέχρι το 2003, που ως σύμβουλος του πρωθυπουργού έμαθε πως ο φίλος του «από τα δύσκολα χρόνια στην Κοκκινιά» Γ. Νταλάρας χρωστάει 100 εκατ. δραχμές στην εφορία. Χωρίς δισταγμό, ο κ. Πανταγιάς ξεκίνησε να ψέλνει τα γνωστά φωνήεντα στους υπαλλήλους του ΣΔΟΕ που ενόχλησαν τον φίλο του σχεδόν όσο και ο Τζίμης Πανούσης. Μόνο που οι υπάλληλοι δεν ήταν φιλόμουσοι, κι έτσι έστειλαν την παρτιτούρα με τα νταλαρικά χρέη στη ΔΟΥ Ψυχικού. Οπως όλα τα επίμονα νέα ταλέντα, ο κ. Πανταγιάς επέμενε πως πρέπει να ακούσουν το δικό του τραγούδι. Που κάπως έτσι, έφτασε στα αυτιά του πρωθυπουργού.
Μπορείτε να φανταστείτε τι κλίμακες έπιασε ο Κ. Σημίτης για να φτάσει ο σύμβουλός του να καταδικαστεί σε αιώνια αφωνία. Οσο για το πλήγμα που υπέστη η κυβέρνηση με την απώλεια Πανταγιά, αυτό το αξιολόγησε ο Κ. Μητσοτάκης: «Σιγά μη στάξει η ουρά του ποντικού», είπε. «Αυτό μας μάρανε».
Και, καθώς τα χρόνια περνούσαν, το ΣΔΟΕ έφτασε από το «Ερωτευμενάκι» στο «Αυτοκολλητάκι». Δηλαδή, στην Αντζελα Γκερέκου, τη μόνη γυναίκα στην ιστορία του πενταγράμμου που «πλήρωσε» τον Τόλη Βοσκόπουλο. Το 2010 ο παλαιός άρχοντας της πίστας βρέθηκε ξαφνικά να βγάζει κραυγές στα κανάλια. «Δεν με αγαπάτε!», φώναζε, κάθε που του έλεγαν πως χρωστάει στην εφορία 5,5 εκατομμύρια ευρώ. Στην πραγματικότητα αυτή που κανείς δεν αγαπούσε πια ήταν η κ. Γκερέκου. Σ’ ένα βράδυ μέσα έχασε τα γαλόνια της «υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού». Αλλά τουλάχιστον κατάφερε να γλιτώσει τον σύζυγό της από την τουρνέ στα ενδότερα του Κορυδαλλού.
Και έτσι, ο μόνος που πήγε φυλακή για αφορολόγητες νότες ήταν, τελικά, ο «αυτοφωράκιας» του Summer Fix. Θα θυμάστε το θερμό καλοκαιρινό επεισόδιο: η εφορία κατέβασε τα ρολά του μαγαζιού στη Χαλκιδική, ο ιδιοκτήτης τα ανέβασε, και ο Πάνος Κιάμος τα… έκαψε τραγουδώντας «Φωτιά με φωτιά», για να λαμπαδιάσει η γούνα του Γ. Στουρνάρα. Με το ΣΔΟΕ να περιπολεί, ακόμα και ο Αντώνης Ρέμος, ο οποίος νωρίτερα είχε επιχειρήσει την αποκαθήλωση της Μέρκελ από το Nammos της Μυκόνου, αναγκάστηκε να ακυρώσει τη συναυλία του στη Χαλκιδική. Βλέπετε, είχε προηγηθεί ο Λευτέρης Πανταζής, που πιάστηκε να τραγουδά χωρίς αποδείξεις. Και έφτασε να πει πως όλοι οι πελάτες στο μαγαζί ήταν «φίλοι του». «Εσάς, αν ερχόταν η μάνα σας, δεν θα την κερνούσατε;» ρώτησε αθώα το συνεργείο του ΣΔΟΕ. Καθώς ο Γ. Πλούταρχος μοιάζει τώρα να βρίσκεται στην ίδια άβολη θέση, το τραγούδι της φοροδιαφυγής παίζει ξανά στα ντεκ της εφορίας. Και όλα δείχνουν πως, όπου να ’ναι, κάποιος θα τραγουδήσει το καινούργιο του ρεφρέν.
kathimerini.gr |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.