Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα, Σάββατο 21 Δεκεμβρίου, ....

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

Ο υπουργός Ανάπτυξης απαντώντας στην ερώτηση Σταθά για το Χιονοδρομικό - Να απαντήσει το υπουργείο Τουρισμού

Νίπτει τας χείρας του ο υπουργός Ανάπτυξης
Απαντώντας στην ερώτηση Σταθά για το Χιονοδρομικό
-Δίνει πάσα στο υπουργείο Τουρισμού να απαντήσει για την καθυστέρηση στο έργο.
Το μπαλάκι στο υπουργείο Τουρισμού πετάει το υπουργείο Ανταγωνιστικότητας, για την αδικαιολόγητη εξέλιξη των εργασιών στο χιονοδρομικό Παρνασσού, απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Σταθά....

Να υπενθυμίσουμε ότι η ερώτηση του κ. Σταθά είχε στηριχθεί σε δημοσίευμα της εφημερίδας μας το οποίο αναδείκνυε τη σοβαρή εμπλοκή του έργου με τον ΕΟΤ στον οποίο εστάλη ο φάκελος για τον εκσυγχρονισμό του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού για μία τυπική άδεια, με αποτέλεσμα ο φάκελος να βρίσκεται ≪κολλημένος≫ τρεις ολόκληρους μήνες.
Να σημειώσουμε ότι το έργο του εκσυγχρονισμού του ΧΚΠ προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2013 με προϋπολογισμό 17 εκ. ευρώ με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της ΕΕ και με φορέα υλοποίησης την ΕΤΑΔ Α.Ε. και ανάδοχο έργου την εταιρεία “DOPPELMAYR SEILBAHNEN GmbH”. Ο εκσυγχρονισμός του ΧΚΠ επρόκειτο να πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις κατά το καλοκαίρι του
2013 και το καλοκαίρι του 2014, καθώς κατά τους χειμερινούς μήνες το ΧΚΠ είναι ανοιχτό και επομένως δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες, οι οποίες είναι για να παραμείνει το ΧΚΠ ανταγωνιστικό και να συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτερα χιονοδρομικά
κέντρα της Ελλάδας.
Ωστόσο το έργο, σε περίπτωση που προχωρήσει, περιλαμβάνει στη θέση Φτερόλακα του ΧΚΠ την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία των προϊόντων:
Δύο αποσυμπλεκόμενους αναβατήρες Ερμής-Ηνίοχος συνεργαζόμενους, οι οποίο θα αποτελούν τον συνδετήριο άξονα των περιοχών Κελάρια – Φτερόλακα, μεταφορικής ικανότητος κατά την παράδοση : α)Ηνίοχος 1.140 άτομα ανά ώρα με ταχύτητα 5m/sec και β) Ερμής 960 άτομα ανά ώρα με
ταχύτητα 5m/sec.
Οι παραπάνω αναβατήρες θα έχουν δυνατότητα επαυξήσεως μεταφορικής ταχύτητας κατά τουλάχιστον 20% με προσθήκη φορείων αν η χρήση το υποδείξει.
Ένας σταθερός αναβατήρας Ήρα με μεταφορική ικανότητα κατά την παράδοση 480 άτομα ανά ώρα (1 καρέκλα 4 ατόμων ανά 30 sec) ταχύτητα 3m/sec και δυνατότητα περαιτέρω επαύξησης της μεταφορικής ικανότητας με προσθήκη γονδολών κατά 100% τουλάχιστον, αν η χρήση, λόγω
αναβάθμισης της Φτερόλακας το απαιτήσει.
Τα απαιτούμενα παραρτήματα και συστήματα ασφαλείας.
Αναβάθμιση υφιστάμενων ηλεκτρικών υποδομών και ενός υποσταθμού περιλαμβάνουσα και ένα ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος.
Ο εκσυγχρονισμός των αναβατήρων του ΧΚΠ αποτελεί αναμφίβολα ένα μεγάλο έργο, άκρως απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του, το οποίο συνεπάγεται ταυτόχρονα την οικονομική στήριξη ουκ ολίγων οικογενειών σε τρεις νομούς.

Έχει ήδη χαθεί το καλοκαίρι του 2013 και θα χαθεί και ένας ακόμη χειμώνας όπου θα βοηθούσε την ανάπτυξη του ΧΚΠ και θα δημιουργούνταν επιπλέον θέσεις εργασίας στην ευρύτερη περιοχή.
Στην ερώτησή του ο κ. Σταθά ζητούσε να πληροφορηθεί για ποιο λόγο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα οι εργασίες που προβλέπονται από τη σύμβαση για το καλοκαίρι του 2013 σχετικά με τον εκσυγχρονισμό του ΧΚΠ. Επιπλέον αν υπάρχει περιθώριο ολοκλήρωσης των προβλεπόμενων για το 2013 εργασιών έως την έναρξη της χειμερινής περιόδου και τι πρωτοβουλίες θα λάβει προς αυτή την κατεύθυνση, όπως και αν υπάρχει κίνδυνος να χαθεί η επιδότηση από την ΕΕ λόγω της καθυστέρησης της έναρξης του έργου.
Στην απάντησή του το υπουργείο παραπέμπει στην Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιφερειακής Πολιτικής και Δημοσίων Επενδύσεων, όπου η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού αναφέρει ότι:
≪Το έργο Εκσυγχρονισμός Αναβατήρων Παρνασσού≫ είναι ενταγμένο στο ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας με κωδικό πράξης 374464 και δικαιούχο της Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. Το έργο έχει εγγραφεί στο πρόγραμμα Δημοσίων
Επενδύσεων 2013 και στη ΣΑΕ 011/8 με προϋπολογισμό 29.520.000 ε και ετήσιες πιστώσεις 1.830.925 ευρώ Από τα στοιχεία ΟΠΣ 30/6/2013 προκύπτει
ότι το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό ένταξης σε συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη 25.980.552 ε, νομικές δεσμεύσεις 13.549.140 ε και πληρωμές 880.694 ε.
Με βάση το Τεχνικό Δελτίο Πράξης, η ημερομηνία έναρξης του έργου είναι
10-5-2012 και η ημερομηνία λήξης 31-12-2015, δηλαδή η χρονική του διάρκεια είναι περίπου 44 μήνες.
Περισσότερες πληροφορίες για την πορεία του έργου θα δοθούν από το αρμόδιο Υπουργείο Τουρισμού προς το οποίο διαβιβάζεται η εν λόγω ερώτηση≫, καταλήγει η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού στην απάντησή της.
΄΄Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ΄΄

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.